XXL Nutrition

Powerblades trainingslog

Dit log doet pijn aan m'n ego :mad:!

Go get him reus! ;)
Gefliciteerd met je 150kg bench :lifter: een barriere is doorbroken :woot:

De db curls, deed je die voluit of gewoon rustig aan?
- mag geen karma geven blablabla, hou je nog tegoed! -

zozozo 150bench gefeliciteerd en ben benieuwd wie als 1e de 175kg drukt.grts

:bow: Die 175 haal jij op deze manier binnen no-time!!

sterke vent hehe, ik hou me maar bij de gedachte dat mijn pa voor zijn blessure op zijn 53e ook sterker was dan mij, en een stuk lichter:p

Supersterk kerel! En succes met je wedstrijdje tegen Dries, hem wens ik natuurlijk niks minder.

wow je gaat hard vriend!

respect

Powerblade zei:
Gelukkig, het gaat nu snel beter met mijn armen.
Alleen bij extreme krachtzetting wil het nog wat gevoelig worden.
Maar BB curls met 20 a 30kg gaan inmiddels weer.
Vandaag een apparte training gehad.
De waterlelie in de vijver was te groot geworden en moest eruit.
Het bleek een bonk wortels met grond en daarin nog zo'n 100kg aan stenen die de halve vijver besloeg.
Het was echt de ultieme deadlift om dit uit de vijver te krijgen.
Toen ie er na zo'n 6 pogingen eindelijk uit was bleek er een hoop van een halve kuub aan wortels met stenen en blubber erin op de kant te liggen.
Ik wil niet weten wat dit woog, maar met 300kg zal ik er niet veel naast zitten.
Ik was dus bekaf hierna, en de training vanavond maar gecancelled, want ik moet ook nog op nachtdienst.

misschien moet je dan es mee doen aan het wereld kampioenschappen waterlelie trekken!!!als je 155kg deadlift hoe kan je dan een waterlelie van bijna 300kgs uit het water trekken?me is confused:dunno:

Mooi PR ! Nu nog die deadlift en squat ;)

gefeli met je bench, 150kg is niet niks

• Topic Starter Topic Starter
iron devoted zei:
misschien moet je dan es mee doen aan het wereld kampioenschappen waterlelie trekken!!!als je 155kg deadlift hoe kan je dan een waterlelie van bijna 300kgs uit het water trekken?me is confused:dunno:

Die lelie is dus uit het water getrokken, en dus niet echt volledig in de lucht getild, het deel dat nog in het water ligt is ook lichter, maar eens dat ik er een groot deel uit had werd het natuurlijk zwaarder.
Ik houd het erop dat ik een kracht ergens tussen de 160 en 200kg heb moeten zetten, en dit was niet met strikte techniek, dus met kromme rug :(
Die 155 is wat ik met een echt goede techniek omhoog krijg, dus met iets holle rug.
Ik kan zwaarder met deads, maar dan suckt mijn techniek nog behoorlijk.
Dus daarom vermeld ik hier die 155kg, als ik iets als pr zie, moet dat ook met de goede techniek gehaald zijn.
Het helpt wel dat er nu een andere jongen met deadliften begonnen is die dezelfde fouten als ik maak, door naar hem te kijken en de aanwijzingen van de coach tegen hem te volgen word het me wel een stuk duidelijker.
Dus hopelijk helpt dat mijn deads.

Verder iedereen bedankt voor de felicitaties.
Moest vandaag redelijk wat boven mijn hoofd werken bij onderhoud aan de machine, dat ging iets minder :D
Maar verder valt het reuze mee met de spierpijn.

je bent een beest powerblade :p

Buzz zei:
Go get him reus! ;)
Gefliciteerd met je 150kg bench :lifter: een barriere is doorbroken :woot:
De db curls, deed je die voluit of gewoon rustig aan?
- mag geen karma geven blablabla, hou je nog tegoed! -

Die DB curls waren in zeer strikte vorm, dus iets voorovergebogen gaan staan en beide dumbbells tegelijk rustig naar boven bewegen, bovenarm strak tegen het lichaam houden.
Dan voelen die 22kg even zwaar als dat je 30kg licht cheated doet.
Vooral de brachioradialis voel je dan goed.
Overigens ook wat spierpijn in de biceps, wat ook aangeeft dat ze intens waren, want ik heb niet gauw spierpijn in mijn biceps.
En het waren setjes van 10 he!

Powerblade zei:
Die DB curls waren in zeer strikte vorm, dus iets voorovergebogen gaan staan en beide dumbbells tegelijk rustig naar boven bewegen, bovenarm strak tegen het lichaam houden.
Dan voelen die 22kg even zwaar als dat je 30kg licht cheated doet.
Vooral de brachioradialis voel je dan goed.
Overigens ook wat spierpijn in de biceps, wat ook aangeeft dat ze intens waren, want ik heb niet gauw spierpijn in mijn biceps.
En het waren setjes van 10 he!

Ik doe dummbel curls altijd om en om, dus links rechts links rechts. Zal ook wel wat schelen.
Het waterlelie-mysterie zal waarschijnlijk nooit opgelost worden.
ik groet u

Adema zei:
"Don't go to the gym and hope for pr's, you must demand them"

Dat is helemaal juist. :rolleyes:
Ik ging niet trainen met het idee, ik ga wat benchen en ik zie wel.
Ik had het al de hele week in de kop, dat ik die 150 zou gaan doen en welke gewichten/sets ik ervoor zou gaan doen.
Ging dus helemaal opgeladen naar de gym met een strijdplan, en ik zou niet aan het verlaten van de gym gedacht hebben voordat ik geslaagd of totaal verslagen zou zijn.

Terug
Naar boven