MuscleMeat

Powerblades trainingslog

Powerblade zei:
Dat is helemaal juist. :rolleyes:
Ik ging niet trainen met het idee, ik ga wat benchen en ik zie wel.
Ik had het al de hele week in de kop, dat ik die 150 zou gaan doen en welke gewichten/sets ik ervoor zou gaan doen.
Ging dus helemaal opgeladen naar de gym met een strijdplan, en ik zou niet aan het verlaten van de gym gedacht hebben voordat ik geslaagd of totaal verslagen zou zijn.

That's the spirit, grandpa :thumb:!

Mooi mooi, 150kg bench.
Altijd naar de gym gaan met een strijdplan!

iron devoted zei:
misschien moet je dan es mee doen aan het wereld kampioenschappen waterlelie trekken!!!als je 155kg deadlift hoe kan je dan een waterlelie van bijna 300kgs uit het water trekken?me is confused:dunno:

Ben ik de enige die dit vreselijk grappig vind??:p

Powerblade zei:
Dat is helemaal juist. :rolleyes:
Ik ging niet trainen met het idee, ik ga wat benchen en ik zie wel.
Ik had het al de hele week in de kop, dat ik die 150 zou gaan doen en welke gewichten/sets ik ervoor zou gaan doen.
Ging dus helemaal opgeladen naar de gym met een strijdplan, en ik zou niet aan het verlaten van de gym gedacht hebben voordat ik geslaagd of totaal verslagen zou zijn.
thats the spirit

Je schiet al lekker op PB! Nog even en de 200 komt al in zicht.:D Ga zo door!

je bent heel goed bezig! netjes!
strijder ;)

:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
17-11-05

Wegens lichte blessure van heup vandaag wat rustig aan gedaan.

Squat:

3x12x50kg

Boxsquat: eerste keer, box 5cm onder parallel

3x6x70kg

Voelt goed, je moet idd meer kracht ontwikkelen om weer omhoog te komen, tevens krijg ik zo gevoel voor de hoogte, omdat je steeds tot dezelfde hoogte zakt en weer start.

Deadlift:

3x10x50kg
3x6x70kg

Steeds op techniek gelet, ook vanaf zijkant in spiegel gekeken, minder diep zakken met de kont, schouders achter de stang en de spanning opbouwen door mezelf in het gewicht te trekken.
Zo verdeel ik de load beter over benen en rug, voel ik nu, en ben ik niet meer aan het "squatten", mijn rug richt zich vanaf het begin van de lift op maar blijft recht.
Nu op deze manier de gewichten weer op gaan bouwen.

Was relaxte training, maar voel toch wel quads en hamstrings wat (boxsquats?)

:thumbs: lekkere training, DL zou ook wel weer gauw omhoog schieten op deze manier!

Lekkere training, het is idd belangrijk dat je veel aandacht besteed aan je techniek! :thumbs:

Ik zie ook dat je rustiger aan hebt gedaan met de squats vanwege je heup. Heb zelf helaas ook een blessure aan mn lies van vorige training, waardoor ik vandaag ook licht heb gesquat. Altijd minder maarja.:(

goed dat je zo gelet hebt op je techniek, dit is belangrijker dan gewicht..
ik hou je log in de gaten, dus laat maar zien dat die DL nu snel omhoog schiet ;)

goede zaak om op deze manier aandacht te besteden aan een goede uitvoering van een lift! Merk zelf eigenlijk dat ik soms misste snel over ga op de (te?) zware gewichten.
Wat betreft die blessures (ook van RS): hoe is de beweging van jullie knieen tov de stand van jullie voeten? De buiging dient imo te geschieden in een rechte lijn recht boven je voeten.

De techniek blijven verbeteren is idd ook belangrijk :)
"soms moet je een stap terug doen, om twee stappen vooruit te gaan"
K*t blessures ook altijd ik zelf nu last van me knie :( Het zit zeker in de maand :(

Powerblade zei:
17-11-05
Wegens lichte blessure van heup vandaag wat rustig aan gedaan.
Squat:
3x12x50kg
Boxsquat: eerste keer, box 5cm onder parallel
3x6x70kg
Voelt goed, je moet idd meer kracht ontwikkelen om weer omhoog te komen, tevens krijg ik zo gevoel voor de hoogte, omdat je steeds tot dezelfde hoogte zakt en weer start.
Deadlift:
3x10x50kg
3x6x70kg
Steeds op techniek gelet, ook vanaf zijkant in spiegel gekeken, minder diep zakken met de kont, schouders achter de stang en de spanning opbouwen door mezelf in het gewicht te trekken.
Zo verdeel ik de load beter over benen en rug, voel ik nu, en ben ik niet meer aan het "squatten", mijn rug richt zich vanaf het begin van de lift op maar blijft recht.
Nu op deze manier de gewichten weer op gaan bouwen.
Was relaxte training, maar voel toch wel quads en hamstrings wat (boxsquats?)
Tot hoever laat je dan je kont zaken,

succes met je blessure!

builderB zei:
goede zaak om op deze manier aandacht te besteden aan een goede uitvoering van een lift! Merk zelf eigenlijk dat ik soms misste snel over ga op de (te?) zware gewichten.
Wat betreft die blessures (ook van RS): hoe is de beweging van jullie knieen tov de stand van jullie voeten? De buiging dient imo te geschieden in een rechte lijn recht boven je voeten.

Die knieën is wel iets waar ik bij deze training op gelet had, door lichtere gewichten te gebruiken heb je een beetje de mogelijkheid om eens omlaag naar je benen te kijken terwijl je bezigbent, zonder dat je rug dan meteen bol gaat.
Het is me idd opgevallen dat ze iets naar binnen vielen, en ben hier dus bij de uitvoering op gaan letten, door mijn knieën bewust iets naar buiten te duwen.
Dit voetlt beter aan, en ik heb de indruk zo ook meer kracht te kunnen leveren.
Na de training had ik minder last van mijn heup als ervoor, dus daar was het wel goed voor.
Alleen nu (een dag na de training, en twee vroege diensten met weinig slaap) voelde ik me totaal geradbraakt, ofschoon ik helemaal niet zwaar gegaan was. :mad:

Een tip: als je op de techniek wilt letten kan je veel beter met singles (iig. < 5 reps) werken.

eq_909 zei:
Een tip: als je op de techniek wilt letten kan je veel beter met singles (iig. < 5 reps) werken.

Bij de deadlift heb ik elke rep als single uitgevoerd, dus loslaten en ff staan.
En squat in een rustig tempo, na elke rep ff 5sec. staan en focussen op de volgende rep.

Powerblade zei:
Het is me idd opgevallen dat ze iets naar binnen vielen, en ben hier dus bij de uitvoering op gaan letten, door mijn knieën bewust iets naar buiten te duwen.
...
Na de training had ik minder last van mijn heup als ervoor, dus daar was het wel goed voor.
Komt me bekend voor... Ik had bij het squatten last dat mijn knieen naar binnen bewogen (de een meer dan de ander), dat deed (naderhand) ook best pijn aan mijn heupen.

Een goede oefening hiervoor (bij het squatten althans, maar bij opwarmen conventioneel deadliften waarschijnlijk ook wel toe te passen) is om een elastiek rond de knieen te spannen. Je moet dan kracht naar buiten zetten om de knieen recht voor je te krijgen.

Terug
Naar boven