AndroidHealthClinic

Powerblades trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Vr 24-03-06

Squat;
2x8x100
3x3x140
2x150
5x120

Bench;
15x60
8x100
5x120
5x130
3x140

Narrow grip bench;
3x10x100

Shoulder press machine;
3x10x70

Squat ging eindelijk eens lekker, nu gewoon lekkere spierpijn zonder dat er iets pijn doet dat het niet hoort te doen. (mijn lichaam heeft eindelijk ja gezegd tegen squat en DL:rolleyes: )

Nice training bro! Nette squats! Geen PR btw??

Goeie training :thumbup: 160 squat zit er ook wel in.

pr toch voor squat of niet?
Mooie gewichten blade.

nog pr's gebroken?

ik dacht ff dat blade weer terug was.....

Waar is die gast??

maybe is die gestopt.

Waar is dit monster gebleven, hij is nog wel online geweest laatst maar post al heel lang niet meer. Terwijl hij altijd goede posts maakte. Nog PRs gebroken? Sorry voor de bump, maar ik vroeg het me af.;)

Gaat de goede kant op..

Je ziet er groot uit maar is dat in verhouding tot gewicht niet een verschil? Zit je aan de AS. Ik ken gasten die an AS gaan en daardoor minder aankunnen omdat de contractie erg pijnlijk is.

mijn armen 44 cm ik ben 97 kg en druk 10x 40 2x8x100 en 1x6x120.

ga zo door!

Gaat de goede kant op..

Je ziet er groot uit maar is dat in verhouding tot gewicht niet een verschil? Zit je aan de AS. Ik ken gasten die an AS gaan en daardoor minder aankunnen omdat de contractie erg pijnlijk is.

mijn armen 44 cm ik ben 97 kg en druk 10x 40 2x8x100 en 1x6x120.

ga zo door!

WTF? ???

By the way, waar is dit beest gebleven? Iemand iets gehoord?

10 april 2006 was z'n laatste post. Das alweer even geleden:P.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo guys,

Na zo'n lange tijd maar weer eens een teken van leven laten zien.:wave:
Ik ben nog steeds still going strong (in letterlijke zin).
Mijn training is dan ook niet onderbroken geweest, behalve 3 weekjes met de vakantie afgelopen jaar.

In dat jaar heb ik me op bankdrukwedstrijden geconcentreerd.
Om er wat in te komen, te leren met wedstrijddruk om te gaan en resultaten te halen.

Hier ben ik ruimschoots in geslaagd.
Begon het in het afgelopen jaar wat minder (NK bank en 1e teamwedstrijd bank) waar ik 1 en zelfs 2 beurten miste door spanning en niet kunnen concentreren op de lift.
Waardoor ik een resultaat van 160kg op het NK 2006 en 170kg op de eerste teamwedstrijdwedstrijd in okt 2006 behaalde, dat toch dik 10 kg onder de in de training behaalde resultaten zat.
Maar dit jaar ging het stukken beter.
De 2e teamwedstrijd bank in Nijmegen zette ik zelfs 3 goede beurten neer (170kg, 175kg en 182,5kg)
En jongstleden op 29 april bij het NK bank in Geleen kwam de voorlopige kroon op het werk.
Bij de masters 1 (40jr t/m 49jr) in de klasse tot 110kg goud gehaald, en de 4e plaats bij de senioren t/m 110kg.
Hiervoor waren 185kg voldoende, de poging met 190kg in de derde beurt had ik niet gehaald.(wel eerder die week in de training).

Hier stopt het echter niet.
Komend seizoen wil ik powerlifting wedstrijden mee gaan doen, gear heb ik onlangs aangeschaft.
Dus ga ik squat en deadlift serieus aanpakken, deze oefeningen 2x in de week en bankdrukken houd ik 1x per week aan.
Op bank ga ik nog steeds gemakkelijk vooruit, ook met 1x per week.
Dus kan ik me concentreren op benen en rug die wat moeilijker vooruit gaan maar nu tenminste wel blessurevrij.
Deze spiergroepen zijn er nu aan gewend door een tijdlang relatief kicht te trainen en sinds een 6 weken ben ik rustig op aan het bouwen.

Hiervoor ga ik hetzelfde principe gebruiken als wat ik bij bank heb gedaan.
Een cyclus van 10 weken, waarin ik begin met het gewicht waarmee ik 10-12 reps kan doen.
Dit doe ik de eerste 2 weken.
Daarna 1 week met 8 reps, het gewicht met 5kg verhogen.
Van dan af doe ik elke week 1 rep minder, maar met 5kg meer aan de stang.
Uiteindelijk zit ik dan na 8 weken op 3 reps en is het gewicht 40kg meer als waar ik 10 reps mee kan.
De volgende 2 weken ga ik dan singles doen, geared (dus met bandages, pak en riem).
Hierna volgt een rustweek en een wedstrijd of een nieuwe cyclus.

Bij bank heeft dit principe goed gewerkt, dus ik ga het nu voor DL en SQ toepassen.
Dit zal ik dan ook weer in dit log gaan bijhouden, evenals de ondersteunende oefeningen die ik doe.

Het wordt immers tijd dat ik niet alleen een sterke beer met een goede bench ben, maar ook met een echt sterk stel benen eronder.;)

Voor de goede orde.
Squat is nu 160kg zonder gear
DL is 210kg zonder gear
Bench is 190kg met gear (172,5 zonder)

Beetje uit verhouding dus nog, maar zoals gezegd, daar komt verandering in.:D

Op de site van de NPB sta ik als Tom Lahaye in de uitslagen.

De mazzel, Tom.

van harte proficiat met je nieuwe PR's; en natuurlijk TOF dat je weer terug bent op het forum!!

you still remember me, don't you?
;) :D

Coooooool dat je terug bent.. zo te lezen gaat het goed!

Oja, ik ben geen noob meer nu. :D. Jij hebt me op de goede weg gezet, thx!

Welkom terug kerel!! Gaat goed zo te lezen :)

Hee, welkom terug kerel!
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

hee welkom terug! das lang geleden :P nog veel gegroeit?

Terug
Naar boven