XXL Nutrition

Powerblades trainingslog

hele nette deadlift kerel !

proficiat met je dikke PR ! ;)

.........het werd idd een keer tijd, nu je squat omhoog en je doet je naam ook nog eer aan !

suc6! ;)

nice pr 's kerel

terug van weggeweest dit logje. Super deadlifts, als het allemaal zo makkelijk gaat zou ik mij niet verbazen als het binnen no time 250 is. Ga zo door blade.

Damn, nice PR man. :eek: :bow: Hard work...

• Topic Starter Topic Starter
17-03-06

In de aanloop naar het NK bench vandaag dus weer een stukje wedstrijdvoorbereiding.
Vandaag was ook een van de toppers van Atlas Nijmegen bij ons langsgekomen om adviezen te geven.

Bench:
Opwarmen;
10x60
8x90
5x110
3x130
2x140
1x160 (Pffffff, duurde 20 sec. voordat ik hem uitgedrukt had, maar was goede beurt en dus een nieuw RAW pr. :rocknana: )

Toen shirt on.
Aantal beurten met 170 gedrukt, die geen van alle technisch goed waren.
Is toch weer ff wennen, en ik kan nog niet meteen de groove van het shirt vinden.
Maar mijn arch is nu goed en ik ga niet meer zover uit mijn baan dat ik de controle volledig verlies, het is nu meer dat ik in een sticking point kom.

Maar de 4e beurt ging het eindelijk goed.
Lekker in de groove en een goede wedstrijdbeurt met 170 (pr)
Daarna nog 175 gepoogd maar daar ging ik weer zoeken naar de baan bij het uitdrukken, ik begon ook te moe te worden.
(best zwaar voor je CNS, ik voel wel zenuwpijn in mijn armen en schouders na zo'n training)

Daarna nog wat triceps gepakt;
Skullcrushers;
10x30
2x10x35

En nog een clinic over deadlifttechniek en wedstrijdvoorbereiding, erg interresant allemaal.
Maar daardoor, en door het grote aantal mensen dat vanavond shirted bench deed weinig tijd om verder nog wat te doen.
Maar ach, het was goed zo en ik ben weer tevreden.
Nu nog een keer met squat gaan vlammen. ;)

Klinkt leuk. Goeie Bench, gefeliciteerd met je nieuwe pr!

Nice PR en gefeliciteerd!

sterke bench, je drukt wel erg veel in verhouding met uw squat:) Op naar de 200bench!!

Dat beginnen al serieuze gewichten te worden :thumbs:

damn kerel.. 160 kg raw is niet niks.. Ga nou eerst eens flink aan die squat werken, want bench is voor een hele tijd hoog genoeg. ;)

netjes die bench PR's !!

verbaast me niks als je op het NK nog 190 weet te drukken ;)

volhouden, en idd werken aan die squat!

suc6 kerel!
;)

Mja, dat de verhoudingen scheef zijn......:D
Maar dat komt omdat mijn bovenlichaam al 15 maanden op zijn fl**ker gehad heeft, maar mijn benen pas 5 maanden goed aangepakt worden.

En welke 40 jarige idioot besluit dan nog aan een sport te beginnen die hij nooit van zijn leven heeft beoefend.:p

Voor die tijd hebben mijn benen alleen duursport aan zich gehad (alpinisme, trekking), dus ze hebben er wel wat moeite mee om zich aan te passen tot hijswerktuig.
Maar dat begint te komen, zie mijn DL.
De komende tijd verwacht ik wel dat mijn squat ook de hoogte in zal beginnen te gaan, het verzet van mijn beentjes begint af te nemen en ik kan deftig doortrainen nu zonder steeds door lang herstel en pijntjes geremd te worden.

OHWWWWWWWWWW YEAAAAAAAAAAAAAAH!!

wrede shit Powerblade!

miss een tip: train je enkels en kuiten heel goed, voordat je zwaar gaat met squatten! Je hebt een behoorlijk potentie en als je enkels te zwak zijn (wat je zou kunnen verwachten met een dergelijke belastingshistorie), kun je daar veel last mee krijgen (k spreek waarschijnlijk uit ervaring jammergenoeg)

Heftig hoor die vooruitgang bij jou. 160 Raw:eek:
Succes bij het NK

builderB zei:
OHWWWWWWWWWW YEAAAAAAAAAAAAAAH!!

wrede shit Powerblade!

miss een tip: train je enkels en kuiten heel goed, voordat je zwaar gaat met squatten! Je hebt een behoorlijk potentie en als je enkels te zwak zijn (wat je zou kunnen verwachten met een dergelijke belastingshistorie), kun je daar veel last mee krijgen (k spreek waarschijnlijk uit ervaring jammergenoeg)

Gelukkig zijn enkels en kuiten iets dat door het wandklimmen dat ik heb gedaan wel heel sterk worden.
Verstuikingen is iets dat ik niet meer heb meegemaakt na mijn 20e.
Iets wat bij meer lijdt zijn mijn knieën, en dan vooral de voorste kruisbanden die vaak toch gevoelig zijn na het squatten.
Dit is ook de reden dat de vooruitgang hiermee langzaam gaat, daar ik voorzichtig train en de banden de tijd wil geven zich aan te passen.

Vroeger ook vaak gezien bij het klimmen;
Jonge gasten die heel snel vooruitgingen qua kracht en techniek, en snel een behoorlijk niveau klommen.
Maar de pezen en banden in hun vingers kregen niet de tijd om ook sterk genoeg te worden, met als gevolg dat ze na 2-3 jaar moesten stoppen met de sport omdat hun hele vingers verdoet waren.
Een van hen is hier zelfs arbeidsongeschikt door geworden.
Om maar aan te geven dat het steeds belangrijk is naar je lichaam te blijven luisteren en je niet door de buitenwereld te veel te laten opjutten.

als ik jou log zo lees, wil ik ook graag in een pl-gym trainen, jammer dat er geen is bij ons in de omtrek.

Als ik gesquat heb, heb ik meestal ook last van mijn knieen... en ik dacht dat ik de enige was :D.

je gaat heftig kerel, je progressie op die bench is sinds je hier was er flink op vooruitgegaan. zeker voor je leeftijd.

Ah man, net als het heftig begint te worden ben ik al weg, die 160:suicide:, zelf heb ik nog niet echt voordeel gehad van deze sportschool.

Terug
Naar boven