AndroidHealthClinic

Powerhouse09's Compound XXL Log!

powerhouse09

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Onder het motto: back to basic!

Ben nu precies een half jaar bezig, met wat rommelige schema's tot voor kort. Veel poespas eromheen, vandaar dat ik nu een schema heb met (zowat) uitsluitend compounds! Bedoeld om zowel kracht als massa te pakken de komende maanden en een gefundeerde basis neer te zetten.
Heb enorm veel motivatie en ga er het beste van maken! Comments zijn altijd welkom!

UB1:
Bench Press
T-Bar Row
Db Shoulder Press
Dips

UB2:
Bench Press

Bent Over Row
Military Press
Chin Up

LB1:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Leg Press

LB2:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Lying Leg Curl

Weekoverzicht
Maandag: UB1
Dinsdag: LB1
Woensdag: Rust
Donderdag: UB2
Vrijdag: LB2
Zaterdag: Rust
Zondag: Rust

• Topic Starter Topic Starter
UB1:
Bench Press
3 x 6 x 80kg
1 x 4 x 80kg

T-Bar Row
4 x 6 x 60kg

Db Shoulder Press
4 x 6 x 18kg (per kant)

Dips
3 x 6 x BW
1 x 5 x BW

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit je schema...niet iemand die gelijk de helft van z'n oefeningen op armen focussed, maar de basis aaanpakt!

groeise!

LB1:
Squat
1 x 8 x 80kg
3 x 5 x 100kg
1 x 8 x 100kg

Deadlift
1 x 8 x 60kg
4 x 6 x 80kg

Seated Calve Raises
3 x 15 x 147kg

Leg Press
4 x 6 x 147kg

Ik ga deze ook volgen uiteraard. Wel vreemd dat je squat hoger is dan je deadlift. Lijkt me een mooi back to basics schema verder!

Succes!

Ik ga deze ook volgen uiteraard. Wel vreemd dat je squat hoger is dan je deadlift. Lijkt me een mooi back to basics schema verder!

Succes!

Dat is inderdaad niet zoals het hoort! Reden daarvoor is dat ik relatief heel weinig heb gedeadlift sinds ik ben begonnen met trainen. Voor mijn gevoel heb ik ook de techniek nog niet helemaal onder de knie (het ziet er wel goed uit, maar als ik zwaarder ga word het rommelig). Neemt natuurlijk niet weg dat ik hard moet gainen op de deadlift de komende tijd om boven mijn squat uit te komen. Wordt aan gewerkt!

Leuk dat je mijn log gaat volgen, bedankt voor je comment!

Laatst bewerkt:
UB2:
Bench Press
4 x 6 x 80kg

Bent Over Row*
4 x 6 x 60kg

Db Shoulder Press**
3 x 6 x 20kg (per kant)
1 x 5 x 20kg

Chin Up
1 x 5 x BW
1 x 3 x BW
2 x 6 x BW (assisted)

* even goed op techniek focussen volgende keer
** wegens (lichte) last van rechterschouderkop geen MP

Laatst bewerkt:
Onder het motto: back to basic!

Ben nu precies een half jaar bezig, met wat rommelige schema's tot voor kort. Veel poespas eromheen, vandaar dat ik nu een schema heb met (zowat) uitsluitend compounds! Bedoeld om zowel kracht als massa te pakken de komende maanden en een gefundeerde basis neer te zetten.
Heb enorm veel motivatie en ga er het beste van maken! Comments zijn altijd welkom!

UB1:
Bench Press
T-Bar Row
Db Shoulder Press
Dips

UB2:
Bench Press

Bent Over Row
Military Press
Chin Up

LB1:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Leg Press

LB2:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Lying Leg Curl

Weekoverzicht
Maandag: UB1
Dinsdag: LB1
Woensdag: Rust
Donderdag: UB2
Vrijdag: LB2
Zaterdag: Rust
Zondag: Rust

Net schema man! Ga jouw log ook zeker ff volgen!

Heb je nog een bepaald doel voor ogen? een wedstrijd ofzo? bepaalde stats?

Net schema man! Ga jouw log ook zeker ff volgen!

Heb je nog een bepaald doel voor ogen? een wedstrijd ofzo? bepaalde stats?

Een specifiek doel niet echt; gewoon een goed en groot fysiek. Qua stats hoop ik op de grote drie over de 500kg totaal te komen, daar zal echter nog wel een paar jaartjes in gaan zitten... maar zeker wel mogelijk uiteindelijk! Thanks voor je comment, ik ga jou log ook volgen!

LB2:
Squat
1 x 10 x 60kg
1 x 8 x 80kg
3 x 5 x 100kg
1 x 2 x 120kg

Deadlift
1 x 8 x 60kg
4 x 5 x 90kg

Seated Calve Raises
3 x 12 x 147kg

Lying Leg Curl
4 x 6 x 54kg

LB2:
Squat
1 x 10 x 60kg
1 x 8 x 80kg
3 x 5 x 100kg
1 x 2 x 120kg

Deadlift
1 x 8 x 60kg
4 x 5 x 90kg

Seated Calve Raises
3 x 12 x 147kg

Lying Leg Curl
4 x 6 x 54kg

Goede training!

Ik vind het een goed doordacht schema trouwens.. hoe ben je daar zo opgekomen? zelf bedacht?

lekker schema kerel!

succes ermee

Prachtig schema inderdaad. En succes met je vorderingen! Komt vast goed ;)

Goede training!

Ik vind het een goed doordacht schema trouwens.. hoe ben je daar zo opgekomen? zelf bedacht?

Thanks! Niet helemaal zelf bedacht, wel goed over nagedacht. Veel schema's bekeken en uiteindelijk 1 basisschema op wat punten aangepast, toen kwam dit er uit rollen. De eerste week zit erop en het voelde erg goed!

lekker schema kerel!

succes ermee

Prachtig schema inderdaad. En succes met je vorderingen! Komt vast goed ;)

Beide bedankt! Nu lekker weekend... even 2 dagen geen gym voor mij.

Mooi schema en goede training!
Valt zeker op hier is over nagedacht...Ben erg benieuwd naar je progressie over een paar maanden. Neem je foto`/metingen etc van je lichaam?

Veel succes

Mooi schema en goede training!
Valt zeker op hier is over nagedacht...Ben erg benieuwd naar je progressie over een paar maanden. Neem je foto`/metingen etc van je lichaam?

Veel succes

Hoop ook op veel progressie, helemaal op mn deadlift. Ik neem foto's, geen metingen... zal overwegen om ook af en toe te gaan meten! (ben de foto's overigens niet van plan online te zetten vanwege privacyredenen, wellicht verandert mijn kijk hier nog op maar voorlopig niet).
Thanks voor je comment bro!

Hoop ook op veel progressie, helemaal op mn deadlift. Ik neem foto's, geen metingen... zal overwegen om ook af en toe te gaan meten! (ben de foto's overigens niet van plan online te zetten vanwege privacyredenen, wellicht verandert mijn kijk hier nog op maar voorlopig niet).
Thanks voor je comment bro!

Ik ben zelf ook echt erg privacygericht. Ik knip mijn hoofd daarom ook altijd uit foto's die ik hier plaats. Maar het is ook zeker begrijpelijk als je helemaal geen foto's wil plaatsen. Het blijft een vreemd fenomeen dat sommige mensen hun hele leven op internet plaatsen (denk ook aan dingen als Hyves etc.).
Mooi schema inderdaad, misschien ga ik zelf ook wel zoiets volgen komende winter als ik weer ga bulken.

Weekoverzicht - Week 1

Het lijkt mij verstandig om naast het loggen van de trainingen zelf ook een klein overzicht van de week (een soort samenvatting) te posten; mbt voeding, rust en de trainingen zelf uiteraard. Ik zal dat elke zondagavond gaan doen; zodat ik dit als naslagwerk kan gebruiken in de toekomst.

De eerste week van dit nieuwe schema is naar volle tevredenheid verlopen! Ben erg blij dat ik een soort van ommezwaai heb gemaakt in mijn trainingen!

Trainingen: Eigenlijk liepen alle trainingen wel lekker, goed gemotiveerd en lekker snel afgewerkt. Het squatten is moeilijk omdat ik niet zulke denderende faciliteiten daarvoor heb, maar het loopt wel aardig voor zo ver het kan. UB2 was de slechste - lees minst goede - training, omdat ik lichte last had aan mn schouder en ik tijdens het trainen mezelf niet erg sterk voelde, desondanks geen slechte training gedraaid. Over de andere trainingen meer dan tevreden!

Voeding: Behoorlijk goed gegaan deze week met eten, alhoewel het altijd beter kan. Sla toch nog soms een maaltijd 's ochtends over omdat ik niet uit mn bed kan komen. Ook eet ik nog te veel slechte dingen tussendoor: chocola, appeltaart en dat soort werk. Ik ben momenteel bezig met het maken van een basis voedingsschema, die is hier te bekijken: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/powerhouse09s-voedingsschema-202276/

Rust: Prima in orde, al heb ik wel 2 á 3 nachten gehad dat ik niet zo lekker heb geslapen. Wel een goede regelmaat gehad waarvan ik merk dat het erg belangrijk voor mij is! Qua herstel was ik na UB1 goed genoeg herstelt voor UB2, maar voor LB2 was ik na LB1 nog niet helemaal herstelt (lichte spierpijn nog in de bovenbenen, met name hamstring). Wellicht heeft het ook te maken met dat het de laatste work out van de week is, of dat mijn lichaam nog moet wennen aan het squatten en deadliften achter elkaar. Overal algemeen dus wel genoeg rust gepakt, en na deze 2 dagen ben ik ook weer 100% uitgerust en klaar om morgen weer hard te trainen!

Laatst bewerkt:
Weekoverzicht - Week 1

Het lijkt mij verstandig om naast het loggen van de trainingen zelf ook een klein overzicht van de week (een soort samenvatting) te posten; mbt voeding, rust en de trainingen zelf uiteraard. Ik zal dat elke zondagavond gaan doen; zodat ik dit als naslagwerk kan gebruiken in de toekomst.

De eerste week van dit nieuwe schema is naar volle tevredenheid verlopen! Ben erg blij dat ik een soort van ommezwaai heb gemaakt in mijn trainingen!

Trainingen: Eigenlijk liepen alle trainingen wel lekker, goed gemotiveerd en lekker snel afgewerkt. Het squatten is moeilijk omdat ik niet zulke denderende faciliteiten daarvoor heb, maar het loopt wel aardig voor zo ver het kan. UB2 was de slechste - lees minst goede - training, omdat ik lichte last had aan mn schouder en ik tijdens het trainen mezelf niet erg sterk voelde, desondanks geen slechte training gedraaid. Over de andere trainingen meer dan tevreden!

Voeding: Behoorlijk goed gegaan deze week met eten, alhoewel het altijd beter kan. Sla toch nog soms een maaltijd 's ochtends over omdat ik niet uit mn bed kan komen. Ook eet ik nog te veel slechte dingen tussendoor: chocola, appeltaart en dat soort werk. Ik ben momenteel bezig met het maken van een basis voedingsschema, die is hier te bekijken: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/powerhouse09s-voedingsschema-202276/

Rust: Prima in orde, al heb ik wel 2 á 3 nachten gehad dat ik niet zo lekker heb geslapen. Wel een goede regelmaat gehad waarvan ik merk dat het erg belangrijk voor mij is! Qua herstel was ik na UB1 goed genoeg herstelt voor UB2, maar voor LB2 was ik na LB1 nog niet helemaal herstelt (lichte spierpijn nog in de bovenbenen, met name hamstring). Wellicht heeft het ook te maken met dat het de laatste work out van de week is, of dat mijn lichaam nog moet wennen aan het squatten en deadliften achter elkaar. Overal algemeen dus wel genoeg rust gepakt, en na deze 2 dagen ben ik ook weer 100% uitgerust en klaar om morgen weer hard te trainen!

Nou prima week dan toch! lekker bezig geweest man.. enne dat met eten herken ik wel ja.. toch tussendoor ff stuk taart, of een paar koekjes.. ach moet kunnen toch!

Succes volgende week!

Terug
Naar boven