XXL Nutrition

Powerhouse09's Compound XXL Log!

Lekker bezig! Gefeliciteerd met het bereiken van de 100 kg :D.

ik heb het verlangen je schema te "pikken" en als aanpassing dan 1 zwaardere dag en een lichtere dag erin te zetten. 3x5 werksets constant gewicht vs 3x8 met een opbouwend gewicht. Wat denk je daarvan en hoe doe jij het qua herhalingen?

Mooi schema, zie het als een compliment ;)

• Topic Starter Topic Starter
LB2:
Squat
1 x 12 x 40kg
1 x 10 x 80kg
5 x 5 x 100kg

Deadlift
1 x 10 x 60kg
1 x 8 x 80kg
5 x 5 x 100kg

Seated Calve Raises
3 x 16 x 134kg

Leg Press
1 x 12 x 100kg
3 x 8 x 147kg

Laatst bewerkt:
Lekker bezig! Gefeliciteerd met het bereiken van de 100 kg :D.

Thanks, 1e mijlpaal bereikt!

ik heb het verlangen je schema te "pikken" en als aanpassing dan 1 zwaardere dag en een lichtere dag erin te zetten. 3x5 werksets constant gewicht vs 3x8 met een opbouwend gewicht. Wat denk je daarvan en hoe doe jij het qua herhalingen?

Mooi schema, zie het als een compliment ;)

Verlangen nog wel haha, wat een eer! Momenteel doe ik 5x5 op de werksetjes, heb hier voor op volume getraind en wil even kijken hoe dit uitpakt! Maar jou optie is ook zeker een goede; LB workouts zijn wel gebaat bij wat volume is mijn overtuiging.
Ik zou zeggen; testen kan nooit kwaad! Voel je vrij om het schema over te nemen, maar geef dan wel wat feedback in return! :cool:

Pak mn huidige schema nog 2 weken. Daarna ga ik nog wel even laten weten hoe het gaat. Ik weet het nog niet zeker, dit schema geeft iets minder rust dan een split verwacht ik, en met extra rust ga ik nu vooral op upperbody wat harder. Maar het krijgt iig een maand of 2 een goeie poging. Blijf knallen.

Jup, deadlift is behoorlijk aan het stijgen.. heb de beweging goed onder controle onderhand!

Pak mn huidige schema nog 2 weken. Daarna ga ik nog wel even laten weten hoe het gaat. Ik weet het nog niet zeker, dit schema geeft iets minder rust dan een split verwacht ik, en met extra rust ga ik nu vooral op upperbody wat harder. Maar het krijgt iig een maand of 2 een goeie poging. Blijf knallen.

Qua rust is het wel goed te doen vind ik hoor! Leuk dat je het een kans geeft, houd me op de hoogte! Vanaf maandag ga ik weer knallen; weekend altijd lekker vrij.

Weekoverzicht - Week 2

Weer een geslaagde trainingsweek achter de rug! Stijgende lijn goed te pakken, begin van de week voelde ik me wat zwakjes maar steeds sterker geworden gedurende de week. Hoogtepunt is natuurlijk het bereiken van de 100kg grens!

Trainingen: UB1 en LB1 gingen wat minder, maar goed uitgerust op woensdag waardoor de rest van de workouts wel lekker liepen. Meeste trainingen duurde rond de 90min omdat het erg druk was in de gym, geprobeerd zo snel mogelijk alles te doen om de tijd zo kort mogelijk te maken. Deze week redelijk strict aan 5x5 vastgehouden, nog niet wezen verhogen in gewichten maar kan wel zeggen dat de ROM's van vooral de SQ, BP en DL alsmede de shoulder db press duidelijk verbetert zijn (stricter, dieper, krachtiger). Verwacht zeker te verhogen, zoals op de DL al gebeurd is!

Voeding: Zeer goed begin van de week! Maandag t/m woensdag echt strak schema gevolgd, vandaar ook dat het gewicht is gestegen. Ik merk dat ik zeer makkelijk nog in gewicht stijg, maar ook in vetpercentage is het toch een procentje of 5 omhoog gegaan (maar wat wil je als van 84kg naar 100kg gaat in 4maanden). Rest van de week wel wat meer wezen junken tussendoor, maar zeker niet slecht gegeten. Heel erg tevreden dus, misschien dat ik het junken volgende week wel helemaal los kan laten!

Rust: Slecht geslapen hele week eigenlijk, maar wel minstens 9 uur in mn bed gelegen elke dag. Qua herstel is het wel goed gegaan, had de Lying Leg Curl van LB2 met de Leg Press van LB1 gewisseld, wat wel goed bevalt, met SQ en Leg Press loop ik toch zeker een dagje mank, en na LB2 heb ik een extra rustdag. Zodoende dus wel genoeg gerust, alleen slechte nachtrust gehad waar ik weinig aan kon doen.

Weekoverzicht - Week 2

Weer een geslaagde trainingsweek achter de rug! Stijgende lijn goed te pakken, begin van de week voelde ik me wat zwakjes maar steeds sterker geworden gedurende de week. Hoogtepunt is natuurlijk het bereiken van de 100kg grens!

Trainingen: UB1 en LB1 gingen wat minder, maar goed uitgerust op woensdag waardoor de rest van de workouts wel lekker liepen. Meeste trainingen duurde rond de 90min omdat het erg druk was in de gym, geprobeerd zo snel mogelijk alles te doen om de tijd zo kort mogelijk te maken. Deze week redelijk strict aan 5x5 vastgehouden, nog niet wezen verhogen in gewichten maar kan wel zeggen dat de ROM's van vooral de SQ, BP en DL alsmede de shoulder db press duidelijk verbetert zijn (stricter, dieper, krachtiger). Verwacht zeker te verhogen, zoals op de DL al gebeurd is!

Voeding: Zeer goed begin van de week! Maandag t/m woensdag echt strak schema gevolgd, vandaar ook dat het gewicht is gestegen. Ik merk dat ik zeer makkelijk nog in gewicht stijg, maar ook in vetpercentage is het toch een procentje of 5 omhoog gegaan (maar wat wil je als van 84kg naar 100kg gaat in 4maanden). Rest van de week wel wat meer wezen junken tussendoor, maar zeker niet slecht gegeten. Heel erg tevreden dus, misschien dat ik het junken volgende week wel helemaal los kan laten!

Rust: Slecht geslapen hele week eigenlijk, maar wel minstens 9 uur in mn bed gelegen elke dag. Qua herstel is het wel goed gegaan, had de Lying Leg Curl van LB2 met de Leg Press van LB1 gewisseld, wat wel goed bevalt, met SQ en Leg Press loop ik toch zeker een dagje mank, en na LB2 heb ik een extra rustdag. Zodoende dus wel genoeg gerust, alleen slechte nachtrust gehad waar ik weinig aan kon doen.

Nou prima week dus!

Ga zo door man:rolleyes:

Deze week zal ik eens iets uitgebreider schema volgen om wat dingen te testen. Hoop dat mn trainingen nog wel binnen 90min lukken, als dat niet lukt zal ik gewoon de toegevoegde oefeningen droppen. Wil niet dat mn compounds er namelijk onder gaan lijden!

UB1:
Bench Press
T-Bar Row
Db Shoulder Press
Dips
Pulldown
Biceps Curl

UB2:
Bench Press
Bent Over Row
Military Press
Chin Up
Incline Db Fly

LB1:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Lying Leg Curl
Leg Extensions

LB2:
Squat
Deadlift
Standing Calve Raises
Leg Press

Laatst bewerkt:
Is het misschien een idee om squat en deadlift van elkaar te scheiden? dus LB1: squat en LB2: deadlift..??

Ik zou die incline DB flyes ook gewoon schrappen..

Verder heel goed schema hoor:D

Is het misschien een idee om squat en deadlift van elkaar te scheiden? dus LB1: squat en LB2: deadlift..??

Ik zou die incline DB flyes ook gewoon schrappen..

Verder heel goed schema hoor:D

Vind de SQ en DL achter elkaar tot nu toe niet voor problemen zorgen, dus wil dit nog een tijdje houden. Incline db flyes erbij doen kan geen kwaad, mn borst word niet overmatigd belast met dit huidige schema. Het is maar een test weekje voor de toegevoegde onderdelen, als het me niet bevalt schrap ik ze weer. Thanks voor je comment.

UB1:
Bench Press
3 x 5 x 85kg
1 x 4 x 85kg (5e zware spot)
1 x 5 x 80kg

T-Bar Row
2 x 5 x 65kg
3 x 5 x 60kg

Db Shoulder Press
5 x 5 x 20kg (per kant)

Dips
3 x 6 x BW
1 x 5 x BW

Pulldown
5 x 5 x 79kg

Biceps Curl
4 x 8 x 12kg

goed getraind!

LB1:
Squat
1 x 8 x 60kg
1 x 8 x 70kg
3 x 5 x 105kg*
2 x 10 x 70kg

Deadlift
1 x 8 x 70kg
5 x 5 x 100kg

Seated Calve Raises
4 x 12 x 134kg

Lying Leg Curl
5 x 5 x 59kg

*gestopt wegens zeurende last in heup en onderrug

Zonde dat je de training heb moeten stoppen.
Je bent goed op weg. Lekker zo met die low sets and reps ;)

Jammer trouwens dat je failde bij de 2e ste van je BenchPress. Volgende week maar beginnen bij 82,5kg?

goed bezig...vooral dat je na die 105 kg sets ook nog die twee 70kg redelijke hoge rep sets eruit gooit!

en wat zijn je doelen op de deadlift? korte en lange termijn?

Zonde dat je de training heb moeten stoppen.
Je bent goed op weg. Lekker zo met die low sets and reps ;)

Jammer trouwens dat je failde bij de 2e ste van je BenchPress. Volgende week maar beginnen bij 82,5kg?

Thanks Koekie! Vond het inderdaad vervelend om met het squatten te stoppen, maar had al 2 keer eerder wat last in mn heup cq lies gehad en voor mn gevoel werd het erger dus heb ik maar voor zekerheid afgebroken en wat lager gewicht met meer reps gepakt. Bij de BP failde ik niet op de 2de set maar op de 4de set, denk dat je dit verkeerd heb begrepen. Doe momenteel 5x5x80kg redelijk ''makkelijk'' dus probeerde 5x5x85kg, waarbij het mis ging in de 4e van de 5e set. Overigens kan ik hem niet op 82,5 kg pakken want we hebben geen 50mm schijven van 1,25kg.

goed bezig...vooral dat je na die 105 kg sets ook nog die twee 70kg redelijke hoge rep sets eruit gooit!

en wat zijn je doelen op de deadlift? korte en lange termijn?

Doel op deadlift op langer termijn is 200kg op 1RM, weet niet wat nu precies mijn 1RM is. Bij de setjes van 5x5 vind ik de eerste 2 reps altijd relatief het zwaarst voor mijn gevoel, denk dat mijn 1RM niet bijzonder hoog ligt. Zal eens testen van de week of ik 140kg omhoog krijg! Thanks voor je comment wederom ;)

Terug
Naar boven