Als ik jou was zou ik iets meer volume op oefeningen draaien om toch meer redement per training te krijgen.
Het valt me op dat je redelijk veel sets per oefening doet, vaak ook op hetzelfde gewicht. Als je je sets nou beperkt tot 4, waarvan 2 opbouwende sets en 2 werksets dan heb je wat tijd gewonnen en kan je per training een oefening toevoegen. Beetje doortrainen dan lukt dat makkelijk.
4 werksets per oefening is mijn inziens onnodig, 2 sets is zat.
Eerste 6maanden heb ik vooral op volume getraind, wilde nu kijken hoe 5 x 5 zou uitpakken voor mij, vorige week niet heel strikt aan gehouden maar deze week wel. Ik kijk dit nog een tijdje aan, sowieso tot april (dan wil ik cardio toevoegen en mn vet% weer iets terug brengen, wellicht dan verstandig om wat meer volume te trainen?)
Je deed bijvoorbeeld alleen BP; door ook een fly en een incline toe te voegen spreek je je gehele borst aan. Imo een essentiele drie-eenheid voor een goed gevormde borst.
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven, denk dat BP en dips op UB1 wel genoeg is, maar bij UB2 kan ik nog wel een fly toevoegen, incline db fly lijkt mij dan de beste optie
Door heavy bb- curls toe te voegen geef je je biceps en extra prikkel. Desnoods 3 setjes.
Stond niet standaard in mn schema maar deed ik wel al af en toe tussendoor, zal hem nu toevoegen aan UB1 zodat het schema een beetje gebalanceerd blijft.
Door leg extensions toe te voegen krijg je die druppel. Desnoods 3 setjes.
Doe voeg ik aan LB2 toe; na LB1 loop ik al 2 dagen mank omdat het squatten en legpressen echt al slopend is!
En last but not least; je doet alleen seated calve raises, daarmee spreek je hoofdzakelijk de soleus aan. De echte massabouwer voor kuiten is echter de gastronemicus, die geeft echt vorm aan je kuiten. En daarvoor moet je standing calve raises doen.
Dat is totaal nieuw voor me, moet ook zeggen dat ik me niet heel erg heb lopen verdiepen in kuitspieren. Zal ik deze gewoon in de smith doen, lijkt mij het handigst?
Succes.