Fitness Seller

Powerhouse09's Compound XXL Log!

goed idee man zo'n weekoverzichtje...vooral om ook de dingen die je niet bij je standaard trainingposts vermeld toch even te vermelden.
qua eten is tussendoor af en toe geen ramp de dingen die je vermeld...zolang je bulkt kan je het af en toe doen, maar dan ook wel af en toe hehe.
verder is die spierpijn niet raar man, ik loop elk weekend twee dagen mank vanwege m'n vrijdagse beentraining!
keep it going kerel!

• Topic Starter Topic Starter
Nou prima week dan toch! lekker bezig geweest man.. enne dat met eten herken ik wel ja.. toch tussendoor ff stuk taart, of een paar koekjes.. ach moet kunnen toch!

Succes volgende week!

goed idee man zo'n weekoverzichtje...vooral om ook de dingen die je niet bij je standaard trainingposts vermeld toch even te vermelden.
qua eten is tussendoor af en toe geen ramp de dingen die je vermeld...zolang je bulkt kan je het af en toe doen, maar dan ook wel af en toe hehe.
verder is die spierpijn niet raar man, ik loop elk weekend twee dagen mank vanwege m'n vrijdagse beentraining!
keep it going kerel!

Thanks both! Zeker een lekkere week geweest, ben deze week goed begonnen.. de eerste drie maaltijden zitten alweer achter de kiezen.
Ook nieuwe whey besteld! Genoeg motivatie om vanavond weer te buffelen in de gym. ;)

UB1:
Bench Press
5 x 5 x 80kg

T-Bar Row
5 x 6 x 60kg

Db Shoulder Press
5 x 5 x 20kg (per kant)

Dips
3 x 6 x BW
1 x 5 x BW

Lekkere training!

Niet wat weinig oefeningen? Toch nette training hoor..;)

Ik schrijf de opwarmsetjes er niet bij; wil mij namelijk focussen op de werksetjes! 5 x 5 ben je toch nog lang bezig hoor; 60 a 70min ongeveer. Probeer gewoon te focussen en al de vier de oefeningen goed uit te voeren... ipv 3 extra oefeningen erbij en dan alles half te doen! Thanks bro ;)

Ik schrijf de opwarmsetjes er niet bij; wil mij namelijk focussen op de werksetjes! 5 x 5 ben je toch nog lang bezig hoor; 60 a 70min ongeveer. Probeer gewoon te focussen en al de vier de oefeningen goed uit te voeren... ipv 3 extra oefeningen erbij en dan alles half te doen! Thanks bro ;)

Jaaaa owkee dan is 't goed:p

Toch nette training hoor!

Mooie hardcore oefeningen zal je veel kracht en massa opleveren als het goed is.

Net schema!! Zo doe ik het ook graag, compounds >>> isolatie, + het is leuker trainen, en brutere gewichten zijn altijd 1000x meer motiverend dan een 30kg biceps curl :)

Je voeding vind ik wel een beetje magertjes... eet je helemaal niks bij die tonijn om 17u ???

Ik zou ook 1 van de 2 broodmaaltijden met vleesbeleg doen i.p.v. pindakaas, en in totaal wat meer onverzadigd vet toevoegen (vette vis, noten, visolie-caps).

Jaaaa owkee dan is 't goed:p

Toch nette training hoor!

Haha fijn dat je het goedkeurt! ;)

Mooie hardcore oefeningen zal je veel kracht en massa opleveren als het goed is.

Dat is ook precies de bedoeling! Thanks voor je comment!

Net schema!! Zo doe ik het ook graag, compounds >>> isolatie, + het is leuker trainen, en brutere gewichten zijn altijd 1000x meer motiverend dan een 30kg biceps curl :)

Je voeding vind ik wel een beetje magertjes... eet je helemaal niks bij die tonijn om 17u ???

Ik zou ook 1 van de 2 broodmaaltijden met vleesbeleg doen i.p.v. pindakaas, en in totaal wat meer onverzadigd vet toevoegen (vette vis, noten, visolie-caps).

Het is een soort basis voedingsschema hé, daar bedoel ik mee dat ik sowieso dat binnenkrijg! Ook moet er bij vermeld worden dat ik vroeger relatief weinig at (ik deed niet aan ontbijten etc) en dat ik nog steeds hard gain op zo een schema! Wil mijn vetpercentage een beetje binnen de perken houden ook, maar het is wellicht verstandig om toch nog wel wat onverzadigd vet toe te voegen inderdaad! Bedankt voor het meedenken!

LB1:
Squat
5 x 5 x 100kg

Deadlift
5 x 5 x 90kg

Seated Calve Raises
3 x 12 x 147kg

Lying Leg Curl
5 x 5 x 59kg

nette training ouwe. ik vind je squat wel sterk (sowieso in vergelijking met mijne hehe), ook in vergelijking met andere oefeningen, nice man!

keep it going

Ik heb zo het vermoeden dat je maar quarter squats doet... doe eens fullsquats en je DL zal xx kg hoger liggen dan je squat.

nette training ouwe. ik vind je squat wel sterk (sowieso in vergelijking met mijne hehe), ook in vergelijking met andere oefeningen, nice man!

keep it going

Thanks, waren mijn schouders maar zo sterk als die van jou!

Ik heb zo het vermoeden dat je maar quarter squats doet... doe eens fullsquats en je DL zal xx kg hoger liggen dan je squat.

Ik doe parallel-squats, geen quartersquats. Probeer laatste tijd steeds dieper te gaan en volgens mij kom ik nu ook al vaak onder parallel. De reden dat mn deadlift zo laag is dat ik het niet helemaal onder controle heb, en het een te gevaarlijk oefening vind om in één keer een stuk hoger te gaan. Ik denk dat ik binnen aanzienlijke tijd wel mijn deadlift boven mijn squat krijg (verschil is nu 10kg, maar de SQ voelt relatief zwaarder aan dan de DL). Overigens is het ook zo dat mn benen relatief sterker ontwikkeld zijn: aangezien die bij mij door het roeien (4jaar) al het meest ontwikkeld zijn (met roeien is het 70 % benen, 25 % rug en 5 % armen).

Ook ben ik het in grote mate eens wat Rippetoe hier over de SQ zegt.

Mark Rippetoe:

Thanks for bringing this up. Squat depth is critically important, but so is correct form. ATG-level depth most usually requires that the lumbar muscles relax the lordosis and that the hamstrings relax before extreme depth can be reached. It doesn't sound like a good idea to me that anything be relaxed in a deep squat, since doing this kills your good controlled rebound out of the bottom and risks your intervertebral discs. Those rare individuals that can obtain ass-to-ankles depth without relaxing anything might be able to get away with it, but as a general rule you should squat as deep as you can with a hard-arched lower back and tight hamstings and adductors. This depth will be below parallel, but it will not usually be "ATG".

Bedankt voor je comment, kritische opmerkingen zijn altijd zeer welkom!

Lekkere training weer. Maak je niet druk om je deadlift, gewoon op de techniek focussen en langzaam het gewicht verhogen.
Ga zo door!

Lekkere training weer. Maak je niet druk om je deadlift, gewoon op de techniek focussen en langzaam het gewicht verhogen.
Ga zo door!

Thanks! Zoals een groot man ooit zei: Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve.

UB2:
Bench Press
5 x 5 x 80kg
1 x 1 x 100kg

Bent Over Row*
2 x 5 x 70kg
3 x 6 x 60kg

Db Shoulder Press**
5 x 5 x 20kg (per kant)

Chin Up
1 x 5 x BW
1 x 4 x BW
2 x 10 x BW (assisted)

* even goed op techniek focussen volgende keer
** wegens (lichte) last van rechterschouderkop geen MP

UB1:
Bench Press
Db fly's
T-Bar Row
Db Shoulder Press
Dips

UB2:
Incline Bench Press
Bent Over Row
Military Press
Chin Up
Barbell curls

LB1:
Squat
Deadlift
Seated Calve Raises
Leg Press
Leg extensions

LB2:
Squat
Deadlift
Standing Calve Raises
Lying Leg Curl

Weekoverzicht
Maandag: UB1
Dinsdag: LB1
Woensdag: Rust
Donderdag: UB2
Vrijdag: LB2
Zaterdag: Rust
Zondag: Rust

Als ik jou was zou ik iets meer volume op oefeningen draaien om toch meer redement per training te krijgen.
Het valt me op dat je redelijk veel sets per oefening doet, vaak ook op hetzelfde gewicht. Als je je sets nou beperkt tot 4, waarvan 2 opbouwende sets en 2 werksets dan heb je wat tijd gewonnen en kan je per training een oefening toevoegen. Beetje doortrainen dan lukt dat makkelijk.
4 werksets per oefening is mijn inziens onnodig, 2 sets is zat.

Je deed bijvoorbeeld alleen BP; door ook een fly en een incline toe te voegen spreek je je gehele borst aan. Imo een essentiele drie-eenheid voor een goed gevormde borst.

Door heavy bb- curls toe te voegen geef je je biceps en extra prikkel. Desnoods 3 setjes.

Door leg extensions toe te voegen krijg je die druppel. Desnoods 3 setjes.

En last but not least; je doet alleen seated calve raises, daarmee spreek je hoofdzakelijk de soleus aan. De echte massabouwer voor kuiten is echter de gastronemicus, die geeft echt vorm aan je kuiten. En daarvoor moet je standing calve raises doen.

Succes.

lekker veel sets ouwe! goede zaak. verder prima BOR en goede Bench ouwe! proberen die chins nog wat op te krikken!

had je dan geen last van je schouders met db press of ben je niet all the way gegaan!

Goede training hoor!:D

Als ik jou was zou ik iets meer volume op oefeningen draaien om toch meer redement per training te krijgen.
Het valt me op dat je redelijk veel sets per oefening doet, vaak ook op hetzelfde gewicht. Als je je sets nou beperkt tot 4, waarvan 2 opbouwende sets en 2 werksets dan heb je wat tijd gewonnen en kan je per training een oefening toevoegen. Beetje doortrainen dan lukt dat makkelijk.
4 werksets per oefening is mijn inziens onnodig, 2 sets is zat.

Eerste 6maanden heb ik vooral op volume getraind, wilde nu kijken hoe 5 x 5 zou uitpakken voor mij, vorige week niet heel strikt aan gehouden maar deze week wel. Ik kijk dit nog een tijdje aan, sowieso tot april (dan wil ik cardio toevoegen en mn vet% weer iets terug brengen, wellicht dan verstandig om wat meer volume te trainen?)

Je deed bijvoorbeeld alleen BP; door ook een fly en een incline toe te voegen spreek je je gehele borst aan. Imo een essentiele drie-eenheid voor een goed gevormde borst.

Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven, denk dat BP en dips op UB1 wel genoeg is, maar bij UB2 kan ik nog wel een fly toevoegen, incline db fly lijkt mij dan de beste optie

Door heavy bb- curls toe te voegen geef je je biceps en extra prikkel. Desnoods 3 setjes.

Stond niet standaard in mn schema maar deed ik wel al af en toe tussendoor, zal hem nu toevoegen aan UB1 zodat het schema een beetje gebalanceerd blijft.

Door leg extensions toe te voegen krijg je die druppel. Desnoods 3 setjes.

Doe voeg ik aan LB2 toe; na LB1 loop ik al 2 dagen mank omdat het squatten en legpressen echt al slopend is!

En last but not least; je doet alleen seated calve raises, daarmee spreek je hoofdzakelijk de soleus aan. De echte massabouwer voor kuiten is echter de gastronemicus, die geeft echt vorm aan je kuiten. En daarvoor moet je standing calve raises doen.

Dat is totaal nieuw voor me, moet ook zeggen dat ik me niet heel erg heb lopen verdiepen in kuitspieren. Zal ik deze gewoon in de smith doen, lijkt mij het handigst?

Succes.

Hartstikke bedankt dat je even de tijd hebt genomen om de zaak te bekijken! Met zulke advies kan ik erg veel! Karma!

lekker veel sets ouwe! goede zaak. verder prima BOR en goede Bench ouwe! proberen die chins nog wat op te krikken!

had je dan geen last van je schouders met db press of ben je niet all the way gegaan!

BOR vind ik niet qua uitvoering niet zo lekker gaan als de T-bar row, maar heb hem ook nog niet zo vaak gedaan. Heb moeite om mn armen recht naar achter te bewegen en mn schouderbladen wat naar elkaar toe te trekken. Mn bench voelde echt super aan! Eerste 4 setjes gingen als een train, de vijfde was toch nog beetje moeizaam, maar hier gaat binnekort gewicht bij! Ook erg fijn dat ik nu echt een goede stricte ROM maak, echt lekkere progressie voor mn gevoel! Chinnen blijft ik moeilijk vinden, wellicht door mn BW en mn lichaamsbouw. Met mn schouders heb ik wat problemen om de beweging helemaal lekker te laten gaan met MP, losse dumbbells voelt gewoon een stuk prettiger aan.. gewicht gaat ook steeds makkelijker omhoog, ook een gevoel van progressie.

Thanks, voelde ook erg lekker aan (voor zulke trainingen doe je het hé!).

Was trouwens in de gym op de weegschaal gaan staan, 99.5kg. Snel een halve liter opgedronken en er weer op gaan staan.. en ja hoor de magische grens van 100kg overschreden! Instructeur vroeg zich af waarom ik in godsnaam in 3min 2 keer op de weegschaal ging staan, toen ik het hem uitlegde kon ie wel hard lachen haha! Ach, mooi om zo een doelstelling te halen :cool:

Terug
Naar boven