AndroidHealthClinic

powerliftschema

Gust

Cool Novice
Waardering
0
Hoi ik ben Gust en ik ben van plan om de 3 oefeningen van het powerliften te gaan doen. Als eerste doe ik bankdrukken, daarna de squat, en daarna deadlift. Is deze volgorde eigenlijk wel verstandig? Ik doe deze 3 oefeningen achter elkaar en wacht ongeveer 2 dagen (tot ik mezelf hersteld voel) en doe ze dan weer opnieuw. Kan ik op deze manier meer kracht winnen?

Groeten van Gust

Hoi ik ben Gust en ik ben van plan om de 3 oefeningen van het powerliften te gaan doen. Als eerste doe ik bankdrukken, daarna de squat, en daarna deadlift. Is deze volgorde eigenlijk wel verstandig? Ik doe deze 3 oefeningen achter elkaar en wacht ongeveer 2 dagen (tot ik mezelf hersteld voel) en doe ze dan weer opnieuw. Kan ik op deze manier meer kracht winnen?

Groeten van Gust

Kan zeker, zou ze wel afwisselen met Bandrukken als 2e .

Ga bijv: Maa. alles zwaar 3x6 Do. alles (medium) 3x8 en Zo. weer Zwaar

en zo verder wat je zegt 2 dagen tussen rust.;)

• Topic Starter Topic Starter
Kan zeker, zou ze wel afwisselen met Bandrukken als 2e .

Ga bijv: Maa. alles zwaar 3x6 Do. alles (medium) 3x8 en Zo. weer Zwaar

en zo verder wat je zegt 2 dagen tussen rust.;)

Ja ik hoorde ook net dat ik bankdrukken als 2e moet doen zodat m'n benen dan een soort van pauze hebben. Maar waarom niet alle dagen evenzwaar trainen?

Waarom gooi je er niet een bult meer compounds in eigenlijk? Wat fox al zegt, gaat vervelen ;)

Oh ja mij lijken het toch wel 3 goede oefeningen? Ik werk op de bouw en moet dan weleens hier en daar wat tillen en sjouwen, daarom wou ik wat sterker worden.

Het zijn 3 goeie oefeningen idd, en het zou best kunnen om enkel die 3 te doen. Maar waarom niet wat meer variatie? Waarom niet iets doen als rippetoe of bill starr (of één of ander powerlifting schema)

Het zijn 3 goeie oefeningen idd, en het zou best kunnen om enkel die 3 te doen. Maar waarom niet wat meer variatie? Waarom niet iets doen als rippetoe of bill starr (of één of ander powerlifting schema)

Wat is rippetoe en bill starr, waar kun je zo'n schema vinden? En wat zijn compounds?

Wat is rippetoe en bill starr, waar kun je zo'n schema vinden? En wat zijn compounds?
Mark Rippetoe en Bill Starr zijn mensen, hun schema's vind je als je één van de 2 in de zoekmachine hierboven intypt.

Compounds zijn oefeningen die meerdere spiergroepen tegelijk aanspreken en meestal over meerdere gewrichten gebeuren, zoals deadlift, bench press, squat, bent over row,....

In tegenstelling tot isolatie oefeningen, die zich richten op één bepaalde spiergroep en zich voornamelijk rond één gewricht afspelen, zoals curl, leg extension,...

Mark Rippetoe en Bill Starr zijn mensen, hun schema's vind je als je één van de 2 in de zoekmachine hierboven intypt.

Compounds zijn oefeningen die meerdere spiergroepen tegelijk aanspreken en meestal over meerdere gewrichten gebeuren, zoals deadlift, bench press, squat, bent over row,....

In tegenstelling tot isolatie oefeningen, die zich richten op één bepaalde spiergroep en zich voornamelijk rond één gewricht afspelen, zoals curl, leg extension,...

Ow bedoelen ze dat met compounds oefeningen:D

ik had eigenlijk nog een vraagje: krijg je door de squat-oefening en de deadlift ook gespierdere kuiten? Want ik voel wel dat ze gespannen zijn tijdens de oefeningen, maar ik heb er naderhand geen spierpijn in.

Heb een paar maand dit schema gedaan, veel kracht mee gewonnen.
8 sets bench, met 6 reps
8 sets squat met 5 reps
6à8 sets deadlift met 5 reps

In het begin wel zeer zwaar om dit 3x per week te doen, maar als beginner is dit echt aan te raden om veel kracht te winnen. Let wel, kan misschien saai worden, en zeker niet vergeten genoeg te eten!!!
Succes ermee!

Heb een paar maand dit schema gedaan, veel kracht mee gewonnen.
8 sets bench, met 6 reps
8 sets squat met 5 reps
6à8 sets deadlift met 5 reps

In het begin wel zeer zwaar om dit 3x per week te doen, maar als beginner is dit echt aan te raden om veel kracht te winnen. Let wel, kan misschien saai worden, en zeker niet vergeten genoeg te eten!!!
Succes ermee!

Ja maar zo'n voedingsschema, dat snap ik nou echt niet hoe je die moet samenstellen. Heb vanalles gelezen maar snapte er niet veel van. Hoe kom je erachter wat je moet gaan eten, en hoeveel? Moet je bijvoorbeeld kwarkjes gaan eten om meer kalorieen binnen te krijgen?

waarom 3x in de week 'zwaar' deadliften? 1x seems to work voor iedereen? of ga je variaties doen? dus sumo, speed, platform, rackpulls, stifflegged oid?

waarom 3x in de week 'zwaar' deadliften? 1x seems to work voor iedereen? of ga je variaties doen? dus sumo, speed, platform, rackpulls, stifflegged oid?
Ieder zijn manier, deze manier kan ook werken in principe, en als hij dat leuk vindt werkt het des te goed.

Laatst bewerkt:
zeker geen 3 keer per week zwaar deadliften! je zult enorm rap op een plateau komen en veel kans maken om uw rug pijn te doen.

Steek gewoon variatie in de volgorde van de oefeningen en in het aantal herhalingen.

Als je zwaar squat zou ik dezelfde dag niet meer zwaar deadliften en omgekeerd...

hoe meer variatie hoe leuker de trainingen en hoe beter je vooruit zult gaan!

Terug
Naar boven