XXL Nutrition

Pren's Powerlogje

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel heren!

Vandaag begonnen met cutten. Dit ga ik wss tot en met augustus doen. Ik weeg zo'n 88-89kg en ga deze keer echt voor de sixpack. Ofja... ik wil eigenlijk gwn het collegejaar met weinig overbodig vet ingaan, zodat ik dan nog kleine gains kan maken en zo sterk mogelijk mijn wedstrijdselectie in kan gaan. Dat betekent dat ik vanaf volgende week iets minder krachttraining ga doen en veel meer ga trainen op de ergometer. Die trainingen ga ik ook loggen. Voornamelijk voor mezelf, maar hopelijk vinden anderen dat ook interessant :)

Squat:
5x120
5x120

Press:
5x60
5x60 meest zieke pressgrinder ooit

Chins:
7xbw+5
5xbw+5

Squat:
5x122,5

Bench:
4x85

Powerclean:
3x65
3x67,5 PR!

Waarom bouw je het volume zo fel af?
Je doet nog nauwelijks iets.???

Waarom bouw je het volume zo fel af?
Je doet nog nauwelijks iets.???

Dat zou theoretisch voldoende moeten zijn. Met 2 setjes kan ik iig nog al mijn kracht behouden. Nu eens kijken of dat ook met 1 setje kan. Scheelt me weer wat tijd en vind trainen tijdens het cutten toch niet zo leuk.

Als je minder inspanningen levert tijdens een cut moet je nog minder gaan eten. Je energieverbruik daalt namelijk aanzienlijk.

Squat:
5x122,5

Press:
5x60

Chins:
10xbw

Squat:
5x122,5

Bench:
4x85

Deadlift:
5x150

Ging prima.

Zo... de vakantie is voor mij nu ook begonnen. Dat houdt in dat ik weer naar mijn ouders ga en daar fulltime ga werken. Mijn doelen zijn nu: cutten, kracht behouden en vooral mijn conditie verbeteren, zodat ik in september met de preselecties mee kan doen en een plekje in een wedstrijdboot kan verdienen. Mijn schema ziet er daarom als volgt uit:

Ma: 3x20 minuten ergometer, 20 s/m. voor algehele conditie en spieruithoudingsvermogen.

Di: Fullbody

Woe: 3x2k ergo: 30-40 s/m. 2k is de wedstrijdafstand en ook een selectie-afstand. Ik hoop dit uiteindelijk onder de 7 minuten te kunnen.

Do: Fullbody

Vrij: 3x750m ergo: 30-40 s/m. Een sprint is doorgaans 500m, maar op de selecties doen ze een 750m omdat dat een ongebruikelijke afstand is en daarom vaak verkeerd wordt ingeschat. Dat zegt, volgens de coaches, iets over iemands karakter en wilskracht.

Za: Fullbody

Zo: Rust

De fullbody's blijven dezelfde opzet hebben. Moet wel weer even puzzelen qua eten, aangezien ik nu ineens veel meer beweeg. Heb mijn eten dus alvast iets opgeschroefd, maar moet nog even aankijken wat het gaat doen.

Morgen doe ik twee trainingen, aangezien ik nog nooit 3x20 minuten heb getrapt en dus een enorme spierpijn verwacht.

Vandaag dus mijn eerste keer in de nieuwe sportschool. Beviel niet geweldig, maar ik kan mezelf er qua krachttraining wel mee redden. Qua roeien echter helemaal niet. De ergometers zijn namelijk waterergo's en die zijn echt van slechte kwaliteit. Zo heeft de handle niet altijd grip en schiet je bij iedere haal meerdere keren door. Hiermee verlies je veel kracht en momentum en daar is gwn niet mee te roeien. Op dit moment ben ik dus aan het kijken of ik wel kan ergo'en in een andere sportschool.

Training van vandaag:

Squat:
3x124 (ze hadden geen schijven van 1,25. De kleinste waren 2 kg)
3x120

Press:
3x60
3x60 Dafuq?

Chins:
7xbw+5
6xbw+5

Squat:
5x120

Bench:
3x84
4x84
Het bankje is dus superkut. Een zacht kussen met een breed zitvlak, waardoor je je benen net niet chill kunt plaatsen. Ook is de bovenste legger net iets te hoog en andere legger zo'n 10 cm te laag, waardoor je al een halve rep moet maken voor je uberhaupt kunt beginnen. Oh well... we doen het er maar mee.

Powerclean:
68kg failde, dus maar overgestapt op 64
3x64
3x64
Toen werd ik aangesproken door een man van een jaar of zestig. Hij was vroeger blijkbaar Nederlands kampioen gewichtheffen en was helemaal enthousiast, omdat ik de enige ben die in de lokale gym iets van Olympische oefeningen deed. Hij heeft me nog een paar kleine tips gegeven, dus ik kan weer gaan oefenen :)

Bij gebrek aan een goede ergo, ben ik vandaag maar sprintjes gaan intervallen. Over een afstand van 50 grote stappen heen sprinten en terug joggen. Bij iedere sprint alles eruit halen en tevergeefs proberen je vorige keer te verbeteren. Tien keer gedaan en toen was ik op.

Squat:
5x120

Press:
4x60
4x60

Chins:
11xbw
8xbw

Vandaag eindelijk gaan roeien in een gym met fatsoenlijk materiaal!

3x20 minuten op 20 spm:
- 4879m, gem. split van 2:02:9
- 4827m, gem. split van 2:04:3
- 4786m, gem. split van 2:05:4

Valt toch vies tegen op zo'n ergo.

Vandaag zieke spierpijn in mijn benen en glutes, dus ben niet naar de gym gegaan en heb thuis wat UB-werk gedaan:

Dips:
11xbw
10xbw

Chins:
10xbw
8xbw

Morgen 2k knallen op de ergo :)

Squat:
3x120
2x120
1x120
Uwot m8? Dat roeien gaat hem flink in de benen zitten :(

Press:
3x60
3x60

Deadlift:
3x150
2x144

Yep... zal het roeien zijn. Bovendien zijn de schijven wat kleiner dus mijn DL-rom is ca. 5 cm groter.
Gewicht lijkt zich nu trouwens te stabiliseren op 85. Ik kijk dat nog even aan en anders verlaag ik mijn kcal.

Zo... Wat minder getraind en ook niet alles gelogd. Was o.a. een paar dagen in Nijmegen met de zomerfeesten dus daar heb ik wel wat roei- en krachttrainingen overgeslagen. De boel inmiddels wel weer opgepakt.

Vandaag 2k:
07:11:3, gem. split 1:47:8, 28 spm

3x2k blijkt een te zware opgaaf dus dat ga ik niet meer doen. De twee tijd was ongeveer 30 secs. langzamer en de derde was nog eens 25 secs langzamer. Ga de volgende keer denk ik gwn 1x 2k doen en daarna 1x20 minuten ofzo.

Weer getraind. Roeien zit het herstel van de benen toch echt in de weg :/

Squat:
2x120...
5x114

Press:
3x60
3x60

Powercleans:
3x64
3x64
3x64

Gewicht daalt wel weer en komt al in de buurt van de 84. Ga vanaf zaterdag of zondag denk ik een weekje op onderhoud eten en meer volume draaien om weer een beetje op krachten te komen en gwn omdat ik het zat ben om met honger rond te lopen :P

Daarna ga ik mijn trainingen iets anders plannen: Krachttraining, roeien, rustdag, herhaal. Dat zou de boel moeten optimaliseren.

Roeitraining:

750m:
02:23.3, gem. split 1:35.5, 37 spm

20 min.:
4924m, gem. split 2:01.8, 20 spm

Verbetering van 45m en dan ook nog na een 750 sprint. Ben er tevreden mee :)

Zondag wss krachttraining en vanaf die dag refeeden.

Squat:
5x112,5
5x112,5
5x112,5

Bench:
5x77,5
5x77,5
5x77,5

Powerclean:
3x60
3x60