Fitness Seller

Printer canon vs. hp

Ceska

Ripped Bodybuilder
Waardering
323
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
25%
Ben op zoek nar een nieuwe all-in-one printer draadloos.
Nu heb ik er 2 in mijn zicht dat zijn de;
- HP photoSmart Q8444B
- Canon PIXMA MP560

Voor het eerst dat ik een draadloze printer ga aanschaffen dus heb daar nog niet zoveel ervaring mee. Nu heb ik een HP printer en dat is echt een k*t ding, op mn werk hebben we een HP printer en dat is ook een aardig k*t ding. Ik weet niet of het aan mij ligt maar HP doet t m niet zo voor mij.
Ik nijg meer naar de Canon. Zijn er nog andere goeie printer merken naast deze 2 of andere potentiele printers die iemand weet? prijsklasse beetje tot de 200 euro max.
Mijn grootste probleem vaak nu is het vastlopen van het papier :fuu: niet normaal gewoon!!

Laatst bewerkt:
Zal ik je komen helpen met uitzoeken, Ceska? Gaan we daarna gezellig met zijn tweeën een filmpje kijken. :o

Canon sowieso +1

Epson 710 wireless, is rond de 180 euro. Maakt prachtige foto's!

Probleem bij hp is dat de papierlade beneden is zeg maar, en dus moet het papier een heel rondje draaien voordat het weer op dezelfde plek eruit komt, de kans dat het papier vastloopt is vele malen groter dan canon. Bij canon kan je kiezen tussen boven of beneden, en vooral bij het dikkere papier kan je beter boven kiezen, dan hoeft het alleen met de zwaartekracht naar beneden te glijden en de kans op vastlopers is dan vele malen kleiner dan Hp.

Reviews: http://www.kieskeurig.nl/multifunction/canon/pixma_mp560/341361/

Laatst bewerkt:
Ik heb al een paar jaar een HP kleuren laser en ben er wel tevreden van. Het menu dat erop zit is k*t, maar de prints zijn prima. Printen is veel goedkoper dan op een inkjet en voor teksten en eenvoudige afbeeldingen (foto's niet zo) is het de beste oplossing.

Consumenten kopen vaak inkjets maar er is geen enkele reden om dat nog te doen. De meeste prints zijn tekst en digitale foto's moet je zelf niet printen, kan goedkoper en beter bij de fotograaf/ bij een foto print dienst.

Ik heb al een paar jaar een HP kleuren laser en ben er wel tevreden van. Het menu dat erop zit is k*t, maar de prints zijn prima. Printen is veel goedkoper dan op een inkjet en voor teksten en eenvoudige afbeeldingen (foto's niet zo) is het de beste oplossing.

Consumenten kopen vaak inkjets maar er is geen enkele reden om dat nog te doen. De meeste prints zijn tekst en digitale foto's moet je zelf niet printen, kan goedkoper en beter bij de fotograaf/ bij een foto print dienst.

Heb ik jou wel toestemming gegeven om in dit topic te posten?

Ik weet het T, dit is spelen met vuur. :p

Voor foto's is laser minder prettig.

Daarnaast de inkt die bij de canon zit gaat aardig lang mee, daarnaast is canon op dit moment 1 van de zuinigste en daarna epson.

Het nadeel bij laser is dat als je een kleuren laser koopt en de toner is op betaal je bij samsung 4x 45 = 180euro en dat is een aardig hap uit je budget vergelijken de mp560 dat is 5x 11 = 50 euro.

Laatst bewerkt:
Ik zeg net dat je geen foto's moet printen.

Verder heb je het over kosten terwijl laser juist altijd goedkoper is per print.

Heb ik jou wel toestemming gegeven om in dit topic te posten?

Ik weet het T, dit is spelen met vuur. :p
Je hebt geluk dat ik in een goede bui ben ;)

gewoon een epson van 65 euro, bij mij werkt hij perfect (tot nu toe) :thumbup:

Ik zeg net dat je geen foto's moet printen.

Verder heb je het over kosten terwijl laser juist altijd goedkoper is per print.

Volgens mij is alleen zwart nog goedkoper, als je ook aan de slag gaat met kleuren, dan wint de inkt het nog.

Daarnaast waarvoor zou ze een printer van 200 euro willen zoals een MP560, of die HP. Als je geen foto's gaat printen :o, Koop dan net zo goed de Epson sx115 Ideaal dingetje is dat.

Voor foto's is laser minder prettig.

Daarnaast de inkt die bij de canon zit gaat aardig lang mee, daarnaast is canon op dit moment 1 van de zuinigste en daarna epson.

Het nadeel bij laser is dat als je een kleuren laser koopt en de laser is op betaal je bij samsung 4x 45 = 180euro en dat is een aardig hap uit je budget vergelijken de mp560 dat is 5x 11 = 50 euro.

Je laser raakt niet op :p
De toner raakt op en daarbij hoef je ze niet alle 4 tegelijk te vervangen. Cyaan, magenta, geel en zwart worden natuurlijk niet alle 4 even veel gebruikt.

Volgens mij is alleen zwart nog goedkoper, als je ook aan de slag gaat met kleuren, dan wint de inkt het nog.

Daarnaast waarvoor zou ze een printer van 200 euro willen zoals een MP560, of die HP. Als je geen foto's gaat printen :o, Koop dan net zo goed de Epson sx115 Ideaal dingetje is dat.
Geloof er niets van, uit toner haal je altijd meer prints.

Kleurenlaser geeft je het voordeel van scherpe tekst en vormen, snelheid en toch de kleuren als je ze nodig hebt. Ik heb daarvoor 3 inkjets gehad, allemaal bagger. Lasers zijn veel steviger, duurzamer, sneller en goedkoper op termijn.

Je laser raakt niet op :p
De toner raakt op en daarbij hoef je ze niet alle 4 tegelijk te vervangen. Cyaan, magenta, geel en zwart worden natuurlijk niet alle 4 even veel gebruikt.

Excuses het is nog vroeg :p,

Maar al moet je er 1 vervangen kan je daar bijna een heel pakket kopen met alle 5 de kleuren, betwijfel het of je kwa kosten duurder uit bent dan toners.

Ga lekker voor de Canon, erg goede kwaliteit printjes zolang je maar niet die namaak navul inktpatronen gaat gebruiken.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
pixma_tcm16-665950.jpg

Als je ook nepgeld wil kunnen printen kun je het best MeDieViL even een berichtje sturen :p

Excuses het is nog vroeg :p,

Maar al moet je er 1 vervangen kan je daar bijna een heel pakket kopen met alle 5 de kleuren, betwijfel het of je kwa kosten duurder uit bent dan toners.

We dwalen af maar met 1 toner kan je normaliter minimaal 10x zoveel printen dan met een cartridge voordat ie leeg is.

Ik heb nog een HP Deskjet 930c van zo'n 8 jaar oud denk ik en die doet het nog steeds prima, dus zou hoogstwss terug een HP nemen moest ik een nieuwe printer aanschaffen. Maar als Canon hun printers even goed zijn als hun camera's is canon ook een beste keus en minstens evenwaardig als HP.

• Topic Starter Topic Starter
Het gaat toch de canon worden :)

tnx voor de reacties! Vooral die paper jams irriteren me, en iemand zei hier al dat dat minder is bij de canon gezien het papier achter gelden moet worden!

De printer is niet specifiek voor foto's printen, maar een beetje voor alles. Als ik echt mooie foto's wil hebben laat ik ze afdrukken ergens in een winkel.

tnx voor de reacites.

Terug
Naar boven