MuscleMeat

problemen met bankdrukken

mn7

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
65kg
Vetpercentage
14%
beste lezers,

ik fitness inmiddels al zo'n 14 maanden.
veel opgeschoten.
weeg zelf rond de 65 kilo, dit kan nog wel eens schommelen( ivm medicatie,eetlust door medicatie).
alleen zit al een paar maanden met het probleem dat ik met bankdrukken niet veel opschiet. blijf steeds steken bij 45 kilo:S al een maand of 4.
heb een zoals ze het noemen: "kippenborstje" maar dit heeft nooit invloed gehad.
aan mijn energie zal het niet liggen, want met bijvoorbeeld mijn rug blijf ik opschieten. 70 kilo nektrekken.

misschien heeft er iemand tips om nog omhoog te komen met bankdrukken?

doe nu 3 sets van 10 stuks.( excl opwarming)

mvg marlon

varieren dus bijvoorbeeld een paar keer 47,5 of 50x5 doen ipv telkens sets van 10 en daarna met dit gewicht gaan opbouwen naar 10 reps succes ermee

• Topic Starter Topic Starter
bedankt!

als ik wel eens de power heb dan haal ik wel eens het uiterste uit mijn borst. 55 kilo met iemand erachter en dan zo'n 4 reps. puur om eventjes alles eruit te pushen( wel als laatste setje)
ik ga het proberen. zit nu 2 weken thuis, want het fitness centrum waar ik zit is 2 weken gesloten ivm vakantie.
maar ik houd mijn lichaam thuis wel op peil met de thuisoefeningetjes:D

gr

---------- Post toegevoegd Sat 30 Jul 2011 om 13:14 ----------

iemand nog andere tips ivm voeding/ training voor borst?

in een 3daagse split kan je bv de eerste dag 5x5 doen met een gewicht (je 1rm zal op 60 liggen, dus begin bij 40 en verhoog elke week met 2,5) en de 3de dag voor een max gaan (oftewel een volume max of max gewicht).

Ik doe momenteel:
Maandag: Bench (5x5) , incline dumb press (3x10), chin ups
Woensdag: Mil press (3x5), seated shoulder press (3x10), squat (3x5), front squat (3x3), rows
Vrijdag: Bench (max), squat/deadlift (max/volume), en dan nog wat biceps of triceps oefeningen, of nog een log, farmers of yoke.

Qua voeding gewoon zorgen dat je voldoende eiwitten eet om te recuppen van de trainingen en klaar te staan voor de week erna :-)

Je bent nogal aan de lcihte katn ik zou het (vooral) in de voeding zoeken

Kracht winnen inderdaad

Wat is je schema precies voor borst? Hoop niet dat je maar 3 setjes doet in een week? Dan schiet het inderdaad niet op nee.

Althans, IK zou er niet op kunnen groeien.

low reps... en zorgen dat je gewicht stijgt dan wordt je ook sterker

Ga veel eten, en ga eens met een spotter heel erg clean bankdrukken. Wat bedoel ik hier mee: Leg een gewicht dat je redelijk gemakkelijk kunt drukken op de stang, en beweeg hem dan met een verhouding van 1 op 4 naar tepels en ga dan voor jezelf een goed aantal reps zoeken. Verhoog vervolgens het gewicht maar blijf de oefening clean uitvoeren.

En verder uiteraard wat hier al gezegd word, wissel af met je oefeningen en je setje ;)

Succes!

Eerst bekijken of je techniek correct is
http://www.youtube.com/watch?v=rJX5MKacR6M

Lopen je schouders en triceps niet achter?
Als je al 14 maanden traint en 14 maanden lang continu bench press doet eens afwisselen met dumbbells.

beste lezers,

veel opgeschoten.
weeg zelf rond de 65 kilo, dit kan nog wel eens schommelen( ivm medicatie,eetlust door medicatie).
alleen zit al een paar maanden met het probleem dat ik met bankdrukken niet veel opschiet. blijf steeds steken bij 45 kilo:S al een maand of 4.
heb een zoals ze het noemen: "kippenborstje" maar dit heeft nooit invloed gehad.
aan mijn energie zal het niet liggen, want met bijvoorbeeld mijn rug blijf ik opschieten. 70 kilo nektrekken.

mvg marlon

Bij mij helpt 3x5,
Krachtgains gaan hier echt snel.

Doe elke week 2-4kg erbij.:p

en eet goed he :p

beste lezers,

veel opgeschoten.

mvg marlon

fun fact: elke keer als ik deze sectie aanklik (zo'n 1 keer per 2 maanden) is er een topic als deze.

varieren dus bijvoorbeeld een paar keer 47,5 of 50x5 doen ipv telkens sets van 10 en daarna met dit gewicht gaan opbouwen naar 10 reps succes ermee

dit heeft bij mij ook goed geholpen gewoon af en toe zwaarder dan je standaard top setjes pakken kijken hoe vaak je dat doet en uiteindelijk daarvan je standaard top setje van proberen te maken.

Terug
Naar boven