XXL Nutrition

Progressie 2010-heden

ziet er echt nice uit man. Zeker een voorbeeld voor mij om naar toe te werken. We hebben ook wel ong hetzelfde type lichaam denk ik. Alleen ben ik 4 cm langer en weeg 74. Heb je misschien wat tips ofzo en zou je je eet en train schema eens willen plaatsen. Misschien heb ik er wat aan.
Thanks alvast, en succes verder

Thanks, will do! ;)

U jelly?

Thanks, leuk om te lezen :). Ik train idd graag op lage repranges bij compounds als sq/dl/ohp. Moet zeggen dat ik de afgelopen 5 maanden veel winst heb kunnen boeken met reverse pyramid - 1 set all out op 3-5 herhalingen, daarna 10% per set eraf halen. Al train ik al tijden op basis van een split schema met de nodige isolatie oefeningen. M'n doel is een in mijn ogen perfect fysiek bouwen, maar op kracht zou ik graag eens 200 willen deadliften, 175 squatten, 140 benchen en 100 op de OHP :D.

im mirin, aint even jelly

Goeie progressie!

Tijd voor een update, inmiddels alweer een tijdje aan het bulken. In de afgelopen 3 maand ongeveer 3kg gewonnen, gaat goed dus. Vetpercentage zal wel iets gestegen zijn maar ben er zeker content mee. Ik heb eens wat foto's geschoten in dezelfde omstandigheden als 1,5 jaar geleden voor wat beter vergelijkingsmateriaal, en tot m'n verbazing zag ik dat ik destijds ongeveer 78 woog, dus 1 à 2kg minder dan nu. Zie hier de pics:

hrztvn.jpg

33etpwp.jpg

voncsm.jpg

2s1vybl.jpg

Recente krachtstats:
BP:5x105
SQ: 6x120
DL: 4x170
OHP: 4x70

Binnenkort maar weer eens 1RM's testen.:)

-Goede armen
-Goede Borst en schouders
-Goede krachtstats
-Misschien rug iets dikker/breder
-Goede quads, behalve de outer sweep, maar waar is de binnekant van je benen? Misschien een wat wijdere stance bij deadlifts of squats eens proberen, of doe je dat al?

Top:thumbs:

Thanks, will do! ;)

U jelly?

Thanks, leuk om te lezen :). Ik train idd graag op lage repranges bij compounds als sq/dl/ohp. Moet zeggen dat ik de afgelopen 5 maanden veel winst heb kunnen boeken met reverse pyramid - 1 set all out op 3-5 herhalingen, daarna 10% per set eraf halen. Al train ik al tijden op basis van een split schema met de nodige isolatie oefeningen. M'n doel is een in mijn ogen perfect fysiek bouwen, maar op kracht zou ik graag eens 200 willen deadliften, 175 squatten, 140 benchen en 100 op de OHP :D.
Hmm, dan zou ik als ik jou was ook eens in een wat hogere reprange gaan trainen bij de compounds. Gewoon voor een paar weken, dat kan zeker geen kwaad als je massa wil pakken, sterker nog volgens artikelen die ik ooit heb gelezen zou het ook heel nuttig zijn voor kracht om af- en toe een paar weken veel volume te doen. Maar je hebt al zeker een erg goed fysiek!

• Topic Starter Topic Starter
ziet er echt nice uit man. Zeker een voorbeeld voor mij om naar toe te werken. We hebben ook wel ong hetzelfde type lichaam denk ik. Alleen ben ik 4 cm langer en weeg 74. Heb je misschien wat tips ofzo en zou je je eet en train schema eens willen plaatsen. Misschien heb ik er wat aan.
Thanks alvast, en succes verder
Thanks man! :) Qua training eigenlijk vrij basic, 4 of 5-daagse split. Daarin heb ik in ieder geval altijd squat/bench (dumbbell of bb)/deadlift en shoulder press. De rest varieer ik een beetje mee per spiergroep. Hieronder een voorbeeld waar ik meestal op terugval:
Maandag
Borst/biceps

Bench press
Dumbbell flyes
Dumbbell alternative incline flyes/Machine flyes (pec deck)
Dumbbell incline bench press

Preacher curl
Barbell curl

Dinsdag
Rug/triceps (incl. traps)

Deadlift
Dumbbell bent-over row
Pull ups
Machine row / Tbars
Dumbbell shrugs/barbell shrugs smith machine (kan evt op vrijdag)

Tricep cable extension (rope)
Skullcrushers

Donderdag
Benen /buik

Squats
Leg press 45
Lunges
Leg extension

Crunches
Twisted crunches
Knee raises/leg raises

Vrijdag
Schouders/kuiten

Seated Military press
Dumbbell lateral raise
Cable crossover of een andere borst-press oef
Dumbbell bent over lateral raise

Seated calf raises
Barbell calf raises (smith)

Qua voeding check ik eigenlijk alleen m'n dagelijkse kcal- en eiwitinname. Maak hiervoor vaak gebruik van een app op mn telefoon. Meestal ziet het er op een trainingsdag qua voeding zo uit:

12:00: 4 eieren + 50gr kaas
15:00(post WO): 40g whey + 25gr brinta, 1 stuks fruit, 50gr studentenhaver/extra pure chocolade
18:00: 200gr rijst/aardappelen/pasta, 200gr groente, 200-300gr vlees (kip of rund vaak)
20:00: willekeurige maaltijd van ~800kcal, vaak junkvoedsel
23:00: 500gr kwark, 50gr noten/studentenhaver

Op trainingsdagen eet ik meestal 3-400kcal boven m'n behoefte (rond de 3100 nu), op rustdagen rond m'n behoefte. Eiwitten op 2gr per kg lichaamsgewicht. Tijden wisselen trouwens weleens, ik probeer gewoon zoveel mogelijk kcal na m'n trainingen naar binnen te spelen, minimaal 1 eiwitrijke maaltijd voor trainen.

Bedankt!!:)
-Goede armen
-Goede Borst en schouders
-Goede krachtstats
-Misschien rug iets dikker/breder
-Goede quads, behalve de outer sweep, maar waar is de binnekant van je benen? Misschien een wat wijdere stance bij deadlifts of squats eens proberen, of doe je dat al?

Top:thumbs:
Idd, ik heb niet echt een outer sweep, al vrees ik dat dat ook een beetje genetisch is (laterale kop hecht vrij laag aan waardoor m'n benen wat "rechthoekig" ogen).. Hamstrings zouden inderdaad wat groter mogen. Ik ben eerlijk gezegd gestopt met leg curls of andere isolaties voor hamstrings omdat ik gek werd van mn benen die langs elkaar schuurden tijdens het lopen :p. Verder squat ik vrij breed, ver voorbij schouderbreedte in ieder geval. Misschien toch maar eens wat isolaties erbij gooien voor hamstrings. Bedankt voor je opbouwende kritiek!
Hmm, dan zou ik als ik jou was ook eens in een wat hogere reprange gaan trainen bij de compounds. Gewoon voor een paar weken, dat kan zeker geen kwaad als je massa wil pakken, sterker nog volgens artikelen die ik ooit heb gelezen zou het ook heel nuttig zijn voor kracht om af- en toe een paar weken veel volume te doen. Maar je hebt al zeker een erg goed fysiek!
Misschien wel een idee om weer eens wat meer volume in m'n trainingen te gooien ja, ik wil die 200DL eigenlijk binnenkort wel behalen, zit er al een tijdje flink in de buurt dus :). Bedankt iig!

thanks voor je uitgebreide reactie. Ik blijf je topic volgen!

mooie progressie!

Goed bezig hoor!

in het nieuwe jaar lekker door blijven knallen. en fotootjes tussen tijds zijn altijd leuk voor later!

ziet er gwn goed uit. degelijke progressie. ook redelijk droog voor gebulkt te hebben. Nog een jaartje derbij en je zal een prima resultaat hebben.

Roids.

thanks voor je uitgebreide reactie. Ik blijf je topic volgen!
Top!
nice! welke app gebruik je ervoor???
Calorieteller van Fatsecret vind ik wel een handige app, staan zat producten in, evt ook de mogelijkheid om zelf producten toe te voegen. Maakt het wat makkelijker om met je koolhydraatbronnen te spelen :)
Thanks, ik doe m'n best!
Goed bezig hoor!

in het nieuwe jaar lekker door blijven knallen. en fotootjes tussen tijds zijn altijd leuk voor later!
Idd, in de spiegel zie je vaak geen verandering maar wanneer je de foto's naast elkaar legt toch wel. Moet zeggen dat de motivatie overigens flink gestegen is, deze week een weekje noodgedwongen rust moeten houden..
ziet er gwn goed uit. degelijke progressie. ook redelijk droog voor gebulkt te hebben. Nog een jaartje derbij en je zal een prima resultaat hebben.
Ik hoop het, ik bouw lekker verder zo. 1kg per maand vind ik best.:) Geen zin om me iedere dag vol te proppen en m'n vp richting de 15 te laten gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien moet je in het nieuwe jaar ook eens aan de roids gaan, wordt je nog een grote jongen. ;)

Niet nodig, zit nog zat groeipotentie in. Ga int nieuwe jaar wel samen met robert trainen, dus hij kan me wel roid advices geven.
Loop niet zo te b**chen man, iedereen weet dat ik een grapje maakte en mneer is een huisgenoot van me. Ik zet 3maal daags zn spuiten voor m.

Dit draadje ook maar eens updaten. Maandje gereisd, niet getraind, veel alcohol gedronken en weinig gegeten. Resultaat: -6kg :D

htxjpg.jpg

2zofzib.jpg

314xci8.jpg

Kracht is helaas bagger, -20% op de main lifts. Desondanks niet ontevreden met m'n shape. Stats op de foto's zijn 1m80 bij 74kg. Plan is om 5x5 stronglifts te doen voor de komende maand, daarna misschien Wendler om m'n kracht weer op peil te krijgen. Zwaar bulken ga ik niet meer doen, van een plateau zal ik hopelijk voorlopig geen last hebben :).

Terug
Naar boven