Weet je jonge, je vader weet niet veel van voeding af zo te horen, volgt zelf geen dieet en doet niks aan sport en dat is niet erg. Zo zit de gemiddelde Nederlander in elkaar, ze denken allemaal dat ze het warme water hebben uitgevonden en het beter weten dan de 'jeugd'. Zodra er iets onbekend voor ze is, dan zal het wel slecht voor je zijn en het niet nodig hebben.. Zelf moet je slimmer zijn. Je moet hier alleen mee weten om te gaan.
Je zou het op de volgende manieren aan kunnen pakken:
Manier1:
- Proteine shakes zijn onbekend voor je vader, maak het bekend voor hem. Neem hem mee naar een supplementenzaak of neem hem mee naar de computer en ga samen informatie zoeken over shakes om hem zo duidelijk te maken dat het niets meer is dan voeding in poedervorm. Wat overigens nog veel voordeliger is dan echte voeding te kopen. Leg hem ook wat rekensommen voor zodat hij de financiele voordelen hier ook van in ziet.
Manier2:
- Wil hij echt niet dat jij shakes ga gebruiken? zorg ervoor dat er goede voeding voor je gekocht word of koop het zelf. Maak 200/300 gram kip per dag, kook rijst voor de hele week, kook je eigen groenten, wat havermout, maar vraag je ouders om je het te helpen financieren, aangezien hun zelf willen dat jij er meer geld aan uitgeef dan nodig is. Ik kan niet in jouw gezinssituatie kijken, maar het is het proberen waard. Dat je geen shakes kan gebruiken is niet het einde v/d wereld. Koop eventueel wat dextrose om na de training te nemen als post-workout en als je thuis komt gewoon een goede maaltijd eten.
Ik ben zelf 19j, ben al een tijdje bezig met voeding, shakes en supplementen. Ik weet wat ik gebruik,waarom en wat ik er van kan verwachten. In het begin vond mijn vader het ook 10x niks.. Maar beetje bij beetje begon hij het steeds meer te accepteren en zag in dat dit echt was wat ik wou. Hij weet nu ook dat ik op de hoogte ben van alle supplementen die ik gebruik en dat ik altijd goed geinformeerd ben voor dat ik iets ga gebruiken.
Ondanks dat mijn vader er de 1e paar maanden zeer op tegen was ben ik altijd shakes blijven gebruiken. NOOIT stiekem, en heb hem altijd verteld wat ik gebruikte, wanneer en waarom. Hij gaf er geen ene moer om, maar uiteindelijk door altijd eerlijk tegen hem geweest te zijn heb ik wel zijn vertrouwen gewonnen. Nu accepteert hij het gewoon
Supplementen zijn niet alles. Zorg dat je voeding, rust en training op orde zijn en je zult een heel eind komen!
Goodluck.