AndroidHealthClinic

Belangrijk Nieuws Proudly presenting: Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben ik hier de enige die de onderlinge haat van de diverse leden/bonden, naar elkaar toe, niet kan plaatsen?

Laat deze mensen lekker hun anabolenvrije toernooi houden, niemand verplicht een ander om hier aan mee te doen.

Iets met leven en laten leven..
 
Ben ik hier de enige die de onderlinge haat van de diverse leden/bonden, naar elkaar toe, niet kan plaatsen?

Laat deze mensen lekker hun anabolenvrije toernooi houden, niemand verplicht een ander om hier aan mee te doen.

Iets met leven en laten leven..

'Anabolenvrije'.
 
Het Nederlands kampioenschap in België.

Wat een grap.

Voor iemand die onze visie deelt zal het geen probleem zijn dat de wedstrijd in Antwerpen gehouden zal worden!
De DFPFNL is pas dit jaar opgericht om deelname voor Nederlandse krachtsporters interessanter te maken.
Zoals gezegd mogen we meeliften met de BDFPF, vergeet niet dat de aanschaf van wedstrijdequipment duizenden euro’s kost en het opleiden van bijvoorbeeld scheidsrechters tijd vraagt.

Laat iedereen verder zijn eigen keuzes maken en laten we die a.u.b. vooral respecteren…er is inderdaad niemand verplicht om bij ons mee te doen...jammer dat er mensen zijn die er alleen maar op uit zijn om destructieve kritiek te spuien :(, waarbij ik spontaan eraan moet denken dat de beste stuurlui vaak aan wal staan.
 
Ben ik hier de enige die de onderlinge haat van de diverse leden/bonden, naar elkaar toe, niet kan plaatsen?

Laat deze mensen lekker hun anabolenvrije toernooi houden, niemand verplicht een ander om hier aan mee te doen.

Iets met leven en laten leven..

Bedankt :thumbs: zou graag zien dat er meer mensen zo over denken! :)
 
Tja idem hier; leven en laten leven. Niemand is verplicht zich ergens aan te verbinden, noch eraan mee te doen. En dat we met zijn allen vallen over het anabolevrije stukje is natuurlijk waanzin, deze hele sport draait om PED's, maar het is de supplementenindustrie die ervoor gezorgd heeft dat de hypocrisie zich dit ver in allerlei organisaties heeft weten door te dringen. Mister TN zou zijn dikke :thumbs: approval geven in elk geval.
 
Mooi woorden om mee te sluiten...."leven en laten leven, niemand is verplicht zich ergens aan te verbinden, noch eraan mee te doen".
Bij verdere serieuze vragen sta ik uiteraard graag ter beschikking :)
Verder is iedereen van harte welkom om eens te komen kijken bij onze wedstrijden of nog liever deel te nemen voor hen die het drug-free principe hoog in het vaandel dragen..
 
Ben ik hier de enige die de onderlinge haat van de diverse leden/bonden, naar elkaar toe, niet kan plaatsen?

Laat deze mensen lekker hun anabolenvrije toernooi houden, niemand verplicht een ander om hier aan mee te doen.

Iets met leven en laten leven..
Een sport nog verder laten splinteren is niet goed voor een sport. Je ziet mensen toch ook niet hun eigen voetbal competitie starten omdat ze het oneens zijn met 2 regels? Een overkoepelende organisatie die langzaam goede verandering brengt is beter dan allemaal kleine splinterpartijen die maar wat aankloten.
 
Een sport nog verder laten splinteren is niet goed voor een sport. Je ziet mensen toch ook niet hun eigen voetbal competitie starten omdat ze het oneens zijn met 2 regels? Een overkoepelende organisatie die langzaam goede verandering brengt is beter dan allemaal kleine splinterpartijen die maar wat aankloten.


Laat me raden…die overkoepelende organistatie is dan zeker de NPB/IPF, toch?
De arrogantie die de NPB/IPF uitstraald waarbij zij zichzelf als de enige ware bond ziet en het doet overkomen als of andere bonden voor “losers” zijn en de lifters aldaar voor spek en bonen meedoen spreekt boekdelen. Het drug-free principe is voor de NPB/IPF inderdaad een regel binnen een heel regelwerk, bij onze bond is dat de allerbelangrijkste regel, zelfs zo belangrijk dat het in onze naam staat (World Drug-Free Powerlifting Federation / Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands). Derhalve hanteren wij ook een zero-tolerance beleid bij een positieve dopingtest en doen we dus geen half werk bij een overtreding van het dopingreglement.
Daarnaast was de WDFPF één van de 4 internationale powerlifting federaties die eind jaren ’80 bestond en zijn van mening dat de tijd nu rijper dan ooit is voor een Nederlandse tak. In NL zijn we nog een splinterpartij maar internationaal zeker niet!

Dan ben ik 10 jaar lang lid van de NPB geweest...ik heb geen "goede veranderingen" in het dopingbeleid gezien. Ik heb me altijd sterk gemaakt voor een strenger dopingeleid maar was "een roepende in de woestijn" en werd niet serieus genomen, integendeel men vond mijn opvattingen extreem en te fanatiek. Bij de WDFPF heb ik eindelijk het gevoel om aangekomen te zijn...voel me er helemaal thuis en draag dat graag naar buiten toe uit.
 
Laatst bewerkt:
Laat me raden…die overkoepelende organistatie is dan zeker de NPB/IPF, toch?
De arrogantie die de NPB/IPF uitstraald waarbij zij zichzelf als de enige ware bond ziet en het doet overkomen als of andere bonden voor “losers” zijn en de lifters aldaar voor spek en bonen meedoen spreekt boekdelen. Het drug-free principe is voor de NPB/IPF inderdaad een regel binnen een heel regelwerk, bij onze bond is dat de allerbelangrijkste regel, zelfs zo belangrijk dat het in onze naam staat (World Drug-Free Powerlifting Federation / Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands). Derhalve hanteren wij ook een zero-tolerance beleid bij een positieve dopingtest en doen we dus geen half werk bij een overtreding van het dopingreglement.
Daarnaast was de WDFPF één van de 4 internationale powerlifting federaties die eind jaren ’80 bestond en zijn van mening dat de tijd nu rijper dan ooit is voor een Nederlandse tak. In NL zijn we nog een splinterpartij maar internationaal zeker niet!

Dan ben ik 10 jaar lang lid van de NPB geweest...ik heb geen "goede veranderingen" in het dopingbeleid gezien. Ik heb me altijd sterk gemaakt voor een strenger dopingeleid maar was "een roepende in de woestijn" en werd niet serieus genomen, integendeel men vond mijn opvattingen extreem en te fanatiek. Bij de WDFPF heb ik eindelijk het gevoel om aangekomen te zijn...voel me er helemaal thuis en draag dat graag naar buiten toe uit.
Ja waarom een andere organisatie als deze het meest professioneel is? IPF is verre van perfect, maar er zit wel een bestuur en organisatie achter die lichtjaren voor liggen op de WDFPF of andere organisaties. Zij organiseren bijvoorbeeld over heel de wereld competities i.p.v. de 22 landen waar de WDFPF een competitie organiseert. Ook zijn de IPF meets het meest strak en professioneel gedaan, wat laatst nog is bevestigd door de Kern open US lifters. Het enige wat de IPF in mijn ogen nog fout doet is dat er geen prijsgeld is op worlds waardoor we nog geen (semi-)professionele athleten hebben.

Als de WDFPF al zo lang bestaat waarom is die dan zo onbekend en klein? De website bijvoorbeeld ziet er niet echt top uit en ik kan geen live stream vinden van welke wedstrijd van jullie dan ook? Hoeveel lifters doen er eigenlijk mee aan jullie worlds? Ik kan op jullie site echt 3x niks vinden.

Het dopingbeleid is zeker niet perfect, maar het kost ook ontiegelijk veel geld en schaad je sport als je positieve athleten hebt, daardoor is wielrennen nu zo impopulair vergeleken met een paar jaar geleden. Mensen willen dikke lifts zien en geloven dat de persoon het 100% raw/natural doet. Laat ze toch genieten van de sport en de lifter zelf kiezen of hij zijn gezondheid op het spel wil zetten voor een sport. In mijn ogen ben jij ook een van de (weinige) extremisten die een extreem dopingbeleid wil, ik ben weer de andere kant en mij boeit het niet al zit de gehele concurrentie er vol aan.\

EDIT holy shit ik heb jullie europese uitslag gevonden dat zijn echt weinig lifters zeg, sommige klasses maar 1 of 2 lifters. http://www.wdfpf.co.uk/results/pdf/Results EC Power 2017.pdf
 
Laatst bewerkt:
Ja waarom een andere organisatie als deze het meest professioneel is? IPF is verre van perfect, maar er zit wel een bestuur en organisatie achter die lichtjaren voor liggen op de WDFPF of andere organisaties. Zij organiseren bijvoorbeeld over heel de wereld competities i.p.v. de 22 landen waar de WDFPF een competitie organiseert. Ook zijn de IPF meets het meest strak en professioneel gedaan, wat laatst nog is bevestigd door de Kern open US lifters. Het enige wat de IPF in mijn ogen nog fout doet is dat er geen prijsgeld is op worlds waardoor we nog geen (semi-)professionele athleten hebben.

Als de WDFPF al zo lang bestaat waarom is die dan zo onbekend en klein? De website bijvoorbeeld ziet er niet echt top uit en ik kan geen live stream vinden van welke wedstrijd van jullie dan ook? Hoeveel lifters doen er eigenlijk mee aan jullie worlds? Ik kan op jullie site echt 3x niks vinden.

Het dopingbeleid is zeker niet perfect, maar het kost ook ontiegelijk veel geld en schaad je sport als je positieve athleten hebt, daardoor is wielrennen nu zo impopulair vergeleken met een paar jaar geleden. Mensen willen dikke lifts zien en geloven dat de persoon het 100% raw/natural doet. Laat ze toch genieten van de sport en de lifter zelf kiezen of hij zijn gezondheid op het spel wil zetten voor een sport. In mijn ogen ben jij ook een van de (weinige) extremisten die een extreem dopingbeleid wil, ik ben weer de andere kant en mij boeit het niet al zit de gehele concurrentie er vol aan.\

EDIT holy shit ik heb jullie europese uitslag gevonden dat zijn echt weinig lifters zeg, sommige klasses maar 1 of 2 lifters. http://www.wdfpf.co.uk/results/pdf/Results EC Power 2017.pdf

De WDFPF werkt enkel met vrijwilligers en krijgt geen subsidies en heeft geen sponsors…dat verklaard wellicht waarom e.e.a. zoals een website om het met jouw woorden te zeggen “niet top is”…het zal echter sporters die onze visie delen en lid willen worden er niet van weerhouden om zich bij ons aan te sluiten. De WDFPF is inderdaad kleiner dan de IPF…wellicht juist omdat de WDFPF het meest rigoureuze dopingbeleid ter wereld handhaaft en velen zich – om welke reden dan ook – daar liever niet aan onderwerpen.
En dat positieve dopinguitslagen de sport schaadt klopt...dus moeten we maar niet meer controleren of deze manipuleren zoals in Rusland gebeurd(e)?

“Laat mensen toch genieten van de sport en lifters zelf bepalen of ze hun gezondheid schaden”…van mij part doen sporters die doping willen gebruiken zich er tjokvol mee duwen…dat is hun eigen keuze, maar sporters die doping gebruiken hebben NIETS verloren in een bond met een anti dopingbeleid. En als zulke personen dan betrapt worden is een tijdelijke schorsing niet effectief en biedt deze zelfs de mogelijkheid om ongestoord door te kuren. Dus werk alleen een consequent beleid zoals een zero-tolerance / lifetimeban bij een bewuste overtreding van het dopingreglement zoals de WDFPF deze hanteerd.

Wat aantallen betreft...je wilt niet weten hoe vaak ik in NL kampioen bij de NPB geworden ben door gebrek aan tegenstand, zelfs al eens 3e op een EK van de EPF omdat er maar 3 deelnemers waren. En zo zijn er binnen de NPB wel meer (internationaal) kampioen geworden of een zilveren of bronzen medaille gewonnen hebben door gebrek aan tegenstanders, maar dat zegt mijns inziens niets over deze personen...zij kunnen er immers niets aan doen dat er (te) weinig tegenstanders/deelnemers zijn.

Jij behoort duidelijk niet tot de doelgroep die we zoeken en bedankt dat jij mij als een “extremist” beschouwd…het bevestigd me dat ik goed bezig ben! :thumbs:

Jongens, laat ik nogmaals herhalen: Ik heb niets tegen iemand die doping wil gebruiken...zijn eigen keuze...maar zoals gezegd hebben zulke personen niets verloren in een bond met een anti dopingbeleid. Worden ze betrapt is in mijn ogen alleen maar een nultolerantie beleid effectief hetgeen de reden is waarom ik me bij de WDFPF heb aangesloten en ik heb spijt dat ik dat al niet reeds veel eerder heb gedaan. Verder wil ik nogmaals herhalen dat niemand verplicht is zich bij ons aan te sluiten...laten we dus elkaar respecteren...leven en laten leven!
 
Laatst bewerkt:
Net vergeten..."laat mensen toch genieten van de sport". Ik denk dat PL bij lange na niet zo'n spectaculair kijkgehalte heeft als Strongman competition. Een SM wedstrijd trekt beduidend meer publiek dan een PL wedstrijd en SM wordt zelfs op T.V. uitgezonden. Het publiek wat op een PL wedstrijd afkomt is meestal familie van of bevriend met een deenemer. Vergelijk een halter die bij PL gebruikt wordt om te deadliften ( waarbij meestal dunne stalen halterschijven gebruikt worden die weliswaar zwaar zijn maar er niet zwaar uitzien) eens met een cardeadlift bij SM. Wat is spectaculairder? Het kijkgehalte bij PL waar mensen van genieten valt vrees ik dan ook erg tegen.
 
Laatst bewerkt:
René, je doet bench only wedstrijden, daar is de opkomst gewoon altijd laag. Je weet heel goed dat full meets (classic) bij de NPB behoorlijk beter bezocht worden de laatste jaren.

Ben ik hier de enige die de onderlinge haat van de diverse leden/bonden, naar elkaar toe, niet kan plaatsen?

Laat deze mensen lekker hun anabolenvrije toernooi houden, niemand verplicht een ander om hier aan mee te doen.

Iets met leven en laten leven..

Kritiek is geen haat.
Omdat de sport nog steeds relatief klein is kennen veel leden uit deze sectie elkaar persoonlijk en ik denk dat we best wel wat kritiek van elkaar kunnen hebben

Samenvattend is die kritiek:
- PL in Nederland is nu net mooi in opmars, en dan ga je het wéér verder versplinteren. Het motto ‘leven en laten leven’ en alles wat daar op lijkt gaat gewoon niet op want wanneer er een nieuwe bond wordt opgericht schaad je daarmee automatisch een andere bond, en daar kan elke lifter in Nederland last van krijgen. Het aanzien van een Nederlandse titel daalt gewoon weer want even googlen zal je vanaf dit jaar gaan leren dat er niet één NK maar drie NK’s bij drie verschillende bonden zullen worden gehouden. Een beginnend lifter en de gemiddelde buitenstaander begrijpt er al helemaal geen ene zak van: zo’n kleine sport en dan zijn er drie elkaar tegenwerkende organisaties. Waar moet ik beginnen, waarom heeft elke bond andere regels, etc etc. Dat maakt de sport kapot.

- Je gaat geen waterdicht dopingbeleid krijgen, ook niet door een nieuwe bond op te richten, en op de vraag waar het budget voor zeer frequente dopingcontroles vandaan moet komen komt geen sluitend antwoord. Er is vooralsnog geen enkele garantie dat deze bond strenger op doping zal controleren dan de NPB.

- Voor wat betreft de sancties geldt dat die in potentie ook de NPB gaan schaden. De NPB houdt zich aan de richtlijnen van de WADA zoals die nu gelden (en ook daarbij kun je nu al in bepaalde gevallen levenslang geschorst worden), deze nieuwe bond gaat gewoon alvast vooruit lopen op een discussie die al een tijdje gevoerd wordt binnen de (olympische) sport in het algemeen: nl. of atleten die anabole middelen gebruiken in alle gevallen levenslang geschorst moeten worden. Een discussie waar men binnenkort misschien wel uit komt en waar men best eens binnen nu en een paar jaar gaat zeggen dat inderdaad een levenslange schorsing de standaard maatregel gaat zijn. Dan is het hele bestaansrecht van je nieuw opgerichte bond weer weg maar heb je ondertussen wel potentiële leden bij de NPB weggehaald. Daar komt mijn eerdere argument over lifters die dan gewoon bij de NPB komen als ze bij jullie zijn gepakt nog eens bij.

- Er is nu al één dopinggecontroleerde en één niet-dopinggecontroleerde bond in Nederland. Op het moment is het vrij duidelijk: als je juicet ga je naar PLH, zo niet dan ga je naar de NPB. Of je speelt vals, en dan word je wel of niet gepakt. Zal bij jullie bond hetzelfde zijn. Overigens is de PLH al jarenlang een zeer marginale bond ook, qua liftersaantallen.

- En dan nog dit. Er is heel terecht best wel wat kritiek op de NPB. Er zit een bepaalde oude garde die niet altijd even veranderingsgezind is. Er zit in trainingsfilosofieën, in de organisatie van wedstrijden, in internationale delegaties etc etc nog heel veel amateurisme en kleinschaligheid. We zijn nu met een enorme lichting nieuwe jongens en meiden. Heel veel lui die scheidsrechterscursussen doen, die in het bestuur komen te zitten, die in de coachingstaf komen (ondergetekende), veel jonge, nieuwe verenigingen (ook ondergetekende). Er zijn veel veranderingen op handen. Met alle respect René, maar ik zie jou nooit op een pl-wedstrijd, al jaren niet. Ik ben er altijd en overal en ik zie hoe er een enorme professionalisering en verjonging binnen de NPB op gang is gekomen. Niet voor niets neemt het ledenaantal zo exponentieel toe. Overal zie je gyms komen die pl een warm hart toedragen. Ik weet nog hoe dat tien jaar geleden was hoor. Dan werd je uitgekotst en verbannen uit elke commerciële gym. Nu is het een businessmodel aan het worden en is het zaak om door te pakken, de sport nog groter te laten worden, verder te professionaliseren en dat doe je niet door de boel te versplinteren, daar ben ik volledig van overtuigd.
 
Tymen ik respecteer je als lifter, coach en mens. Die keren dat we elkaar persoonlijk ontmoet hebben zijn we altijd goed met elkaar uitgekomen, toch?
Ik ga niet op alles antwoorden daar er eigenlijk al alles gezegd is en we in herhaling vallen.

Ik vind dat je erg vooruit loopt wat het dopingbeleid van de NPB betreft. In de 10 jaar dat ik lid was is er concreet niets verandert m.b.t. het dopingbeleid. Je beweert dat er MISSCHIEN veranderingen op komst zijn en brengt het mooi. Maar dat soort uitspraken en loze beloftes horen we ook dagelijks in de politiek en ik was het zat om te wachten totdat er wat verandert als er überhaupt wat veranderd bij de NPB/IPF op dat gebied.

Dan je bewering dat als je doping gebruikt naar PLH gaat en als natural naar de NPB gaat erg ver gaan...niet iedereen bij PLH gebruikt doping en vele willen wellicht ook om andere redenen niet meedoen bij de NPB. Als alle gebruikers bij PLH zitten hoe komt het dan dat er toch regelmatig lifters van de NPB een positieve dopingtest hebben? Verder zijn de dopingcontroles van de WDFPF niet beter of anders zijn dan die van de IPF, maar wij zullen wel degelijk strenger omgaan met positieve gevallen door ons zero-tolerance beleid dat wij in navolging van de WDFPF hanteren zullen.

Ik wens je verder heel veel suc6 als lifter en coach bij de NPB/IPF. :)
 
huggybear1968 wat is de laatste wedstrijd van de NPB die je bezocht hebt? Dit is geen haat maar ik heb een beetje het idee dat je geen flauw benul hebt welke ontwikkeling powerlifting (classic) bij de NPB op dit moment doormaakt.

Dat hele drugsfree is een mooi en aardig principe dat eigenlijk niet te handhaven is (want drugsfree is imo true natty en niet alleen natty wanneer je aansluit bij een bond). Daarnaast heb je ook nauwelijks competitieve tegenstanders wereldwijd (deze discussie is reeds eerder gevoerd in het andere topic waaruit bleek dat ik virtueel EK en WK ben bij de WDFPF) wat wel apart is als deze bond al die jaren al actief is.
Ik heb niet echt bezwaar tegen een andere bond als dat wat zou toevoegen maar behalve life time ban zie ik niet echt serieuze verschillen tussen de NPB
 
Laatst bewerkt:
Deze nieuwe bond kan alleen maar de sport eventueel versplinteren wanneer leden binnen de NPB behoefte hebben aan deze nieuwe bond. Dat zou eerder aan de NPB liggen die dan niet voldoet aan deze behoefte dan aan een nieuwe bond imo.
 
Deze nieuwe bond kan alleen maar de sport eventueel versplinteren wanneer leden binnen de NPB behoefte hebben aan deze nieuwe bond. Dat zou eerder aan de NPB liggen die dan niet voldoet aan deze behoefte dan aan een nieuwe bond imo.


Mijn laatste wedstrijd bij de NBP was in september 2017, maar dat doet er verder niet aan toe.
Ik volg de uitslagen van de wedstrijden op de website van de KNKF Sectie Powerliften en krijg ook e.e.a. mee via social media.
Ik vind het zeer positief dat Classic Powerlifting weer in de lift zit, uiteindelijk is de sport ontstaan als tegenhanger van het meer technische gewichtheffen en gaat het bij PL om pure kracht, wat het beste tot zijn recht komt tijdens Classic PL wedstrijden.
SBD cup is een succes en ook de beginnerswedstrijden vallen in de smaak en dat zijn goede initiatieven die prijzenswaardig zijn.
Ik heb zelf 10 jaar lang met plezier meegedaan aan bankdrukwedstrijden bij de NPB en heb vele lifters leren kennen voor wie ik groot respect heb en er kameraadschap aan overgehouden die niet valt of staat met het lidmaatschap bij een bepaalde bond.

De competitie en het niveau binnen de WDFPF valt overigens wel mee hoor in positieve zin…er hebben afgelopen weekend velen meegedaan aan het openlucht WK Single LIft te Malta waar indrukwekkende resultaten zijn neergezet. Natuurlijk kijk je naar wat andere lifters in je klasse doen, maar ik stel mezelf een bepaalde doelstelling die best wel pittig maar ook realistisch zijn moet en als ik dan uiteindelijk het maximale uit mezelf weet te halen ben ik tevreden ongeacht de plek wat ik daarbij haal tijdens een kampioenschap.

Er zijn verder inderdaad weinig verschillen tussen de IPF en de WDFPF…de regels zijn vrijwel identiek MAAR het grote verschil wat voor jou en vele anderen blijkbaar niet waarde toevoegend is, is dat wij inderdaad een zero-tolerance beleid en lifetimeban hanteren bij een positieve dopinguitslag. Voor mij is dat echter een doorslaggevende reden, en blijkbaar denken er gelukkig ook nog genoeg anderen net zo over anders zou de WDFPF niet alreeds 30 jaar bestaan.

Overigens zou ik wellicht nog bij de NPB meegedaan hebben daar ik verder niets tegen de NPB heb, maar ik ben geschorst omdat ik meegedaan heb bij een wedstrijd van de WDFPF. Als ik mijn mond daarover gehouden zou hebben zou er geen haan naar gekraaid hebben, maar ik heb kenbaar gemaakt bij het bestuur van de NPB dat ik in Antwerpern had meegedaan en daar ook een dopingcontrole had gehad die (volledig in de lijn der verwachting) negatief was. Ik kreeg toen een zakelijke email terug dat ik geschorst was omdat ik meegedaan had bij een wedstrijd die niet onder auspiciën van de NPB viel. Ik heb zelfs een mail naar de president van de IPF geschreven i.v.m. deelname bij de WDFPF…als antwoord kreeg ik één zin terug gestuurd met in koeienletters: READ OUR RULES! Ik kon me voorstellen dat ze er moeilijk over zouden doen als je meedoet bij een bond zonder dopingbeleid, maar dit sloeg in mijn ogen nergens op.

Tja…ik heb vervolgens aan de NPB kenbaar gemaakt dat ik mij “bedank” als lid en alleen nog maar verder zou gaan als lid van de WDFPF. De president van de WDFPF – Wim Backelant – met wie ik het zeer goed kan vinden en werkelijk zeer toegankelijk en sympathiek is heeft mij en enkele andere lifters de mogelijkheid geboden om een eigen NL tak te starten en ik heb dat aanbod graag aangenomen en vervolgens zet ik me daarvoor in…o.a. hier op het forum.

We zullen zien waar het schip zal stranden…zoals reeds eerder gezegd gaat het mij totaal niet om aantallen of niveau, maar om het principe drug-free. Sporters die deze visie delen zijn van harte welkom, verder respecteren wij de visie van zowel de NPB als PLH in NL en wensen hun veel succes toe met het bereiken van hun doelstellingen.


PS
Ik merk dat ik vooral bezig ben met me te verdedigen en rechtvaardigen tegenover leden van de NPB.
Hiervoor is het topic niet bedoelt…ik denk dat er alles wat er aan toe doet geschreven is…als mensen nog serieuze vragen hebben over het lidmaatschap bij de DFPFNL sta ik graag ter beschikking maar verdere discussies met leden van de NPB over het bestaansrecht van de DFPFNL beschouw ik als niet zinvol.
 
Laatst bewerkt:
Deze nieuwe bond kan alleen maar de sport eventueel versplinteren wanneer leden binnen de NPB behoefte hebben aan deze nieuwe bond. Dat zou eerder aan de NPB liggen die dan niet voldoet aan deze behoefte dan aan een nieuwe bond imo.

:thumbs:
 
Hoe zit het eigenlijk met dingen als 1.3 DMAA
Een product wat buiten wedstrijden bij de IPF toegestaan is bij tijdens wedstrijden niet.
 
Wordt je eigenlijk sterker van 1.3DMAA? Het is toch een middel om afslanken te bevorderen en ligt toch niet ver bij Amfetamine vandaan qua chemische structuur en werking? Hoe zou dat bijdragen aan een betere prestatie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven