AndroidHealthClinic

Belangrijk Nieuws Proudly presenting: Drug-Free Powerlifting Federation Netherlands

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt je eigenlijk sterker van 1.3DMAA? Het is toch een middel om afslanken te bevorderen en ligt toch niet ver bij Amfetamine vandaan qua chemische structuur en werking? Hoe zou dat bijdragen aan een betere prestatie?
was dat geen onderdeel van veel preworkouts voordat het illegaal werd?

Nou het zal wel aan mij liggen :p

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zit het eigenlijk met dingen als 1.3 DMAA
Een product wat buiten wedstrijden bij de IPF toegestaan is bij tijdens wedstrijden niet.

Verboden binnen en buiten wedstrijdverband:

Verboden binnen wedstrijdverband
Verboden bij bepaalde sporten

Wij houden in principe deze lijst aan...het is echter beter om bij twijfel het op te zoeken of de dopinglijn te bellen.
Mocht men bepaalde geneesmiddelen nodig hebben die op deze lijst voorkomen dan zal er een TTN (Toestemming voor Therapeutische Noodzaak) ofwel dispensatie aangevraagd moeten worden.

Vergeet niet dat bepaalde producten vaak nog lang na gebruik zijn op te sporen via de urine...mocht er tijdens een controle binnen wedstrijdverband dan nog sporen daarvan worden aangetroffen, dan test je positief!!!
Als je op onderstaande site de naam van het middel wat je gebruikt inneemt zal je zien of het al dan niet is toegestaan:
http://www.dopinglijn.be/geneesmiddelen-supplementen-en-ttn/lijst-geneesmiddelen/

Een TTN of dispensatie geld alleen voor de voorgeschreven dosis door de behandelende arts!

We zullen zien waar het schip zal stranden…zoals reeds eerder gezegd gaat het mij totaal niet om aantallen of niveau, maar om het principe drug-free. Sporters die deze visie delen zijn van harte welkom, verder respecteren wij de visie van zowel de NPB als PLH in NL en wensen hun veel succes toe met het bereiken van hun doelstellingen.
.
Zoals ik al zei voor mij weegt het niveau en aantallen zwaarder dan een life time ban, ieder zijn ding. Zolang de IPF doping gecontroleerd blijft is dat voor mij voldoende.

In elk geval bedankt voor je uitgebreide reactie. Aangezien ik je niet persoonlijk ken waren je overwegingen om te starten met deze bond niet volledig helder. Je hebt hier duidelijk goed over nagedacht, en een onderbouwde mening over, daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Succes met de verder organisatie!
btw @ IPF een open lucht WK lijkt me heerlijk idee :D

.
Zoals ik al zei voor mij weegt het niveau en aantallen zwaarder dan een life time ban, ieder zijn ding. Zolang de IPF doping gecontroleerd blijft is dat voor mij voldoende.

In elk geval bedankt voor je uitgebreide reactie. Aangezien ik je niet persoonlijk ken waren je overwegingen om te starten met deze bond niet volledig helder. Je hebt hier duidelijk goed over nagedacht, en een onderbouwde mening over, daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Succes met de verder organisatie!
btw @ IPF een open lucht WK lijkt me heerlijk idee :D

Bedankt voor je vriendelijke woorden! :)
Ik zal nog een link plaatsen van de uitslagen van het WK te Malta.

De uitslagen van het WK Single Lift WDFPF te Malta

http://www.wdfpf.co.uk/results/pdf/Res%20WC%20SINGLE%202018.pdf

Het aantal lifters wat ervoor kiest om unequipped mee te doen is overigens beduidend groter dan hen die equipped meedoen. Op een WK/EK kun je kiezen of je equipped of unequipped meedoet (of allbei)...er zijn altijd 2 WK's / EK's: Powerlifting en Singlelift waarbij je bij de Singlelift dus kunt kiezen om per onderdeel mee te doen. Ik zou dus als ik zou meedoen alleen aan het bankdrukken dan meedoen, een ander echter wellicht liever bij het kniebuigen of deadliften...je kunt uiteraard ook bij alle drie de onderdelen meedoen er wordt dan echter geen totaal gerekend van alle drie de onderdelen zoals bij een powerlifting wedstrijd. Dis is dus ook een groot verschil met de IPF, die alleen Powerlifting en Benchpress wedstrijden organiseerd (zowel equipped/unequipped). Ik heb dat sowieso nooit goed begrepen waarom er wel aparte wedstrijden voor bankdrukkers waren (wellicht omdat het de populairste lift is van die drie?) en niet ook separate squat en deadliftwedstrijden werden gehouden. De WDFPF was overigens de eerste internationale bond die deze vorm van wedstrijden aan haar leden deed aanbieden, later hebben diverse andere bonden ook voor deze mogelijkheid gekozen.

Laatst bewerkt:
De uitslagen van het WK Single Lift WDFPF te Malta

http://www.wdfpf.co.uk/results/pdf/Res%20WC%20SINGLE%202018.pdf

Het aantal lifters wat ervoor kiest om unequipped mee te doen is overigens beduidend groter dan hen die equipped meedoen. Op een WK/EK kun je kiezen of je equipped of unequipped meedoet (of allbei)...er zijn altijd 2 WK's / EK's: Powerlifting en Singlelift waarbij je bij de Singlelift dus kunt kiezen om per onderdeel mee te doen. Ik zou dus als ik zou meedoen alleen aan het bankdrukken dan meedoen, een ander echter wellicht liever bij het kniebuigen of deadliften...je kunt uiteraard ook bij alle drie de onderdelen meedoen er wordt dan echter geen totaal gerekend van alle drie de onderdelen zoals bij een powerlifting wedstrijd. Dis is dus ook een groot verschil met de IPF, die alleen Powerlifting en Benchpress wedstrijden organiseerd (zowel equipped/unequipped). Ik heb dat sowieso nooit goed begrepen waarom er wel aparte wedstrijden voor bankdrukkers waren (wellicht omdat het de populairste lift is van die drie?) en niet ook separate squat en deadliftwedstrijden werden gehouden. De WDFPF was overigens de eerste internationale bond die deze vorm van wedstrijden aan haar leden deed aanbieden, later hebben diverse andere bonden ook voor deze mogelijkheid gekozen.

Daar wordt nog heel wat positief getest :o

Daar wordt nog heel wat positief getest :o
Denk dat je het verkeerd begrijpt :)....de paarse kleur staat voor de lifters die een dopingtest hebben gehad...de term DRUGTESTED geeft dus alleen aan dat een lifter een controle heeft gehad. De uitslagen (positief of negatief) zijn nu natuurlijk nog niet bekend daar de controlen pas in het weekend geweest zijn.
upload_2018-6-7_15-8-3.png

Ahh okay, er staat namelijk bij heel veel die getest zijn dat ze -out zijn :roflol:

Ahh okay, er staat namelijk bij heel veel die getest zijn dat ze -out zijn :roflol:
"Heel veel"???? Het zal wel aan mij liggen heb er net welgeteld één gevonden (wellicht heb ik in de snelligheid nog wel paar overzien) van de tientallen die er getest zijn...daarnaast kunnen ook personen die uitbommen desondanks toch nog getest worden!

Maar weet je...als iemand een steen zoekt om te werpen heeft hij dat snel gevonden.
We hoeven het heus niet allemaal met elkaar eens te zijn maar jongens laten we a.u.b. wel enigzins serieus proberen te blijven.

"Heel veel"???? Het zal wel aan mij liggen heb er net welgeteld één gevonden (wellicht heb ik in de snelligheid nog wel paar overzien) van de tientallen die er getest zijn...daarnaast kunnen ook personen die uitbommen desondanks toch nog getest worden!

Maar weet je...als iemand een steen zoekt om te werpen heeft hij dat snel gevonden.
We hoeven het heus niet allemaal met elkaar eens te zijn maar jongens laten we a.u.b. wel enigzins serieus proberen te blijven.

Eens, het viel me gewoon op ;) En mijn perceptie zal ongetwijfeld scheef zijn omdat ik er in eerste instantie vanuit ging dat iedereen die roze was positief getest is. Maar dat is dus niet het geval.

Extra bonden of niet, deze sport mist gewoon op alle vlakken transparantie - BB, Powerliften, Strongmen.. Allemaal hebben ze dat gemeen. Zo blijft het een eeuwige tweestrijd. Overigens zou ik als leek verwachten dat IEDEREEN getest zou worden bij een organisatie die drugfree pretendeert te zijn?

Eens, het viel me gewoon op ;) En mijn perceptie zal ongetwijfeld scheef zijn omdat ik er in eerste instantie vanuit ging dat iedereen die roze was positief getest is. Maar dat is dus niet het geval.

Extra bonden of niet, deze sport mist gewoon op alle vlakken transparantie - BB, Powerliften, Strongmen.. Allemaal hebben ze dat gemeen. Zo blijft het een eeuwige tweestrijd. Overigens zou ik als leek verwachten dat IEDEREEN getest zou worden bij een organisatie die drugfree pretendeert te zijn?

Mooi dat je het met me eens bent :)
Ik heb overigens nergens beweerd dat iedere lifter getest wordt...dat zou inderdaad niet te betalen zijn. Ons dopingbeleid houdt het volgende in:
- er wordt op ALLE wedstrijden getest
- er wordt MINIMAAL 10% van de lifters getest
- bij een positieve uitslag volgt een LIFETIMEBAN.
- alle titels en records raakt men kwijt bij een positieve uitslag.

Drug-Free is voor ons zo belangrijk dat we het in onze naam hebben staan...we kunnen echter nooit 100% garanderen dat er geen gebruikers meedoen...maar mede door de hierboven genoemde aspecten doen we er wel alles aan om het drug-free platform voor natural lifters te waarborgen en gaan we verder waar andere bonden stoppen.

Wordt je eigenlijk sterker van 1.3DMAA? Het is toch een middel om afslanken te bevorderen en ligt toch niet ver bij Amfetamine vandaan qua chemische structuur en werking? Hoe zou dat bijdragen aan een betere prestatie?

Het draagt bij aan de aanmaak van nor-adrenaline.

Het maakt je niet zo zeer sterker maar laat je beter je kracht gebruiken.
Het is illegaal omdat het werkt maat dus ook niet het beste is voor je hart. En als 20x een normale dosis neemt is het gevaarlijk.

• Like
Waarderingen: Vonk
Mooi dat je het met me eens bent :)
Ik heb overigens nergens beweerd dat iedere lifter getest wordt...dat zou inderdaad niet te betalen zijn. Ons dopingbeleid houdt het volgende in:
- er wordt op ALLE wedstrijden getest
- er wordt MINIMAAL 10% van de lifters getest
- bij een positieve uitslag volgt een LIFETIMEBAN.
- alle titels en records raakt men kwijt bij een positieve uitslag.

Drug-Free is voor ons zo belangrijk dat we het in onze naam hebben staan...we kunnen echter nooit 100% garanderen dat er geen gebruikers meedoen...maar mede door de hierboven genoemde aspecten doen we er wel alles aan om het drug-free platform voor natural lifters te waarborgen en gaan we verder waar andere bonden stoppen.

Ik schrijf ook nergens dat je dat beweerd hebt? Maar dat ik als leek zoiets zou verwachten ;)

Ik schrijf ook nergens dat je dat beweerd hebt? Maar dat ik als leek zoiets zou verwachten ;)
O.K...sory dat we niet volledig aan je verwachtingspatroon voldoen...maar je bent nogal vrij snel in bepaalde verkeerde veronderstellingen is me de laatste paar commentaren hier van jou opgevallen, toch? ;)

O.K...sory dat we niet volledig aan je verwachtingspatroon voldoen...maar je bent nogal vrij snel in bepaalde verkeerde veronderstellingen is me de laatste paar commentaren hier van jou opgevallen, toch? ;)
En jij bent vrij snel op je teentjes getrapt, toch?

• Like
Waarderingen: Vonk
En jij bent vrij snel op je teentjes getrapt, toch?
Nobody is perfect ;) waar ik wel wat moeite mee heb is als er beweringen worden gedaan die onjuist blijken te zijn. Velen onthouden vaak de negatieve kritiek alhoewel deze vaak op misverstanden is gebasseerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven