Fitness Seller

PS3 halen moeite nog waard?

Bezoekers in dit topic


Maar het klopt wel, alleen een fanboy zal dat nooit willen horen. Pure rekenkracht zegt niet zoveel, je moet die rekenkracht ook nog kunnen benutten. Tevens is de PS3 op grafisch gebied de mindere t.o.v. de Xbox 360, daarvoor hoef je alleen maar de GPU's in beide consoles onder de loep te nemen.

Wat er in een opvolger terecht komt aan CPU of GPU of zelfs APU weet niemand maar in de huidige markt kan je niet langer dan een jaar wachten nadat de concurrent zijn opvolger heeft uitgebracht. In het meest optimale geval heb je dan hooguit enkele maanden voorsprong op hardwaregebied omdat het eigen product al in ontwikkeling was voordat de concurrent zijn opvolger uitbracht.

Dat Sony momenteel verlies maakt als geheel en vooral op de tak waar ook de PS3 is ondergebracht zal ze echter niet veel helpen, mogelijk wordt een release uitgesteld vanwege de financiele situtatie.
 
Laatst bewerkt:
Maar het klopt wel, alleen een fanboy zal dat nooit willen horen. Pure rekenkracht zegt niet zoveel, je moet die rekenkracht ook nog kunnen benutten. Tevens is de PS3 op grafisch gebied de mindere t.o.v. de Xbox 360, daarvoor hoef je alleen maar de GPU's in beide consoles onder de loep te nemen.

Wat er in een opvolger terecht komt aan CPU of GPU of zelfs APU weet niemand maar in de huidige markt kan je niet langer dan een jaar wachten nadat de concurrent zijn opvolger heeft uitgebracht. In het meest optimale geval heb je dan hooguit enkele maanden voorsprong op hardwaregebied omdat het eigen product al in ontwikkeling was voordat de concurrent zijn opvolger uitbracht.

Dat Sony momenteel verlies maakt als geheel en vooral op de tak waar ook de PS3 is ondergebracht zal ze echter niet veel helpen, mogelijk wordt een release uitgesteld vanwege de financiele situtatie.
Maar toch ziet het beeld dat ze produceren er van de PS3 beter uit.
 
Maar het klopt wel, alleen een fanboy zal dat nooit willen horen. Pure rekenkracht zegt niet zoveel, je moet die rekenkracht ook nog kunnen benutten. Tevens is de PS3 op grafisch gebied de mindere t.o.v. de Xbox 360, daarvoor hoef je alleen maar de GPU's in beide consoles onder de loep te nemen.
Wat er in een opvolger terecht komt aan CPU of GPU of zelfs APU weet niemand maar in de huidige markt kan je niet langer dan een jaar wachten nadat de concurrent zijn opvolger heeft uitgebracht. In het meest optimale geval heb je dan hooguit enkele maanden voorsprong op hardwaregebied omdat het eigen product al in ontwikkeling was voordat de concurrent zijn opvolger uitbracht.

Dat Sony momenteel verlies maakt als geheel en vooral op de tak waar ook de PS3 is ondergebracht zal ze echter niet veel helpen, mogelijk wordt een release uitgesteld vanwege de financiele situtatie.

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Waarom kostte de PS3 destijds dan 600 euro? Alleen maar voor de blu-ray en gratis internet?
 
Maar toch ziet het beeld dat ze produceren er van de PS3 beter uit.

Dat kan je helaas objectief niet vaststellen:
De ps3 kan geen effecten en shaders aan die de xbox niet aankan.
De ps3 kan ook niet significant meer polygonen op het scherm toveren.
De ps3 haalt ook geen hogere resolutie van texturen noch beeldscherm resolutie.

Conclusie: art direction en marketing van "Thé CELL" (+ de oenen die hierin blijven geloven) maakt hier het verschil, niet de console.

Is ook de eerste generatie waarin de zogenaamd zwakkere console, de Xbox, de mooiste versie van de multiplatform games krijgt. Toch wel vreemd voor de zwakste console om de mooiste multiplat versies te krijgen. Tijdens de vorige generatie was dit altijd navenant de kracht van de console welke de mooiste versie kreeg (kijk naar snes > mega drive, Xbox > gamecube > PS2, N64 > PS1 > Saturn). En kom niet af met de Cell is moeilijk te programmeren en men moet nog het potentieel ervan benutten. Feit is IBM en Nvidia hebben Sony zwaar gedoet tijdens de ontwikkeling van de PS3.

---------- Post toegevoegd Tue 22 Nov 2011 om 15:55 ----------

Hier heb ik nog nooit van gehoord. Waarom kostte de PS3 destijds dan 600 euro? Alleen maar voor de blu-ray en gratis internet?

EricR heeft gelijk wat betreft GPU kaart. Processor is een andere zaak, maar het is de GPU die het zwaarst doorweegt naar het beeld toe.
 
Laatst bewerkt:
Verschilt ook zwaar per spel wat er beter uit ziet hoor.
 
Maar het klopt wel, alleen een fanboy zal dat nooit willen horen. Pure rekenkracht zegt niet zoveel, je moet die rekenkracht ook nog kunnen benutten. Tevens is de PS3 op grafisch gebied de mindere t.o.v. de Xbox 360, daarvoor hoef je alleen maar de GPU's in beide consoles onder de loep te nemen.

Wat er in een opvolger terecht komt aan CPU of GPU of zelfs APU weet niemand maar in de huidige markt kan je niet langer dan een jaar wachten nadat de concurrent zijn opvolger heeft uitgebracht. In het meest optimale geval heb je dan hooguit enkele maanden voorsprong op hardwaregebied omdat het eigen product al in ontwikkeling was voordat de concurrent zijn opvolger uitbracht.

Dat Sony momenteel verlies maakt als geheel en vooral op de tak waar ook de PS3 is ondergebracht zal ze echter niet veel helpen, mogelijk wordt een release uitgesteld vanwege de financiele situtatie.

Ben geen expert in consoles, maar voor zover ik weet uit die betere GPU zich niet in (merkbaar) betere graphics in de Xbox. Dus net zoals je zegt dat de betere rekenkracht niet noodzakelijk bijdraagt tot betere graphics hoeft dat ook niet zo te zijn voor de GPU in deze consoles.

Verder maakt Sony sinds 2010 blijkbaar winst op de PS3 http://tweakers.net/nieuws/67313/sony-maakt-eindelijk-winst-met-playstation-3.html


Hier heb ik nog nooit van gehoord. Waarom kostte de PS3 destijds dan 600 euro? Alleen maar voor de blu-ray en gratis internet?
Dure behuizing, duurdere (maar minder efficiënte) GPU die meer koeling nodig had dan die in de slim. Die Cell-cpu was in begin ook niet goedkoop om te ontwikkelen vermoed ik, net als de toen nog nieuwe blu-ray drive.
 
De Blu-ray speler in de PS3 is wel dé reden waarom die destijds zo duur was, net als de PS2 met z'n DVD speler. 1150 gulden was de PS2, niet mis. Had 'm ook day one. De PS3 was destijds wel veel goedkoper dan de stand-alone Blu-ray spelers (nu niet meer). Volgens Ken K*taragi, bedenker van de PlayStation (hij is opgestapt btw) was de PS3 nog te goedkoop en moest je er maar "harder voor werken" als je het geld er niet voor had, *facepalm*. Ik mag dan wel een early adopter zijn die die 600 euro heeft uitgegeven, maar deze arrogante uitspraak vergeet ik niet meer.

En EricR heeft gelijk, de graphics card in de PS3 (RSX) is niet beter dan die in de Xbox 360 (Xenos). Wat intern geheugen betreft zijn ze ook hetzelfde, ieder 512 MB. Dit is nu toch wel de grootste bottleneck van deze inmiddels verouderde consoles. De processor in de PS3 (Cell) is daarentegen wel sneller dan de CPU in de 360. De PS3 en 360 hebben beide hun sterke/zwakke kanten. En beide goede exclusives. Maar specs zijn maar specs, uiteindelijk moeten de getalenteerde developers er wat moois van zien te maken.

Mensen die beweren dat de PS3 veel mooiere beelden op je TV kan toveren dan de 360 zijn blijven hangen in 2005 of hebben een hele wazige bril op. Het verschil is echt niet zo groot als Sony ons destijds heeft willen wijsmaken met al hun CGI trailers...

Ik heb beide consoles gekocht, multiplatform gamen heb ik altijd gedaan. The best of both worlds denk ik maar. Ik heb een hekel aan fanboys die niet verder kijken dan hun neus lang is. Ze komen altijd aanzetten met die standaard uitspraken waarmee ze de concurrentie denken te bashen maar niet doorhebben dat ze zichzelf belachelijk maken.

Maar nu ontopic:

Het is zeker de moeite waard, er zijn hele toffe exclusives op te spelen en een enorme keuze uit AAA multiplatform games. Je kunt er nog Blu-ray films op kijken. Maar zet het uit je hoofd om een tweedehands oud PS3 model te kopen! Echt, doe dit niet! Die zijn absoluut niet betrouwbaarder dan een PS3 Slim. Laat je dit niet wijsmaken. Al mijn vrienden met een 60 GB launch PS3 hebben uiteindelijk een YLOD gekregen (en voor de gene waarvan die het nog steeds doet, leuk voor jullie, lucky bastards). ;)
 
Laatst bewerkt:
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Waarom kostte de PS3 destijds dan 600 euro? Alleen maar voor de blu-ray en gratis internet?

Misschien eens wat research doen dan, de PS3 heeft de RSX en de Xbox 360 de Xenos. De Xenos is een verbeterde Ati X1950 terwijl de RSX een verbeterde 7800GTX is. Het verschil is niet levensgroot maar in cross platform spellen (waar je het makkelijkste kan vergelijken) komt de Xbox 360 er meestal net iets beter vanaf qua graphics.

Dit is overigens common knowledge sinds de specs van de PS3 en Xbox 360 bekend zijn en de eerste cross platform spellen naast elkaar gelegd konden worden. Op basis van exclusives de graphics vergelijken wordt lastiger. De PS3 heeft dan wel het voordeel dat de physics afhandeling beter is maar er zijn maar weinig spellen waar dat voordeel wordt uitgebuit.

Als iemand een vooorbeeld kan geven waarbij het beeld van de PS3 er beter uit ziet dan bij de Xbox 360 zie ik het graag.

Gamespot in 2006 :


We expected the PlayStation 3 to ship with several games that first appeared on the Xbox 360, similar to how the Xbox 360 had a lot of Xbox ports at launch. And the PS3 did indeed arrive with a good number of games that originally shipped for the Xbox 360. This gave us the perfect opportunity to compare the graphics on both systems with several cross-platform games. You'd think that the PS3 versions would be exactly the same or slightly superior to the Xbox 360 versions, since many of these games appeared on the 360 months ago, but it seems like developers didn't use the extra time to polish up the graphics for the PS3. We found that the Xbox 360 actually had better graphics in the majority of the games we compared .

http://www.gamespot.com/features/xbox-360-versus-playstation-3-graphics-comparison-6162742/

Een oordeel uit 2009, gebaseerd op een vergelijk eveneens gedaan door Gamespot :

As you can see in the images above, it's the Xbox 360 version of Modern Warfare 2 that wins this battle as the lighting is slightly flattened on the PS3 and the textures are slightly blurry too. But then again, this is something you will not notice when playing the game because you're in constant motion (if you're not too big of a camper). This is, and always will be, a problem with cross-platform porting of games. They can't take full advantage out of either console and have to meet on middle ground. Good thing about cross-platform games is that we all can play it... Which, in the end, should be best for all!

http://www.modernwarfare247.com/news/x360-vs-ps3
[Link niet meer beschikbaar]

Een vergelijk op basis van specs :

Ultimately, while the PS3 GPU shows higher general performance numbers, we're inclined to give this category to the Xbox based on the peak performance of the eDRAM and the general versatility of this setup.

Winner: Xbox 360

http://uk.ign.com/articles/2010/08/26/xbox-360-vs-playstation-3-the-hardware-throwdown


Als je dan nog met droge ogen blijft beweren dat de PS3 beter beeld weergeeft moet je haast wel een diehard fanboy zijn. Maakt niet uit maar maak gewoon een vergelijk op basis van feiten, niet op basis van veronderstellingen.

Heb zelf overigens een Xbox 360 maar had ook bijna een PS3 gekocht. Had alleen geen zin in nog een stroomvreter en heb een losse Blu-ray speler gekocht. De functionaliteit die me het meeste aansprak in de PS3.
 
Misschien eens wat research doen dan, de PS3 heeft de RSX en de Xbox 360 de Xenos. De Xenos is een verbeterde Ati X1950 terwijl de RSX een verbeterde 7800GTX is. Het verschil is niet levensgroot maar in cross platform spellen (waar je het makkelijkste kan vergelijken) komt de Xbox 360 er meestal net iets beter vanaf qua graphics.

Dit is overigens common knowledge sinds de specs van de PS3 en Xbox 360 bekend zijn en de eerste cross platform spellen naast elkaar gelegd konden worden. Op basis van exclusives de graphics vergelijken wordt lastiger. De PS3 heeft dan wel het voordeel dat de physics afhandeling beter is maar er zijn maar weinig spellen waar dat voordeel wordt uitgebuit.

Als iemand een vooorbeeld kan geven waarbij het beeld van de PS3 er beter uit ziet dan bij de Xbox 360 zie ik het graag.

Gamespot in 2006 :




http://www.gamespot.com/features/xbox-360-versus-playstation-3-graphics-comparison-6162742/

Een oordeel uit 2009, gebaseerd op een vergelijk eveneens gedaan door Gamespot :



http://www.modernwarfare247.com/news/x360-vs-ps3
[Link niet meer beschikbaar]

Een vergelijk op basis van specs :



http://uk.ign.com/articles/2010/08/26/xbox-360-vs-playstation-3-the-hardware-throwdown


Als je dan nog met droge ogen blijft beweren dat de PS3 beter beeld weergeeft moet je haast wel een diehard fanboy zijn. Maakt niet uit maar maak gewoon een vergelijk op basis van feiten, niet op basis van veronderstellingen.

Heb zelf overigens een Xbox 360 maar had ook bijna een PS3 gekocht. Had alleen geen zin in nog een stroomvreter en heb een losse Blu-ray speler gekocht. De functionaliteit die me het meeste aansprak in de PS3.

Zo als je dat vergelijkt ( die plaatjes ) vind ik de xbox 360 toch wel realistischer beeld geven qua belichting, De belichting van de ps3 ziet er een beetje nep uit.
 
Heb nu de ps3 heb vanmiddag batlefield 3 gehaald is de disc gewoon stuk start niet op niks. Kan ik nog niet spelen :(
 
haha de ps3 overtreft de xbox360 niet, zijn ongeveer gelijkwaardig.

omdat de ontwikkelaars meer moeite hebben voor de ps3 te programmeren en meer kennis/ervaring hebben met de veel oudere/bekende x86 architectuur die in de xbox en pc's gebruikt word.

---------- Post toegevoegd Thu 24 Nov 2011 om 15:36 ----------

Als je dan nog met droge ogen blijft beweren dat de PS3 beter beeld weergeeft moet je haast wel een diehard fanboy zijn. Maakt niet uit maar maak gewoon een vergelijk op basis van feiten, niet op basis van veronderstellingen.

cross platform games zijn niet representatief voor het kunnen of potentie van het systeem maar een indicatie dat de ontwikkelaars, zoals ik al aanhaalde, bekender zijn met de x86 architectuur. de ps3 versies zijn vaak een mindere port omdat er voor lastigere architectuur geprogrammeerd moeten worden, en wil je dat goed doen kost het meer tijd dan ze er daadwerkelijk in steken.

als ik dan de ps3 exlusives naast die van de xbox zet weet ik wie de echte winner is;), althans zover je van een winner kan spreken want wie boeit die verschilletjes nu echt.....
 
Laatst bewerkt:
als ik dan de ps3 exlusives naast die van de xbox zet weet ik wie de echte winner is;), althans zover je van een winner kan spreken want wie boeit die verschilletjes nu echt.....

Welke tech zie jij dan in die games die niet mogelijk is op xbox360?
Is puur subjectief, bro.
 
Welke tech zie jij dan in die games die niet mogelijk is op xbox360?
Is puur subjectief, bro.

ik own beidde en ben dus absoluut niet partijdig verder maar ik heb de kwaliteit van gow3(god of war dus:D) en uncharted 3 nog niet gezien op de xbox dusverre, gears of war 3 meegenomen.
is niet veel subjectiefs aan...

de techs zelf doen verder niet zo terzake want spel a met pixelshader weet ik t kan er alsnog beter uitzien als spel b met exact de zelfde pixelshader. het gaat net iets verder dan de ruwe techs.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, of jij kan aantonen welke shaders, texture resoluties, beeldschermresoluties, animatietechnieken, particle fx en polycount ed die PS3 laat zien die niet mogelijk zijn op de 360. Die zijn er niet. Ik meen ook gelezen te hebben dat M$ zijn development cycles korter houdt voor de exclusives dan sony, kan eerder daarvan een bewijs zijn dan van het feit dat de ps3 sterker is/mooier tekeningen op het beeld kan toveren.
 
PS3, blu-ray
Xbox, DVD

Case closed.
 
Ben nu net begonnnen met batlefield 3 en de graphics vallen mij niet tegen. Maar dit is weer mijn eerste console sinds de gamecube dus voor mij was alles een verbetering haha :D
 
Ben nu net begonnnen met batlefield 3 en de graphics vallen mij niet tegen. Maar dit is weer mijn eerste console sinds de gamecube dus voor mij was alles een verbetering haha :D

Dat vind ik persoonlijk meer een pc game, maar goed, smaken verschillen, beter Skyrim kunnen halen bro :D
 
Jawel, of jij kan aantonen welke shaders, texture resoluties, beeldschermresoluties, animatietechnieken, particle fx en polycount ed die PS3 laat zien die niet mogelijk zijn op de 360. Die zijn er niet. Ik meen ook gelezen te hebben dat M$ zijn development cycles korter houdt voor de exclusives dan sony, kan eerder daarvan een bewijs zijn dan van het feit dat de ps3 sterker is/mooier tekeningen op het beeld kan toveren.

zoals ik al zei doen die techs er niet toe, de bepalende verschillen zitten niet in een beeldscherm resolutie of een particle her en der, in die specs lopen de systemen te dicht op elkaar en is er niks wat de xbox niet kan wat de ps3wel kan, maar dat is niet de doorslaggevende factor en dat weet jij volgens mij zelf ook wel afleidend van andere posts die ik je wel eens heb zien maken.
neem nu amd en intel, als je in bepaalde series de ruwe snelheden vergelijkt wint intel het lachend. als je dan naar real world prestaties kijkt kwam amd behoorlijk in de beurt of deed het zelfs beter. wederom architectuur.

vaak doen devs concessies op bepaalde elementen in multiplatform games op de ps3 omdat er gewoon veel moeilijker voor is te programmeren, het is gewoon niet te vergelijken met een port van de pc naar xbox.
daarnaast mag je me een link laten zien dat m$ zijn dev tijd korter houd voor exlusives, want aan de daadwerkelijke releases zie je het niet terug. daarnaast bepaald m$ lang niet voor alle exlusives de devtijd.........

feit is wel dat er in een kortere periode in de xbox vaak betere resultaten kunnen worden behaald dan de ps3, afhankelijk van de ervaring van de programmeurs ed. architectuur;)

maar nogmaals, de verschillen zijn niet van doorslaggevende aard in aanschaf imo. ik heb beidde en ben met beidde happy.
maar er word vaak onterecht gezegd xbox pwns ps3 met slechts de multiplatforms als referentie materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Dat vind ik persoonlijk meer een pc game, maar goed, smaken verschillen, beter Skyrim kunnen halen bro :D

Moet toch iets halen en batlefield is lekker knallen lekker simpel. Ik ben een noob op de ps3 dus zelfs het juiste knopje op tijd in drukken is al moeilijk nu:P
 
als het nog 3 jaar duurt zijn ze mooi stom,want opvolger van wii en xbox360 komt eind volgend jaar.

Logisch... de ps3 loopt kwa hardware ver voor op de xbos360... dus de nieuwere spellen die uitkomen kunnen niet meer op de xbox360 draaien... vandaar dat ze met een vervanger moeten komen ;) ps3 kan nog wel tijdje mee...

---------- Post toegevoegd Thu 24 Nov 2011 om 22:14 ----------

haha de ps3 overtreft de xbox360 niet, zijn ongeveer gelijkwaardig.

Zou ik ook zeggen als ik een xbox360 had.... lullig voor je:D
 
Back
Naar boven