XXL Nutrition

Pure Rice Powder - Body & Fit Sports Nutrition

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Weightgainer / maaltijdvervanger
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? -Premium bron van complexe koolhydraten
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 weken
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Zeer goed
  • Welke dosis heb je gebruikt? 100gram per shake
  • Waar heb je het supplement gekocht? bodyenfitshop.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis sample en Shakebeker
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? €1.95 (aanbieding)
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Sowieso, is echt een perfecte vervanger van oats/brood/rijst koken

Mijn review:

Voor bodybuilding is het echt van belang dat je om de 2 a 2,5uur carbs binnen krijgt. t liefst zo schoon mogelijk. Nou is telkens rijst koken echt een drama en van brood wordt ik dik.

Normaal vul ik me extra Carbs vaak aan met Oats, maar in oats zit toch een beetje vet in en ik wilde toch wat variatie.

Daarom kwam ik bij het Pure Rice Powder (rijst poeder) uit van body en fitshop.

Dit is echt een uitkomst! Gewoon vermalen rijst, wordt niet dik als je het in een shake laat staan.
Proeft een beetje korrelig, maar ik vind dat juist lekker, kan je er een beetje op kouwen. Totaal niet hinderlijk, het geeft mij juist het gevoel dat je een echt natuur product neemt.

Heeft echt een super goeie en langzame afgifte van glucose en bevat gewoon maar 0.5gr vet per 100gr!

Voor mij nooit meer iets anders, blijvertje dit :)

Rice-powder_bodyenfit_pouch.jpg
 
Leuk als 'noodrantsoen' en handige hersluitbare verpakking :) Mijn lichaam heeft duidelijk minder problemen met rijst dan oats, dat maakt het voor mij weer aantrekkelijk spul.
 
Leuk als 'noodrantsoen' en handige hersluitbare verpakking :) Mijn lichaam heeft duidelijk minder problemen met rijst dan oats, dat maakt het voor mij weer aantrekkelijk spul.
Dit. Krijg van oats na een paar dagen altijd last van mn darmen. Nergens last van met rice powder.
Ik laat mn rijst shake, 100 gram rijst en 0.5L melk altijd zo'n kwartiertje/half uurtje staan om te weken. En dan kan t zo naar binnen.
 
Dit. Krijg van oats na een paar dagen altijd last van mn darmen. Nergens last van met rice powder.
Ik laat mn rijst shake, 100 gram rijst en 0.5L melk altijd zo'n kwartiertje/half uurtje staan om te weken. En dan kan t zo naar binnen.

Laat jij het weken? ???
Eet jij het dan op met een lepel? hahaha

Volgens mij is t de bedoeling dat het door je shake gaat :D
 
Ik vraag me nu toch af of de rijst gewoon rauw word gemalen, of dat het eerst gekookt word en daarna gemalen. Want in een vorig topic werd er door b&f gezegd dat het niet rauw is, en vervolgens komt iemand met een mail aan b&f waarin word gezegd dat het wel rauw is.
Kan ik hier meer duidelijkheid over krijgen aub.
 
Ik vraag me nu toch af of de rijst gewoon rauw word gemalen, of dat het eerst gekookt word en daarna gemalen. Want in een vorig topic werd er door b&f gezegd dat het niet rauw is, en vervolgens komt iemand met een mail aan b&f waarin word gezegd dat het wel rauw is.
Kan ik hier meer duidelijkheid over krijgen aub.
Het is pre-cooked. Het is onbewerkte zilvervliesrijst, maar dat betekend niet per definitie dat het rauw is. Waarschijnlijk heeft mijn collega dit bedoeld. Wij willen juist kwalitatief goede producten aanbieden, daar past rauwe zilvervliesrijst natuurlijk niet bij. Het is dus pre-cooked.

Ralf
 
Mijn review:

Voor bodybuilding is het echt van belang dat je om de 2 a 2,5uur carbs binnen krijgt. t liefst zo schoon mogelijk. Nou is telkens rijst koken echt een drama en van brood wordt ik dik.

Normaal vul ik me extra Carbs vaak aan met Oats, maar in oats zit toch een beetje vet in en ik wilde toch wat variatie.

Daarom kwam ik bij het Pure Rice Powder (rijst poeder) uit van body en fitshop.

Dit is echt een uitkomst! Gewoon vermalen rijst, wordt niet dik als je het in een shake laat staan.
Proeft een beetje korrelig, maar ik vind dat juist lekker, kan je er een beetje op kouwen. Totaal niet hinderlijk, het geeft mij juist het gevoel dat je een echt natuur product neemt.

Heeft echt een super goeie en langzame afgifte van glucose en bevat gewoon maar 0.5gr vet per 100gr!

Voor mij nooit meer iets anders, blijvertje dit :)

:o

Voor de rest ben ik het wel met je review eens. Geef het zelf een 9/10 omdat ik de korrelige structuur niet heel fijn vind. Ik hou meer van de fine oats structuur.
 
Laatst bewerkt:
:o

Voor de rest ben ik het wel met je review eens. Geef het zelf een 9/10 omdat ik de korrelige structuur niet heel fijn vind. Ik hou meer van de fine oats structuur.

Trust me, ga je echt je winst op pakken als je constante insuline aanmaak heb de hele dag door.
Of bedoelde je dat niet?
 
Trust me, ga je echt je winst op pakken als je constante insuline aanmaak heb de hele dag door.
Of bedoelde je dat niet?

Ja, bedoelde ik wel. Ik (en vele anderen) geloof niet zo in het ''je moet om de 2/3 uur eten'' principe.
 
Ik vind er echt niets aan :o lijkt wel alsof ik slijk drink
 
Ja, bedoelde ik wel. Ik (en vele anderen) geloof niet zo in het ''je moet om de 2/3 uur eten'' principe.

En ik en de meeste wedstrijd builders geloven er wel in. :p

Ik train al 11 jaar, en kan je vertellen dat t je echt een veeeel betere shape, volheid en groei geeft. Het draait allemaal om insuline...
Ik heb t niet over hele maaltijden eten om de 2,5uur. Dat doe ik ook niet. Met supps zoals deze is een shake ook voldoende om aan die 6 "maaltijden" per dag te komen.

Carbs are your friend! Ook als je af wilt vallen. :)
 
En ik en de meeste wedstrijd builders geloven er wel in. :p

Ik train al 11 jaar, en kan je vertellen dat t je echt een veeeel betere shape, volheid en groei geeft. Het draait allemaal om insuline...
Ik heb t niet over hele maaltijden eten om de 2,5uur. Dat doe ik ook niet. Met supps zoals deze is een shake ook voldoende om aan die 6 "maaltijden" per dag te komen.

Carbs are your friend! Ook als je af wilt vallen. :)

Achja, ik kan nu wel allerlei studies erbij gaan zoeken om het te beargumenteren maar waarschijnlijk kun jij dat net zo goed.

Er zullen altijd twee partijen zijn. De partij die wel in meal timing/frequency gelooft en de partij die beweert dat het niet nodig is.
 
Achja, ik kan nu wel allerlei studies erbij gaan zoeken om het te beargumenteren maar waarschijnlijk kun jij dat net zo goed.

Me handtekening zegt waarsch al genoeg ;)

Maar ik en menig met mij hebben zovaak exact de wetenschap gevolgt (die overigens jaarlijks weer iets anders zegt)
Toch zie je vaak dat bepaalde dingen in de praktijk toch anders werken. Dat, zoals in dit geval, timing van eten erg belangrijk is voor je shape.
De coaches die tientallen top athleten per jaar trainen doen alles ook vaak op hun manier omdat ze weten dat het werkt, terwijl er in de wetenschap ook vaak iets anders beweerd wordt.

Je kan in mijn ogen pas echt een mening vormen als je meerdere methoden geprobeerd hebt. ;)
 
Me handtekening zegt waarsch al genoeg ;)

Maar ik en menig met mij hebben zovaak exact de wetenschap gevolgt (die overigens jaarlijks weer iets anders zegt)
Toch zie je vaak dat bepaalde dingen in de praktijk toch anders werken. Dat, zoals in dit geval, timing van eten erg belangrijk is voor je shape.
De coaches die tientallen top athleten per jaar trainen doen alles ook vaak op hun manier omdat ze weten dat het werkt, terwijl er in de wetenschap ook vaak iets anders beweerd wordt.

Je kan in mijn ogen pas echt een mening vormen als je meerdere methoden geprobeerd hebt. ;)

Uiteraard. Maar aangezien ik nog lang geen 10 jaar trainingservaring heb en nog steeds lerende ben, ga ik op dit moment uit van studies. Het probleem is gewoon dat iedereen wat anders zegt. De waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
 
Ik zat te kijken naar de voedingswaarde van de pure rice powder welke dus PRE-COOKED zijn volgens b&f.
Toen viel mij op dat de voedingswaarde van de pure rice powder hoger zijn dan die van rauwe zilvervlies rijst. Als het pre-cooked is is er dan niet iets van vocht ofzo bij gekomen en dus gewicht, waardoor de voedingswaarde dus niet gelijk zouden moeten zijn. Laat staan zelfs hoger.

BODY&FIT PURE RICE POWDER:
Voedignswaarde per 100 gram:
Energie: 1582kj / 378 kcal
Vet: 0.5gr
Koolhydraten: 83gr
Waarvan vezels: 4.0gr
Eiwitten: 10gr
Zout 0,02gr
Ingrediënten: 100% zilvervlies rijstpoeder

Zilvervliesrijst rauw 100 gram
energie 357 Kcal
eiwit 8 g
koolhydraten 74 g
vet 3 g
- verzadigd 1 g
vezels 3 g
natrium 1 mg

Zit ik hier nu verkeerd te denken of klopt er inderdaad iets niet? Kan iemand hier misschien opheldering over verschaffen.
 
Ik zat te kijken naar de voedingswaarde van de pure rice powder welke dus PRE-COOKED zijn volgens b&f.
Toen viel mij op dat de voedingswaarde van de pure rice powder hoger zijn dan die van rauwe zilvervlies rijst. Als het pre-cooked is is er dan niet iets van vocht ofzo bij gekomen en dus gewicht, waardoor de voedingswaarde dus niet gelijk zouden moeten zijn. Laat staan zelfs hoger.

BODY&FIT PURE RICE POWDER:
Voedignswaarde per 100 gram:
Energie: 1582kj / 378 kcal
Vet: 0.5gr
Koolhydraten: 83gr
Waarvan vezels: 4.0gr
Eiwitten: 10gr
Zout 0,02gr
Ingrediënten: 100% zilvervlies rijstpoeder

Zilvervliesrijst rauw 100 gram
energie 357 Kcal
eiwit 8 g
koolhydraten 74 g
vet 3 g
- verzadigd 1 g
vezels 3 g
natrium 1 mg

Zit ik hier nu verkeerd te denken of klopt er inderdaad iets niet? Kan iemand hier misschien opheldering over verschaffen.

Waarschijnlijk is het gekookt en daarna gedroogd. vandaar ook dat de carbs hoger uitvallen.
 
Ik zat te kijken naar de voedingswaarde van de pure rice powder welke dus PRE-COOKED zijn volgens b&f.
Toen viel mij op dat de voedingswaarde van de pure rice powder hoger zijn dan die van rauwe zilvervlies rijst. Als het pre-cooked is is er dan niet iets van vocht ofzo bij gekomen en dus gewicht, waardoor de voedingswaarde dus niet gelijk zouden moeten zijn. Laat staan zelfs hoger.

BODY&FIT PURE RICE POWDER:
Voedignswaarde per 100 gram:
Energie: 1582kj / 378 kcal
Vet: 0.5gr
Koolhydraten: 83gr
Waarvan vezels: 4.0gr
Eiwitten: 10gr
Zout 0,02gr
Ingrediënten: 100% zilvervlies rijstpoeder

Zilvervliesrijst rauw 100 gram
energie 357 Kcal
eiwit 8 g
koolhydraten 74 g
vet 3 g
- verzadigd 1 g
vezels 3 g
natrium 1 mg

Zit ik hier nu verkeerd te denken of klopt er inderdaad iets niet? Kan iemand hier misschien opheldering over verschaffen.

Dit is zoals wij de ingrediënten van onze leverancier ( een van de grootste van Europa) aangeleverd krijgen. Wij werken dan ook altijd met de informatie die de producent geeft aan ons. :)
 
Vond 'm niet alleen prima in de shake, maar je kan er ook goed mee bakken (glutenvrij/glutenarm).
Ik heb er al een heel lekker banana bread-achtig iets & een appel protein cake mee gemaakt.
 
Trust me, ga je echt je winst op pakken als je constante insuline aanmaak heb de hele dag door.
Of bedoelde je dat niet?

Goeie post vind, afentoe ergens een schepje doorheen en je zit save, tevens natuurlijk erg makkelijk :thumb:
 
Back
Naar boven