Fitness Seller

Pure Whey Protein Isolate (Naturel) - Power Supplements

Bezoekers in dit topic

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader
Soort supplement: EiwittenWat is de werking van dit supplement volgens de producent? Pure whey isolaat poeder, voor herstel spierenVoor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 dag, maar natuurlijk al veel langer ervaring met andere vergelijkbare eiwit poedersHoe is de smaak van dit supplement? Uitstekend, namelijk het heeft geen/nauwelijks smaak. Je kunt het zelfs met water drinken of mixen met eten (zie aub uitgebreide uitleg)Welke dosis heb je gebruikt? 1 maatschep (30g) na training, en smorgens/savondsWaar heb je het supplement gekocht? www.powersupplements.nlWelke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzending- Levering binnen 24 uurWat heb je voor dit supplement betaalt? 43,90 euro voor 2,5kg, 122,70 euro voor 7,5kgZou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. Ja. Betere eiwit poeder vind je nauwelijks op de wereld, al helemaal voor de prijs. Het ziet er naar uit dat iets anders kopen dan dit er dus voorlopig niet in zit!
Mijn review:
Ik heb al een tijdje gewacht voordat dit product naar Nederland kwam, vandaag net binnen gekregen, Power Supplements hadden het gisteren net verstuurd. Ik zal effe kort uitleggen wat dit product is.

In feite is het hetzelfde als de pure whey isolaat die altijd al werd verkocht bij power supplements, maar deze heeft geen extra (kunstmatige) smaak en zoetstoffen toegevoegd. Verder bevat het 90 m% eiwit, misschien zelfs ietje meer dan de andere smaken aangezien er geen sucralose of bijv. cacao poeder in zit, maar dit zou best een te verwaarlozen verschil kunnen zijn.

Gemiddelde voedingswaarde per 100 gram
Energie 1598 kJ/380 kcal
Eiwit (proteïne) 90.0 g
(o.b.v drooggewicht)
Koolhydraten 1.9g
Waarvan suikers (lactose) 1.9g
Vet 1.7 g

Wat heb je hier nou aan denk je? Wat is nou het verschil met de andere smaken? Nou heel veel dus.

Ten eerste zijn zo goed als alle kunstmatige suikers slecht voor je. Voorbeelden van kunstmatige stoffen zijn acesulfaam-k, sucralose, aspartaam (deze drie komen het meest voor in eiwit poeders) en nog vele anderen. De reden hiervoor verschilt erg per stof, dat ga ik hier niet allemaal uitleggen. (De precieze werkingen en gevaren van deze stoffen zijn in overmaat op internet te vinden.) De smaken van de whey isolaat die eerder alleen verkrijgbaar waren bevatten allemaal sucralose, een gechlorineerde (!) suiker die daardoor bijna niet wordt opgenomen door je lichaam, maar men weet nog niet precies wat er met de chloor gebeurt die wel wordt gemetaboliseerd. Overigens is het wel een veel minder schadelijke stof dan bijv. aspartaam, die tot methanol (en dat weer tot formaldehyde) wordt afgebroken in het lichaam, wat natuurlijk veel meer organen in je lichaam aantast.

Doordat de whey poeder dus niet zoet(achtig) smaakt, kun je er echt van alles mee doen. Wat recepten komen later. Je kunt het gewoon mengen met water, het smaakt dan niet vies en je gaat er niet van kokhalzen net als bij veel andere whey poeders die je beter met melk kunt drinken. Oplosbaarheid in water is behoorlijk goed, vooral als je het even de tijd geeft om te mengen. Het mengsel is zelfs aardig doorzichtig, niet troebel. Klonten vormt het wel, maar door goed te roeren met water mengt het uitstekend, vooral natuurlijk door het lage vetgehalte. Je kunt het ook drinken met melk, je proeft het nauwelijks. Je kunt natuurlijk ook zelf je eigen lekkere shake maken, wat zoetstof naar keuze erbij (gewone suiker, of een natuurlijke zoetstof (0 kcal) zoals stevia, die niet je organen aantasten), evt. een smaakje toevoegen en drinken maar. Doordat er geen zoetstof in zit kun je het perfect gebruiken met vruchtensap, zonder dat het extreem zoet of vies wordt.

Verder kun je het natuurlijk mengen met iets hartigs, bijv door je aardappelpuree of havermoutpap. (Door de warmte kan dan wel blijkbaar het eiwit gedenatureerd worden, maar of dat zoveel uitmaakt kan ik je niet vertellen, in je maag wordt het ook gehydroliseert door je maagzuur, maar ik heb niet genoeg biologie gehad om dat te begrijpen) Hierdoor komen weer tal van mogelijkheden, alleen zou ik er NIET mee koken of braden (had in gedachte mixen met pannekoekenmix, roerei, etc), aangezien er zit ook guar gom in zit, en ik weet niet of dat ontleed op hogere temperaturen. Indien het wel mogelijk blijkt te zijn, zal ik het proberen en het resultaat hier neerzetten.

Mijn favoriete recepten tot nu toe geprobeert met de whey poeder:


Chocolade eiwit melk 250ml:

ingredienten:
30g puur eiwitpoeder isolaat
100ml water
150ml halfvollemelk
1 redelijke theelepel pure cacao poeder
6-7 druppels stevia vloeistof (concentr. verschilt!)
OF kunstmatige suikers, raad ik alleen zeker niet aan!
OF 2-4 theelepels suiker (je kunt dan net zo goed een chocolademelkpoeder zakje voor 1 kop toevoegen ipv apart cacao+suiker)

inhoud:
29 gram eiwit, alle aminozuren
1-2 gram vet
1-2 gram suiker (lactose) bij gebruik stevia
- geen kunstmatige suikers/smaken
- anti-oxidanten in cacao (flavonoïden)

smaak :
echt geweldig! 100% even goed als chocolademelk uit een pak of zakje. Ik stond zelf echt verbaasd. Zelfs de kleine bijsmaak die je soms met stevia hebt proef je niet. Ik drink het nu elke dag, de lekkerheid van chocolademelk met de gezondheid van pure wheypoeder!

bereiding:
Pak een 250ml glas. Mix eerst de cacaopoeder met de wheypoeder (en suiker als je dat gebruikt). Voeg dan het water toe, roer goed en wacht 5 min, roer weer. Voeg tenslotte de melk en druppels stevia toe, en roer weer. Klaar, geniet.


Vruchtensap shake 300ml:

ingredienten:
30g puur eiwitpoeder isolaat
100ml water
200ml puur vruchtensap, uit pak of zelf geperst, bij voorkeur rond de 10-12 m% suiker

inhoud:
28 gram eiwit, alle aminozuren
1 gram vet
11-13 gram suiker (lactose + fructose, e.a.)
- geen kunstmatige suikers/smaken
- anti-oxidanten in sap (vit c. en anderen)
- vezels in sap

smaak :
Nauwelijks verschil met gewone vruchtensap, alleen ietsje verdunt door water. Niet ontzettend ranzig als met andere poeders, die je in principe niet met vruchtensap kunt mengen.

bereiding:
Pak een 250ml glas en voeg 30g eiwitpoeder toe. Voeg dan het water toe, roer goed en wacht 5 min (pers je sap terwijl je wacht), roer weer. Voeg tenslotte de vruchtensap toe, en roer weer. Klaar, geniet. Laat het niet te lang staan (meer dan 6 uur ong.), aangezien het zuur (sinasappelsap = pH 3,5 ong.) mogelijk het eiwit kan denatureren


Portie pap + eiwit:

ingredienten:
30g puur eiwitpoeder isolaat
je eigen pap (brinta, havermoutpap of whatever je lekker vind)
50-100ml extra water

inhoud:
- wat er in je pap zit, dus veel lange koolhydraten, wat eiwit en wat vet, zon gokje 30% kh, 4% vet, 5% eiwit, afhankelijk van wat je gebruikt en hoe je het verdund.
- 30g extra eiwit
- geen kunstmatige suikers/smaken
- vezels in pap

smaak :
Nauwelijks verschil met gewone havermoutpap.

bereiding (belangrijk):
Maak je pap (wat dikker) zoals je dat altijd doet, bijv in de magnetron met water of melk. Mix de eiwit met het water om het op te lossen, voeg dit dan toe als de pap klaar is en goed roeren. Dit zal het gelijk wat afkoelen zodat de eiwit minder snel denatureerd.


Alle recepten zijn binnen 5-10 minuten te maken.
Deze whey poeder is dus gewoon een top product. Sites die eiwit poeder puur verkopen ken ik alleen in amerika, en daar is het nog veel duurder ook. Je krijgt hier bij aanschaf van 1 pot 2,25 KG eiwit voor 44 euro, ga maar eens kijken hoeveel goedkoper dat is dan bij andere sites en producten. Daarnaast is het product uitstekende kwaliteit. Als iemand iets beters kent, laat het dan horen!

Over de winkel: service is top, heb nu al zon beetje aan meer dan 300 euro aan spullen gekocht daar, levertijd binnen 24 uur, netjes verpakt, goed contact via de mail. Verder zijn de prijzen relatief ontzettend laag voor alle producten, en de kwaliteit behoort tot de beste. Hoe ze dat doen is mij nogal een raadsel... Of andere winkels verdienen een fortuin aan supplementen...?



Indien je iets niet begrijpt of je hebt een opmerking, kun je me altijd mailen of liefst hier plaatsen. Alles wat hier geschreven staat is in principe mijn mening, hier kan foutieve informatie tussen staan, op dit artikel en inhoud kunnen geen rechten worden ontleend. Ik heb geen direct verband aan en ben niet verantwoordelijk voor dit product en/of andere genoemde producten.

whey2500i.jpg
 
Hebben jullie niet het probleem dat het schuimt als de tierelier? Zowel in de maatbeker als in de blender wordt het een dikke schuimzooi die niet meer wegtrekt.

Wellicht toch maar eens gewoon gaan roeren...
 
Net besteld, let's see.

Van voorgaande whey supplementen kreeg ik gigantisch veel puisten over m'n bovenlichaam. Voornamelijk schouders, armen en borst. Alle voorgaande waren overigens wel chocolade smaak en m'n acne lijkt nogal heftig te reageren op iets waar iets van cacao/chocolade inzit, hopen dat ik er dit keer geen last van krijg.

Edit: Gisterochtend ontvangen, ziet er goed verpakt uit. Meurt wel een beetje..maarja. Even kijken of de acne explosie dit keer achterwege blijft.
 
Laatst bewerkt:
Heb net de naturel aangekregen...
Ik snap echt niet dat zoveel mensen de smaak goed vinden,
zelfs een halve schep in een glas water vind ik verschrikkelijk, moet er bijna van kokhalzen.
Volgende keer maar met een smaakje bestellen...
 
Je moet het ook niet natural opdrinken. Voordeel is dat je lekker zelf kan gaan experimenteren met smaakjes ipv een hele pot aan een kunstmatige aarbei smaak vast te zitten.

Ik maak er tegenwoordig ook goede chocolademelk van zoals de ts aanbeveelde. TopTip! :)
 
Hebben jullie niet het probleem dat het schuimt als de tierelier? Zowel in de maatbeker als in de blender wordt het een dikke schuimzooi die niet meer wegtrekt.

Wellicht toch maar eens gewoon gaan roeren...
Dat kan je voorkomen door er een beetje olijfolie of lijnzaadolie bij te doen voor je gaat shaken/blenden.
 
Ben gewoon een fan van de powersupplements, maar helaas de prijzen zijn wel hoger gegaan: van €43,90 in april tot €46,90 voor een 2,5 kilogram en de verzending is niet meer gratis dus 5 euro. Dat is in totaal 8 euro prijs verhoging :(
Wel jammer, maar voorlopig is het toch de beste protein met een redelijke prijs!
 
Laatst bewerkt:
heb een vraagje over deze whey shake wil er graag mee gaan beginnen maar
wil nog even de nadelen weten van zo'n shake.... want kun je makkelijk stoppen met de whey shake zonder dat je dan in een keer een slappe spier massa krijgt ..:p

hiermee bedoel ik dus dat als ik me zelf eenmaal gespierd genoeg vind en ik stop met de whey + snelle suikers dat ik dan niet in een keer van die hangtieten krijg bijv.


nadelen whey shake:

- kans op acne
- gevolgen na stoppen met shake??
 
Ben gewoon een fan van de powersupplements, maar helaas de prijzen zijn wel hoger gegaan: van €43,90 in april tot €46,90 voor een 2,5 kilogram en de verzending is niet meer gratis dus 5 euro. Dat is in totaal 8 euro prijs verhoging :(
Wel jammer, maar voorlopig is het toch de beste protein met een redelijke prijs!
Ja komt omdat de grondstoffen duurder zijn geworden, elke shop heeft nu dus ofwel de prijzen verhoogt, of ze werken met dunnere marges. Als je marges voor de grondstoffen prijsstijging al dun waren, dan kan je niet anders dan de prijzen verhogen, om zelf nog wat over te houden. Denk dat dit het geval was bij P.S.
 
vandaag een pot besteld om te gaan proberen ... hoe vaak nemen jullie nou zo'n shake op een dag??

alleen 1x na de training of ook bij ontbijt ? en voor je gaat slapen ?
 
vandaag een pot besteld om te gaan proberen ... hoe vaak nemen jullie nou zo'n shake op een dag??

alleen 1x na de training of ook bij ontbijt ? en voor je gaat slapen ?

Realiseer je gewoon dat als je bij het ontbijt en rondom je training een shake neemt dat je pot gewoon sneller leeg is dan ipv één shake voor of na je training.
Het beste kun je whey ’s ochtends bij het opstaan, en rondom de training nemen.
Ik drink soms ook wel eens gewoon wat melk als proteinenbron in de ochtend, niets mis mee.
Voor je gaat slapen eet je best wat magere kwark (trage eiwitten) ipv whey.
 
ok bedankt voor de info dat doe ik bij:

ontbijt melk (3 bekers)
na training (half uur): whey shake
voor slapen kwark
 
kun je eigenlijk de shake mengen met een staafmixer ?? of denatureren dan alle eiwitten ??
 
This stuff is Great!!

Ik heb dit spul twee maanden geleden gehaald. 1 pot van 2,5 kilo. Is bij mij na twee maanden op. Ik neem dan ook s'ochtends een shake bij het ontbijt, en een shake voor en na het trainen. Ik ben nou 6 kilo zwaarder en veel gespierder. Dit spul doet echt wonderen. Merk het ook aan me vriendin, hoe ze naar me kijkt als ik me shirt uit doe.
 
Heb net de naturel op, mengde die altijd met siroop, anders vond ik het niet te drinken. Nu heb ik de vanille en de bos-aardbei.

Vanille lijkt lekker maar begint me tegen te staan, is erg zoet en sterk van smaak. Had wel wat minder sterk en minder zoet gemogen. De bos-aardbei is wat gematigder van smaak en lijkt minder zoet. Ik wissel het nu dus maar af. Maar het werkt wel !

En dat schuimen heb ik ook, ik laat het dan even 5 minuten staan, waarna het schuim weg is.
 
Ik lees hier veel positieve reacties over dit product. Is het ook aan te raden als je voor het eerst met whey eiwit begint? Of zou je dan een minder geconcentreerde aanraden?
 
Ik heb de aardbij-smaak gekocht, maar ik vind het persoonlijk 10x niks... Het schuimt heel erg (shake-beker) en je moet heel erg goed schudden voordat alles opgelost is. Voordat het schuim drinkbaar is ben je 5 a 10minuten verder. De smaak valt ook vrij tegen helaas.

Hiervoor had ik Ultimate Nutrition Whey Supreme en dat beviel mij een stuk beter qua oplosbaarheid, smaak en drinkbaarheid(schuimen).
 
Nee ben ik niet :P Maar ik heb echt een (behoorlijk) tijdje op internet zitten zoeken naar een whey poeder die dus puur is (dus gewoon whey poeder, niets anders). Ik vond wel een Amerikaanse site waar je alles zelf kon samenstellen wat op zich uitstekend is, alleen de verzendkosten en betalen met creditcard en zo stonden me niet aan. Ik zag toevallig op de ingredientenlijst bij PS van hun wheypoeder iets staan van 'sucralose (m.u.v. smaak naturel)'. Toen had ik gevraagd of ze deze verkochten en toen zeiden ze dat ze die toevallig gingen testen om te zien of deze in het assortiment kwam. 3 maanden later ongeveer, nu dus, hebben ze het inderdaad in het assortiment opgenomen.

Ik ga morgen kijken of ik er pannekoeken mee kan bakken :D Ik ben bang van niet maar proberen kan geen kwaad. Ik heb mijn moeder trouwens mijn choco-whey recept laten proeven, ze kon niet onderscheiden welke de whey poeder had en welke niet ;) (had wel bij de andere beetje melkpoeder voor in de koffie gedaan voor zelfde textuur)

overigens als je de pap maakt, zorg dat je het wel flink dikker maakt dan normaal, aangezien het wel een beetje vies wordt als het te waterig is. Ik hou er zelf van wanneer je het een paar sec om de kop kunt houden zonder dat het eruit valt. :eek!:

by the way, weet iemand misschien waar je (puur) miceller caseine eiwit kan kopen?


bij welke Amerikaanse site's kon je je eiwitten zelf samen stellen???
 
Ik heb ook de naturel whey, geen shitzooi zoals smaakstoffen geurstoffen.
Lost makkelijk op, super gewoon.

Ik blijf hier voorlopig bij.
 
Ik ben ook gebruiker van deze whey, van de vanille smaak. De whey lost na wat roeren en shaken goed op en smaakt ook nog eens heel lekker. Niet te zoet of te chemisch, maar gewoon naar vanille (met een melk smaakje want ik mix het met melk).
De bestellingen worden zeer snel verstuurd en prima ontvangen. De shakebeker die ik erbij kreeg werkt prima, lekt niet en sluit goed.
9/10 van mij.
 
Back
Naar boven