XXL Nutrition

Review Pure Whey Protein Isolate - Power Supplements

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader
Soort supplement: WheyWat is de werking van dit supplement volgens de producent? Toename van spiermassa, sneller spierherstel na gewichtstraining, ondersteuning van het immuunsysteemVoor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? Ik gebruik het nu 2 wekenHoe is de smaak van dit supplement? Smaak is vrij natuurlijk. Niet te chemisch. Ik heb vanille, aardbei en choco geproeft.Welke dosis heb je gebruikt? Ik gebruik 's ochtend een halve schep (15 gram) en voor het trainen een hele schep.Waar heb je het supplement gekocht? powersupplements.nlWelke extra voordelen gaf deze winkel? -Wat heb je voor dit supplement betaald? Winkelprijs is 49,90 voor 2,5 kgZou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik ben niet over veel suppies tevreden maar over deze welMijn review:
Dit is een van het handjevol whey producten in Nederland dat volledig 'isolaat' is. Deze whey heeft een hoger eiwitgehalte dan andere whey producten en veel minder lactose. Daarom is het wel bijzonder dat de prijs gelijk is aan veel budget whey producten!

Ik zal er gelijk eerlijk voor uit komen. Power Supplements is een bedrijf dat gerund wordt door mijn broer Jaap Kuiper, voormalig kogelstoter en discuswerper. Omdat ik vanwege mijn bedrijf Glucosamine.com toch al aardig bekend ben in de wereld van supplementfabrikanten heb ik de selectie van de eiwit en creatine voor mijn rekening genomen.

Vaak wordt de term 'kwaliteit' wat al te voortvarend gebruikt. Niet zozeer door de grondstofleveranciers maar wel door de merkfabrikanten. Ze gebruiken allerlei misleidende slogans. Een daarvan is '100% zuivere creatine' (100% zuiverheid bestaat niet).

Bij whey zie je vaak dat isolaat alleen voor de naam wordt toegevoegd in een mengsel met whey concentraat. Meestal gaat het hierbij om een mengsel van 90% concentraat en 10% isolaat. Dat vind ik volksverlakkerij.

Om twijfel uit te sluiten heb ik Jaap daarom voorgesteld om een whey product te laten maken dat puur en alleen whey isolaat bevat. Dat is dus de 'Pure Whey Protein Isolate' geworden.

Enkele voordelen van een isolaat:
- Makkelijker verteerbaar door minder lactose
- Sneller opneembaar door minimaal vetgehalte (in dat geval wel mengen met water!)
- 10% meer eiwit voor je geld vergeleken met een goede concentraat
- Dubbel zoveel eiwit in vergelijking met enkele budget whey producten die je wel eens bij de Duitse internetwinkels aantreft (die zijn 50% eiwit 40% lactose en 10% vet).

Tot slot nog de voornaamste reden waarom ik voor deze whey heb gekozen (specifiek deze leverancier uit Engeland). De whey is bereid met crossflow microfiltratie en ultrafiltratie bij lage temperatuur. Dat betekent dat het eiwit onbeschadigd is en allerlei functies heeft behalve simpelweg als bron van branched chain, essentiele en niet-essentiele aminozuren. De whey bevat bijvoorbeeld immunoglobulinen, lactoferrine en oh zo leuk: groeibevorderdende peptiden.

Het koude verwerkingsproces heeft ook als voordeel dat er geen oxycholsterol in zit. De whey producten die op hogere temperatuur gemaakt zijn en die een hoger vetpercentage hebben kan nogal wat oxycholsterol bevatten. Gezondheidsfreak als ik ben wilde ik dat natuurlijk niet. ;)

Als je van een hele zoete whey houdt dan is deze niet voor jou. De smaak is vrij natuurlijk en licht zoet. Niet chemisch en niet overheersend.

Ik heb deze whey nog niet lang genoeg gebruikt om te kunnen zeggen dat ik zoveel kg droge spiermassa heb gewonnen of iets in die trant. ;) Maar iedereen kan natuurlijk voor zichzelf wel bepalen wat een whey eiwit voor hem of haar kan betekenen. :)

Pure-Whey-Protein-Isolate.jpg

Sportfood.nl zei:
Oh niks bijzonders. Ik hem hem zelf verwijderd, want ik had iets niet goed gelezen. Bij het herlezen van de review las ik wel goed dus was mijn post overbodig.:o

oja zo, hoe kan je 1 van je eigen posts verwijderen?

Big_T zei:
Ben er nu ook mee bezig. Smaak is goed, niet te zoet, en lekker. Heb chocolade.
Oplossen gaat niet heel goed, maar een blender lost alles mooi op.
De samenstelling ziet er netjes uit, ik kreeg er een mooie en stevige shakebeker met schroefdeksel bij, zeer degelijk en netjes verpakt allemaal.

Zeker een aanrader.

Is het met deze whey ook zo dat de smaak in het begin lekker is en dat je er later van moet kokhalzen?

Is de chocoladesmaak niet anders van samenstelling (voedingswaarden=> hoeveelheid eiwitten,vetten) dan de andere smaken,
omdat er cacaopoeder is toegevoegd?

• Topic Starter Topic Starter
martie zei:
Is het met deze whey ook zo dat de smaak in het begin lekker is en dat je er later van moet kokhalzen?

Is dat zo bij sommige whey eiwitten? Ik heb dat nog niet gehoord bij deze. Ik hoorde wel van iemand dat hij de aanbevolen dosering overschrijdt omdat hij het zo lekker vindt! Hahaha :D

Laatst bewerkt:
randal zei:
Is de chocoladesmaak niet anders van samenstelling (voedingswaarden=> hoeveelheid eiwitten,vetten) dan de andere smaken,
omdat er cacaopoeder is toegevoegd?

De choco zal inderdaad wat afwijken. Bij de andere smaken worden intensievere aroma's gebruikt dan bij de chocola. Van de magere cacao is iets meer nodig om de whey op smaak te brengen. Je ziet ook dat hij anders mengt. Ik verwacht niet dat de samenstelling drastisch anders zal zijn.

Paar dagen geleden ook een pot chocolade besteld. Ik vind de smaak geweldig ! Met water gemixt smaakt het bijna als chocolademelk :D

PowerSupplements zei:
Ik denk oprecht dat dit de beste whey in Nederland is! Ik heb hier over gesproken met onze leverancier die tevens voor diverse grote merken produceert.

Toch vreemd dat in jullie beste whey van Nederland, de "Pure Whey Protein Isolate" 2 gram koolhydraten en 1 gram vet per 100 gram zit.

In mijn Whey Isolaat, die ik gewoon in Nederland haal, zit 0,0 gram koolhydraten en 0,3 gram vet per 100 gram. Volgens mij is die dan toch wel iets zuiverder.. ;)

er zit dan 99,7 gr eiwit in per 100gr ???

Brutez zei:
Toch vreemd dat in jullie beste whey van Nederland, de "Pure Whey Protein Isolate" 2 gram koolhydraten en 1 gram vet per 100 gram zit.

In mijn Whey Isolaat, die ik gewoon in Nederland haal, zit 0,0 gram koolhydraten en 0,3 gram vet per 100 gram. Volgens mij is die dan toch wel iets zuiverder.. ;)

Die whey van jou is inderdaad zuiverder Brutez. Ik denk echter dat de meeste mensen het erover eens zullen zijn dat de whey isolaat van Power Supplements beter is. Zeker als ik de uitleg heb gegeven ;)

Jij gebruikt een ion exchange isolaat.
De kenmerken zijn:

Extra zuiver (slechts sporen van lactose en melkvet)
Relatief goedkoop te produceren (komt helaas niet altijd terug in de prijs)
Gedenatureerd (peptiden zijn kapot)

Wij leveren een koudgefilterde isolaat.
De kenmerken zijn:
Veel zuiverder dan een concentraat maar minder zuiver dan een ion exchange
Duur om te produceren (je moest de inkoopprijs van Power Supplements eens weten :eek:)
NIET gedenatureerd (de groeistimulerende peptiden zijn intact)

Als je je nu voorbereidt op een wedstrijd of je extreem lactose gevoelig bent dan kan ik me voorstellen dat je voor een ion exchange product gaat. Voor alle andere mensen is de koudgefilerde whey het best. :)

BigK zei:
Paar dagen geleden ook een pot chocolade besteld. Ik vind de smaak geweldig ! Met water gemixt smaakt het bijna als chocolademelk :D

Bedankt voor de feedback BigK!
Kan je nagaan hoe die smaakt met melk... Verslavend!! :beerbang: :D

hoe lang gaat zo'n pot mee bij normale dosis?

erca zei:
hoe lang gaat zo'n pot mee bij normale dosis?

Daarvoor heb ik wat meer info nodig. De inname is afhankelijk van een aantal factoren:

- Lichaamsgewicht
- Aantal trainingen per week
- Gebruik je het alleen voor/na training of ook op andere tijdstippen

Zelf doe ik als volgt:

- 30 minuten voor ontbijt: Halve schep whey + sinaasappel + 3000mg visolie
- Meestal een uur voor workout: halve schep whey (ik verdraag niet teveel voor het trainen)
- Altijd direct na de training: hele schep whey met honing of biologisch 'diksap'.
- Af en toe gedurende de dag bij maaltijden een halve schep. Vooral als ik de dag ervoor een zware training had.

Met ongeveer 3 trainingen per week neem ik naar schatting zo'n 9-12 volle scheppen per week. Een pot van 2,5kg bevat 83 scheppen. Bij mij gaat een pot dus 7 tot 9 weken mee.

Heb deze whey ook maar eens bestelt met paar zakken dextrose, ben benieuwd of het wat is.

Heb de aardbeien-smaak genomen...
Het smaakt, maar moet wel wennen, ik was de bittere smaak van hydrolisaat al gewend zonder smaak-, kleur- en zoetstoffen !

Bij het oplossen van de whey krijg je een soort toverbal-effect en wordt de whey ineens rood/roze door de kleurstof (E124), dat je moet laten denken dat er echt aardbeien inzitten... :rolleyes:
=> Persoonlijk vind ik dat de whey door de toevoegingen minder zuiver is, en ik zie daarom het liefst de smaak 'naturel' als optie.
Ik zeg er wel met nadruk bij dat dit (helaas) geldt voor de meeste merken!

Kwaliteit lijkt me verder goed, en 'de leverancier' reageert zeer vlot en behulpzaam...

Ik heb zelf de chocoladesmaak. Mensen die het net als chocolademelk vinden smaken moeten denk ik nodig een betere chocolademelk gaan kopen :D want ik kan zelf nou echt niet zeggen dat het net zo lekker smaakt. Maar goed, ik koop een eiwitsupplement niet om van te genieten, maar gewoon voor de goede eiwitten supplementatie, en zolang hij te zuipen is dan vind ik het niet erg om het elke dag te drinken.

Verder vind ik de mixbaarheid niet super. Ik had een schep met melk in de shakebeker gedaan..lekker shaken..de helft van het poeder zat onopgelost gekleefd in het shake-roostertje. Dat was minder. Beker dus ook voor niks erbij besteld want echt nuttig is hij niet.

Ter vergelijking: ik gebruikte hiervoor whey van Optimum Nutrition. Deze vind ik lekkerder smaken en beter mixen. Ik weet echter dat dit geen pure isolaat is maar een mengsel dus mogelijk ligt hierin de oorzaak ervan.

Reem zei:
Ik heb zelf de chocoladesmaak. Mensen die het net als chocolademelk vinden smaken moeten denk ik nodig een betere chocolademelk gaan kopen :D want ik kan zelf nou echt niet zeggen dat het net zo lekker smaakt. .......................

Verder vind ik de mixbaarheid niet super. ....................

De choco heeft een beetje de smaak van chocolademelk met mokka. Het smaakt inderdaad niet hetzelfde als chocolademelk. Veel mensen vinden hem super, anderen zijn minder enthousiast. Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal!

De mixbaarheid van de choco-whey is inderdaad minder goed als die van de andere smaken. Als ik zelf de shaker gebruik gaat het echter prima. Ik shake kort maar wel héél krachtig (Ik heb die armen niet voor niets ;) :D )

randal zei:
....................
=> Persoonlijk vind ik dat de whey door de toevoegingen minder zuiver is, en ik zie daarom het liefst de smaak 'naturel' als optie.
Ik zeg er wel met nadruk bij dat dit (helaas) geldt voor de meeste merken!
......

Als er meer mensen zijn die naturel willen?? Mail naar Power Supplements! Bij voldoende vraag komt ie er zeker!! :)

Over de oplosbaarheid, daar kan je als consument een paar dingen aan doen;

- shake van te voren maken, zo heeft het tijd om de klontjes op te lossen
- zeefje in shaker gebruiken die er normaal gesproken in zit
- harder schudden ;)

just my 0.02 cents

Mijn ervaringen: niet met het droge poeder bovenop meteen gaan shaken, dan blijft het natuurlijk aan de zeef hangen. Eerst lichtjes door elkaar klotsen en dan pas hard schudden met die shaker.

M@rsel zei:
Over de oplosbaarheid, daar kan je als consument een paar dingen aan doen;

- shake van te voren maken, zo heeft het tijd om de klontjes op te lossen
- zeefje in shaker gebruiken die er normaal gesproken in zit
- harder schudden ;)

just my 0.02 cents

-Eh, niet echt praktisch...
-Zeefje zat erin duh
-Ik kan wel hard schudden, maar als dat poeder als een soort pasta in het rooster zit heb ik gemerkt dat het niet meer weggaat...is zo'n beetje als schudden met je schoen als je eenmaal in de kauwgom bent getrapt..ain't gonna happen, hij gaat er niet af :D

Maar ik zal de klotsen-tip van Mattgyver eens proberen.

Terug
Naar boven