XXL Nutrition

Pure Whey Protein Isolate - Power Supplements

Bezoekers in dit topic

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader
Soort supplement: WheyWat is de werking van dit supplement volgens de producent? Toename van spiermassa, sneller spierherstel na gewichtstraining, ondersteuning van het immuunsysteemVoor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? Ik gebruik het nu 2 wekenHoe is de smaak van dit supplement? Smaak is vrij natuurlijk. Niet te chemisch. Ik heb vanille, aardbei en choco geproeft.Welke dosis heb je gebruikt? Ik gebruik 's ochtend een halve schep (15 gram) en voor het trainen een hele schep.Waar heb je het supplement gekocht? powersupplements.nlWelke extra voordelen gaf deze winkel? -Wat heb je voor dit supplement betaald? Winkelprijs is 49,90 voor 2,5 kgZou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik ben niet over veel suppies tevreden maar over deze welMijn review:
Dit is een van het handjevol whey producten in Nederland dat volledig 'isolaat' is. Deze whey heeft een hoger eiwitgehalte dan andere whey producten en veel minder lactose. Daarom is het wel bijzonder dat de prijs gelijk is aan veel budget whey producten!

Ik zal er gelijk eerlijk voor uit komen. Power Supplements is een bedrijf dat gerund wordt door mijn broer Jaap Kuiper, voormalig kogelstoter en discuswerper. Omdat ik vanwege mijn bedrijf Glucosamine.com toch al aardig bekend ben in de wereld van supplementfabrikanten heb ik de selectie van de eiwit en creatine voor mijn rekening genomen.

Vaak wordt de term 'kwaliteit' wat al te voortvarend gebruikt. Niet zozeer door de grondstofleveranciers maar wel door de merkfabrikanten. Ze gebruiken allerlei misleidende slogans. Een daarvan is '100% zuivere creatine' (100% zuiverheid bestaat niet).

Bij whey zie je vaak dat isolaat alleen voor de naam wordt toegevoegd in een mengsel met whey concentraat. Meestal gaat het hierbij om een mengsel van 90% concentraat en 10% isolaat. Dat vind ik volksverlakkerij.

Om twijfel uit te sluiten heb ik Jaap daarom voorgesteld om een whey product te laten maken dat puur en alleen whey isolaat bevat. Dat is dus de 'Pure Whey Protein Isolate' geworden.

Enkele voordelen van een isolaat:
- Makkelijker verteerbaar door minder lactose
- Sneller opneembaar door minimaal vetgehalte (in dat geval wel mengen met water!)
- 10% meer eiwit voor je geld vergeleken met een goede concentraat
- Dubbel zoveel eiwit in vergelijking met enkele budget whey producten die je wel eens bij de Duitse internetwinkels aantreft (die zijn 50% eiwit 40% lactose en 10% vet).

Tot slot nog de voornaamste reden waarom ik voor deze whey heb gekozen (specifiek deze leverancier uit Engeland). De whey is bereid met crossflow microfiltratie en ultrafiltratie bij lage temperatuur. Dat betekent dat het eiwit onbeschadigd is en allerlei functies heeft behalve simpelweg als bron van branched chain, essentiele en niet-essentiele aminozuren. De whey bevat bijvoorbeeld immunoglobulinen, lactoferrine en oh zo leuk: groeibevorderdende peptiden.

Het koude verwerkingsproces heeft ook als voordeel dat er geen oxycholsterol in zit. De whey producten die op hogere temperatuur gemaakt zijn en die een hoger vetpercentage hebben kan nogal wat oxycholsterol bevatten. Gezondheidsfreak als ik ben wilde ik dat natuurlijk niet. ;)

Als je van een hele zoete whey houdt dan is deze niet voor jou. De smaak is vrij natuurlijk en licht zoet. Niet chemisch en niet overheersend.

Ik heb deze whey nog niet lang genoeg gebruikt om te kunnen zeggen dat ik zoveel kg droge spiermassa heb gewonnen of iets in die trant. ;) Maar iedereen kan natuurlijk voor zichzelf wel bepalen wat een whey eiwit voor hem of haar kan betekenen. :)

Pure-Whey-Protein-Isolate.jpg
 
Aardbei-bos is meer een smaak om af en toe mee af te wisselen, niet voor elke dag... chocolade-smaak kun je echter elke dag pakken zonder dat ie gaat tegenstaan. Die smaakt gewoon lekker... althans dat is mijn mening.

oke bedankt:) was al van plan om nog een paar potten te kopen zodat ik een gratis shake beker krijg:D Zou ik dan gewoon 3 potten chocolade kopen? of is die banaan of vanille smaak ook lekker?
 
Smaakloos kopen en naar eigensmaak mengen met wat Siroop of wat dan ook.

de ene x snij ik er 2 bananen in, dan gooi ik er een scheut siroop door.

geheel naar eigen smaak dus.
 
oke bedankt:) was al van plan om nog een paar potten te kopen zodat ik een gratis shake beker krijg:D Zou ik dan gewoon 3 potten chocolade kopen? of is die banaan of vanille smaak ook lekker?

Banaan zou ik je niet aanraden... die vond ik de minste (rare bijsmaak) van de 3 die ik geprobeerd heb. Maar goed, ik hou dan ook al niet van bananen-milkshakes... :D

Misschien gewoon 1 grote (2.5kg) choco bestellen voor erbij 1 kleine (1kg) aarbei, banaan of vanillie zodat je af en toe eens kan afwisselen.

Vanille heb ik nog niet gehad btw.
 
Banaan zou ik je niet aanraden... die vond ik de minste (rare bijsmaak) van de 3 die ik geprobeerd heb. Maar goed, ik hou dan ook al niet van bananen-milkshakes... :D

Misschien gewoon 1 grote (2.5kg) choco bestellen voor erbij 1 kleine (1kg) aarbei, banaan of vanillie zodat je af en toe eens kan afwisselen.

Vanille heb ik nog niet gehad btw.

oke thx:) denk dat k dan gewoon 3 potten chocolade koop en nog 1 vanille aangezien ik net al een aardbeien pot heb:p dat moet wel genoeg whey zijn voor bijna een jaar:D
 
Ik vraag mij af, kan iemand echt verschil merken met andere merken qua prestaties/vooruitgang?
 
Iedereen is namelijk enthousiast over de smaken.

Heb ook even een vraagje over smaak (het moet natuurlijk te drinken vallen) en over het algemeen heb ik de beste ervaring met aardbei, maar als ik het zo lees ben je nog altijd het beste af met de natural, maar vanille krijg ik in de meeste gevallen niet door m'n strot (of niet lang).

Iemand nog specifieke ervaringen hierover? Want deze whey lijkt me wel goed samengesteld e.d.?
 
Heb ook even een vraagje over smaak (het moet natuurlijk te drinken vallen) en over het algemeen heb ik de beste ervaring met aardbei, maar als ik het zo lees ben je nog altijd het beste af met de natural, maar vanille krijg ik in de meeste gevallen niet door m'n strot (of niet lang).

Iemand nog specifieke ervaringen hierover? Want deze whey lijkt me wel goed samengesteld e.d.?

De Naturel bevat géén smaakaroma. Stuur anders even je adres naar info@powersupplements.nl, dan stuur ik wat samples toe.

Jaap
 
Vandaag al binnengekregen :thumbup: + extraatje (bedankt!) :bow:
Direct even proeven met melk en morgen met water,
zal hier dan even m'n bevindingen posten (inzake smaak dan)

EDIT:

Algemene indruk, lost vrij goed op, heb gewoon enkele glazen melk
naast elkaar gezet en de verschillende smaken erin gedaan en dan
wat opgeklopt met een vork en even laten rusten. Ze waren niet
helemaal opgelost, maar met de shakebeker of een blender gaat
het wel volledig in orde komen. Dan smaken overzicht:

- Chocolade: Viel goed mee, hoewel ik niet zo'n chocoladevreter ben
- Banaan: Niet mijn ding, banaan eet ik alleen als vrucht
- Vanille: Normale smaak
- Aardbei: Geniet mijn voorkeur
- Naturel: Neen, dank u :)

Maar smaken verschillen en zijn dus ook persoonlijke indrukken,
zoals met alles zal het ook even wennen zijn.


Waar ik wel HEEL tevreden over ben is de service!
 
Laatst bewerkt:
Merkt iemand verschil met deze whey? Ik heb namelijk ook whey, maar nu van de Tuinen hehe. Superlekker is ie!!!!

niet:|

Ik drink hem ook met mn neus dicht. Enige wat ik tot nu toe heb gehad is Super Mega Turbo Massa 1600 ofzo en deze whey van de Tuinen.

Maar merkt iemand verschil in gewicht/spiermassa? daar gaat het mij namelijk om. Is dit nou echt zo'n goede whey? heeft iemand voorbeelden?

Ik wil mijn voeding namelijk echt zo goed mogelijk optimaliseren.

groet
 
Ik ga nu voor het eerst de chocolade smaak proberen, voorheen had ik altijd aardbei smaak, die overigens prima te doen is!

Ik vind de levering van powersupplements super! Vrijwel altijd de volgende dag al binnen! :thumbup:
 
Ben ik de enige die alle smaken goed te doen vindt:P.
Ik heb gister de banaan en vanille binnen gekregen en vind het gewoon lekker :D.

Volgende bestelling wordt bos-aardbei die was ook heel goed te doen. Helemaal als je dr wat aardbeitjes doorheen gooit.
 
Vind het de beste die ik heb geprobeerd.

Heb o.a; ON 100% whey gold standard, Elite whey protein, Nectar/essence, matrix 5.0, stacker W gehad.

Deze vind ik samen met ON 100% 1vd puurste die verkrijgbaar zijn.
Qua smaak vind ik Vanille het lekkerst (neutraalst qua smaken)
Deze heeft lekker Volledig Wei protein isolaat...!

Ik gebruik het altijd bij opstaan en na het trainen....

Super product!!! en qua prijs kwaliteit helemaal toppie.
 
Om nou deze whey te vergelijken met ON 100% is wel een beetje raar.

ON 100% is toch echt een blend met isolaat/concentraat. Ook vind ik het een overrated product, geeneens 80% whey, maar toch topseller met heelveel marketing.

Van PS heb ik de naturel geprobeerd. Gewoon zonder toevoegingen naar binnen klokken en ik moet zeggen dat het mij goed heeft geholpen tijdens de cut. Ook krijg ik geen maag/darm problemen en last van puistjes wat ik wel had met oa. ON. Dit geeft voor mij een goed gevoel over de kwaliteit van dit product.
 
Heb dan wel geen vergelijkingsmateriaal maar toch:
- De smaak is goed
- Ik ga er niet van ruften
- Ik krijg er geen puisten van
- Het is een isolaat (gaan we van uit :P )

kortom: goed spul wat ik voorlopig wel blijf bestellen.
 
Om nou deze whey te vergelijken met ON 100% is wel een beetje raar.

ON 100% is toch echt een blend met isolaat/concentraat. Ook vind ik het een overrated product, geeneens 80% whey, maar toch topseller met heelveel marketing.

Van PS heb ik de naturel geprobeerd. Gewoon zonder toevoegingen naar binnen klokken en ik moet zeggen dat het mij goed heeft geholpen tijdens de cut. Ook krijg ik geen maag/darm problemen en last van puistjes wat ik wel had met oa. ON. Dit geeft voor mij een goed gevoel over de kwaliteit van dit product.

Raar ? De andere in dat rijtje zijn ook niet allemaal volledig isolaat.
Ik geef geen directe vergelijkingen, ik zeg alleen wat het beste voor mij heeft gewerkt en welke ik o.a heb gebruikt en daaruit deze en die van ON het beste voor MIJ vind....

Er staat ook bij DEZE is volledig isolaat (van Pure).

Overigens is 100% Whey wel echt 100% Whey, want alle proteine ingredienten die zij gebruiken zijn allemaal Whey, zo bedoelen zij het.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnekort bestellen, kijken hoe het is :)
 
Al een paar dagen deze aan het gebruiken.
Ik heb chocolade. Vind deze goed drinkbaar. (Zelfs gewoon met water)
Heeft 10g meer eiwitten dan mijn vorige, veel minder Kh en vetten.

Perfecte levering.
Heb het starters pakket genomen. Graties shaker:D

Dit word waarschijnlijk mijn dagelijkse shake.

10 op 10.

GrtZzz
 
Ik heb deze whey sinds kort ook gekocht met chocolade als smaak. Alleen bevalt de smaak me niet, omdat ik het met melk mixte. Dit ligt helemaal aan mij, want ik heb nooit van melk gehouden. Dus heeft iemand een voorstel met wat ik het kan mixen behalve melk en water?

Btw verder bevalt deze whey me wel :)
 
Zooo lang geleden....powersupplements geen sponsor meer?

Ik ben weer begonnen met trainen, moet dus whey hebben en deze is gewoon goed.
Alleen heb ik choco, aardbei, vanille en banaan gehad. Zag net op de site dat ze nu ook cocos en zwarte bes hebben. Welke is lekkerder???
 
Back
Naar boven