MuscleMeat

push ups

Bezoekers in dit topic

John2014

Novice
Lid geworden
1 sep 2014
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
95kg
Ik wil graag push ups doen maar heb er te weinig kracht voor. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit snel kan en kan volhouden?
 
Zou ik ook graag willen weten, optrekken en dips enzo gaan gemakkelijk maar ben erg slecht in push-ups :p
 
Je borst schouders triceps en core trainen zou kunnen helpen.
 
Ik wil graag push ups doen maar heb er te weinig kracht voor. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit snel kan en kan volhouden?
Gewoon trainen. Steeds een paar push ups meer. (Niet elke dag, maar steeds een dag rust ertussen)
Als het je nu lukt om er bijvoorbeeld 4 achter elkaar te doen, doe dat dan 5x. De volgende training probeer je er weer meer te doen. enz.

Google eens achter een schematje. Volgens mij zwerft er ergens iets rond voor 100 push ups. Hier de eerste hit van google, er zijn er meerdere. http://hundredpushups.com/week1.html

Ik ben er even vanuit gegaan dat je voor de rest weinig tot niet traint, want iemand die gewoon regelmatig krachttraining doet zal ook niet heel veel moeite hebben om push ups te doen.
 
voor mensen die nog geen enkele push up kunnen.

1: Begin bovenaan.
2: Laat je zo langzaam mogelijk zakken, span je spieren aan
3: Correcte vorm: (meningen kunnen hierover verschillen)
- Rechte rug!
- Ellebogen langs je lichaam houden (dus niet in een 90 graden hoek naar de zijkant ..)
- Probeer 'over' de vloer naar voren te kijken,
- Rechte rug!
- Wanneer je onderaan bent probeer hem een paar tellen vast te houden.

Doe dit 10x per dag aantal keer per week. En je kan binnen no-time je eerste push up.

overige/andere oefeningen om je core aan te sterken helpen hier ook bij uiteraard.
 
Ik wil graag push ups doen maar heb er te weinig kracht voor. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit snel kan en kan volhouden?

Blijven proberen 3 jaar geleden kon ik ook niet eens 1 maar nu doe ik makkelijk 100 ;P
 
Blijven proberen 3 jaar geleden kon ik ook niet eens 1 maar nu doe ik makkelijk 100 ;P

Diegene die 100 goed uitgevoerde push ups kan doen met zijn handen op schouderbreedte of nog dichter bijeen. Niet te snel en heel diep. Dat zullen er heel weinig zijn. Ik ben die persoon nog niet tegengekomen maar ik ben er wel al veel tegen gekomen die beweren dat ze 100 push ups kunnen uitvoeren. Maar ja, wat voor een push ups. Van dat halfslachtig gedoe en/of met hun handen ver uiteen.
 
Begin eerst met push ups tegen een tafel oid.. dan steeds iets pakken wat lager is. Zo kan je het ook oefenen.
Ik pak nu zo nu en dan even 40 push ups na opstaan in de ochtend en kon het eerst ook niet.
 
Begin eerst met push ups tegen een tafel oid.. dan steeds iets pakken wat lager is. Zo kan je het ook oefenen.
Ik pak nu zo nu en dan even 40 push ups na opstaan in de ochtend en kon het eerst ook niet.

Je advies ben ik bet helemaal mee eens, maar wat is je doel/idee achter die 40 pushups 'zo nu en dan' ?
Srs, bedoel ook niet dat ik het slecht vind ofzo vraag t me gewoon af
 
Je advies ben ik bet helemaal mee eens, maar wat is je doel/idee achter die 40 pushups 'zo nu en dan' ?
Srs, bedoel ook niet dat ik het slecht vind ofzo vraag t me gewoon af

Als je in de file staat ff snel op de vluchtstrook 40 pushups
 
Je advies ben ik bet helemaal mee eens, maar wat is je doel/idee achter die 40 pushups 'zo nu en dan' ?
Srs, bedoel ook niet dat ik het slecht vind ofzo vraag t me gewoon af
In het begin deed ik het elke dag na opstaan. Vnl om sterker te worden. Toen heb ik opgebouwd naar elke ochtend 40x. Dat haal ik nu met gemak. Heb nu alleen een veel zwaarder trainingsprogramma dus vandaar dat ik het zo nu en dan doe en dan alleen op niet trainingsdagen.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:28 ----------

Als je in de file staat ff snel op de vluchtstrook 40 pushups
Ik sta nooit in de file naar mijn werk. :p
 
In het begin deed ik het elke dag na opstaan. Vnl om sterker te worden. Toen heb ik opgebouwd naar elke ochtend 40x. Dat haal ik nu met gemak. Heb nu alleen een veel zwaarder trainingsprogramma dus vandaar dat ik het zo nu en dan doe en dan alleen op niet trainingsdagen.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:28 ----------


Ik sta nooit in de file naar mijn werk. :p

Ah op die manier. Klinkt wel logisch ja waarom je het dan nu nog af en toe doet
 
Gewoon mee beginnen, je zal zien dat het steeds beter en beter gaat :)
 
Ik weet nog dat er zo een programma was dat je 100 pushups binnen een bepaalde tijd kon leren.
Het hielp me veel en nu doe ik makkelijk 50+ pushups achtermekaar
 
Mijn aller eerste jaren was ik alleen en alleen maar bezig met push ups begon met 10 en deed elke dag 5 meer en dat heeft me heel erg geholpen
 
Gewoon blijven proberen.

2 jaar geleden kon ik niet eens 1 keer opdrukken.
 
Misschien ook een idee om eerst met hand-release pushups te beginnen (https://m.youtube.com/watch?v=hfaUWLlhvKk) en dan pak je de eerste keren wat meer rust tussendoor en bouw je dit langzaam op. (Let wel op dat je je rug goed recht houdt)

---------- Toegevoegd om 03:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:57 ----------

Mocht het nu nog niet lukken ivm iets ouder topic zie ik net
 
oefenen, oefenen en oefenen
 
Back
Naar boven