AndroidHealthClinic

PVV: Germaine C. verdient lintje

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
PVV: Germaine C. verdient lintje - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland]

PVV: Germaine C. verdient lintje
Den Haag - De PVV vindt dat Germaine C., die drie jaar geleden een jongen doodreed nadat die haar tas had gestolen, een lintje verdient.

"Het hard achteruitrijden om de schurk te pakken die haar tas uit haar auto roofde, getuigt van moed", vindt PVV-Kamerlid Raymond de Roon, die opheldering eist van minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) over de behandeling van Germaine C. door politie en justitie.

De vrouw, tegen wie vorige week dertig maanden gevangenisstraf werd geëist wegens doodslag, is volgens De Roon volledig aan haar lot overgelaten en ten onrechte niet beschermd. Volgens De Roon was de tasjesdief die het leven liet "een zware crimineel".

Als mijnheer De Roon eerst verder had gekeken dan zijn neus lang is, was hij erachter gekomen dat deze zaak veel gecompliceerder ligt. En dat hij onzin verkondigd.
De Roon verzwijgd dat mevrouw Germaine een misdrijf heeft gepleegd, mevrouw heeft meteen na de moord bekend. Ten tweede ontbreekt het aan elke juridische grondslag om een verband te leggen tussen haar gestolen tas en de gepleegde moord. Mevrouw handelde niet uit zelfverdediging.
Dat het om een Marokkaanse tasjesdief gaat, lijkt in veel media belangrijker te zijn geweest dan het opzettelijk doodrijden van een mens, feitelijk nog een minderjarige oftewel een kind. Voor veel Nederlanders is de Marokkaanse identiteit van het slachtoffer belangrijker dan de moord op dit kind.
Al die mensen, die de softheid van het Nederlandse rechtssysteem aan de orde stellen, waar zijn die nú?

Als ditzelfde incident voor een school gebeurd was, met een Marokkaanse dader en een Nederlands kind. Dus aan Marokkaanse vrouw hard achteruit reed en een Nederlands kind tegen een boom heeft doodgereden. Een kind dat in de bloei van zijn leven stond, dan had mijnheer Wilders al opgestaan voor kamervragen maar dan over de softheid van de straf...

:roflol: Mooi gezegd.Wat hou ik van die mensen :roflol: Prachtig de PVV !!

Als mijnheer De Roon eerst verder had gekeken dan zijn neus lang is, was hij erachter gekomen dat deze zaak veel gecompliceerder ligt. En dat hij onzin verkondigd.
De Roon verzwijgd dat mevrouw Germaine een misdrijf heeft gepleegd, mevrouw heeft meteen na de moord bekend. Ten tweede ontbreekt het aan elke juridische grondslag om een verband te leggen tussen haar gestolen tas en de gepleegde moord. Mevrouw handelde niet uit zelfverdediging.
Dat het om een Marokkaanse tasjesdief gaat, lijkt in veel media belangrijker te zijn geweest dan het opzettelijk doodrijden van een mens, feitelijk nog een minderjarige oftewel een kind. Voor veel Nederlanders is de Marokkaanse identiteit van het slachtoffer belangrijker dan de moord op dit kind.
Al die mensen, die de softheid van het Nederlandse rechtssysteem aan de orde stellen, waar zijn die nú?

Als ditzelfde incident voor een school gebeurd was, met een Marokkaanse dader en een Nederlands kind. Dus aan Marokkaanse vrouw hard achteruit reed en een Nederlands kind tegen een boom heeft doodgereden. Een kind dat in de bloei van zijn leven stond, dan had mijnheer Wilders al opgestaan voor kamervragen maar dan over de softheid van de straf...
:roflol: wat kind? twas een crimineel

Ik vind de strafeis ook zwaar overdreven. Als iemand wat van mij zou jatten, zou ik hem ook achtervolgen en proberen klem te rijden. Ik denk niet dat de vrouw hem expres dood heeft willen rijden, maar dat ze hem gewoon klem probeerde te rijden.

Trouwens gek, als je hier een 12jarige verkracht die voor de rest van haar leven getraumatiseerd is krijg je een taakstraf van 200 uur, en als je iemand omver rijd die wat van je gejat heeft moet je 2,5 jaar de cel in.

Zeg ik dat de vrouw in kwestie helemaal geen straf verdient? Nee, dat ook weer niet, maar 30 maanden cel vind ik veel te veel.

Ik had exact hetzelfde gedaan maar was er nog eens drie keer overheen gereden.

Ik vind de strafeis ook zwaar overdreven. Als iemand wat van mij zou jatten, zou ik hem ook achtervolgen en proberen klem te rijden. Ik denk niet dat de vrouw hem expres dood heeft willen rijden, maar dat ze hem gewoon klem probeerde te rijden.

Trouwens gek, als je hier een 12jarige verkracht die voor de rest van haar leven getraumatiseerd is krijg je een taakstraf van 200 uur, en als je iemand omver rijd die wat van je gejat heeft moet je 2,5 jaar de cel in.

Zeg ik dat de vrouw in kwestie helemaal geen straf verdient? Nee, dat ook weer niet, maar 30 maanden cel vind ik veel te veel.

Helemaal niet gek, het was wel een marokaan die doodgereden is.Dan moet je wel hard gestraft worden he hier in nederland.

Geen verband tussen het stelen van haar tas en het klemrijden van die jongen? :D Nee, ze zal hem zonder reden hebben achtervolgt en tegen een boom aan hebben geknalt.

Het is al langer bekend dat vrouwen in paniek met de auto overal tegenknallen, dus de straf was gewoon belachelijk. In de VS was ze 100% vrijgesproken, zelfs politie rijd daar volle gas criminelen klem als ze proberen te ontsnappen.

geen standbeeld? :D

Het is al langer bekend dat vrouwen in paniek met de auto overal tegenknallen, dus de straf was gewoon belachelijk. In de VS was ze 100% vrijgesproken, zelfs politie rijd daar volle gas criminelen klem als ze proberen te ontsnappen.

Ja week of 2 geleden was er een begrafenis in mijn dorp. De stoet was een eenrichtingsweg ingereden. Een oudere vrouw schrok toen ze de stoet opeens tegenkwam en zette de auto meteen in zn achteruit.
Helaas botste ze na een paar meter al tegen een paaltje.
Wil niet zeggen dat het vooral vrouwen zijn hoor :P

Dat germaine hem per ongeluk precies tussen een paaltje heeft gedrukt heeft ze echt nooit precies kunnen incalculeren.

Geen verband tussen het stelen van haar tas en het klemrijden van die jongen? :D Nee, ze zal hem zonder reden hebben achtervolgt en tegen een boom aan hebben geknalt.

Ten tweede ontbreekt het aan elke juridische grondslag om een verband te leggen tussen haar gestolen tas en de gepleegde moord. Mevrouw handelde niet uit zelfverdediging.

Ik had het over juridische grondslag. Juridisch moeten beide zaken los van elkaar bekeken worden. Sr (wetboek van strafrecht) Artikel 41 lid 2, staat alleen toe dat men de 'grenzen van de noodzakelijke verdediging overschrijd' wanneer dit het gevolg is van een 'hevige gemoedsbeweging of door de aanranding veroorzaakt'. Van aanranding is hier geen sprake, en jammer genoeg voor mevrouw, maar een gestolen tasje is niet voldoende om als 'hevige gemoedsbeweging' beoordeeld te worden, zoals na te lezen is in de jurisprudentie.

Kortom, het feit dat mevrouw een persoon (wie dit ook is) met de auto als wapen aangevallen heeft met de dood tot gevolg is juridisch een losstaand incident en dient volgens de Nederlandse wetten ook zo beoordeeld te worden als een losstaand incident. Of staat de PVV nu boven de wet?

en jammer genoeg voor mevrouw, maar een gestolen tasje is niet voldoende voor een 'hevige gemoedsbeweging', zoals na te lezen is in de jurisprudentie.

Valt te betwijfelen.
jurisprudentie zegt niets want elke zaak en persoon is anders imo.
Als je wordt overvallen kan dat zeker een flinke impact op iemand hebben.
Sommige mensen durven na een overval niet meer in een winkel te werken of zelfs de straat niet meer op.
Feit dat de vrouw in kwestie ook al niet meer terug naar haar eigen huis is geweest uit angst voor wraak zegt daar ook wel wat voor.

"een kind dat in de bloei van zijn leven stond" :rolleyes:

Beetje kromme vergelijking, bij een kind die in de bloei van zijn leven staat denk ik aan een kind die druk is met voetballen, studeren, en zijn vriendinnetje of vriendje.

Niet aan een vieze k*tcrimineel die overal autoruiten inslaat, mensen beroofd en de buurt terroriseert met zijn vieze k*tcriminele vriendjes.

Het is lullig dat dat ongeval gebeurd is, maar het zou ronduit belachelijk zijn als die vrouw veroordeeld wordt.

..gewoon lintje geven ! hoppaaa, tuuuuuuuuuut tutttttttttt

Mijn vertrouwen in de mensheid neemt steeds verder af als ik sommige reacties hier lees.

@zeep: om te beginnen kan dit nooit moord zijn maar op zijn best doodslag. Of dacht je dat de vrouw die morgen op stond met het idee 'hey laat ik vandaag mijn handtas even laten stelen zodat ik vervolgens de dief met mijn auto in zijn achteruit tegen een boom kan verpletteren' :rolleyes:

Terug
Naar boven