Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
cijfers liegen niet, maar de toon waarop gepost wordt mag van mij wel enigsinds wat rationeler.
Ik weet dat bepaalde mensen die capaciteit niet hebben dus @arnoldfan en cutler:
![]()
dergelijk gespuis is nog erger dan een moslima in burka!cijfers liegen niet, maar de toon waarop gepost wordt mag van mij wel enigsinds wat rationeler.
Ik weet dat bepaalde mensen die capaciteit niet hebben dus @arnoldfan en cutler:
![]()

En wat als je ze beschermd én het relatief hogere percentage in de criminaliteit erkent?
Dan hoop ik dat je mij een realistische oplossing kunt geven voor dit maatschappelijke probleem want naar mijn mening werkt de huidige aanpak niet toereikend.
Anders begrijp ik niet waarom je een groep beschermd die niet naar behoren functioneert.
Dan hoop ik dat je mij een realistische oplossing kunt geven voor dit maatschappelijke probleem want naar mijn mening werkt de huidige aanpak niet toereikend.
Anders begrijp ik niet waarom je een groep beschermd die niet naar behoren functioneert.
Het probleem zit hem in het feit dat de groep niet gezien wordt als criminelen allochtonen maar als allochtonen in het algemeen en de meerderheid van die groep ondervind daar onterecht grote nadelen van. Die mensen dienen beschermt te worden en dat kan door genuanceerder te zijn en het beestje bij ze naam te noemen en dat is gewoon simpel weg iemand die de wet overtreed een crimineel te noemen en daar geen toevoeging van ze afkomst aan toe te voegen. Autochtonen plegen meer delicten, dus jij en ik zijn crimineel? of behoren tot een groep waar veel criminelen ook bij horen een groep die nog crimineler is als de allochtonen? Dat is toch te krom voor woorden of niet. Dus waarom is dat andersom dan niet zo. Het woord allochtoon moet dus gewoon blijven bestaan en gebruikt worden maar wel in de juiste context als een allochtoon wat positiefs doet en in het nieuws komt wordt het er ook niet bij vermeld. De media zorgt dus door allochtoon alleen in een negetieve context te gebruiken voor een negatief beeld rond het woord allochtoon en daar dienen ze tegen beschermt te worden.
Ik bescherm een hele bevolkingsgroep, waaronder een klein deel valt dat zijn draai in de samenleving nog niet goed heeft gevonden.
Zoals je het nu brengt begrijp ik je, ik vraag me echter af of er een bepaalde groep wel capabel toe is om zijn draai te vinden in de samenleving? Sterker nog of zij wel haar draai wil vinden in deze samenleving..

Wat ik zelf zie, bijvoorbeeld hier in de wijk, is dat de overgrote deel van - bijvoorbeeld - de Marokkaanse jongeren wel gewoon hun best doen om wat van hun leven te maken. Zij zijn serieus bezig met school met de hoop voor een goede toekomst. Natuurlijk heb je ook sukkeltjes, bij de ene bevolkingsgroep groter dan bij de andere. Maar die sukkeltjes mag je het niet laten verpesten voor de goedwillende groep.
Wat ik vaak zie is dat, van origine, Marokkaanse jongeren die ouders hebben die ook gewoon in Nederland geboren zijn, dat het daar hartstikke goed mee gaat. Bij hun thuis wordt gewoon Nederlands gesproken, waardoor ze vanaf de basisschool al goed mee hebben kunnen komen.
Daarom vind ik dat bijvoorbeeld importbruiden vloeiend Nederlands moeten kunnen spreken voordat ze hier heen kunnen komen. Verder denk ik dat het probleem over enkele generaties er niet meer is als bij iedereen thuis gewoon Nederlands wordt gesproken. En ouders weten dat hun kinderen naar school moeten gaan voor een goede toekomst.
In Suriname hebben we 7 verschillende bevolkingsgroepen, namelijk Hindoestanen, Creolen, Marrons, Javanan, Chinezen, Blanken en hier en daar een Indiaantje. En daar maakt het helemaal geen fl**ker uit met wie je omgaat, je hebt niet eens door met wie je te maken hebt in de dagelijkse omgangsvormen, daar ben je helemaal niet mee bezig. Bij jongere mensen hier in Nederland heb je dat ook wel, dacht ik altijd, totdat ik hier op het forum kwam.![]()
Wel ironie: juist daar waar kleur voor niemand zichtbaar is, maakt men onderscheid.... daar maakt het helemaal geen fl**ker uit met wie je omgaat, je hebt niet eens door met wie je te maken hebt in de dagelijkse omgangsvormen, daar ben je helemaal niet mee bezig. Bij jongere mensen hier in Nederland heb je dat ook wel, dacht ik altijd, totdat ik hier op het forum kwam.![]()

dat er onder allochtonen hogere misdaad plaatsvind, daar ga ik niet over discussieren, het getuigt echter van veel infantiliteit om te denken dat dit ligt aan de inherente "slechtheid" van sommige groeperingen dan aan veel complexere factoren als opvoeding, plaats in de maatschappij, onderwijs e.d., elke mens heeft van nature de zelfde driften en verlangens, het ligt gewoon aan de staat om alles in goede banen te leiden en dat doe je niet door simpelweg bevolkingsgroepen te diaboliseren, maar door de wortels aan te pakken, het vraagt echter om verstand om de complexiteit van de diepere oorzaken te doorzien en ik snap wel dat het plebs met een geruster gemoed gaat slapen door een simpel wij vs hun denken, twijfel is namelijk een dooddoener voor de menselijke zielsrust.
maar ik zal volgens cirkel wel weer een marxist zijn die tegenover hem staat, als een duivel opgezadeld met zionistische gedachtenkronkels.
dat er onder allochtonen hogere misdaad plaatsvind, daar ga ik niet over discussieren, het getuigt echter van veel infantiliteit om te denken dat dit ligt aan de inherente "slechtheid" van sommige groeperingen dan aan veel complexere factoren als opvoeding, plaats in de maatschappij, onderwijs e.d., elke mens heeft van nature de zelfde driften en verlangens, het ligt gewoon aan de staat om alles in goede banen te leiden en dat doe je niet door simpelweg bevolkingsgroepen te diaboliseren, maar door de wortels aan te pakken, het vraagt echter om verstand om de complexiteit van de diepere oorzaken te doorzien en ik snap wel dat het plebs met een geruster gemoed gaat slapen door een simpel wij vs hun denken, twijfel is namelijk een dooddoener voor de menselijke zielsrust.
maar ik zal volgens cirkel wel weer een marxist zijn die tegenover hem staat, als een duivel opgezadeld met zionistische gedachtenkronkels.
Ook een dooddoener. Daarnaast is de mens vere van gelijk wat betreft driften en verlangen (buiten de 1e trap van de Pavlov-piramide). Als je de wortels aan wil pakken moet iedereeen dezelfde culturele achtergrond hebben, en zelfs dan is de mens nog niet gelijk.
Om een vb te geven we kennen allemaal wel die Chinese man die vanuit het onderste van zijn lichaam en rochel omhoog haalt en deze op straat eruit spuugt. Vinden "wij" in NL smerig. Terwijl in China het heel smerig gevonden wordt om je groene snot in een doek op te vangen en deze vervolgends in je broekzak te stoppen.
Zo zijn er tal van verschillen, sommige klein en niet aanstootgevend/opvallend/etc. en sommige die gewoon tegen onze in de wet opgenomen waarden en normen gaan. Vrijheid van menigsuiting, gelijkheid van vrouw en man, bepaalde omgangsvormen.
Nederland is een land voor iedereen, maar dat betekend dat iedereen zich ook thuis moet kunnen voelen. Als je eigen (culturele) waarden/normen zo recht tegenover die van de algemene NL staan dat het confrontaties/conflicten opleverd moet je gewoon je conclusies trekken.