MuscleMeat

'PVV kan dertig zetels halen'

Is dat subsidiebeleid dan wel transparant? Je zal het in de jaarverslagen misschien kunnen terug vinden neem ik aan?!

Transparant genoeg :

http://www.cultuursubsidie.nl/downloads OCW/Cultuurnota 2005-2008_Bijlage1_toekenningen.pdf

Dat zijn de overheidssubsidies, de gemeentelijke subsidies kan je terugvinden op de sites van de gemeente zelf.

Als je daar fors in gaat snoeien wordt er tevens gesnoeid in het cultureel erfgoed van Nederland.

Er zal heus hier en daar wel wat over de balk gesmeten worden maar het is peanuts in vergelijking met grote projecten uitgevoerd door de overheid.

De PVV is in ieder geval een bedreiging voor de Nederlandse cultuur in de brede zin, die zien liever een maatschappij waar alleen het bedrijfsleven cultuur sponsort. Bij een crisis heb je dan een grote kans op een grote terugval. Iets wat je nu ook ziet, sponsors trekken zich massaal terug van het sponsoren van diverse evenementen.

Wat me direct opvalt is het kopje Beeldende Amateurkunst. Wat wordt hieronder verstaan?

Zijn evengoed leuke bedragen allemaal. Worden bijvoorbeeld ook de salarissen van deze instellingen (oa Stedelijk museum) ook van deze subsidie betaald?
Cultureel Erfgoed moet je zeker in stand proberen te houden maar wel met minimale middelen. Aankopen van musea worden nu ook gefinancieerd door de overheid.

Wat me direct opvalt is het kopje Beeldende Amateurkunst. Wat wordt hieronder verstaan?

Zijn evengoed leuke bedragen allemaal. Worden bijvoorbeeld ook de salarissen van deze instellingen (oa Stedelijk museum) ook van deze subsidie betaald?
Cultureel Erfgoed moet je zeker in stand proberen te houden maar wel met minimale middelen. Aankopen van musea worden nu ook gefinancieerd door de overheid.

Minimale middelen? Denk je dat musea elders het redden zonder overheidssubsidies? In Engeland zijn veel musea zelfs gewoon gratis, ook al kan dat anders worden vanaf 2012.

Terug
Naar boven