Fitness Seller

'PVV kan dertig zetels halen'

Vraag me toch af wat voor beeld jij hebt bij dit woord. Democratie is in elk geval al lang niet meer de volledige wil van het volk. Ik heb vaak genoeg het gevoel gehad dat België minder democratisch en meer particratisch is dan Amerika. In Nederland heeft men tenminste nog het fatsoen om over gevoelige kwesties referenda te organiseren. De analogie met Amerika is helemaal niet zo vreemd als je lijkt te insinueren.

Een vergelijking met de VS is niet op zijn plaats in de discussie...simpelweg omdat de terminologie die zij hanteren helemaal niets te maken heeft met de invulling die wij hier aan geven. Het gebruik van het woord liberaal, extreem, rechts, conservatief, democratisch etc bijvoorbeeld zijn voornamelijk heel anders in het taalgebruik en de definities in de VS dan hier in Europa. Een vergelijking tussen wat de VS extreem vinden en wat extreemrechts in Nederland betekend is dus zoiets als appelen en peren vergelijken.

Wat bedoel je hier nu eigenlijk mee? In welk opzicht is extreemrechts 'anti-democratie'? Ik heb in België eerder het gevoel dat extreemrechts (Vlaams Belang) met hun slogan 'Volk, word staat' pleit voor directe democratie.

Wat ze zeggen en wat ze willen zijn twee heel andere punten. Dat terzijde....als je het VB programma leest dan willen ze idd op het oog meer democratie door de invoer van meer direct democratische procedures. Los van het VB...democratie is meer dan alleen procedures.

Democratie garandeert de rechtsbescherming en bescherming van de vrijheid van het individue. Extreemrechts wil uitsluiten van bevolkingsgroepen en het wegnemen van de rechtsbescherming en de bescherming van de vrijheid van individueen en democratische rechten van bepaalde groepen inperken. En dat zijn kern begrippen uit de democratie. Democratie houdt in dat de vrijheid en rechtspositie van burgers gewaarborgd en beschermd wordt...partijen die dat niet willen (extreem rechtse partijen dus) zijn derhalve anti-democratisch.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat de situatie in België totaal niet vergelijkbaar is met die in Nederland. Maar daarom juist mag je dit niet veralgemenen. Zoals ik zij heeft deze politieke stroming vele gradaties. De anti-democratie waar jij naar refereert verwijst vooral naar de meest extreme vormen.

Daar ga ik gelijk in mee...de situaties zijn niet een op een vergelijkbaar. Belgie is en blijft een federatie en de staatsindeling is ook essentieel anders...om maar niet te zeggen onbegrijpelijk complex.

En ja...indeling is gradueel. Sommige extreemrechtse partijen zijn in mindere mate antri-democratisch andere in meerdere mate. Maar de kern is dat ze allemaal stuk voor stuk een basis van ongelijkheid willen creeren en de rechtspositie van bepaalde groepen willen inperken.

Dat gezegd hebbende is de implicatie dan ook imo dat als een partij niet voldoet aan bepaalde kenmerken dus ook automatisch niet extreem rechts is.

Ik had het hier met name over het einde van de democratie en het begin van een dictatuur, gelukkig is de kans dat dit zich herhaalt binnen Europa onbestaande.

Ik denk dat de kans nog steeds aanwezig is....in beginsel is het goed te doen om de democratie uiteindelijk op te schorten of langzaam te eroderen.

Ok, je punt is voor mij nu duidelijker.

Democratie garandeert de rechtsbescherming en bescherming van de vrijheid van het individue. Extreemrechts wil uitsluiten van bevolkingsgroepen en het wegnemen van de rechtsbescherming en de bescherming van de vrijheid van individueen en democratische rechten van bepaalde groepen inperken. En dat zijn kern begrippen uit de democratie. Democratie houdt in dat de vrijheid en rechtspositie van burgers gewaarborgd en beschermd wordt...partijen die dat niet willen (extreem rechtse partijen dus) zijn derhalve anti-democratisch.

Ik vind dat wel een hele vrije invulling of interpretatie van jou kant van de betekenis van democratie. Ik ga er vanuit dat met 'burgers' de mensen bedoeld worden die van herkomst van oudsher uit het desbetreffende land afkomstig zijn...

Ik ga dus niet uit van het in het algemeen geaccepteerde liberale nederlandse denken dat vrijheid van meningsuiting betekend dat je "lul en k*t" mag zeggen op tv zoals menig politicus zichzelf heeft weten mee voor paal te zetten op tv na de aanslag op van Gogh, maar het idee van vrijheid van meningsuiting met betrekking tot gevangenis straf krijgen als men met "wel geformuleerde fatsoenlijke non subjectieve, maar objectieve conclusies of ideeen" aankomt die bv tegen de staat zijn gericht of tegen het geloof zoals dat bv nog steeds in Iran is. Dat is vrijheid van meningsuiting.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat wel een hele vrije invulling of interpretatie van jou kant van de betekenis van democratie. Ik ga er vanuit dat met 'burgers' de mensen bedoeld worden die van herkomst van oudsher uit het desbetreffende land afkomstig zijn...

wat is van "oudsher", 2, 3, 20 generaties?

Pvv ftw!!

Aanraders m.b.t. het fenomeen populisme

9789046807057.jpg

001-populisme_gr.png

Maarten van rossem vind ik maar een koekwaus. Vervelende cynist.

daar ga je dan verkeerd vanuit aangezien een burger een inwoner is van een land. De extra kwalificatie Is geen onderdeel van de definitie maar een subjectieve en politieke invulling.
Ik ga dus niet uit van het in het algemeen geaccepteerde liberale nederlandse denken dat vrijheid van meningsuiting betekend dat je "lul en k*t" mag zeggen op tv zoals menig politicus zichzelf heeft weten mee voor paal te zetten op tv na de aanslag op van Gogh, maar het idee van vrijheid van meningsuiting met betrekking tot gevangenis straf krijgen als men met "wel geformuleerde fatsoenlijke non subjectieve, maar objectieve conclusies of ideeen" aankomt die bv tegen de staat zijn gericht of tegen het geloof zoals dat bv nog steeds in Iran is. Dat is vrijheid van meningsuiting.
En jouw punt is?

Laatst bewerkt:
Je bent een buitenlander ! :D

(of iemand die op groenlinks stemt, maar persoonlijk heb ik liever buitenlanders) :D

Dat zijn de conclusies die kan trekken uit jou antwoorden op dit forum :D

Is niet erg hoor, ben ik zelf ook :thumbs:

daarnaast heb ik ook nogeens last van lichte dyslexie dus ik hoop dat alles goed te lezen was, dat van jou heb ik gewoon overheen gelezen ...

Laatst bewerkt:
PVV 30 zetels ? Hoe eerder hoe beter. Puur voor het integratie/immigratie probleemstuk omdat voor mij dat een bron is van veel problemen heden tendage. Heb ook redelijk wat tegens jegens Wilders.

Multicultuur heeft ons de laatste 25 jaar meer ellende dan profijt opgeleverd..
Recente voorbeelden zijn Culemborg, (zwaar) criminele bendes in Amsterdam Z-O.

Daarom hoop ik dat Wilders na jarenlang pro multiculti politiek eens een begin kan maken met het afbreken van die illusie. Ik heb geen probleem met buitenlanders opzich wel met de massaliteit waarmee ze op het moment vertoeven in Nederland en het daarmee gepaard gaande verdwijnen van de Nederlandse identiteit.

Laatst bewerkt:
De wijze van regeren waar Wilders voor staat is een vele malen grotere bedreiging voor de Nederlandse identiteit, voor alles waarmee we groot zijn geworden.

Ben ik niet met je eens. Ik zou graag willen reageren op je onderbouwing maar die is er niet...

Het is ook amper mogelijk want de Nederlandse identiteit is al met man en macht vernietigd door allerlei politieke partijen die gem. genomen het meest aan de macht hebben gestaan.

Laatst bewerkt:
Die knuppels van de PVV willen cultuursubsidies stoppen of op zijn minst halveren. Nu is subsidie voor iedere halve gare straatmuzikant of wannabe schilder onnodig maar als je musea, orkesten en andere culturele instellingen wil sluiten of verminderen dan is je cultureel besef als partij toch wel betreurenswaardig. Op naar een kale en koude maatschappij waar ieder afwijkend geluid maar moet worden gesmoord. Alleen wat onder de streep overblijft telt nog.

Zoals de PVV het verwoord heeft alleen de 'elitaire elite' baat bij cultuur. Als die sukkels nou eens zelf een bezoek zouden brengen aan een museum, orkest of ander cultureel evenement zouden ze misschien doorkrijgen dat niet alleen de elite interesse toont in cultuur.

Laatst bewerkt:
Die knuppels van de PVV willen cultuursubsidies stoppen of op zijn minst halveren. Nu is subsidie voor iedere halve gare straatmuzikant of wannabe schilder onnodig maar als je musea, orkesten en andere culturele instellingen wil sluiten of verminderen dan is je cultureel besef als partij toch wel betreurenswaardig. Op naar een kale en koude maatschappij waar ieder afwijkend geluid maar moet worden gesmoord. Alleen wat onder de streep overblijft telt nog.

Ik kan dit standpunt niet 1..2...3 terugvinden maar dat kan mijn fout zijn.

Ik begrijp niet je afkeer van dit standpunt aangezien er in de praktijk talloze nietszeggende projecten worden opgestart waar je als belasting betaler aan mee betaalt. Allochtone jongeren op diverse snoepreisjes bijvoorbeeld. Een kale en koude maatschappij vind ik erg pessimistisch gezien ik denk dat goede correcte projecten hierdoor meer aandacht en geld krijgen, maar dat is uiteraard persoonlijk. Voor jou geen PVV dus..

Ik kan dit standpunt niet 1..2...3 terugvinden maar dat kan mijn fout zijn.

Ik begrijp niet je afkeer van dit standpunt aangezien er in de praktijk talloze nietszeggende projecten worden opgestart waar je als belasting betaler aan mee betaalt. Allochtone jongeren op diverse snoepreisjes bijvoorbeeld. Een kale en koude maatschappij vind ik erg pessimistisch gezien ik denk dat goede correcte projecten hierdoor meer aandacht en geld krijgen, maar dat is uiteraard persoonlijk. Voor jou geen PVV dus..

We hebben het over cultuur, niet over uitstapjes voor allochtone jongeren. Dat soort crap kan mij ook gestolen worden.

Als je het residentie-orkest wil korten of zelfs afstoten, cultuursubsidies in het algemeen verminderen etc dan heb je straks geen Parkpop meer, geen poppodia meer, geen Festival Classique meer en talloze andere festivals vallen onder The Hague Festivals. Ja dat noem ik wel een kille stad dan. Culturele woestijn.

We hebben het over cultuur, niet over uitstapjes voor allochtone jongeren. Dat soort crap kan mij ook gestolen worden.

Als je het residentie-orkest wil korten of zelfs afstoten, cultuursubsidies in het algemeen verminderen etc dan heb je straks geen Parkpop meer, geen poppodia meer, geen Festival Classique meer en talloze andere festivals vallen onder The Hague Festivals. Ja dat noem ik wel een kille stad dan. Culturele woestijn.

Die snoepreisjes worden wel als "cultuur" afgedaan vergeet dat niet.

Ik denk dat wanneer "het slechte" is gefilterd er wel degelijk geld zal blijven voor bovenstaande soort cultuur evenementen maar zoals ik al zei hebben dat soort culturele uitingen niet mijn prioriteit als het om een partij keuze gaat.

Die snoepreisjes worden wel als "cultuur" afgedaan vergeet dat niet.

Ik denk dat wanneer "het slechte" is gefilterd er wel degelijk geld zal blijven voor bovenstaande soort cultuur evenementen maar zoals ik al zei hebben dat soort culturele uitingen niet mijn prioriteit als het om een partij keuze gaat.

Nee dat worden ze niet, komen uit een heel andere pot.

Cultuur zoals bijvoorbeeld Den Haag het bedoelt en waar de PVV in wil snijden in Den Haag :

25663pw.jpg

Die percentages zeggen genoeg, cultuur is niet alleen voor de elite. Een meerderheid en in sommige wijken een zeer ruime meerderheid maakt gebruik van culturele voorzieningen.

Buurthuizen, uitstapjes met jongeren etc vallen onder een heel andere deelbegroting.

25k4goj.jpg

Lijkt me duidelijk wat cultuur inhoudt en wat niet.

Ik hou van kunst, maar dan toch nog met de rooie pen erdoorheen...weetje waarom? omdat die gozert op de hoek die net een eigen zaak geopent heeft alweer kan sluiten en binnekort verhuisd ie misschien ook weer uit mijn buurt ...het is maar net waar je voorrang aan geeft

Terug
Naar boven