Fitness Seller

PVV Topic

Bezoekers in dit topic

Ben ik het mee eens.
Maar ik denk dat caricatuur/satire en het gehele blootleggen van tekortkomingen binnen een cultuur/religie, van binnenuit moet komen, vanuit de eigen cultuur.
Niet een buitenstaander die even komt vertellen hoe het wel moet en wat er allemaal verkeerd is met je cultuur en religie, dat werkt 9 van de 10 keer averechts.
Dat zou wellicht voor een deel de wind uit de zeilen kunnen nemen van tegenstanders. Meer transparantie in de gemeenschap is ook welkom. Het probleem hierbij is dat het beeld (of een deel van) in de media veelal is ontstaan door hen die de islam misbruiken. Hoe verdedig je je daartegen. Mensen die de islam niet misbruiken wijzen hier ook naar maar blijven in gebreke bij het geven van een ander beeld o.a. in de media.
 
De spot drijven met de islam legt talloze zwakke punten aan waarom elk normaal mens over na zal gaan denken. Percentages zullen altijd geloven, maar meerderheden zullen rationeler zijn en beseffen dat hun geloof verzonnen zaken zijn die puur bestaan om leemte op te vullen.

Grof gezegd het verbod op godslastering opheffen is het begin van het einde voor hele hordes gelovigen misschien niet voor henzelf wel de volgende generaties.

Zou jij leugens aannemen van de vijand?
De vijand die leugens over mijn religie verspreid, zou juist bevestigen dat mijn religie de waarheid is.

Het moet vanuit de eigen cultuur komen, anders werkt het averechts.
 
Zou jij leugens aannemen van de vijand?

De vijand die leugens over mijn religie verspreid, zou juist bevestigen dat mijn religie de waarheid is. Het moet vanuit de eigen cultuur komen, anders werkt het averechts.
'Het moet vanuit de eigen cultuur komen'

Het probleem is juist dat vrijheid zorgt voor verandering in de cultuur maar dat is niet gewenst dus dat wordt niet gestimuleerd. Hoezo leugens ? Spot en vrijheden zijn geen leugens althans, niet perse.

Spot kan aanzetten tot nadenken over zaken terwijl de islam nadenken niet fijn vindt, de islam wil dat je dingen aanneemt zoals ze er staan.
 
'Het moet vanuit de eigen cultuur komen'

Het probleem is juist dat vrijheid zorgt voor verandering in de cultuur maar dat is niet gewenst dus dat wordt niet gestimuleerd.

Hoezo leugens ? Spot en vrijheden zijn geen leugens althans, niet perse.

In Europa is het toch ook gebeurt?

Wat voor de 1 leugens zijn, zijn voor de ander waarheden en andersom.
Niet constant alles vanuit je subjectieve ideologie bekijken.
 
lol who cares

bweeeeeh mensen zeggen gemene dingen over het sprookje dat ik voor waarheeid aanneem omdat ik debiel ben huilie huilie

 
In Europa is het toch ook gebeurt? Wat voor de 1 leugens zijn, zijn voor de ander waarheden en andersom. Niet constant alles vanuit je subjectieve ideologie bekijken.

Culturen veranderen door vrijheden dat is in Europa gebeurd.

Ik heb het trouwens over de islam in NL, Europa. Ik stoor me geen cm aan hoe moslims in Irak, Syrië of waar dan ook in islamitische wereld met elkaar omgaan of welke waarden ze prima vinden.

Islam in NL is op dit moment bezig zijn fundamenten te verstevigen. Meer basisscholen, meer moskeeën en men wil de voorwaardes vergroten zodat elke moslim jongere meer kans heeft om NIET van zijn geloof te vallen.
 
Culturen veranderen door vrijheden dat is in Europa gebeurd.

Ik heb het trouwens over de islam in NL, Europa. Ik stoor me geen cm aan hoe moslims in Irak, Syrië of waar dan ook in islamitische wereld met elkaar omgaan of welke waarden ze prima vinden.

islam in NL is op dit moment bezig zijn fundamenten te verstevigen. Meer basisscholen, meer moskeeën en men wil de voorwaardes vergroten zodat elke moslim jongere meer kans heeft om NIET van zijn geloof te vallen.

Oke, vandaar, ik had het niet nadrukkelijk over islam in NL.
 
Tussen 2001 en 2007 hielden de onderzoekers van Gallup meer dan vijftigduizend interviews in 35 landen waar overwegend moslims wonen of waar een substantiële moslimpopulatie woont. De ruim vijftigduizend moslims werden vragen gesteld over hoe ze denken over democratie, vrouwenemancipatie, werk en terrorisme, over hun beeld van Amerika en de westerse wereld en over hoe ze denken over de relatie tussen moslims en de westerse samenleving in de toekomst.
De gesprekken vonden zowel telefonisch plaats als face to face. De resultaten zijn gepresenteerd als statistisch valide voor meer dan negentig procent van de 1,3 miljard moslims, met een foutmarge van plus of min drie punten. Dat maakt het volgens de auteurs tot het grootste en meest uitgebreide onderzoek naar hedendaagse moslims dat ooit is uitgevoerd.

De conclusie van het onderzoek is echter wél belangrijk: het grote deel van de moslims – 93 procent – wijst extremisme volledig af en vindt dat een conflict tussen de moslimgemeenschap en de westerse gemeenschap absoluut niet onvermijdbaar is. Voor deze overgrote meerderheid is beleid dat getuigt van respect voor de islam belangrijker dan religieuze principes. Maar tegelijk worstel je met het duizelingwekkende getal van 1,3 miljard individuen van wie nog altijd zeven procent (91 miljoen mensen) wél bereid is tot geweld.

Op de methode valt wetenschappelijk niet veel af te dingen, stelt desgevraagd een aantal Nederlandse wetenschappers, onder wie Jean Tillie, hoogleraar aan het Instituut voor Migratie en Etnische Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Maar cijfers zeggen niet alles over de praktijk.
Wat opvalt is dat alle grote vragen wel worden gesteld, maar dat er niet wordt doorgevraagd. Als bijvoorbeeld blijkt dat het merendeel vrije meningsuiting belangrijk vindt, waarom is dan kritiek op de islam zo moeizaam en soms zelfs levensbedreigend? Waarom leiden discussies over het geloof telkens tot verstarring? Als wordt geklaagd over de negatieve beeldvorming van de islam door het Westen, waarom wordt dan niet ook gerefereerd aan de virulente antisemitische propaganda in de moslimwereld of aan het gebrek aan persvrijheid in veel moslimlanden? Waarom geen vragen stellen naar de wijze waarop afvalligen binnen de gemeenschap worden verstoten of vrouwen worden gediscrimineerd?

- Margreet Fogteloo

'Wie spreekt namens de islam?' - John Esposito
 
Oke, vandaar, ik had het niet nadrukkelijk over islam in NL.

Islam buiten NL/Europa interesseert me zodanig niet dat de progressie er daar van aan me reet kan roesten wel volg ik graag de algehele ontwikkeling maar van mij part kunnen we binnen een jaar de islamitische staat tot gelegitimeerd land uitroepen.

Als we Saoedi Arabië als 'bondgenoot' hebben is IS slechts een mili-stap radicaler.

http://www.metronieuws.nl/buitenland/2014/08/nergens-zo-veel-onthoofdingen-als-in-saudi-arabie

De opmars van islam in NL baart me zorgen.
 
Omdat het zo gehyped wordt en het bij iedereen in z'n gezicht gedrukt wordt.
Die Wilders krijgt gewoon veelste veel aandacht, maar daar is ook zijn gehele strategie opgebouwd.
Btw als er iemand in de politiek/hoge functie iets negatiefs over zionisme heeft te melden, wordt hij/zij er wel direct uitgetrapt.

nee

de islam is de enige religie die denkt dat ze buiten de vrijheid van meningsuiting staat. en dat stigma komt vanuit de moslims zelf, niet vanuit westerse media.

net zoals bij die beunfilm waar niemand iets om gaf totdat alle moslims er aanstoot aan namen (iets met religion of peace ofzo). ging zo ver dat zelfs engnek schultz excuus moest maken namens de EU
 
Filmpje van Wilders is nu geblokkeerd in Turkije en flink in de verkeerde aard gevallen schijnt het

Ja, die moslims denken nu écht 2x na over hun geloof door die spotprenten
 
"Reacties zijn uitgeschakeld voor deze video"

lol, vrijheid van meningsuiting geblokt :)

Dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Youtube zit gewoon vol retards en bij elk enigszins populair filmpje ontstaat een flame war. :roflol:
 
Dat heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Youtube zit gewoon vol retards en bij elk enigszins populair filmpje ontstaat een flame war. :roflol:

flamewars zijn net zo leuk :)
 
  • Like
Waarderingen: mat
Uiteindelijk, zeker in Europa telt: vrijheid van spotprenten of kritiek op islam is gewoon mogelijk en moet geaccepteerd worden omdat het de basis is van de manier waarop menig Europeaan leeft.

Uiteraard zullen mensen zich beledigd voelen, uiteraard zullen er uitingen zijn die een grens passeren maar dat doet niks af aan de algemene stelregel.

Dat die vrijheden onder vuur liggen in NL, in Europa door schares islam fanatici en radicale groepen is een teken dat de islam nog een lange weg te gaan heeft en mogelijk op bepaalde vormen geheel geen basis heeft in Europa.
 
Uiteindelijk, zeker in Europa telt: vrijheid van spotprenten of kritiek op islam is gewoon mogelijk en moet geaccepteerd worden omdat het de basis is van de manier waarop menig Europeaan leeft.

Uiteraard zullen mensen zich beledigd voelen, uiteraard zullen er uitingen zijn die een grens passeren maar dat doet niks af aan de algemene stelregel.

Dat die vrijheden onder vuur liggen in NL, in Europa door schares islam fanatici en radicale groepen is een teken dat de islam nog een lange weg te gaan heeft en mogelijk op bepaalde vormen geheel geen basis heeft in Europa.

De weg naar de woestijn is vrij lang, maar met een vliegtuig is dat tegenwoordig prima te doen.
 
Kijk eerst naar de fouten binnen je eigen cultuur Bascross!!! :mad:
 
Kijk eerst naar de fouten binnen je eigen cultuur Bascross!!! :mad:

Dit is echt fucking niet normaal racistisch! Ik tel tot 10 en wacht op uitleg!!!
 
Back
Naar boven