AndroidHealthClinic

Raak niet in Keto :-(

Filibeirnr1

Cool Novice
Waardering
2
Hellow,

Ik probeer nu al 2 weken het ketodieet maar ik raak nooit in keto (volgens ketostix). Volgens mij eet ik echt een minimum aan carbs. Ik heb al de aardappelen, brood, rijst of pasta geschrapt. Heb me gebaseerd op het stukje "ketodieet" op dit forum. Melk gebruik ik wel, ik weet dat hier enkele grammen koolhydraten inzitten. Ik doe ook KT natuurlijk. Op zaterdag is er refeed met carbs. Zelfs op vrijdag vorige week was ik niet in keto, na bijna een week NIKS van brood of zetmeel! Kan iemand zeggen wat ik fout doe?

tnx!

Hoi

Weet niet of ik het helemaal goed heb maar het duurt 2a3 weken voor dat je in ketose bent.
Dus als je gelijk de 1e week al een refeed met carbs doet dan lukt dat niet.
Laat het fijne aan de experts over.
Succes in iedergeval.

Melk bevat meestal zo'n 5 gram koolhydraten per 100ml dus afhankelijk van hoeveel melk je drinkt kun je vrij makkelijk teveel koolhydraten binnen krijgen. Ook moet je in de gaten houden of je geen "verborgen" koolhydraten binnen krijgt. Veel voedingsmiddelen bevatten toch nog kleine hoeveelheden koolhydraten die je ook bij de totale hoeveelheid per dag op moet tellen.

in ketose raken duurt wel 2 weken, dus je moet echt 2 weken minimaal geen tot nauwelijks carbs eten, dus ook geen fruit en andere dingen waar carbs inzitten, alleen groene groenten enz. De sticks geven overgens niet aan of je daadwerkelijk in ketose bent maar alleen hoeveel ketonen je in je lichaam hebt.

Je kunt je ook afvragen of de gevoeligheid van je ketosticks voldoende is om te bepalen of je in ketose bent (zeker in dit stadium). Kijk ook goed naar je lichaamssamenstelling.

post ff anders je voedingsschema.

je moet onder de max 15 kh zitten om goed in keto te raken.

in melk zit trouwens snelle suikers waardoor je snel uit ketose komt
schrappen die melk dus!

Laatst bewerkt:
Waarom wil je zo graag in ketose zijn ?

Alsof je geen vet verliest als je niet n ketose bent.

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

je moet onder de max 15 kh zitten om goed in keto te raken.

Ik kan met 100 gram nog in ketose raken (althans aan de smaak in mijn mond te merken)

---------- Toegevoegd om 22:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:16 ----------

Weet niet of ik het helemaal goed heb maar het duurt 2a3 weken voor dat je in ketose bent.

no way.

1 a 2 dagen

As I said.. ik doe niet aan sticks, dus wat weet ik er ook van.

Ik weet ook dat ik zelfs op 300 gram KH prima afval :)

Nou ik je zin zo nog eens lees, lijkt het net alsof je zegt dat niet iedereen met 300 KH kan afvallen...
Ik bedoel, je valt toch altijd af als je onder je onderhoud eet?, al eet je aan aan 600kh p/d

Nou ik je zin zo nog eens lees, lijkt het net alsof je zegt dat niet iedereen met 300 KH kan afvallen...
Ik bedoel, je valt toch altijd af als je onder je onderhoud eet?, al eet je aan aan 600kh p/d

Wat ik wil zeggen is dat het helemaal niet nodig is om in ketose te zijn om vet te verliezen. (en dat bewijs ik door op 300 gram KH vet te verliezen :))

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Tnx iedereen voor de reacties so far. Ik zal de melk alvast schrappen. Ik post nog wel een voedingschema. Ik zal dit weekend dus GEEN refeed doen en verder "carb-loos" gaan zodat ik 2 weken bezig ben zonder carbs. Als dat strookje dan nog niet rood/oranje uitslaat weet ik het ook niet meer...

Ik wil hier geen pro / anti keto topic van maken. Ik ben geen believer. Ik geloof niet in believen :-) Ik wil gewoon eens testen wat dit doet, die keto, omdat ik begin te vermoeden dat ik erg carbgevoelig ben. Ik heb altijd enorm problemen om af te vallen en vet te verliezen. Ik beschouw dit als een experiment.

Tips blijven geven! Tnx!

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:44 ----------

@ Ceska: "De sticks geven overgens niet aan of je daadwerkelijk in ketose bent maar alleen hoeveel ketonen je in je lichaam hebt."

=> Ketonen in je lichaam heb je toch enkel in ketose (of na ketose)? maw Ketose = ketonen in lichaam?
Of heb ik hier iets gemist? Enlighten me!

Ketonen komen vrij bij de vetverbranding. Het idee van een keotose dieet is dat er geen andere brandstof in het lichaam is dan vetten. Dan komen er zeer veel ketonen vrij die via de urine het lichaam verlaten, ketourie.
Je hoeft dus niet (volledig) in ketose te zijn om ketosen in de urine te hebben, waarden zullen dan wel zeer laag zijn.

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:20 ----------

Maar de melksuikers? Dat is lactose, en geen snelle suiker. Dus melk weglaten met als reden het bevat snelle suikers is niet de goede.

ik heb het keto dieet ook 4 weken volgehouden had ook moeite om in keto te raken.
erg lastig geen kh eten maar er is in die tijd 5 kilo afgegaan.
is niet veel maar vetpercentage erg gedaald.

Terug
Naar boven