MuscleMeat

resultaten cut

Bezoekers in dit topic

Ik snap wat je bedoelt. Hoelang zou ik dan best bulken? Tot mei en dan cutten in de zomer? Of minder lang

Als je bulkt zonder al teveel vet aan te zetten kan je inderdaad gewoon lekker door bulken.
Denk je na een tijdje dat je wat te vet wordt dan kan je altijd langer op die hoeveelheid voeding blijven zitten en eventueel een klein beetje cardio toevoegen.

Maar dus altijd van maand tot maand of andere periode bekijken wat je resultaat is tot dat moment.
 
Als je bulkt zonder al teveel vet aan te zetten kan je inderdaad gewoon lekker door bulken.
Denk je na een tijdje dat je wat te vet wordt dan kan je altijd langer op die hoeveelheid voeding blijven zitten en eventueel een klein beetje cardio toevoegen.

Maar dus altijd van maand tot maand of andere periode bekijken wat je resultaat is tot dat moment.

Dus gewoon zien wat er met men lichaam gebeurt en niet plannen van te voren wanneer te gaan bulken of cutten? Ik dacht dat elke bodybuilder bepaalde maanden had wanneer hij ging cutten of bulken
 
Dus gewoon zien wat er met men lichaam gebeurt en niet plannen van te voren wanneer te gaan bulken of cutten? Ik dacht dat elke bodybuilder bepaalde maanden had wanneer hij ging cutten of bulken
Je denkt teveel. ;) het wordt tijd om ook echt wat te gaan doen! Dus hoppa.. bulken jij :D
Gewoon per maand kijken hoe het gaat. Als je merkt dat je kracht vooruitgaat en je het ook gaat zien wordt het alleen maar leuker!
 
Dus gewoon zien wat er met men lichaam gebeurt en niet plannen van te voren wanneer te gaan bulken of cutten? Ik dacht dat elke bodybuilder bepaalde maanden had wanneer hij ging cutten of bulken

Nee alleen wedstrijdbodybuilders doen dat.

Zoals Marina ook aan geeft, lekker gaan bulken en per maand of andere periode bekijken wat het voor je doet.
Als je kracht en massa groeien wordt het steeds leuker en ook langzaam aan makkelijker om alles bij te sturen.
 
Je denkt teveel. ;) het wordt tijd om ook echt wat te gaan doen! Dus hoppa.. bulken jij :D
Gewoon per maand kijken hoe het gaat. Als je merkt dat je kracht vooruitgaat en je het ook gaat zien wordt het alleen maar leuker!

Ja in men bulk kon ik altijd makkelijk men gewicht verhogen en men tshirten begonnen meer te spannen en dat voelt idd wel goed. Alleen wil ik ook graag zichtbare abs en dit is niet het geval, maar daar zal ik wat meer geduld bij moeten hebben.
 
Ik heb deze week uitwisseling dus ik kan niet fitnessen en eet veel meer kh en vetten als anders en ik vind dat ik er toch wel gespierder uitzie hierdoor dus na deze week ga ik eerst nog 1 week wat mjnder eten omdat ik toch wel veel eet deze week, en na die week ga ik op onderhoud eten en zwaar trainen, ik kom redelijk snel bij dus ik wil eerst zien hoe dit gaat vor ik echt boven onderhlud ga eten, als ik niet bijklme ga ik wel men kcal altijd verhogen tot ik goed resultaat zie. Maar eerst rustig beginnen.
Lijkt dit jullie een goed idee?

En weet iemand een goeie site voor onderhoud te berekenen?
 
Oke bedankt.
Men dagelijkse behofte is 2417 kcal. Dit ga ik dan ook voortaan elke dag eten en zien wat voor resultaat ikkrijg.
Wat zijn goeie k/e/v waarden?
ik dacht aan 150 gram eiwit ( 600 kcal) 70 gram vet (630 kcal) en de rest aanvullen met kh, dus 296 gram ( 1168 kcal)

Prima om mee te beginnen, niks mis mee.
Er zullen mensen gaan roepen dat het teveel eiwitten zijn maar is nergens op gebaseerd. Beter ruim voldoende dan te weinig.
 
Oke bedankt.
Men dagelijkse behofte is 2417 kcal. Dit ga ik dan ook voortaan elke dag eten en zien wat voor resultaat ikkrijg.
Wat zijn goeie k/e/v waarden?
ik dacht aan 150 gram eiwit ( 600 kcal) 70 gram vet (630 kcal) en de rest aanvullen met kh, dus 296 gram ( 1168 kcal)

Anoniem, goed artikel.

marnickx, met 50 kg en 10% heb je 40 kg VVM x 1.2-1.8 is 60 - 90 gram eiwit per dag. 150 gram is overkill, een onnodige belasting voor je lichaam en een dure verspilling!
 
Laatst bewerkt:
Slecht artikel. Er zijn ook studies die tekorten in atleten bij zelfs 2+gr meten. In een kcal deficit, bij lagere vet%, en hoge mate van activiteit is nog meer nodig. En er zijn nog andere voordelen buiten puur lbm.

Kom maar op met linken, nooit te oud om te leren...
 
Mwa, nergens op gebasseerd... Het is gebasseerd op wetenschappelijk onderzoek.

http://bayesianbodybuilding.com/the-myth-of-1glb-optimal-protein-intake-for-bodybuilders/


Staat nog steeds nergens dat meer teveel is. Meeste onderzoeken zijn gebaseerd op recreatief fitness of niet sporters en geen bodybuilding.

Plus, ik ben van mening dat om echt goed massa te bouwen je ook idioot hard moet trainen.
Als ik naar mezelf kijk, ik kom er echt niet mee weg als ik onder de 2 gram eiwit kom.
Op den duur zal m'n lichaam misschien wel iets efficiënter worden maar dan nog. Ik maak teveel kapot om zo laag te kunnen gaan zitten.
 
Ik denk ook niet dat het kwaad kan. Zit zelf ook regelmatig boven 2g/kg. Reageerde alleen op de bewering dat het nergens op gebasseerd zou zijn. Verder ben ik uiteraard erg benieuwd naar de onderzoeken waar chrisk het over had.
 
Kom maar op met linken, nooit te oud om te leren...
Dacht dat je deze al eens gezien had http://www.jissn.com/content/11/1/20 en er wat opmerkingen over had, maar toch.. als je nuances wilt uitleggen prima, maar zat studies die baat bij hogere innames meten compleet negeren gaat te ver. Ook http://www.bodyrecomposition.com/mu...rements-for-strength-and-power-athletes.html/ voor veel meer nuance en punten die (veel) hogere inname het voordeel van de twijfel geven zoals dat meer niet schadelijk is en veel studies met lagere proteine uitkomsten niet relevant zijn of niet kunnen meten wat relevant is voor constante progressie op grensverleggende krachttraining.
 
Staat nog steeds nergens dat meer teveel is. Meeste onderzoeken zijn gebaseerd op recreatief fitness of niet sporters en geen bodybuilding.

Plus, ik ben van mening dat om echt goed massa te bouwen je ook idioot hard moet trainen.
Als ik naar mezelf kijk, ik kom er echt niet mee weg als ik onder de 2 gram eiwit kom.
Op den duur zal m'n lichaam misschien wel iets efficiënter worden maar dan nog. Ik maak teveel kapot om zo laag te kunnen gaan zitten.

Ik heb natural nooit verschil gemerkt tussen +/- 150 gr en > 300 gr. Vermoedelijk wel met juice en dat is waar je volgens mij mee 'in de war' bent.
 
Ik denk ook niet dat het kwaad kan. Zit zelf ook regelmatig boven 2g/kg. Reageerde alleen op de bewering dat het nergens op gebasseerd zou zijn. Verder ben ik uiteraard erg benieuwd naar de onderzoeken waar chrisk het over had.

Er wordt, vooral hier op het forum tegenwoordig te makkelijk en teveel geroepen dat het TE veel is. En dat is werkelijk nergens op gebaseerd.
Als gezegd wordt dat ca 2 gram voldoende kan zijn ja goed, maar dat 2,5 gram dan gelijk TE veel is is onzin. Alleen voor mensen met nierproblemen of te verwachten nierproblemen(en wellicht andere ziektebeelden) is alles boven 1 gram al te veel.
Voor een gezonde sporter is het niet snel teveel.
 
Ik heb natural nooit verschil gemerkt tussen +/- 150 gr en > 300 gr. Vermoedelijk wel met juice en dat is waar je volgens mij mee 'in de war' bent.
Moeten we toch een keer samen trainen dan? ;) Dan weet je waarom ik ruim in de eiwitten zit.
 
Dacht dat je deze al eens gezien had http://www.jissn.com/content/11/1/20 en er wat opmerkingen over had, maar toch.. als je nuances wilt uitleggen prima, maar zat studies die baat bij hogere innames meten compleet negeren gaat te ver. Ook http://www.bodyrecomposition.com/mu...rements-for-strength-and-power-athletes.html/ voor veel meer nuance en punten die (veel) hogere inname het voordeel van de twijfel geven zoals dat meer niet schadelijk is en veel studies met lagere proteine uitkomsten niet relevant zijn of niet kunnen meten wat relevant is voor constante progressie op grensverleggende krachttraining.

Dank, zal het eens rustig doorlezen.
 
Back
Naar boven