XXL Nutrition

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Haha die laatste nog ff dicht grinden. Gratz man.
Nu moet Geralt weer, kan niet achter blijven natuurlijk. :D

Lol, credits voor Bob, hij is sterk!

Deze komt het dichtst bij in training, train de ghp blockset niet veel. Mark 2.00:

http://youtu.be/PDkgdNIncCI

Trainen is voor mij ook geen wedstrijd, het blijft een wave waar je het ene moment pr's maakt en het volgende moment weer door een dal gaat. Griptraining is iig voor mij een eigenaardige vorm van trainen qua consistentie.
Verder goed werk hier, aan de posts te lezen.

Cheerz guys
 
Laatst bewerkt:
Ondanks ik me erg slapjes voel na d operatie even wat met de COC grippers gedaan.
Sowieso een teleurstellend iets na mijn nekhernia's, maar wel iets wat ik gaaf vind, dus:
links: 5xGuide / 5xSport / 5xTrainer / 3xNr.1 / 3x5xTrainer / 3x10xGuide.
rechts:5xGuide / 5xSport / 5xTrainer / 4x5xNr.1 / 3x10xSport.
Gingen allemaal redelijk "makkelijk" maar wil niks forceren.
 
Vandaag mijn nieuwe IM#2 binnengekomen van sportfood.nl.
Complimenten naar Bas van sportfood.nl die echt veel voor zijn klanten doet. Heeft me goed geholpen met het zoeken naar de juiste gripper voor mij, top!

De nummer 2 is een perfecte nummer 2 ditmaal, gelukkig. 48kg/106lb waarmee ik het gat tussen de GHP4 en mijn zeer zware nummer 2 mooi opvul. Hoop deze snel te kunnen sluiten.
 
Vandaag mijn nieuwe IM#2 binnengekomen van sportfood.nl.
Complimenten naar Bas van sportfood.nl die echt veel voor zijn klanten doet. Heeft me goed geholpen met het zoeken naar de juiste gripper voor mij, top!

De nummer 2 is een perfecte nummer 2 ditmaal, gelukkig. 48kg/106lb waarmee ik het gat tussen de GHP4 en mijn zeer zware nummer 2 mooi opvul. Hoop deze snel te kunnen sluiten.

Het gaat nu helemaal goedkomen met je mooie op volgorde rijtje grippers!

Hoe heeft Bas jouw geholpen met de juiste nr. 2 ?
 
Gezocht naar de voor mij juiste spreiding van de gripper.
 
HG300 2x achter elkaar dicht gekregen, 2 min later gevolgd door de HG250 voor 8x. Knijp kracht begint al ergens op te lijken :D (allemaal CCS)
 

Dit moet jij doen!, dan sta zelfs ik te juichen voor je!:cheer:

Ik zie wel iets voor een nieuwe topic! 'De Max Effort CoC2 Challenge'.:D

---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:56 ----------

HG300 2x achter elkaar dicht gekregen, 2 min later gevolgd door de HG250 voor 8x. Knijp kracht begint al ergens op te lijken :D (allemaal CCS)

Zien! Zien! :rocker:
 
Heh, Vano haal ik niet in. Sterke gozer, ook buiten griptraining. Één van de toppers en runner up voor derde MM7 closer.

Vandaag in training TNS training gedaan off hand, dus zwakste hand. Werksets van 3 x 10 TNS met mijn IM#2, beide handvaten gedeeltelijk weggeslepen voor meer weerstand en beyond the range closes. Mijn linkerhand heeft wat zere knokkels, dus vandaar meer focus op reps. Ik heb wel nog snel een video geschoten van een set, maar ik film meestal alleen mijn sterkste hand, dus ik stond raar en het beeld is iets uit focus. Zal hem nog wel uploaden. Dus vers zou ik off hand in ieder geval rond de 15 TNS reps moeten kunnen halen. Blijft moment opname uiteraard. Rechts (sterke hand) durf ik niet te zeggen, niet mijn focus op dit moment met trainen.
 
Heh, Vano haal ik niet in. Sterke gozer, ook buiten griptraining. Één van de toppers en runner up voor derde MM7 closer.

Vandaag in training TNS training gedaan off hand, dus zwakste hand. Werksets van 3 x 10 TNS met mijn IM#2, beide handvaten gedeeltelijk weggeslepen voor meer weerstand en beyond the range closes. Mijn linkerhand heeft wat zere knokkels, dus vandaar meer focus op reps. Ik heb wel nog snel een video geschoten van een set, maar ik film meestal alleen mijn sterkste hand, dus ik stond raar en het beeld is iets uit focus. Zal hem nog wel uploaden. Dus vers zou ik off hand in ieder geval rond de 15 TNS reps moeten kunnen halen. Blijft moment opname uiteraard. Rechts (sterke hand) durf ik niet te zeggen, niet mijn focus op dit moment met trainen.

Als je specifiek CCS traint, wat zijn jouw geheimen dan?
 
Ik denk dat het belangrijkste om te onthouden is, dat de CCS een 'truc' is die je moet laten zien op voorwaarde van Ironmind voor de dames vanaf #2 en heren vanaf #3 te certificeren. Het toont een legitieme startpositie en that's it. Het kost kracht om de gripper te setten en eerst die creditcard er doorheen te wiebelen. Dat zou niemand anders bedenken als trainingsmethode. Verder wordt de CCS nergens gebruikt, dan is het eerder een TNS en daarbij kun je enigzins momentum gebruiken. Dus als je nog niet zover bent dat je de #3 uberhaupt kunt sluiten, zou ik me daar ook niet op richten. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen maar over het algemeen heeft de praktijk uitgewezen dat wanneer je een gripper vanaf tussen 3 a 3.5 kunt sluiten met een parallel set, dat je dan kunt denken aan het gaan richten op CCS training. Die overcrush heb je wel nodig. Er zijn vast mensen gecertificeerd die alleen met een #3 trainden, maar dat waren wel sterke jongens die eerder door het ontbreken van techniek nooit een zwaardere parallel set trainden, maar die kracht wel in huis hadden.

Als je elke keer vol in de gripper knijpt, stop je op de plek waar de spanning het meest oploopt. Dat is juist de range waarin je wilt trainen, vandaar de smallere sets die dit juist mogelijk maken..if you catch my drift. Uiteraard valt voor elke training wat te zeggen, maar over het algemeen geldt voor de meesten: smal beginnen en geleidelijk aan de set wijder maken.

Voor wijdere training gebruik ik de Vulcan van David Horne, die een veel zwaardere sweep heeft dan een torsion spring gripper (de Vulcan heeft door de veer een lineaire spanningsopbouw, dus vooraan en achteraan dezelfde spanning). Daarnaast train ik bijv. Overcrush met een zwaardere gripper, bijv. Een Elite.

Je zou ook een tijdje zware fingercurls kunnen doen met een barbell achter je rug om, of met een barbell voor je, hoop dat je snapt welke oefening ik bedoel. Dus geen wristcurls, maar staand, barbell tegen je lichaam en alleen vingers curlen.
Loodzwaar met het juiste gewicht. Alleen vergeet dan even grippers want die twee combineren niet. Na een week of drie herstel je met een week geen (grip)training en probeer dan weer eens een cyclus grippers. Kijk of je verschil merkt. Dnk er ook aan dat in de krachtsport wereld herstel wordt gemeten met een handdynamometer. Als je zwaar DL gedaan hebt of squats of whatever, dan is je lichaam aan het herstellen. Verwacht dan ook geen wonderen met grippers, want die zijn echt CNS gevoelig. Maar dat is iets wat je zelf moet uitvogelen.

Het klinkt flauw maar grippers zijn een kweste van lange adem kerel. Volhouden, niet overtrainen en wanneer je merkt dat progressie achterwege blijft, opnieuw nadenken over wat je doet. Maar richt je vooral op techniek voor de parallel set en dan 20mm blockset. Beste trainings'range'.

Je kunt ook eens voor de afwisseling een straphold doen, dus een dunne metalen strip of dun lint met 0,5kg gewicht tussen de hendels vastknijpen dan zo lang mogelijk volhouden. Kun je langer volhouden? Dan zwaardere gripper. En dus niet meer gewicht want dat is niet het doel van de oefening, het gaat om de overcrush. Je zult zien: je denkt dat je hard knijpt maar forget it met een dun lint, je bent hem zo kwijt.
 
Gerald,

Bedankt om even in de gedachten van de wereld van Gerald te mogen kijken!
Het is info waar iedereen wat aan heeft.
Gelukkig is bijna alles wat je schreef een bevestiging voor mij en een aantal dingetjes wil ik toch wel zelf uitvogelen voordat ik met jouw visie mee kan gaan.
Ik bedoelde met CCS training eigenlijk het trainen van die specifieke 'Range of Motion' en niet het 'setten'.
Maar goed, je hebt er prima op geantwoord en velen zullen dit volgen of automatisch al doen.
Ik ga er nog eens goed over nadenken en kan me nog wel meer filosofieën bedenken waarom nu juist het aandacht besteden aan ook de sweep of een deel ervan erg kan helpen om vooruit te komen om uiteindelijk je doelen te halen.
Het stukje vinger curlen snap ik!
Niet overtrainen snap ik ook, ben net een tenniselleboog te boven! heeft een maand of 9 geduurd!.
Strapholds heb ik nooit gedaan, misschien is het een leuk persoonlijk spelletje, maar de overcrush moet in mijn ogen altijd met max pressie, dus scheel kijken en doorpompen tot ie weer open staat. Hierbij kun je jezelf dubbelzien in een spiegel en jezelf dus dubbel-checken.:mad::eek:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het belangrijkste om te onthouden is, dat de CCS een 'truc' is die je moet laten zien op voorwaarde van Ironmind voor de dames vanaf #2 en heren vanaf #3 te certificeren. Het toont een legitieme startpositie en that's it. Het kost kracht om de gripper te setten en eerst die creditcard er doorheen te wiebelen. Dat zou niemand anders bedenken als trainingsmethode. Verder wordt de CCS nergens gebruikt, dan is het eerder een TNS en daarbij kun je enigzins momentum gebruiken.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik begrijp de haat van het gripboard wel tegen ironmind (randall strossen). Maar imo is het gewoon een variant op blocksets.
Als een CCS een trucje is dan is een block set ook een trucje alleen iets minder lastig. Bij een block set zit je met precies hetzelfde probleem. CCS wordt op wedstrijden ook gebruikt net als block sets dus is het toch iets wat meer voor komt dan alleen bij een certificering.

Ik ben het wel met je eens dat je progressie sneller gaat bij het trainen van een deepset. Voor functionele handkracht denk ik dat het toch verstandig is om ook full reps te trainen. Mensen die niks geven om een hele zware gripper te sluiten kunnen toch hun handen op die manier versterken.

Ik volg nu de trainingstechniek van chez. Op dit filmpje legt hij het uit.
https://youtu.be/NHQdtyoiR08
 
Ik volg nu de trainingstechniek van chez. Op dit filmpje legt hij het uit.
http://youtu.be/NHQdtyoiR08

Filmpje ken ik! en zoals meerdere andere waardevolle filmpjes van bijvoorbeeld Jedd Johnson en Paul Knight en nog een paar giganten!
Ook Joe Kinney geeft tussen de regels door waardevolle info en ook Nathan Holle zegt een paar meesterlijke dingen.

De kunst is om voor jou het geldende stukje eruit te halen en in de persoonlijke gripper strijd toe te passen en dat is dan mijn mening! Lekker eigenwijs dus!, maar ik sla niets in de wind en het laat me alleen maar relativeren over trainingen en methodes en het stukje psychische oorlogsvoering met mezelf en m'n handknijpers!:D
 
Daar ben ik het niet mee eens. Ik begrijp de haat van het gripboard wel tegen ironmind (randall strossen). Maar imo is het gewoon een variant op blocksets.
Als een CCS een trucje is dan is een block set ook een trucje alleen iets minder lastig. Bij een block set zit je met precies hetzelfde probleem. CCS wordt op wedstrijden ook gebruikt net als block sets dus is het toch iets wat meer voor komt dan alleen bij een certificering.

Ik ben het wel met je eens dat je progressie sneller gaat bij het trainen van een deepset. Voor functionele handkracht denk ik dat het toch verstandig is om ook full reps te trainen. Mensen die niks geven om een hele zware gripper te sluiten kunnen toch hun handen op die manier versterken.

Ik volg nu de trainingstechniek van chez. Op dit filmpje legt hij het uit.
http://youtu.be/NHQdtyoiR08
Inderdaad, in dat perspectief is een 20mm blockset ook een truc. Daar heb je gelijk in. Elke vorm van setten is een techniek op zich. Ik bedoel alleen dat als je nog geen #3 kunt sluiten, heeft een CCS trainen weinig zin dan wel is dit weinig productief. Het doel van welk voorwerp dan ook tussen die hendels door halen is puur en alleen het bepalen van legitieme startpositie. Het blijft afhankelijk waar je voor traint. mijn opmerking staat volledig los van de discussie die op het GB bestaat jegens Ironmind, dus ik begrijp niet helemaal hoe je dat aan mijn post koppelt. Het is hun certificering en die is zoals 'tie is.

Met een truc bedoel ik puur en alleen dat je moet oefenen met het doorhalen van de creditcard. Officieel mag je pas met de close beginnen wanneer de referee het signaal geeft. Daar zie je wel verschil in bij sommige cert videos. De ene ritst de CC tussen de hendels door en begint op eigen initiatief meteen de close, terwijl de andere persoon echt de CC tussen de hendels moet wiebelen en pas na het signaal van de referee de close in zet. In principe, als je een soort van 'rasp' hoort bij het doorhalen, dan is dat de CC die de randen van de hendel raakt en misschien zelfs iets doorbuigt. Dat is een verschil met een CC doorhalen zonder de hendels aan te raken en te wachten op een signaal.

En ik train voor die laatste situatie. En dat is ook wat ik bedoel, dit dupliceren met lichtere grippers als een 2 of 2.5 heeft weinig zin, want het verschil in weerstand is niet met elkaar te vergelijken.

Nogmaals, wat ik vind hoeft een ander niet te vinden, ik heb ook veel tjd verklooit met overtrainen en van alles en nogwat proberen van de hak op de tak. Trial en error...

@Ouwe rammer, dankjewel voor de reactie. Wees voorzichtig dan maar met je tenniselleboog, vooral overcrushes zijn killing in dat perspectief. Terughoudend mee zijn zou ik zeggen. Geloof me, ik heb me wel eens de ballen uit de broek geknepen met een overcrush. Er had een fanfarekorps door mijn garage kunnen lopen zonder dat ik dat doorhad op dat moment qua intensiteit. Maar terugkijkend op mijn laptop van de opname die ik had gemaakt, zag ik toch wel degelijk dat de gripper tijdens mijn 'overcrush' al gewoon begon te openen na enkele seconden. Dat merk je zelf gewoon niet. Althans, ik dan lol
 
En ik train voor die laatste situatie. En dat is ook wat ik bedoel, dit dupliceren met lichtere grippers als een 2 of 2.5 heeft weinig zin, want het verschil in weerstand is niet met elkaar te vergelijken.

Mijn mening : Waar en niet waar! zoals jij het uitlegt is het volkomen waar!
-'Memorising the distance/gap' bij 1000 herhalingen van het setten is er geen twijfel meer over de start afstand, dit zit in je brein gebakken.(komt vanuit de gitaarwereld!).
-CCS training met je goalgripper en partial closes vanuit startpositie CCS is in mijn ogen wel waardevol en kan na max effort-pogingen nog makkelijk getraind worden en helpt je automatisch sneller door je sweep heen op latere full range closes, maar dit zal erg persoonlijk zijn. voor nu is dit van mij een theoretische benadering


Nogmaals, wat ik vind hoeft een ander niet te vinden, ik heb ook veel tjd verklooit met overtrainen en van alles en nogwat proberen van de hak op de tak. Trial en error...

Kijk, dat maakt deze ogenschijnlijk simpele sport toch erg veelzijdig en geweldig uitdagend.


@Ouwe rammer, dankjewel voor de reactie. Wees voorzichtig dan maar met je tenniselleboog, vooral overcrushes zijn killing in dat perspectief. Terughoudend mee zijn zou ik zeggen. Geloof me, ik heb me wel eens de ballen uit de broek geknepen met een overcrush. Er had een fanfarekorps door mijn garage kunnen lopen zonder dat ik dat doorhad op dat moment qua intensiteit. Maar terugkijkend op mijn laptop van de opname die ik had gemaakt, zag ik toch wel degelijk dat de gripper tijdens mijn 'overcrush' al gewoon begon te openen na enkele seconden. Dat merk je zelf gewoon niet. Althans, ik dan lol

Het stukje niet horende fanfare herken ik als geen ander! Ik zal het proberen te omschrijven.
Zo nu en dan bij een max effort/alles uit de kast scheelkijk poging, heb ik soms een gevoel of ik afglijd naar een andere wereld, een soort bijna flauwval gevoel maar dan beheersbaar en te stoppen wanneer ik dat wil. Er is dan geen gedachte, geen pijn of gevoel van weerstand. Als ik daar dan bewust weer uitstap door de poging of inspanning af te breken vervuld zich een gevoel van euforie en nog wat na-ijlende duizeligheid. Uiteindelijk is er een zeer tevreden gevoel omdat dit een echte max ram-poging was.
Let wel! dit kan ik niet iedere keer bereiken op de 1 of andere manier!
................................
 
Inderdaad, in dat perspectief is een 20mm blockset ook een truc. Daar heb je gelijk in. Elke vorm van setten is een techniek op zich. Ik bedoel alleen dat als je nog geen #3 kunt sluiten, heeft een CCS trainen weinig zin dan wel is dit weinig productief. Het doel van welk voorwerp dan ook tussen die hendels door halen is puur en alleen het bepalen van legitieme startpositie. Het blijft afhankelijk waar je voor traint. mijn opmerking staat volledig los van de discussie die op het GB bestaat jegens Ironmind, dus ik begrijp niet helemaal hoe je dat aan mijn post koppelt. Het is hun certificering en die is zoals 'tie is.

Met een truc bedoel ik puur en alleen dat je moet oefenen met het doorhalen van de creditcard. Officieel mag je pas met de close beginnen wanneer de referee het signaal geeft. Daar zie je wel verschil in bij sommige cert videos. De ene ritst de CC tussen de hendels door en begint op eigen initiatief meteen de close, terwijl de andere persoon echt de CC tussen de hendels moet wiebelen en pas na het signaal van de referee de close in zet. In principe, als je een soort van 'rasp' hoort bij het doorhalen, dan is dat de CC die de randen van de hendel raakt en misschien zelfs iets doorbuigt. Dat is een verschil met een CC doorhalen zonder de hendels aan te raken en te wachten op een signaal.

En ik train voor die laatste situatie. En dat is ook wat ik bedoel, dit dupliceren met lichtere grippers als een 2 of 2.5 heeft weinig zin, want het verschil in weerstand is niet met elkaar te vergelijken.

Nogmaals, wat ik vind hoeft een ander niet te vinden, ik heb ook veel tjd verklooit met overtrainen en van alles en nogwat proberen van de hak op de tak. Trial en error...

@Ouwe rammer, dankjewel voor de reactie. Wees voorzichtig dan maar met je tenniselleboog, vooral overcrushes zijn killing in dat perspectief. Terughoudend mee zijn zou ik zeggen. Geloof me, ik heb me wel eens de ballen uit de broek geknepen met een overcrush. Er had een fanfarekorps door mijn garage kunnen lopen zonder dat ik dat doorhad op dat moment qua intensiteit. Maar terugkijkend op mijn laptop van de opname die ik had gemaakt, zag ik toch wel degelijk dat de gripper tijdens mijn 'overcrush' al gewoon begon te openen na enkele seconden. Dat merk je zelf gewoon niet. Althans, ik dan lol

True. CCS specifiek trainen is inderdaad niet de meest efficiënte manier lijkt me.
Wil niet suggereren dat jij met je opmerking ook haat uitte jegens RS. Het nu nu eenmaal zo dat er regelmatig werd afgegeven over de CCS. Ik hoef die hele discussie ook hier niet te herhalen.

Opmerking dat het een trucje is en je het verder nergens tegenkomt gaf mij die indruk dat er ook bij jou een heel heel klein beetje haat zat. :p:D
 
True. CCS specifiek trainen is inderdaad niet de meest efficiënte manier lijkt me.
Wil niet suggereren dat jij met je opmerking ook haat uitte jegens RS. Het nu nu eenmaal zo dat er regelmatig werd afgegeven over de CCS. Ik hoef die hele discussie ook hier niet te herhalen.

Opmerking dat het een trucje is en je het verder nergens tegenkomt gaf mij die indruk dat er ook bij jou een heel heel klein beetje haat zat. :p:D

Neuh. :D
 
Gvd 1.5 mm van een close op de 3.5 af....fuuuuu!
 
Back
Naar boven