AndroidHealthClinic

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

Bezoekers in dit topic

O.K..ik heb het filmpje zelf ook nogmaals bekeken en zag dat de gripper idd voor een seconde uit het beeld verdwijnt...ik deed toen heel snel de 2 uitwisselen voor een 1 ;)...ik begrijp dat je streng moet zijn, en regels zijn regel en doe er verder ook niet moeilijk over (ben nogal wat gewend wat regels betreft als wedstrijdlid van de NPB ;))...ik zal van de week nog een eens een nieuw filmpje laten maken, hopenlijk is het dan duidelijker.

Ik moet een lijn trekken, heb al eerder ook een filmpje afgekeurd omdat de gripper uit beeld verdween. Tip, sluit de gripper eerst en toon dan pas de onderkant. En film de onderkant van de gripper goed zodat duidelijk zichtbaar is dat de handvaten tegen elkaar komen.

Het sluiten van een gripper is lastig maar voor een filmpje maakt het nog net wat zwaarder.
 
By the way, er was ook een instructieboekje bij de gripper...een schema voor intermediate niveau (denk dat men daar met een close van no 2 wel zit, toch) was als volgt...1-3 sets met 10 reps warming up met "warming up grippers", vervolgens bijv. 3x5 met een "work gripper" (met de bedoeling het aantal reps op te bouwen) en met de "goal gripper" (het volgende krachtlevel) dan zover als mogelijk dichtknijpen en een hold van 3-5 seconden daarmee (1-3 sets)...tenslotte een naset met de gripper waarmee je de laatste warming up set deed. Er werd nogal de nadruk gelegd op low reps (= high strenght) en high intensity, dus maximum effort trainingen. 2-3 x per week zou je dit mogen doen?

Ik had je al eens eerder geadviseerd!
Met jouw leeftijd 1 x per week max rammen met low reps. Even net genoeg opwarmen en dan vlammen!
Je voelt vanzelf wanneer het op is.

Je kunt nog een high rep gripper dag inlassen of met andere conditionerings-high rep grip dingen doen ofzo, maar dat is het dan.
Verder is recovery (doorbloeden) altijd goed!

Het lukt wel meer in het begin, maar op een gegeven moment ga je vanzelf teruglopen met de resultaten of erger nog! je pakt even een langdurige blessure mee.

Het is moeilijk om je in het begin in te houden v.w.b de frequentie van trainen.

Aan je kolenschoppen te zien en de wijze hoe je de 2 dicht frommelt (zonder techniek!), ga je snel vooruitgang boeken als het gripper virus je pakt tenminste!

Succes en RAMMEN maar!!!!!!!
 
Ok, cool.
En "gewoon" setjes van 3-5 doen dus.
Misschien iedere dag wat high reps met een "Guide" ofzo om het bloed wat te laten stromen en herstel te bevorderen.
Ik voel me vet zwak als ik zo eens op Youtube kijk... :o
 
Filmpjes van Paul Knight kijken is inderdaad niet goed voor de ego. Staat niet voor niets boven aan de Mash Monster ladder (met nog 2 anderen).
 
Ik had je al eens eerder geadviseerd! Met jouw leeftijd 1 x per week max rammen met low reps. Even net genoeg opwarmen en dan vlammen! Je voelt vanzelf wanneer het op is. Je kunt nog een high rep gripper dag inlassen of met andere conditionerings-high rep grip dingen doen ofzo, maar dat is het dan. Verder is recovery (doorbloeden) altijd goed! Het lukt wel meer in het begin, maar op een gegeven moment ga je vanzelf teruglopen met de resultaten of erger nog! je pakt even een langdurige blessure mee. Het is moeilijk om je in het begin in te houden v.w.b de frequentie van trainen. Aan je kolenschoppen te zien en de wijze hoe je de 2 dicht frommelt (zonder techniek!), ga je snel vooruitgang boeken als het gripper virus je pakt tenminste! Succes en RAMMEN maar!!!!!!!

Thx voor de reminder :)...wil nog nog wel eens vergeten dat ik richting de 50 ga :o...merkte gisteren al dat ik na de "heavy grip training" op maandag niet voldoende hersteld was om weer hetzelfde kunstje te doen. Wellicht niet verkeerd om net als bij het benchen inderdaad een heavy en een light day te doen. P.S...techniek is nooit mijn sterkste kant geweest...domme kracht wel ;)

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Zou niet 3x pw max effort doen met grippers, veel mensen hun gewrichten en aanhechtingen trekken dat niet lang. Zoals ik in veel logjes van goede grippers op oa gripboard lees, doen ze vaak een volume gerichtere dag, dagje speedcloses en een dag met block sets/ME werk. Naast een hoop andere zooi voor je handen en onderarmen. Ik zou het zelf niet aanraden zonder een hele tijd opbouwen omdat ik ook een peesonsteking heb opgelopen door wat gek te doen in het begin. Langs de andere kant zijn er die er wel mee wegkomen.
Thx voor je comment, had je bericht niet meteen gezien...zal het beperken tot 2 x per week (heavy day en light day).
 
Ik heb eindelijk een keer gefilmd. Wat een ramp zeg, dat filmen in je eentje, iemand tips? Want dit ging helemaal mis. Vooral het draaien naar de camera als die dicht is, dan schiet me gripper los. Dit is in ieder geval de 3de poging met HG300, vandaar ook het trillen. De eerste 2 pogingen kwam allemaal buiten beeld voor een paar sec dus die maar verwijderd. Op 0:34 kan je een beetje zien dat die dicht is, maar is eigenlijk gewoon waardeloos.
https://www.youtube.com/watch?v=u6bXUDdrnW0
 
Ik geloof je.

Leg je telefoon gewoon neer.
Camera naar je toe gericht zodat je gelijk op beeld ziet wat je opneemt.
Dan zie je gelijk of je de gripper aanduiding goed duidelijk hebt en scherp.
Werkt prima.
Het filmen ging mij beter af dan de gripper dicht krijgen....
 
Ik geloof je.

Leg je telefoon gewoon neer.
Camera naar je toe gericht zodat je gelijk op beeld ziet wat je opneemt.
Dan zie je gelijk of je de gripper aanduiding goed duidelijk hebt en scherp.
Werkt prima.
Het filmen ging mij beter af dan de gripper dicht krijgen....

Thanks! Zal het komende maandag wss weer een poging geven dan! Het is vooral het getalletje ook scherp krijgen dat problemen geeft.
 
Ik zal eens een fail filmpje uploaden hoor... :o

---------- Toegevoegd om 23:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:09 ----------

http://youtu.be/JDoG8u-n2xc

---------- Toegevoegd om 23:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

Bedoeld deze kerel 100 reps met een COC-3.5 ?

r8gsbb.jpg
 
Thanks! Zal het komende maandag wss weer een poging geven dan! Het is vooral het getalletje ook scherp krijgen dat problemen geeft.

Hand rondom het uiteinde vasthouden wanneer je het filmpt. De gripper heeft namelijk een te klein oppervlak voor de camera om op te focussen. Met je hand rondom vergroot je dit oppervlak aanzienlijk en is de kans groter dat de camera nu wel juist focust. Zie filmpjes van mij als voorbeeld.
 
Gisteren grip getraind, of eigenlijk alleen grippers. Momenteel in 20 rep squats. Erg intensief. Ik focus alleen op grippers nu en CCS werk. Voornamelijk met de Vulcan. Linkerhand lichte blessure ivm wijd pinchen met Theo Burggraaf's oude Blob (25kg). Focus minder op MMS nu maar kracht bljft vrij stabiel op dat gebied. Meerdere Beefbuilder Elite closes, waaronder deze BBE @169rgc. De Vulcan is een aanrader om je sweep te trainen. Ik kan de investering aanraden. Sorry voor de slechte hoek, maar filmde vanaf een andere plek ivm de warmte. Wijde grippertraining is vrij killing met een paar setjes. Ben momenteel dusdanig gefocust op gripperwerk dat ik weinig andere aspecten meeneem. Dit, met all round training, vraagt al genoeg energie/herstel.
https://youtu.be/GaqihC-eeZ4
 
Ik zal eens een fail filmpje uploaden hoor...

[/COLOR]http://youtu.be/JDoG8u-n2xc



Gaat helemaal goed komen als je aan je techniek gaat werken Hummer!

Hij moet stevig in je hand zitten, bekijk nog een paar keer de filmpjes over het 'setten' van een gripper en oefen dit met een lichtere gripper.

Als je persoonlijke techniek in orde is wordt alles een stuk eenvoudiger!

Dan hoef je alleen nog maar te 'RAMMEN':headbang:!!!!!!!

---------- Toegevoegd om 20:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Gisteren grip getraind, of eigenlijk alleen grippers. Momenteel in 20 rep squats. Erg intensief. Ik focus alleen op grippers nu en CCS werk. Voornamelijk met de Vulcan. Linkerhand lichte blessure ivm wijd pinchen met Theo Burggraaf's oude Blob (25kg). Focus minder op MMS nu maar kracht bljft vrij stabiel op dat gebied. Meerdere Beefbuilder Elite closes, waaronder deze BBE @169rgc. De Vulcan is een aanrader om je sweep te trainen. Ik kan de investering aanraden. Sorry voor de slechte hoek, maar filmde vanaf een andere plek ivm de warmte. Wijde grippertraining is vrij killing met een paar setjes. Ben momenteel dusdanig gefocust op gripperwerk dat ik weinig andere aspecten meeneem. Dit, met all round training, vraagt al genoeg energie/herstel.
http://youtu.be/GaqihC-eeZ4

Geralt, zit er weer een cert in je hoofd?

Verrassend als ik nu lees dat je focus specifiek op CCS werk ligt en dat je aandacht besteed aan de sweep!
Als ik 2 pagina's terug kijk, zei ik nu juist dat ik daar wel winst in zag! Lees het maar eens terug!

In ieder geval denk ik dat hier nu jouw sleutel ligt en het kan niet lang meer duren in mijn ogen!

Goeie zaak! RAMMEN maar!
 
Ik groei vanzelf in de 3 cert, vroeg of laat kerel. Wil alleen elk spectrum van die 3 aankunnen. Je hebt gelijk hoor, dat heb je idd gezegd. Maar ik heb ook nooit gezegd dat wijdere set training geen plaats heeft. Het is alleen zo dat wanneer ik een gripper nog niet kan sluiten, ik meer gebaat ben bij een kleinere set. Dus CCS training voor een 3 terwijl je nog nooit een 3 hebt gesloten is voor de meesten niet de meest economische manier van trainen. Maar iedereen is anders uiteraard. Ik zit nu qua MMS op een goede dag rond de 170 - 172 rgc, misschien 3.5 op een hele goede dag. wat een goede basis is voor CCS werk voor de 3. De Vulcan die ik gebruik op level 15 kmt overeen door de hele sweep met een lichte #3, om en nabij, zo rond de 140 rgc, 142, om de verhouding aan te geven. Dat is dus van begin tot eind, in tegenstelling tot een torsion spring gripper, die alleen aan het einde meer oploopt. Dus mijn keus voor wijdere set training gebruik ik voor 'fine tunen'. Nogmaals, grippers groeien bij de meesten pas met de jaren, dus probeer gewoon wat je denkt dat werkt voor jou. Ik hang er geen tijdspanne aan, maar training gaat goed op deze manier. Je weet hoe het gaat het, in combi met werk en dagelijks leven blijft progressie altijd relatief. In een ideale wereld is het train, eet, herstel. Maar da's niet mijn wereld haha
 
Ik groei vanzelf in de 3 cert, vroeg of laat kerel. Wil alleen elk spectrum van die 3 aankunnen. Je hebt gelijk hoor, dat heb je idd gezegd. Maar ik heb ook nooit gezegd dat wijdere set training geen plaats heeft. Het is alleen zo dat wanneer ik een gripper nog niet kan sluiten, ik meer gebaat ben bij een kleinere set. Dus CCS training voor een 3 terwijl je nog nooit een 3 hebt gesloten is voor de meesten niet de meest economische manier van trainen. Maar iedereen is anders uiteraard. Ik zit nu qua MMS op een goede dag rond de 170 - 172 rgc, misschien 3.5 op een hele goede dag. wat een goede basis is voor CCS werk voor de 3. De Vulcan die ik gebruik op level 15 kmt overeen door de hele sweep met een lichte #3, om en nabij, zo rond de 140 rgc, 142, om de verhouding aan te geven. Dat is dus van begin tot eind, in tegenstelling tot een torsion spring gripper, die alleen aan het einde meer oploopt. Dus mijn keus voor wijdere set training gebruik ik voor 'fine tunen'. Nogmaals, grippers groeien bij de meesten pas met de jaren, dus probeer gewoon wat je denkt dat werkt voor jou. Ik hang er geen tijdspanne aan, maar training gaat goed op deze manier. Je weet hoe het gaat het, in combi met werk en dagelijks leven blijft progressie altijd relatief. In een ideale wereld is het train, eet, herstel. Maar da's niet mijn wereld haha

Ok, Als ik het zo lees zitten we op dezelfde golflengte, wat voor mij bevestigend werkt omdat jij veel meer uit ervaring kan spreken. Jij bent er velen jaren langer mee bezig en duidelijk een level hoger als daar waar ik nu sta.
Ik vind het geweldig om gedachtes uit te wisselen en ervaringen van anderen op te nemen als een spons.
Ik denk dat de meesten niet het idee hebben hoe veelzijdig deze sport is en dat het proberen, testen en continu veranderen van methodes en ideeën heel erg obsessief kan zijn en dus buitenom de sport die het is, in gedachte dagelijkse hobby wordt.

Zo, heb ik ook weer een bescheiden mening over je Vulcan training ondanks dat ik er geen heb.
Ik denk dat het verschil van de Vulcan t.o.v een gewone gripper, v.w.b de sweep, zit in het lineaire gedrag van opbouw van weerstand van de gewone veer van de Vulcan en dat het bij de torsion veer het meer logaritmisch weerstand opbouwt.
Dit betekent in mijn ogen dat je heel erg goed het eerste deel van de sweep kunt trainen en uiteindelijk lineaire krachts opbouw kunt ontwikkelen die meer is dan dat je effectief nodig hebt voor het eerste gedeelte van de sweep van een torsion spring. Het resultaat kan dus zijn dat, dat wat je nu tekort, of te weinig, hebt aan het eind van een CCS close qua kracht t.o.v een MMS close, je nu dus over gaat houden voor het laatste gedeelte van je close van een torsion gripper.
Dit laatste is wederom een brainstorm van logisch denken en of dit gaat werken of überhaupt zo is moet nog blijken. Het mooie is dat de grootste 'variabele', de persoon zelf is en dat maakt het een persoonlijke strijd/sport/oorlog/hobby enz enz......

Wat er in ieder geval nodig is : COMPLETE TOEWIJDING!!
 
Laatst bewerkt:
Gaat helemaal goed komen als je aan je techniek gaat werken Hummer!

Hij moet stevig in je hand zitten, bekijk nog een paar keer de filmpjes over het 'setten' van een gripper en oefen dit met een lichtere gripper.

Als je persoonlijke techniek in orde is wordt alles een stuk eenvoudiger!

Dan hoef je alleen nog maar te 'RAMMEN'
Ik hoop het.
Ik zal er eens aandacht aan gaan besteden.

in combi met werk en dagelijks leven blijft progressie altijd relatief. In een ideale wereld is het train, eet, herstel. Maar da's niet mijn wereld haha
Inderdaad.

Ik knijp wat af in mijn werk.
Maar altijd in dikke touwen, en dus nooit zo ver als met een gripper nodig is.
 
Ik heb eindelijk een keer gefilmd. Wat een ramp zeg, dat filmen in je eentje, iemand tips? Want dit ging helemaal mis. Vooral het draaien naar de camera als die dicht is, dan schiet me gripper los. Dit is in ieder geval de 3de poging met HG300, vandaar ook het trillen. De eerste 2 pogingen kwam allemaal buiten beeld voor een paar sec dus die maar verwijderd. Op 0:34 kan je een beetje zien dat die dicht is, maar is eigenlijk gewoon waardeloos.
http://www.youtube.com/watch?v=u6bXUDdrnW0
Benieuwd hoe zwaar je HG300 is. Een HG kan ik alleen in de lijst opnemen na een rating.
 
ik heb vandaag voor het eerst mijn HG250 dichtgekregen, en dan nog wel met allebei de handen. Het enige dat ik voor grip deed waren wrist roller holds en voor de rest zware DL en pull up negatives zonder straps. Mijn HG250 is volgens mij ook zwaarder dan hij zou moeten zijn want deed vorig jaar al een easy close van een CoC#2, dus het heeft lang geduurd :D
 
Back
Naar boven