Fitness Seller

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip)

We moeten is een grip meeting houden...ben benieuwd naar al die verschillende grippers ..

Meeting bij Chick, dan kunnen we gelijk al onze grippers "raten!" op zijn rating-systeem.

Hebben we ook direct de 'rating standaard' in NL.

Een jaarlijks terugkerend "Rating event!".

:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Meeting bij Chick, dan kunnen we gelijk al onze grippers "raten!" op zijn rating-systeem.

Hebben we ook direct de 'rating standaard' in NL.

Een jaarlijks terugkerend "Rating event!".

:thumbs:

Ik wil best grippers raten maar eerst eens die van mij en kijken of de metingen ook betrouwbaar zijn.

---------- Toegevoegd om 15:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

Zojuist 2 sterke closes met mijn GHP 4 (96lb - coc#1.8). :D Vorige keer 1cm opening. Denk dat ik nu toch wel een coc#2 bijna zou moeten kunnen sluiten. Nog mijn #2 gedaan maar echt kansloos, verschil is extreem. Misschien dus nog maar eens een #2 kopen. :o

Ik ga een aantal grippers aan de lijst toevoegen. Vooral de ghp's zitten precies tussen een paar coc's in. Tevens zal ik grippers met een rating aan de lijst toevoegen. Zo krijgen leden met bijvoorbeeld een HG-gripper ook de kans om zich te meten met de CoC's.

Laatst bewerkt:
We hebben hier voor de liefhebbers nog een paar splinternieuwe Zenith grippers van Ironmind die weggaan onder inkoopprijs!:) (zijn normaal duurder dan CoC's)

De Zenith grippers hebben dezelfde degelijkheid als hun broertje, de Captains of Crush, maar sluiten iets soepeler en geven een andere feel bij het sluiten. Ze zijn prachtig afgewerkt en hebben gladde handels waar je door de soepele sluitbeweging geen last van hebt qua gladheid. Voor degenen die hun huid de hele tijd openhalen trouwens ideaal.

We hebben nog de lichtste versie (Agility) op voorraad, ideaal voor opwarmen en de zwaarste versie, de No.4, die qua zwaarte ongeveer op ongeveer CoC 3.7 of 3.8 zit.

Laatst bewerkt:
Ik ga een aantal grippers aan de lijst toevoegen. Vooral de ghp's zitten precies tussen een paar coc's in. Tevens zal ik grippers met een rating aan de lijst toevoegen. Zo krijgen leden met bijvoorbeeld een HG-gripper ook de kans om zich te meten met de CoC's.

GHP7 ? GHP8 ? GHP9 ? en de beef builder grippers en andere bekende grippers?
Mischien moet je er een tweede lijst, naast de "race naar captain of crush" lijst, toevoegen.

Hoe ga je de ratings controleren?

In feite kunnen dat alle grippers zijn.
Ratings komen niet vaak voor en daardoor zijn ze goed te achterhalen ze komen voornamelijk van cannon af. In Nederland zullen ratings dus alleen van hem afkomen en dat is betrouwbaar. Deze ratings zijn kenmerkend via de penning aan de gripper met daarop de lb. Zo niet dan moet eerst duidelijk zijn wie de rating gedaan heeft.
Als mijn ratings betrouwbaar zijn dan weet ik ook precies dat de waarde klopt.

Dus als ik het goed begrijp moeten alle grippers anders dan CoC een rating hebben?

Laatst bewerkt:
Als ik naar de metingen kijk van cannon (meer dan 1500 ratings) dan zijn de coc's en de ghp's de meest consistente grippers (minste afwijking). De rest kan wat mij betreft ook in de lijst middels een rating.

Als ik naar de metingen kijk van cannon (meer dan 1500 ratings) dan zijn de coc's en de ghp's de meest consistente grippers (minste afwijking). De rest kan wat mij betreft ook in de lijst middels een rating.

Oke! het is jouw feestje! maar kijk dan even naar Post 158!

Good old 'rammer' Bob met de GHP 7 in de weer!

Laatst bewerkt:
Er veranderd niks aan de essentie van dit topic. Het hoogste streven blijft een captain of crush worden. Een ccs met een #3, #3.5 en #4 blijft het een van de grootste uitdagingen.

Er veranderd niks aan de essentie van dit topic. Het hoogste streven blijft een captain of crush worden. Een ccs met een #3, #3.5 en #4 blijft het!, een van de grootste uitdagingen!.

HaHa,:rocker: dan spreken we nog steeds dezelfde taal! RAMMEN!:headbang::lifter:

Laatst bewerkt:
Eén voor de lijst: http://youtu.be/q9go5Y-Bwpw
149lbs IM3, rated door Matti Heiskanen (http://www.gripmonsters.fi/news.php?subaction=showfull&id=1384101790&archive&start_from&ucat)

En één voor de lol/challenge: http://youtu.be/0PL8Ews_UKo
9 volle secondes (10 net niet).
Haha ja die gekke Finnen die hebben daar een iets moois opgezet.
Heb je je gripper daar gekocht of opgestuurd voor een rating? Mooi dat ze zo'n overzicht hebben.

Juha Harju is ook letterlijk een gripmonster. http://www.gripmonsters.fi/JuhaHarju.php

Ha! wat een plezier! Mooi man! Ik kan niet wachten tot mijn karkas een vergelijkbaar niveau heeft bereikt, al gaat dat natuurlijk nog wel een tijdje duren!:haha:
Jij zou eigenlijk ook een gripper moeten hebben om de stap naar de #3 eenvoudiger te maken of denk je dat dit voor jou niet nodig is?

Ik heb inderdaad een paar jaar terug een pakketje grippers naar Matti opgestuurd, en keurig "rated" weer terug gekregen.
Juha is the be(a)st!
2.5 naar 3 is een flinke stap. In between grippers zijn handig, maar niet noodzakelijk. Setten oefenen met bv. een 3.5, hard overcrushen met de 2.5, en regelmatig vol gas op de 3, vroeg of laat krijg je m vanzelf dicht dan!

Jij zou eigenlijk ook een gripper moeten hebben om de stap naar de #3 eenvoudiger te maken of denk je dat dit voor jou niet nodig is?

Neuuuuuuuujjj, ik kloot voorlopig wel wat aan! en vind het leuk om te experimenteren om deze immense stap naar de 3 te bewerkstelligen.
Het weer kan ook maar zo omslaan en dan moet ik alle grippers hebben die er bestaan, maar zo denk ik er in ieder geval nu niet over!

Eén voor de lijst: http://youtu.be/q9go5Y-Bwpw
149lbs IM3, rated door Matti Heiskanen (http://www.gripmonsters.fi/news.php?subaction=showfull&id=1384101790&archive&start_from&ucat)

En één voor de lol/challenge: http://youtu.be/0PL8Ews_UKo
9 volle secondes (10 net niet).

Sterk man.

Haha ja die gekke Finnen die hebben daar een iets moois opgezet.
Heb je je gripper daar gekocht of opgestuurd voor een rating? Mooi dat ze zo'n overzicht hebben.

Juha Harju is ook letterlijk een gripmonster. http://www.gripmonsters.fi/JuhaHarju.php

Juha Harju is idd een heel sterke gast, z'n log op gripboard is ook heel interessant om te volgen.

Ik heb vandaag een gripper rating gedaan. Ik heb een gare weegschaal gebruikt waar ik ook mijn stenen mee heb gewogen maar ik vond dat de metingen niet tegenvielen ivm cannon. Misschien doet de weegschaal het gewoon nog goed maar wil er nog een gebruiken die tot decimalen weegt. Heb de GHP 5 gripper 2 maal gemeten om te kijken of mijn meet methode ook wel consistent is en ik kwam op exact hetzelfde gewicht uit. :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier de uitslag:
Coc 1 = 37kg (82lb)
Coc 1.5 = 41kg (90lb)
Ghp 4 = 45kg (99lb) – cannon (96lb)
Coc 2 = 53kg (117lb)
Ghp 5 = 54kg (119lb) – cannon (114lb)
Coc 2.5 = 56.5kg (125lb)
Ghp 6 = 58,5kg (129lb) – cannon (125lb)

Alleen de GHP 5 en 6 meet ik iets hogere waarden. Kan dus aan de weegschaal liggen die misschien meer afwijkt bij hogere gewichten maar cannon geeft zelf aan dat ook zij soms een paar lb kunnen afwijken wanneer ze raten.
Mijn coc #2 is zoals mijn vermoedde bevestigde erg zwaar. Cannons zwaarste #2 komt op 112lb uit dus daar zit ik dan weer 5lb boven. Mijn #2 is nu een coc #2.3. Ik zit nu met een flink gat van 97lb naar 117lb.
Ben ook blij dat mijn ghp6 niet net zo zwaar is als mijn coc#2.5

Mijn overige CoC's zitten op de waarde waar ze gemiddeld op horen te zitten (#1.5 is iets zwaarder maar dat is juist fijn).

Dit was een proef setup. Volgende week ga ik opnieuw alle grippers raten met 3 verschillende weegschalen. Hopen dat ik dan dichter bij de cannon metingen kom.

• Like
Waarderingen: Guts
mooie setup! zolang je consistent dezelfde methode hebt gebruikt om te raten heb je een mooi referentiekader. Als ik ooit nog eens geld op overschot heb koop ik me ook eens wat meer grippers om de sprongen tussen mijn HG's te verkleinen

nice, is die COC #2 serieus maar 2,5kg lichter dan de #2,5?:eek:

Terug
Naar boven