Fitness Seller

race naar de 200 deadlift

vorige week vrijdag door mijn rug gegaan met deads, hele weekend amper kunnen zitten enzo

voorlopig ff geen 1rm's voor mij ;)
wss nam je teveel gewicht dat je lichaam aankan,opletten met deadlifts,je kan je biceps scheuren:eek:ik heb vorige week een 1rm gedaan,de volgende maanden zal ik geen meer doen

Laatst bewerkt:
wss nam je teveel gewicht dat je lichaal aankan,opletten met deadlifts,je kan je biceps scheuren:eek:ik heb vorige week een 1rm gedaan,de volgende maanden zal ik geen meer doen

zolang je niet boven de 300 deadlift moet je niet veel schrk hebben dat je bicepjes gaan scheuren hoor :rolleyes:

wss nam je teveel gewicht dat je lichaal aankan,opletten met deadlifts,je kan je biceps scheuren:eek:ik heb vorige week een 1rm gedaan,de volgende maanden zal ik geen meer doen

mijn lichaam is heel wat gewend, ging door me rug met eerste rep 150.. maar heb dan ook heel wat jaren terug me rug gebroken

tis nu weer over, maar voorlopig geen 180/190 deads meer gehehe

mijn lichaam is heel wat gewend, ging door me rug met eerste rep 150.. maar heb dan ook heel wat jaren terug me rug gebroken

tis nu weer over, maar voorlopig geen 180/190 deads meer gehehe
:eek:des te meer een reden om voorzichtig te zijn,ik zou zelfs eerlijk gezegd dan geen dl meer doen,toch geen 1rm

Als je je rug gebroken hebt dan kan deadlift, mits een goede uitvoering juist heel goed zijn aangezien je je rugspieren versterkt en daardoor je rug stabieler word.

zolang je niet boven de 300 deadlift moet je niet veel schrk hebben dat je bicepjes gaan scheuren hoor :rolleyes:

dat zou ik nu ook niet zeggen, het kan sneller gebeuren dan je denkt. Gwn eropletten dat je arm gestrekt is. Soms kreeg ik vroeger ook last van mijn biceps maar dat was omdat ik mijn arm wat boog (nu geen bicep curl, zou ziek zijn). Maar mits goede techniek is het idd vrij moeilijk om met deadlift je biceps te scheuren. Wheelflip of stones daarintegen...

dat zou ik nu ook niet zeggen, het kan sneller gebeuren dan je denkt. Gwn eropletten dat je arm gestrekt is. Soms kreeg ik vroeger ook last van mijn biceps maar dat was omdat ik mijn arm wat boog (nu geen bicep curl, zou ziek zijn). Maar mits goede techniek is het idd vrij moeilijk om met deadlift je biceps te scheuren. Wheelflip of stones daarintegen...
dus armen volledig strekken dus?en wat is het best gewone grip of mix grip?voor blessures dan,met mix grip kan je meer tillen,ale ik toch:p,heb je nog tips om blessures(rug,biceps) te vermijden?

Normale grip is beter, biceps brachii wordt dan minder belast door de pronatie van je onderarm.

@adil18 volgens mij moet ik boven frenkpie staan, omdat mn BW lager is ;)
Maar maakt niet uit.

Maar is wel shit, volgens het regelement van de NPB zit ik nu in de junior leeftijdsklasse ipv subjunior klasse. Betekend dat ik ~5 jaar heb om 2-3 gewichtklasses te stijgen en mn deadlift naar de ~330kg te laten stijgen om een nationaal record te zetten, ipv m'n deadlift met 5-10 kilo verhogen voor het einde van het jaar. Klote...

gisteren 180 gelift, volgende week 185 maar proberen :)

jajaja de 200 is gepaseert donderdag heb ik 205 kg getrokken ;)

• Topic Starter Topic Starter
@adil18 volgens mij moet ik boven frenkpie staan, omdat mn BW lager is ;)
Maar maakt niet uit.

Maar is wel shit, volgens het regelement van de NPB zit ik nu in de junior leeftijdsklasse ipv subjunior klasse. Betekend dat ik ~5 jaar heb om 2-3 gewichtklasses te stijgen en mn deadlift naar de ~330kg te laten stijgen om een nationaal record te zetten, ipv m'n deadlift met 5-10 kilo verhogen voor het einde van het jaar. Klote...
oke, om dat je het zo belangerijk vindt:p

Zaterdag een nieuw 1rm neergezet 180kg zonder riem en ik ben ook nog eens in de cut:D

Ik vind wel dat ik een redelijk hoge deadlift heb aangezien ik sinds september pas serieus train en deadlift, ook in vergelijking tot mijn bench(90kg) en squat(120kg).

In ieder geval hup naar de 200.

Yup yup,

Zaterdag 185kg ge-deadlift yippie:D

• Topic Starter Topic Starter
aangepast!

Terug
Naar boven