MuscleMeat

race naar de 200 deadlift

dus armen volledig strekken dus?en wat is het best gewone grip of mix grip?voor blessures dan,met mix grip kan je meer tillen,ale ik toch:p,heb je nog tips om blessures(rug,biceps) te vermijden?

deadlift al enkele jaren en ik heb nog nooit iets van blessures gehad door deadlifts. Zolang je holle rug hebt en niet overdreven strekt en gewicht dicht bij je lichaam houdt, zal je niet al te snel problemen krijgen.

Wel is sumodeadlift veel minder belastend voor je rug dan conventional (gewone stand) ...

Maar voor algemene kracht ben je dan weer beter af met conventional deadlift.

deadlift al enkele jaren en ik heb nog nooit iets van blessures gehad door deadlifts. Zolang je holle rug hebt en niet overdreven strekt en gewicht dicht bij je lichaam houdt, zal je niet al te snel problemen krijgen.

Wel is sumodeadlift veel minder belastend voor je rug dan conventional (gewone stand) ...

Maar voor algemene kracht ben je dan weer beter af met conventional deadlift.
met mix grip kun je ook sneller je biceps afscheuren dacht ik

Beetje progressie 3x145kg... gaat langzaam maar kom er wel. Een smoesje... nadeel is dat ik lang ben.

• Topic Starter Topic Starter
Geen smoesjes mc:D

Hee niet zo he.... :D
Nog een smoesje, ben pas 3 maanden met de deads bezig ;)

Vandaag begonnen met deadliften dus wil wel meedoen. BW=135kg Deadlift= 170kg. Nog even een video er bij. Had de barbell op zolder liggen waar het behoorlijk donker is.

Vandaag begonnen met deadliften dus wil wel meedoen. BW=135kg Deadlift= 170kg. Nog even een video er bij. Had de barbell op zolder liggen waar het behoorlijk donker is.

Netjes, al zie ik er niet veel van.

Was deze topic al helemaal uit het oog verloren. Heb weer serieus moeten opbouwen en ben sinds 2 maanden terug serieus bezig. Gisteren zonder riem op 160 gefaild, 3x150 gaat wel vlotjes zonder belt.

Kwam trouwens dit filmpje tegen daarnet :roflol: :

http://www.youtube.com/watch?v=S1ft...dex7.html#post3674744&feature=player_embedded

Toch een veel te kleine barbell en gewichten om 170 te zijn? :roflol:

Kwam trouwens dit filmpje tegen daarnet :roflol: :

Toch een veel te kleine barbell en gewichten om 170 te zijn? :roflol:

4x20kg aan weerszijden en een barbell van 10kg... al denk ik niet dat een barbell van 10kg zo belastbaar is. Zien er eerder uit als schijven van 15kg.

Je staat er bij.
Probeer in het vervolg een beter filmpje te maken, of koop een lamp:D

4x20kg aan weerszijden en een barbell van 10kg... al denk ik niet dat een barbell van 10kg zo belastbaar is. Zien er eerder uit als schijven van 15kg.

Dat is zéker geen 20kg barbell neen, en dat die schijfjes 20kg zijn betwijfel ik ook heel hard, daarvoor zijn ze wel heel klein. Stang buigt ook helemaal niet en ik bij dergelijke belasting heb je normaal al een kleine buiging. Wat een rare techniek trouwens bovenin. :x

ik heb net 180 gebrobeert, en kreeg hem niet eens 10cm omhoog:(

Balen man.

Ik ga binnenkort eens een kort powerlift schema proberen waardoor ik voor het eerst voor de 1RM zal gaan. Hoop dat dit me veel kracht zal opleveren en eens goed omhoog ga met de deads en ook andere compounds.

laat ik ook eens meedoen voor wat extra motivatie :)
op het moment; bw 103 deadlift 3x 180 met straps

stats zeggen idd nog 170, maar is van voor mn epistane cycle ;)

laat ik ook eens meedoen voor wat extra motivatie :)
op het moment; bw 103 deadlift 3x 180 met straps

stats zeggen idd nog 170, maar is van voor mn epistane cycle ;)

Dude,
je doet 3x180 dat is 1x190
Dan ga je toch niet aan een wedstrijd naar de 200 meedoen....

edit: Ik zit nu op 175

idd wel zeer donker,geen licht op de zolder?:D
opletten dat je zoldering niet instuikt:eek::D

Dat is zéker geen 20kg barbell neen, en dat die schijfjes 20kg zijn betwijfel ik ook heel hard, daarvoor zijn ze wel heel klein. Stang buigt ook helemaal niet en ik bij dergelijke belasting heb je normaal al een kleine buiging. Wat een rare techniek trouwens bovenin. :x
als je goed kijkt zie je de stang een klein beetje buigen,maar ik heb ook zo een stang,dat is geen olympische,die is maar 1,7m lang en weegt ongeveer 8,5kg,dus die gewichten van schijven kunnen wel kloppen.
en je moet niet verwachten als er langs beide kanten 80kg gewicht hangt dat die stang overdreven gaat doorhangen he???:rolleyes:
trouwens deadliften zonder riem...zeer gevaarlijk:mad:

Laatst bewerkt:
waarom niet?ik heb ook zo een stang,je kunt er zeker 200kg aan gewichten aanhangen,ie zal nie breken???:p

That's called a thigh ride. Maar dan net iets anders. Zo zou je niet moeten deadliften tenzij je Snoob heet.

Terug
Naar boven