Ik heb Perplexity gevraagd;
"Is RAD140 en MK677 slecht voor de lever?"
Ja, het gebruik van Rad140 (ook bekend als Testolone) en MK677 kan schadelijk zijn voor de lever. Dit blijkt uit de volgende punten uit de zoekresultaten:
- De FDA heeft gewaarschuwd voor ernstige gezondheidsrisico's van SARMs zoals Rad140, waaronder leverschade3. Er zijn enkele gerapporteerde gevallen van leverschade door Rad140 in de medische literatuur3.
- Hoewel MK677 zelf geen SARM is, is het een experimenteel medicijn dat de aanmaak van groeihormoon moet verhogen. In humaan onderzoek bleek MK677 echter hartfalen in de hand te werken4, wat wijst op potentiële toxiciteit.
- Zowel Rad140 als MK677 zijn niet goedgekeurd voor menselijk gebruik en worden illegaal verkocht als supplementen4. Hun veiligheid en bijwerkingen zijn nog niet volledig onderzocht.
- De zoekresultaten geven aan dat er nog geen enkele SARM is goedgekeurd als medicijn, omdat de veiligheid en bijwerkingen, waaronder mogelijke levertoxiciteit, nog niet voldoende zijn vastgesteld4.
Dus hoewel er weinig specifieke informatie is over de combinatie Rad140+MK677, wijzen de resultaten erop dat beide stoffen potentieel schadelijk kunnen zijn voor de lever vanwege hun experimentele aard en gemelde bijwerkingen bij elk van hen afzonderlijk.
Daarnaast is er veeeeeeeeeel meer bekend over het gebruik van ons natuurlijke hormoon Testosteron dan dat er bekend is over die SARMs.
Ik snap jou wel, je bent waarschijnlijk huiverig voor injecteren en dat ziet er misschien heel erg uit, maar mijn mening is dat je 10 x beter en "veiliger" testosteron kan gebruiken dan die SARMs.
Voor de rest heb ik te weinig verstand en totaal geen ervaring met SARMs om je te helpen. Anderen op dit forum kunnen dat wel, die gaan zo dadelijk ook reageren.
Succes!