XXL Nutrition

Ramadan, de tijd om gul te geven voor moslims

Het is typisch voor het Westen om hun geweten te sussen met (nutteloze) ontwikkelingshulp. Noodhulp is natuurlijk wat anders, daar ligt toch een verplichting om als beschaafd land steun te verlenen, maar dan goed georganiseerd via de regering, niet hier en daar een ophaling en geld dat niet aankomt. En liever goederen en arbeid verlenen dan geld, want dat laatste laat toe dat het in de verkeerde handen komt.

maar saoudi arabie heeft toch gewoon 300 miljoen geschonken? daar wordt ff aan voorbij gegaan door iedereen

• Topic Starter Topic Starter
Zelda heeft het geloof ik niet zo op moslims. Eva Ludemann als Joodse en schrijfster van het artikel trouwens al helemaal niet, erg objectief komt ze in ieder geval niet over in de meeste van haar schrijfsels.

Ik heb geen enkel probleem met normale moslims.

Wel met de meeste moslimlanden.

Het grappige is natuurlijk ook nog dat wij als infidels vaak doel zijn van hun haat, veel pakistanen ed hebben simpelweg een hekel aan het westen.
Laat dat nou net de voedende hand voor ze zijn, van mij krijgen ze geen ene cent.

Het grappige is natuurlijk ook nog dat wij als infidels vaak doel zijn van hun haat, veel pakistanen ed hebben simpelweg een hekel aan het westen.
Laat dat nou net de voedende hand voor ze zijn, van mij krijgen ze geen ene cent.

dan kan je beter ook geen kinderen nemen:D

---------- Toegevoegd om 12:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Je hebt dus een probleem met moslims en je gaat er vanuit dat in de meeste moslimlanden amper tot geen normale moslims leven.

ja, dat wordt toch zo gezegd in het nieuws:dunno:

Je hebt dus een probleem met moslims en je gaat er vanuit dat in de meeste moslimlanden amper tot geen normale moslims leven.

Wat is dit nu weer voor logica? In die landen wonen zat normale moslims. De regeringen zijn een ander verhaal.

Hier nog een voorbeeld:

'Christelijke slachtoffers watersnood Pakistan genegeerd'

Hilversum (ND/ANP/RKK) 18 augustus 2010 - Christelijke slachtoffers van de watersnoodramp in Pakistan worden achtergesteld bij de hulpverlening. Dat heeft Nazir Bhatti, voorzitter van het Pakistaans Christelijk Congres, gezegd vanuit New York. Volgens hem worden zijn christelijke volksgenoten "volledig genegeerd" worden door regeringsinstanties en islamitische hulporganisaties, zo meldt het Nederlands Dagblad vandaag.

Bevestigd
De uit het Westen afkomstige hulp gaat bij voorkeur uit naar moslimslachtoffers, aldus Bhatti. Andere kerkleiders, onder wie de protestantse bisschop van Peshawar, hebben bevestigd dat veel hulpgoederen niet bij christelijke Pakistani terechtkomen.

Kinderen
Ongeveer veertien miljoen inwoners van Pakistan zijn in meer of mindere mate getroffen door overstromingen en aardverschuivingen. Er bestaat een grote kans op het uitbreken van epidemieën, waardoor vooral het leven van de 3,5 miljoen dakloze kinderen in acuut gevaar komt.

Helft binnen
Volgens de VN is er minstens 350 miljoen euro nodig voor noodhulp in de eerste drie maanden. Internationale donoren hebben inmiddels bijna de helft van de door de VN gevraagde hulpgelden voor het door overstromingen getroffen Pakistan beschikbaar gesteld, zo werd vandaag door de VN bekendgemaakt. Er bestaan grote zorgen dat de Taliban misbruik van de situatie maken door hulpgoederen te verstrekken in ruil voor politieke steun.

Christenen
Pakistan telt ongeveer 177 miljoen inwoners, waarvan het overgrote deel moslim is. Er zijn naar schatting vier miljoen christenen. Velen van hen wonen in de zwaar getroffen provincie Punjab.

Landen zijn voor jou dus gelijk aan regeringen? Zeg dat dan ook. Voor mij zijn landen eerder synoniem aan de bevolking die er woont.

Landen zijn voor jou dus gelijk aan regeringen? Zeg dat dan ook. Voor mij zijn landen eerder synoniem aan de bevolking die er woont.

Ja regering maar ook algemene indruk. Wil jij zeggen dat je een positief gevoel hebt bij de algemene stand van zaken in bijvoorbeeld Egypte, Iran, Saoudi Arabië, Afghanistan, Libië?

Je kan je niet voorstellen dat ik dat samenvat als k*tlanden? Alsjeblieft geef me een pauze...

Ja regering maar ook algemene indruk. Wil jij zeggen dat je een positief gevoel hebt bij de algemene stand van zaken in bijvoorbeeld Egypte, Iran, Saoudi Arabië, Afghanistan, Libië?

Je kan je niet voorstellen dat ik dat samenvat als k*tlanden? Alsjeblieft geef me een pauze...

Neem die pauze dan, doet je misschien goed. Kijk wel uit voor overstekende Albanese kinderen.

K*tlanden qua regering maakt het nog niet tot k*tbevolking, zoals jij het deed voorkomen leek het er op alsof je ook de bevolking overwegend k*t vond.

Neem die pauze dan, doet je misschien goed. Kijk wel uit voor overstekende Albanese kinderen.

K*tlanden qua regering maakt het nog niet tot k*tbevolking, zoals jij het deed voorkomen leek het er op alsof je ook de bevolking overwegend k*t vond.

Zo deed ik het helemaal niet voorkomen. Jij interpreteert het zo. Maar gelukkig is dat nu opgehelderd dan.

vertaal geen engelse gezegdes naar het nederlands aub.

Zo deed ik het helemaal niet voorkomen. Jij interpreteert het zo. Maar gelukkig is dat nu opgehelderd dan.

Mwoaah, ik heb wel meer van dat soort generaliserende opmerkingen voorbij zien komen van jouw hand.

Kijk eens naar het nieuws en constateer dat bij 95% van alle brandhaarden en oorlogen in de wereld moslims betrokken zijn

Uit de hele oude doos en er zijn nog wel meer juweeltjes te vinden.

Die christelijke organisaties schreeuwen natuurlijk moord en brand. Maar volgens mij is het getalsmatig niet zo vreemd: een enorm deel is niet-christelijk, dan is volgens mij de kans veel groter dat er zelfs 'at random' relatief minder hulp gaat naar christenen. Er wordt verder niet echt uitgelegd hoe men tot de conclusies komt dat christenen achtergesteld worden (behalve dan door er een bisschop bij te roepen, dé toppers in het trekken van conclusies...). Of: misschien wordt het tijd om te concluderen dat de christelijke god nog meer niet bestaat dan de islamitische hersenspinsels.

Vrij goede journalistiek weer dit...

Elk nieuws dat moslims in een slecht daglicht stelt (ongefundeerd of niet maakt voor Zelda geen drol uit), geeft hem een interne 'yes gevoel'. Die indruk krijg ik van hem.

Elk nieuws dat moslims in een slecht daglicht stelt (ongefundeerd of niet maakt voor Zelda geen drol uit), geeft hem een interne 'yes gevoel'. Die indruk krijg ik van hem.

En wie ben jij om hem daarvoor op de vingers te tikken.

Het zijn arabieren, die hebben alleen rechten, geen plichten.

En wie ben jij om hem daarvoor op de vingers te tikken.

Ik merk het op, ik krijg het gevoel daarbij, ik krijg dat indruk van hem,....allemaal synoniemen die niks te maken heeft dat ik hem op de vingers zou tikken ???

Een voorbeeld, eenzelfde indruk krijg ik ook van Rob G. :)

Ik merk het op, ik krijg het gevoel daarbij, ik krijg dat indruk van hem,....allemaal synoniemen die niks te maken heeft dat ik hem op de vingers zou tikken ???

Een voorbeeld, eenzelfde indruk krijg ik ook van Rob G. :)

ok, bedankt voor je onmisbare informatieverschaffing, "Murray". Feiten liegen niet

Terug
Naar boven