MuscleMeat

Ramadan, de tijd om gul te geven voor moslims

Ik vraag me altijd af waarom we altijd met dezelfde figuren tot dezelfde conclusies moeten komen om weer aan te geven dat bepaalde generalisaties simpelweg niet gerechtvaardigd zijn. Wat Eric zegt is vrij helder, en toch zijn het dezelfde malloten weer die straks over een week in een andere discussie weer uitgelegd moet worden dat er feitelijke, objectieve data is die de generalisaties rondom Marokkanen weerlegt. Wat dat betreft weet je gewoon dat je nog een lange weg te gaan hebt, ook al woon je in een van de best georganiseerde en opgeleide landen van het vrije Westen.

Ik vraag me altijd af waarom we altijd met dezelfde figuren tot dezelfde conclusies moeten komen om weer aan te geven dat bepaalde generalisaties simpelweg niet gerechtvaardigd zijn. Wat Eric zegt is vrij helder, en toch zijn het dezelfde malloten weer die straks over een week in een andere discussie weer uitgelegd moet worden dat er feitelijke, objectieve data is die de generalisaties rondom Marokkanen weerlegt. Wat dat betreft weet je gewoon dat je nog een lange weg te gaan hebt, ook al woon je in een van de best georganiseerde en opgeleide landen van het vrije Westen.

Het ergste is dat het gewoon jaren door blijft gaan en telkens dezelfde cijfers naar boven komen. Dan wel de cijfers van dat jaar natuurlijk maar het blijft iedere keer gericht op een subgroep binnen een volledige bevolkingsgroep. Valt me nog mee dat Heemland nog niet naar voren is gehaald.

Het ergste is dat het gewoon jaren door blijft gaan en telkens dezelfde cijfers naar boven komen. Dan wel de cijfers van dat jaar natuurlijk maar het blijft iedere keer gericht op een subgroep binnen een volledige bevolkingsgroep. Valt me nog mee dat Heemland nog niet naar voren is gehaald.

Interessante opmerking, dus die cijfers zijn bekend maar verholpen worden ze niet, of tevergeefs. Opmerkelijk of niet, EricR?

Interessante opmerking, dus die cijfers zijn bekend maar verholpen worden ze niet, of tevergeefs. Opmerkelijk of niet, EricR?

Word je nou niet moe van jezelf? Het ging om cijfers die moeten aantonen dat een volledige bevolkingsgroep of minimaal de helft verrot is. Die cijfers zijn er dus gewoon niet. Het gaat er niet om wat er aan die cijfers gedaan moet worden, dat is een totaal andere discussie.

Echt je springt van de hak op de tak, maar goed je bent pas 17.

nou goed het ging zich hier dus om het stigmatiseren van een bepaalde minderheidsgroep binnen de maatschappij nl. de allochtoon (ook al moet ik toegeven dat je toch wel snel marokkanen in het vizier had) maar mijn punt bestaat meer uit het consilideren van financien daar waar het kan nl. in de ontwikkelingssteun aan tweeden en derden, het verschaffen van levensbehoeften aan mensen die verder weinig tot geen toevoeging geven aan een maatschappelijke functie en onzin projectjes die handen vol met geld kosten zoals een prachtige trein van noord holland naar frankrijk...
Contracten werken in deze subgroepen nl. anders dan vanuit een zakelijk maatschappelijk, economisch grondbeginsel.
Ontwikkelingshulp kan van jaar tot jaar bekeken worden en gesloten deuren kunnen ook weer geopenend worden...uiteindelijk zal iedereen zich er bij moeten neerleggen want deze veranderingen zullen hoe dan ook tot uitvoer gebracht worden desnoods door de pvda en groenlinks.

Word je nou niet moe van jezelf? Het ging om cijfers die moeten aantonen dat een volledige bevolkingsgroep of minimaal de helft verrot is. Die cijfers zijn er dus gewoon niet. Het gaat er niet om wat er aan die cijfers gedaan moet worden, dat is een totaal andere discussie.

Echt je springt van de hak op de tak, maar goed je bent pas 17.

Als iemand ergens tegen is wordt diegene een beetje star, hier is dat ook weer van toepassing.

Bevolkingsgroep, subgroep, moslims, christenen, als de cijfers aangeven dat niet westerse allochtonen zich hier misdragen pakken we de oorzaak aan. Simpel toch:rolleyes:

Als iemand ergens tegen is wordt diegene een beetje star, hier is dat ook weer van toepassing.

Bevolkingsgroep, subgroep, moslims, christenen, als de cijfers aangeven dat niet westerse allochtonen zich hier misdragen pakken we de oorzaak aan. Simpel toch:rolleyes:

Ja simplisme werkt altijd prima als het gaat om complexe vraagstukken.

Wat een nimwit ben je ook he. Houd anders gewoon op met posten man, gewoon 'omdat het kan'.

Ja simplisme werkt altijd prima als het gaat om complexe vraagstukken.

Net was er iets op tv met Marco Pastors, wel interessant opzich. Door europa mogen wij die regel met 10 jaar geen recht op uitkeringen niet instellen en ook van immigranten binnen de EU(het oostblok incluis) mogen wij geen taalbeheersing etc eisen. Dus dat kan nog geeneens zonder al teveel gezeur.

Maar back on topic: Complexiteit ontstaat door iemand/een groep die het blijkbaar niet kan oplossen, voor de ander is het simplisme. (Dit is niet toepasbaar op deze situatie voordat je dat gaat roepen).

Wat een nimwit ben je ook he. Houd anders gewoon op met posten man, gewoon 'omdat het kan'.

Je kan je ergeren tot je een ons weegt. Voeg iets toe of post niks

Laatst bewerkt:
vind anders wel dat het onderwerp weer aardig vechoven is naar 'meer van hetzelfde'...
onnodig verbaal gebruik is zo'n afbreuk op een op zich al slechte discussie die door een meerderheiddsgroep al besloten is en de bescherming geniet van de bobo's al hier...eind station blijft hetzelfde

Ik vind het gewoon raar. Kijk als je voor de immigratie stop bent, voor de filter etc etc. Begrijp ik dat, met in mijn achterhoofd de cijfers en de beelden die overal vanuit het land zichtbaar zijn.
Mensen die tegen dat soort dingen zijn, daar kan ik gewoon niet met mijn pet bij. Snap het gewoon echt niet. Wat zijn jullie redenen dan. Echt serieus.

waarom misdragen ze zich?

Slechte opvoeding? :dunno:

Waarom misdragen ze zich, hier wil ik wel even uitgebreid op reageren.

1. Racisme

Zelf merk ik dat racisme nog altijd overal overheerst in deze mooie multiculturele samenleving.

Voorbeeld 1.
Op de basisschool wordt je naam altijd opgenoemd voor de aanwezigheid.
Nu kom ik uit een 'achterstandswijk' met een flink percentage allochtonen.
Dus dan gaat het zo:
Leraar: ''Achmed!''
Achmed: ''Ja aanwezig''
Leraar: ''Mohammed!''
Mohammed: ''Ja''
Leraar: ''Willem, dat is nog eens een mooie Hollandse naam''
Willem: ''Ja''

Voorbeeld 2.
Ik werk via uitzendbureau, kom ik laatst voor het eerst bij een bedrijf, maar er was wat misgegaan dus ik was met iemand anders dubbel geplaatst.
Dat was een donkere jongen, en ja de donkere jongen kon naar huis, want ze hebben natuurlijk liever de frisse Hollandse jongen.

Dit is de minste vorm van racisme vind ik zelf, maar als je zulke dingen vaak meemaakt begrijp ik dat je een bepaalde haat krijgt naar de maatschappij en de Nederlandse mensen. 'Wij' Nederlanders letten hier denk ik zelf niet echt op, maar als je er op gaat letten dan zie je dat het overal gebeurt.(maar ach alleen de negatieve dingen in je eigen leven let je op, dat is de samenleving van tegenwoordig).

2. Persoon om naar op te kijken

Wat is het belangrijkste tegenwoordig en word je vanaf je jeugd geleerd, geld verdienen!
Echter komen je papa en mama uit de bergen(berbers) en is papa al tevreden met zijn simpel baantje in de fabriek, er is eten en een huis.
Wat wil je nog meer als je bij wijze van spreken uit de woestijn komt.
Maar kleine Achmed wordt geleerd zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld te verdienen om in een dikke auto te kunnen rijden.
Hmm, papa rijd in een oud golfje en verdiend niet veel, eens vragen hoe me neef aan die dikke Mercedes komt. En dan begint het!

Conclusie:
Ik denk dat het een combinatie is van de haat door het racisme en geen persoon hebben om naar op te kijken.
De haat omdat je toch nooit echt geaccepteerd wordt in deze samenleving, je zult altijd de buitenlander blijven en dat vormt zich om tot, schijt aan heel dit k*t land!
En het niet aanwezig zijn van een goed voorbeeld persoon, waardoor de stap richting criminaliteit heel gemakkelijk is.

Ik praat al die criminaliteit van buitenlandse jongeren tegenwoordig zeker niet goed, maar met wat ik heb geleerd in me jeugd en het opgroeien tussen de buitenlanders kom ik tot deze conclusie.
En de goede buitenlanders, die zetten zich door het racisme heen en werken er kei hard voor waardoor ze uiteindelijk beter geaccepteerd worden in deze samenleving.

Dus omdat bepaalde mensen racistisch zijn heb je het recht om je je te gaan misdragen? Dat zou dan wel erg dom zijn, dan help je namelijk die racisten gelijk te krijgen.

Nee, racisme is niet de reden dat jongeren ontsporen, de linkerzijde heeft dat verkeerd gezien. Trouwens racisme bestaat aan beide kanten, het moet nu maar eens gedaan zijn met dat in de schoenen van één ras te schuiven (als dat geen racisme is), tegenwoordig komt racisme in alle rassen voor.

Trouwens West-Europese landen zijn zéér tolerant en soms gaat dat zelfs te ver, waarbij men de allochtonen in een slachtofferrol duwt, en vergeet dat zij zelf een verantwoordelijkheid hebben.

Nee, de reden dat jongeren ontsporen heeft een veel fundamentelere oorsprong. Dat begint al bij de culturele verschillen, maar ook bij de ouders die kinderen nemen maar ze nauwelijks een fatsoenlijke opvoeding geven. Ze willen wel het kindergeld, maar de inspanningen om er ook een goed ontwikkelde volwassene van te maken, ho maar.

En verder over je voorbeelden: dat eerste kan je moeilijk racisme noemen, het kan gewoon een geintje zijn m.b.t. de namen. Van dat tweede voorbeeld kan jij niet weten dat het vanwege de huidskleur was. Persoonlijk heb ik trouwens vaker het omgekeerde gezien: autochtonen die geweigerd werden, omdat het bedrijf voor de wet meer allochtonen in dienst moest nemen, of die nu beter gekwalificeerd waren of niet. Een door de wet georganiseerde discriminatie noem ik dat (zij noemen het 'positieve discriminatie').

Conclusie: men zou beter de allochtonen wijzen op hun verantwoordelijkheden (zowel ouders als kinderen) en hen niet als benadeelde sukkeltjes behandelen, want daar zijn wij, en vooral zij zeker niet mee geholpen.

M'n klaagt aan de linkerzijde al jarenlang dat ze de problemen ontkennen.

Maar de rechterzijde negeert of bagatelliseert al jarenlang (en nu nog steeds) de negatieve invloed van racisme op allochtone burgers.

Racistische websites
Met betrekking tot racisme, en islamofobie en antisemitisme in het bijzonder, stelt het rapport de voorbije jaren een scherpe stijging vast van racistische websites en discussiefora.
'Dat klimaat is één van de redenen van de aanhoudende incidenten van racistisch geweld in België'.

http://knack.rnews.be/nl/actualitei...doen-tegen-racisme/article-1194677625556.htm#

Laatst bewerkt:
Moslims zijn gewoon gierig.
Net als de rest vd wereld overigens.

Moslims doen gewoon wat velen hier graag willen, geen hulp geven. Overigens is het niet zo zwart/wit als hier wordt gesteld.

Toezeggingen of reeds uitgedeelde hulp

Afghanistan 1.000.000
Egypte 250.00
Indonesie 1.000.000
Iran $ 800.000
Kuweit $ 5.000.000
Maleisie $ 1.000.000
Marokko $ 2.000.000
Oman $ 5.000.000
Katar $ 400.000
Saudi Arabie 65.000.000
Turkije 11.400.000
VAE 1.500.000

http://www.reliefweb.int/rw/fts.nsf/doc105?OpenForm&rc=3&emid=FL-2010-000141-PAK

Dus een serieuze **** you voor de Joodse Eva Ludemann.

Dezelfde Ludemann die dus liegt over Haiti :

Saudi Arabie 50.000.000
VAE bijna 5 miljoen
Nigeria 2.500.000
Kuweit 1.250.000
Algerije 1.000.000
diverse andere moslimlanden bedragen kleiner dan een miljoen

Dus nogmaaals, **** you Eva.

Laatst bewerkt:
Opvoeding zal zeker ook een puntje kunnen zijn, het is natuurlijk ook een groot cultureel verschil.
Maar geloof me een Marokkaanse of Turkse vader deelt veel sneller klappen uit dan een Nederlandse vader.

Terug
Naar boven