sja, sommige mensen hebben gewoon hun genetics niet zo erg mee en dan is het idd lullig om anderen wel te zien vreten en als je het zelf doet dat je meteen dik word, hiervoor valt dan nog wel wat te zeggen vind ik.
maar ik denk dat overgewicht inderdaad iets is wat toch bij onze levenswijze/cultuur past.
alles lijkt tegenwoordig wel snel te moeten, moeders heeft een fulltime job, heeft 2 kinderen (die ze overigens amper ziet omdat die bij de crash zitten) als moeders dan wat tijd samen met de kinderen kan doorbrengen heeft ze natuurlijk geen zin in gezeur en gehuil in die paar uurtjes per dag, dus krijgen die kinderen alles te vreten wat ze willen, zo lang ze maar blij zijn en moeders eet vrolijk mee, ja zo begint het natuurlijk al in een vroeg stadium.
dan, ik denk inderdaad dat het in veel schoolkantines ronduit slecht gesteld is met het aanbod kwa eten, iets wat je toch niet zou verwachten, hier verblijven de meeste kinderen toch de nodige uurtjes per dag en eten zij ook enkele maaltijden, maar gelukkig krijgen ze bij biologie wel te horen hoe het moet, al geeft de school zelf niet het juiste voorbeeld kwa aanbod in de kantine.
bij ons op school is de kantine gelukkig prima geregeld, er word wel snoep verkocht als mentos king, zakjes haribo etc.maar zeker geen vette troep als friet en frikandellen en ook geen chips, wel is het mogelijk om VERSE broodjes gezond te kopen, fruit en veel van die gezonde fruitdrankjes als hero fruit2day, maar ik hoor inderdaad vaak dat het op andere scholen slechter gesteld is.
tuurlijk is het voor de kinderen mogelijk om even 5 minuten naar de stad te lopen en een frietje of vette hap te halen en dat gebeurd ook wel, maar de drempel ligt toch een stuk hoger (en je verbrand de nodige calorieen in die 5min

)