Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ericr zei:Voor al onze wannabe nerdjes in spe, ik heb de online versie gevonden van The Elegant Universe !
http://www.pbs.org/wgbh/nova/elegant/program.html
Verplicht kijkvoer als je wat wilt weten over relativiteit, string theorie, quantum mechanica en nog een zooi onderwerpen.
Ericr zei:Een zwart gat onstaat waarschijnlijk bij sterren die exploderen in een supernova explosie. Deze sterren hebben een massa die enkele malen groter is dan onze zon.
wazzup zei:wat gebeurt is dat de massa gecombineerd met de energie van de supernova explosie zo groot wordt dat de atomen afbreken en de kernen die normaal op een ruime afstand van elkaar staan boven op elkaar vallen. Dezelfde massa die die ster eerst had neemt ineens een factor miljard (ik roep maar een getal) minder plaats in, vandaar dat de dichtheid zo gigantisch wordt. Onze zon heeft inderdaad te weinig massa om tot zwart gat te vervallen.
Atomen zijn vrij ruim (leeg), als je een kern zou vergroten tot een sinaasappel, dan draaien de electronen ongeveer op een afstand van een gehele aarde eromheen.... (een zwart gat is dan een kist sinaasappels in deze vergelijking).
Waar blijven die electronen dan eigenlijk? Die hebben dan toch niet echt ruimte om om die neutron+proton te draaien? Of zit ik r nu helemaal naast te denken...?
Lauw zei:ik heb ook een zwart gat, en af en toe komen daar ook voorwerpen uit met een flinke massa.

Rob G zei:Waar blijven die electronen dan eigenlijk? Die hebben dan toch niet echt ruimte om om die neutron+proton te draaien? Of zit ik r nu helemaal naast te denken...?
wazzup zei:die negatieve electronen zullen wel gaan knuffelen met die positieve protonen gok ik.