XXL Nutrition

RBN full body

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
nog steeds een prima sessie. Dit soort dagen heb je wel eens.
 
Training 39:

Training van gisterenavond. Voelde stuk beter dan vorige keer.

Leg press:
3 x 8 x 213 kg

Leg extension:
3 x 8 x 80 kg

Bench:
Warming up
3 x 8 x 80 kg

Cable flys:
3 x 8 x 12.5 kg

Low Row:
3 x 8 x 85 kg

Pull ups:
3 x 8 x BW

Gewicht:
74.2 kg

Kcal:
2100 per dag
 
Training 40:

Training vanochtend. Eerste keer na mijn vakantie, dus weer om 06.00 uur op lege maag getraind. Ging prima. Bij de bench press iets hoger gestart en meer herhalingen gedaan tijdens de warming up. Dit ging ten koste van de laatste rep bij de laatste set helaas.
Voor de rest geen opmerking

Leg press (TG):
3 x 10 x 150 kg (+10)

Leg extension:
2 x 8 x 80 kg

Bench:
Warming up
1 x 8 x 82.5 kg (+2.5)
1 x 8 x 80 kg
1 x 7 x 80 kg

Cable flys:
2 x 8 x 15 kg (+2.5)

Low Row:
3 x 8 x 90 kg (+5)

Lateral pulldown:
2 x 8 x 65 kg (+5)

Gewicht:
74.5 kg

Kcal:
2100 per dag
 
en heb je al een idee hoe je de komende tijd wilt gaan trainen?
 
en heb je al een idee hoe je de komende tijd wilt gaan trainen?
Nee, nog niet eerlijk gezegd. Ik ben eigenlijk nog steeds een beetje aan het doen wat ik leuk vind en probeer daar dan steeds mee te plussen. Ik ben vanaf maandag weer begonnen met werken en train dan weer voor het werk van 06.00 uur tot 07.00 uur. Ik wil max 3 keer per week gaan, dus dan kom ik al snel weer uit op full body..
 
Nee, nog niet eerlijk gezegd. Ik ben eigenlijk nog steeds een beetje aan het doen wat ik leuk vind en probeer daar dan steeds mee te plussen. Ik ben vanaf maandag weer begonnen met werken en train dan weer voor het werk van 06.00 uur tot 07.00 uur. Ik wil max 3 keer per week gaan, dus dan kom ik al snel weer uit op full body..
Dat is zeker een optie, maar zou je wat anders willen (of nieuwe impuls nodig hebben) dan zou UB/LB/UB..LB/UB/LB of UB/LB/FB ook kunnen.
 
Dat is zeker een optie, maar zou je wat anders willen (of nieuwe impuls nodig hebben) dan zou UB/LB/UB..LB/UB/LB of UB/LB/FB ook kunnen.
Dat is ook een goeie inderdaad, denk dat UB/LB/UB en dan omwisselen wel een goede is momenteel voor me. Dan heb ik qua spiergroepen ook voldoende rust (over 2 weken gezien). Merk dat ik soms totaal niet hersteld ben bij de volgende training. Zal waarschijnlijk ook te maken hebben met het beperkt aantal kcal momenteel, maar dan is dit wel een fijne optie.
 
Training 41:

Training gisterenavond. Deze week maar 2 keer gegaan. Rust doet wel even goed. Hier en daar wat kunnen plussen, uitvoering wat meer gecontroleerd.
Gewicht na tijdje stil te hebben gestaan weer 0.5 kg lager gemiddeld over een week.

Leg press (TG):
3 x 12 x 150 kg (+2 reps elke set)

Leg extension:
2 x 8 x 80 kg

Bench:
Warming up
2 x 8 x 82.5 kg (+1 set op dit gewicht)
1 x 8 x 80 kg (+1 rep deze set)

Cable flys:
3 x 8 x 11.3 kg (+1 set, nieuw apparaat dus gewicht iets lager)

Low Row:
3 x 8 x 90 kg

Pull ups:
2 x 8 x BW

Gewicht:
73.9 kg

Kcal:
2000 per dag
 
Training 42:

Training van zojuist. Moeite met opstaan en weinig energie op lege maag, maar tevreden naar huis gegaan.

Plate loaded leg press:
3 x 8 x 213 kg

Leg extension:
2 x 8 x 82.5 kg (+2.5)

Bench:
Warming up
3 x 5 x 90 kg (+7.5, -3 reps per set)

Cable flys:
3 x 8 x 13.5 kg (+2.2)

Pull ups:
3 x 8 x BW

Low Row:
2 x 8 x 90 kg

Lower back extension:
2 x 8 x 55 kg

Gewicht:
74.1 kg

Kcal:
2000 per dag
 
Training 43

Training van zojuist. Merkte al toen ik opstond dat het niet veel zou worden vandaag. Volgende keer beter.

Leg press:
3 x 12 x 150 kg

Bench:
Warming up
1 x 8 x 82.5 kg
1 x 6 x 82.5 kg
1 x 6 x 80 kg

Cable flys:
2 x 8 x 13.5 kg

Pull ups:
3 x 8 x BW

Low Row:
2 x 8 x 90 kg

Gewicht:
73.8 kg

Kcal:
2000 per dag
 
Training 43

Training van zojuist. Merkte al toen ik opstond dat het niet veel zou worden vandaag. Volgende keer beter.

Leg press:
3 x 12 x 150 kg

Bench:
Warming up
1 x 8 x 82.5 kg
1 x 6 x 82.5 kg
1 x 6 x 80 kg

Cable flys:
2 x 8 x 13.5 kg

Pull ups:
3 x 8 x BW

Low Row:
2 x 8 x 90 kg

Gewicht:
73.8 kg

Kcal:
2000 per dag
Maar wel gegaan en gedaan, prima!
 
Training 43

Training van zojuist. Merkte al toen ik opstond dat het niet veel zou worden vandaag. Volgende keer beter.

Leg press:
3 x 12 x 150 kg

Bench:
Warming up
1 x 8 x 82.5 kg
1 x 6 x 82.5 kg
1 x 6 x 80 kg

Cable flys:
2 x 8 x 13.5 kg

Pull ups:
3 x 8 x BW

Low Row:
2 x 8 x 90 kg

Gewicht:
73.8 kg

Kcal:
2000 per dag

goed droog aan het worden volgens mij?!
 
goed droog aan het worden volgens mij?!
Ik heb nog een tijdje te gaan, denk ik. Bovenste abs worden zichtbaar, onderaan nog niet. Denk dat ik daarvoor nog zeker 3,5/4 kilo moet afvallen. Maar vind mezelf dan echt te dun worden, ook in mijn gezicht. Desondanks momenteel wel een betere shape dan ooit te voren.
Ook qua verhouding met kracht. Denk dat ik tevreden ben met dit vetpercentage, maar dan 2 a 3 kilo zwaarder.

In 2019 zat ik rond de 71 kilo, maar nog steeds een klein laagje vet onderkant buik.
Wil ik nu nog verder gaan afvallen, zal ik cardio moeten gaan toevoegen. Lager dan 2000 kcal gaan, zie ik niet zitten. Denk dat ik nog een halve kilo tot een kilo speling heb voordat het afvallen stagneert. Ik wil daarna tijdje op onderhoud gaan zitten.
 
Training 44:

Training van zojuist. Stukken beter dan vorige keer. Twee keer per week sporten in plaats van drie bevalt me best goed tot nu toe (dinsdag en vrijdag). Merk dat ik meer uitgerust ben en beter herstel. Voorlopig houd ik dit dan ook even aan bij dit kcal aantal. Wellicht dat ik de 3e keer ga invullen met cardio. Afgelopen weekend iets meer gegeten dan normaal, vandaar dat mijn gewicht iets verhoogd is ten opzichte van vorige week.

Plate loaded leg press:
3 x 6 x 225 kg (+10)

Leg extensions:
2 x 8 x 82.5 kg

Bench:
Warming up
3 x 5 x 90 kg

Cable flys:
2 x 8 x 15.8 kg (+2.3)

Pull ups:
3 x 8 x BW

Low Row:
2 x 8 x 90 kg

Tricpes rope pushdown:
3 x 8 x 18 kg

Barbell bicep curls:
3 x 8 x 20 kg

Gewicht:
75.1 kg

Kcal:
2000 per dag
 
hoelang ben je nu aan het shredden en hoeveel ben je afgevallen? Ik las dat je nog een paar % wilt verlagen klopt dat? Hoelang wil je daar voor uittrekken?

Ik ben dus een tijd geleden gestopt met shredden en sindsdien kan ik veel intensiever trainen, wat mij ook het meeste lol geeft. Nu ga jij nog meer je training terugschroeven om het maar vol te houden. Eindeloos in een klein kcal deficit is voor mij op een bepaald moment niet meer leuk, zeker als het langzaam gaat. Het ligt natuurlijk aan je prioriteiten. Ben gewoon ff benieuwd naar jouw plan ;-)
 
hoelang ben je nu aan het shredden en hoeveel ben je afgevallen? Ik las dat je nog een paar % wilt verlagen klopt dat? Hoelang wil je daar voor uittrekken?

Ik ben dus een tijd geleden gestopt met shredden en sindsdien kan ik veel intensiever trainen, wat mij ook het meeste lol geeft. Nu ga jij nog meer je training terugschroeven om het maar vol te houden. Eindeloos in een klein kcal deficit is voor mij op een bepaald moment niet meer leuk, zeker als het langzaam gaat. Het ligt natuurlijk aan je prioriteiten. Ben gewoon ff benieuwd naar jouw plan ;-)
Ik ben even gaan terugkijken in mijn notities aan de hand van jouw post. Ben van gemiddeld 76 kg naar gemiddeld 74.1 kg gegaan in zo'n 8 weken. En laatste 4 weken staat het een beetje stil. Geen vooruitgang qua verlies van gewicht, maar wel nog vooruitgang qua gewicht in oefeningen. Ik herken wel wat je zegt over dat eindeloos in een kcal deficit zitten. Voor mijn gevoel draai ik dat cirkeltje al 2.5/3 jaar momenteel. Toen ik begon woog ik 86 kg. En nu dan 74. Dus in totaal in 2.5/3 jaar ben ik zo'n 12 kg afgevallen.

Ik begin mijn ribben te zien en bovenste buikspieren, maar onderaan nog steeds een laagje vet. Als ik daar ook vanaf wil, heb ik denk ik nog 4 kg te gaan. Dan weeg ik 70 kg, maar dat vind ik persoonlijk wel erg laag. Ik zou tevreden zijn met iets meer spiermassa op dit vetpercentage. Maar goed, dan zal ik dus wel meer moeten gaan eten en ik merk dat ik daar mentaal moeite mee heb. Waarom weet ik niet. Maar mede daardoor beland ik continu in een cirkeltje van cutten.
 
Training 45:

Training van zojuist. Afgelopen woensdag nog gegaan, uurtje cardio gedaan en wat pull ups en chest dips. Vandaag iets minder gedaan dan normaal en afgesloten met 25 minuten cardio. Gisteren weer onder de 74kg gekomen. Gewicht begint weer iets te dalen.

Plate loaded leg press:
3 x 6 x 225 kg

Bench:
Warming up
1 x 5 x 92.5 kg (+2.5)
2 x 5 x 90 kg

Lateral pulldown:
3 x 8 x 65 kg

Tricpes rope pushdown:
3 x 8 x 20.3 kg (+2.5)

Bicep barbell curls:
3 x 8 x 25 kg (+5)

Gewicht:
74.3 kg

Kcal:
2000 per dag
 
Laatst bewerkt:
hey rbn87, misschien wordt het tijd om het ff om te gooien aangezien je al zo lang aan het shredden bent en zo traag progressie boekt met je vet%. Gewoon ff een week of 2 op onderhoud of erboven, en dan ff een maand wat agressiever doorpakken! En dan is het ook lekker om er een punt achter te zetten en te focussen op je training?
 
hey rbn87, misschien wordt het tijd om het ff om te gooien aangezien je al zo lang aan het shredden bent en zo traag progressie boekt met je vet%. Gewoon ff een week of 2 op onderhoud of erboven, en dan ff een maand wat agressiever doorpakken! En dan is het ook lekker om er een punt achter te zetten en te focussen op je training?
Ja, goed punt. Ik twijfel om hem nog door te trekken tot 73 kg gemiddeld (nog 1 kg eraf) en dan iets langer op onderhoud (2400) te blijven. Denk een maandje of 3 en dan vanaf januari weer door met cutten.
 
Training 46:

Besloten om een UB/LB split te gaan doen. Drie keer per week dus over 14 dagen als volgt verdeeld:

Week 1: UB/LB/UB
Week 2: LB/UB/LB

Vandaar eerste training. Geen bijzonderheden te melden. Sommige oefeningen iets verlaagd t.b.v. goede uitvoering.
Gewicht weer gezakt ten opzichte van vorige week. Net even gekeken, zit nu op mijn laagste gewicht sinds 41 weken.

Bench Press:
Warming up
2 x 8 x 80 kg
2 x 6 x 80 kg

Cable flys:
3 x 8 x 11.5 kg

Pull ups:
4 x 8 x BW

Low row:
3 x 8 x 80 kg

Lower back machine:
2 x 8 x 45 kg

Shoulder press:
3 x 8 x 16 kg

Side raises:
3 x 8 x 8 kg

Tricpes rope pushdown:
3 x 8 x 20.3 kg

Bicep dumbell curls:
3 x 8 x 10 kg

Gewicht:
73.5 kg

Kcal:
2000 per dag
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven