XXL Nutrition

Realistisch/mogelijk?

Anoniem_1992_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m90
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Ik ben van plan vanaf volgende maand (stevig) te gaan cutten. Maar ik wil hier niet al teveel tijd aan besteden omdat ik zo snel mogelijk weer wil gaan clean bulken. (Mijn overall-goal is massa, maar wil er deze zomer niet als een fatty bijlopen :roflol: )

Mijn huidige stats: 1,89m 85kg en verpercentage ongeveer 20%. (endomorph)
Mijn doel na de cut: een vetpercentage van ongeveer 10%.
Het liefst zou ik in 2/3 maanden mijn doel willen bereiken. Nu vraag ik mij alleen af in hoeverre dit realistisch is.

Ik ben bereid er alles voor te doen (strikt voedingsschema met voldoende groenten, geen alcohol, geen cheatmaaltijden (hoewel misschien 1x in de twee weken wel goed is?) en 4 keer per week trainen waarbij ik 5 tot 7 keer per week cardio kan doen.)

Is mijn doelstelling mogelijk/realistisch?
Tips zijn welkom! En als het zover is ga ik een cutlog bijhouden.

het gaat moeilijk zijn maar is zeker haalbaar, de vraag is alleen hoeveel spiermassa je gaat verliezen.. ik vrees dat je op korte termijn cutten meer spiermassa ga verliezen dan over een langere termijn te cutten

• Topic Starter Topic Starter
het gaat moeilijk zijn maar is zeker haalbaar, de vraag is alleen hoeveel spiermassa je gaat verliezen.. ik vrees dat je op korte termijn cutten meer spiermassa ga verliezen dan over een langere termijn te cutten

Ben ook van plan om op de juiste momenten BCAA's te nemen om spierverlies te beperken. Ik kan ook een maand of 2 extra nemen eventueel, ben benieuwd wat de ervaring van anderen hierbij is.

en 5 tot 7 keer 45min fietsen is wel het maximale denk ik he?

Ik denk dat het wel goed te doen hoor. Als je strikt op je eten ben en goed eet en op juiste momenten denk ik dat het goed te doen is hoor. Hoog in eiwitten en vetten en laag in de khs gaan. Dat werkt iedergeval goed bij mij.

Ik denk dat het wel goed te doen hoor. Als je strikt op je eten ben en goed eet en op juiste momenten denk ik dat het goed te doen is hoor. Hoog in eiwitten en vetten en laag in de khs gaan. Dat werkt iedergeval goed bij mij.

Oke thanks ja dat was ik al van plan!
vind het alleen wel moeilijk om te bepalen hoeveel meer ik op een trainingsdag moet eten en hoeveel op een niet-trainingsdag

Oke thanks ja dat was ik al van plan!
vind het alleen wel moeilijk om te bepalen hoeveel meer ik op een trainingsdag moet eten en hoeveel op een niet-trainingsdag

Ik ook, en heb daarom besloten elke dag te rammen in de gym (nou ja.. 6 dagen dan.)
Ik ben 2 weken geleden begonnen, en wil ongeveer 10kg aan vet verliezen om droog te trainen, ik heb er nu al ruim 4kg af, en ik heb nog 6 weken te gaan voor de overige 6kg. Ik denk dat ik zelfs nog lager ga...

Laatst bewerkt:
Ik ook, en heb daarom besloten elke dag te rammen in de gym (nou ja.. 6 dagen dan.)
Ik ben 2 weken geleden begonnen, en wil ongeveer 10kg aan vet verliezen om droog te trainen, ik heb er nu al ruim 4kg af, en ik heb nog 6 weken te gaan voor de overige 6kg. Ik denk dat ik zelfs nog lager ga...

hmm ik kan max. 5 dagen trainen ivbm werk. 7 keer cardio gaat omdat ik nu thuis een hometrainer heb :)

om je vraag te beantwoorden, dat is in jou handen

heb je al wat schema's ?

hmm ik kan max. 5 dagen trainen ivbm werk. 7 keer cardio gaat omdat ik nu thuis een hometrainer heb :)

Gun je spieren ook rust.

Eet op onderhoud, maak het verschil met cardio. Ben nu 2 weken aan het cutten en ik zie al resultaat. Ik train 4x per week met 20/30 min cardio.

Ja ik ben vorig jaar van 12% naar 4% gecut en goed spieren behoud en alleen heel streng voeding gedaan, nooit cardio ding gestaan. Ik krijg alleen maar meer honger van cardio dus doe ik het nooit.

Hmm, je stats zijn niet zo fantastisch... Wat goed is voor je doel. ALs je je eiwitten op 200+ zet en KT blijft doen ga je weinig of geen spieren verliezen. Gewoon op 1000kcal onder onderhoud gaan zitten. Het gaat snel dan.

om je vraag te beantwoorden, dat is in jou handen

heb je al wat schema's ?
heb nog geen cut-schema gemaakt nee.

maar zal waarschijnlijk op onderhoud worden, zoals hieronder wordt aangegeven.
Gun je spieren ook rust.

Eet op onderhoud, maak het verschil met cardio. Ben nu 2 weken aan het cutten en ik zie al resultaat. Ik train 4x per week met 20/30 min cardio.
bedankt man, ja zo ga ik het doen. hoeveel % sta jij?

Ja ik ben vorig jaar van 12% naar 4% gecut en goed spieren behoud en alleen heel streng voeding gedaan, nooit cardio ding gestaan. Ik krijg alleen maar meer honger van cardio dus doe ik het nooit.
ja ligt waarschijnlijk aan je lichaamstype. (ecto/meso?) ik ben endo, gaat dat niet lukken
ook een bepaald voedingschema?

@ topicstarter, ben je er nog?
rustig he ;)

Hmm, je stats zijn niet zo fantastisch... Wat goed is voor je doel. ALs je je eiwitten op 200+ zet en KT blijft doen ga je weinig of geen spieren verliezen. Gewoon op 1000kcal onder onderhoud gaan zitten. Het gaat snel dan.
1000kcal onder onderhoud? :eek: blijft er niet veel meer van mij over vrees ik :rolleyes:

denk dat ik maar naar waterpoloer luister

heb nog geen cut-schema gemaakt nee.

maar zal waarschijnlijk op onderhoud worden, zoals hieronder wordt aangegeven.

bedankt man, ja zo ga ik het doen. hoeveel % sta jij?

ja ligt waarschijnlijk aan je lichaamstype. (ecto/meso?) ik ben endo, gaat dat niet lukken

rustig he ;)

1000kcal onder onderhoud? :eek: blijft er niet veel meer van mij over vrees ik :rolleyes:

denk dat ik maar naar waterpoloer luister
sorry ik ben gewoon heel entousiast om jou te helpen:o

als je endo bent raad ik keto dieet aan, op onderhoud met laag intensiteit cardeo

Hoeft niet persé.

Geheel afhankelijk van je aanpak, omstandigheden en tijdsduur van de cut.
Raadt je aan deze twee artikelen te lezen.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/setting-the-deficit-small-moderate-or-large.html

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/is-rapid-fat-loss-right-for-you.html

De beste aanpak voor jou hangt van persoonlijke factoren af. Een combinatie van Rapid Fat Loss voor 2 weken met daarna een overstap op een milder dieet voor de overige paar weken zou waarschijnlijk een goede optie zijn in jou geval.

Laatst bewerkt:
Russian Bear;5502351[B zei:
]sorry ik ben gewoon heel entousiast om jou te helpen:o[/B]

als je endo bent raad ik keto dieet aan, op onderhoud met laag intensiteit cardeo
haha oke thanks man ;) ga mij eens inlezen over keto

Hoeft niet persé.

Geheel afhankelijk van je aanpak, omstandigheden en tijdsduur van de cut.
Raadt je aan deze twee artikelen te lezen.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/setting-the-deficit-small-moderate-or-large.html

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/is-rapid-fat-loss-right-for-you.html

De beste aanpak voor jou hangt van persoonlijke factoren af. Een combinatie van Rapid Fat Loss voor 2 weken met daarna een overstap op een milder dieet voor de overige paar weken zou waarschijnlijk een goede optie zijn in jou geval.

bedankt voor de links, ga mijzelf hierin verdiepen! karma

Terug
Naar boven