MuscleMeat

receptoren

@dressed black

U neemt nu alleen test?
En u mening kunnen die toegepast worden op alle AS?

Vind de comments van toch leuk om te horen..

grtzz

Dit is nu hoe niet onderbouwde fabels de wereld in komen die er met geen geweld meer uit te slaan zijn.

Jammer dat we hier geen echte kennis hier hebben op het gebied van cel-functie.

Ik ga me dit weekend eens licht proberen in te lezen op het gebied van receptor functionaliteit en de down/upregulatie die de cel kan toepassen op het aantal receptoren als deze wordt blootgesteld aan een bepaalde stof en of dit voor alle soorten receptoren gelijk is (wat me onwaarschijnlijk lijkt). Misschien als we allemaal een beetje te weten komen dat we samen tot een goed degelijk onderbouwd antwoord komen :D

Dit is nu hoe niet onderbouwde fabels de wereld in komen die er met geen geweld meer uit te slaan zijn.

Ik ga me dit weekend eens licht proberen in te lezen op het gebied van receptor functionaliteit en de down/upregulatie die de cel kan toepassen op het aantal receptoren als deze wordt blootgesteld aan een bepaalde stof en of dit voor alle soorten receptoren gelijk is (wat me onwaarschijnlijk lijkt). Misschien als we allemaal een beetje te weten komen dat we samen tot een goed degelijk onderbouwd antwoord komen :D

Dat is niet voor alle receptoren gelijk, ik zal zelfs meer zeggen, als je goed zoekt zal je vinden dat THEORETISCH gezien je receptoren upreguleren naargelang de androgenenspiegel hoger is, in theorie zijn je receptoren dus het meest verdoet in de nakuur als je nauwelijks androgenen in je lijf hebt.
waarom stoppen de gains op een bepaald punt? omdat je cortisol spiegel tijdens een kuur gigantisch gaat oplopen en het een eigenlijk het ander opheft qua spieropbouwende werking.
daarbij komt dat je steeds meer spiermassa krijgt, beetje dom om te geloven dat als je van 70 naar 85kg ging op een bepaalde dosis aas dat je daarna nog eens 15kg bijkomt op dezelfde dosis, je gewicht ligt nl al een heel stuk hoger!

verder is het wel degelijk zo dat toppers bijna nooit off gaan, max 3 maanden per jaar.

Wat is volgens jou fabels dan?

Ik geef aan dat op deze manier; veel meningen weinig onderbouwing of wetenschappelijke onderzoeken/kennis mensen dingen gaan overnemen en jaren gaan roepen waarvan niet eens zeker is of het wel zo is en dat we daar imho behouden in moeten zijn.

Ik zeg niet dat er iets wel of niet waar is omdat ik naast mijn eigen opvattingen meningen en ideeën ook geen idee heb hoe het nu ECHT in elkaar zit.

oww zoo......ff ter verantwoording. Normaliter doe ik kopie/paste, maar ja k heb geen toestemming om documenten te kopiëren.

Zal ff voor de volledigheid ff wat info. bij doen kunnen 'normale' mensen (zoals ik) dit ook volgen.

“Upregulatie” betekent een toename van het aantal receptoren op de oppervlakte van “doelcellen”.
Downlregulatie is dus precies tegenovergestelde

Laatst bewerkt:
Dat is niet voor alle receptoren gelijk, ik zal zelfs meer zeggen, als je goed zoekt zal je vinden dat THEORETISCH gezien je receptoren upreguleren naargelang de androgenenspiegel hoger is, in theorie zijn je receptoren dus het meest verdoet in de nakuur als je nauwelijks androgenen in je lijf hebt.
waarom stoppen de gains op een bepaald punt? omdat je cortisol spiegel tijdens een kuur gigantisch gaat oplopen en het een eigenlijk het ander opheft qua spieropbouwende werking.
daarbij komt dat je steeds meer spiermassa krijgt, beetje dom om te geloven dat als je van 70 naar 85kg ging op een bepaalde dosis aas dat je daarna nog eens 15kg bijkomt op dezelfde dosis, je gewicht ligt nl al een heel stuk hoger!

Dus hoe meer je spuit, hoe meer je androgeen spiegel stijgt, dus meer androgeen receptoren, bedoel je m zo?

verder is het wel degelijk zo dat toppers bijna nooit off gaan, max 3 maanden per jaar.
ja dus?

Dus hoe meer je spuit, hoe meer je androgeen spiegel stijgt, dus meer androgeen receptoren, bedoel je m zo?

in theorie wel ja.
al zal er wel ergens een punt zijn waarop het gewoon stopt met werken.
verder zullen in theorie wederom sth en/of IGF je gevoeliger maken => nieuwe cellen =>nieuwe receptoren al is het bewijs van hyperplasia door sth ook nog steeds niet staalhard bewezen.

Volgende stukjes lijken te wijzen op een toename van de AR.
Sorry voor de copy paste,de geinteresseerden kunnen er dieper op in gaan.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15564783?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=1&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
CONCLUSIONS: Androgen increases AR expression in VSMCs at the level of both transcription and non-transcription.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15061970?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=2&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
In addition, our present data suggest that testosterone increases AR protein expression in VSMC at the level of both transcription and translation.

De volgende lijkt me meest overeen te komen met de aanname dat de AR upregulates ;

Uit andere studies blijkt ook dat de toevoeging van estradiol aan een androgeen AR-upregulation positief beinvloedt.Daarom ook versterkt de toevoeging ervan aan tren de groei van runderen in de Amerikaanse veeteelt.
Voorbeeld ;
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...nel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...nel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum
Hieruit haal ik het volgende :
Previously, it was shown that testosterone (T) up-regulated neural AR in a dose-dependent manner in both male and female mice.
Hier gaat het om hersencellen ,maar dit stukje bewijst wel upregulation !!

Thus, androgen exposure increased androgen receptor protein levels and specific androgen binding in osteoblastic cells. Androgen action as measured by androgen-mediated transcriptional activation is enhanced in the presence of elevated AR levels. Consequently, these studies have revealed an additional means by which androgens may modulate skeletal metabolism.
Hier wordt de upregulation van de AR in bot aangetoond.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15472231?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DiscoveryPanel.Pubmed_Discovery_RA&linkpos=3&log$=relatedarticles&logdbfrom=pubmed
Is dit de klap op de vuurpijl VOOR upregulation ?
Titel :
Androgen receptor in human skeletal muscle and cultured muscle satellite cells: up-regulation by androgen treatment.
Incubation of satellite cell cultures with supraphysiological testosterone and dihydrotestosterone concentrations (100 nm testosterone and 30 nm dihydrotestosterone) modestly increased AR protein levels. We conclude that AR is expressed in several cell types in human skeletal muscle, including satellite cells, fibroblasts, CD34+ precursor cells, vascular endothelial, smooth muscle cells, and mast cells. Satellite cells are the predominant site of AR expression. These observations support the hypothesis that androgens increase muscle mass in part by acting on several cell types to regulate the differentiation of mesenchymal precursor cells in the skeletal muscle.

Sprekende titel :
Testosterone up-regulates androgen receptors and decreases differentiation of porcine myogenic satellite cells in vitro.

Veel studies tonen aan dat er een zeer sterke sterke toename is van androgene receptoren in kankercellen evenredig met de toegediende dosis androgenen....:(

Kijk :D Nice :thumbs:

[Link niet meer beschikbaar]

ook interessant, de invloed van carnitine l-tartrate op de androgeenreceptoren

das echt interessant

Hmm, ik ken m namelijk anders.

As zorgt niet voor meer receptoren, je hebt een x aantal receptoren bezet is bezet.

AS bind zich aan (vrije)testosteron, dat al aanwezig is in jou lichaam.. daar zit de Androgene Receptor.

Waarom adviseert met proviron dan in een kuur?

das echt interessant

Hmm, ik ken m namelijk anders.

As zorgt niet voor meer receptoren, je hebt een x aantal receptoren bezet is bezet.

AS bind zich aan (vrije)testosteron, dat al aanwezig is in jou lichaam.. daar zit de Androgene Receptor.

Waarom adviseert met proviron dan in een kuur?
je slaat wel een en ander door elkaar bro, lees de stukjes ff, je uitleg over binden aan testosteron is ook lichtelijk verkeerd, aas, of beter, coïtushormonen binden zich aan SHBG en niet aan testosteron.
proviron verlaagt SHBG en daardoor heb je meer testosteron vrij om zen spieropbouwend ding te doen.

je uitleg over binden aan testosteron is ook lichtelijk verkeerd, aas, of beter, coïtushormonen binden zich aan SHBG en niet aan testosteron.proviron verlaagt SHBG en daardoor heb je meer testosteron vrij om zen spieropbouwend ding te doen.

we zeggen precies t zelfde.....ik heb t over Vrije test en zeg t in iets kinderlijker taal.

oke ben ff gaan lezen wat betekend dit?

"increased numbers of myonuclei"

een verhoging van Myonuclei? ? ? ?

Terug
Naar boven