De discussie word nu een stuk interessanter, en sorry Onderhandelen, je haalt nog steeds hyopertrofie en hyperplasie door elkaar. Ondanks de toonzetting van Enrico naar jou (waar vast een korte historie achter zit maar die wil ik hier laten rusten) corrigeert hij je terecht op een aantal punten.
Ik hoef alleen maar te herhalen wat al is gezegd:
Hypertofie=celvergroting
Hyperplasie=celdeling
Er kan idd orgaanvergroting plaatsvinden bij gebruik van IGF (NIET bij anabolen) als aan een aantal voorwaarden word voldaan, maar dit topic gaat daar niet over.
Ik heb ook wat huiswerk gedaan en tref in de onderzoeken ook een verduidelijking van de discussie. Het up/downreguleren van de receptorgevoeligheid is iets wat op zich niet bewezen is MAAR de effecten zijn er niet minder om. In dat licht zijn de persoonlijke ervaringen van Dressed Black wellicht ook nog te onderbouwen.
De factoren die een rol spelen in wat we benoemen als "receptorgevoeligheid" zijn ondermeer:
- Receptor half-life
- Receptor re-generation
- Number of receptors per cel
- Balance of coïtus hormones (estrogen vs androgen)
- Androgen levels
Met name de oestrogenen schijnen een ondermijnende rol te spelen waardoor het kan LIJKEN of de "receptorgevoeligheid" afneemt, maar zich in feite een ander proces afspeelt. De effecten zijn er echter niet minder om.
Ik ben benieuwd wat de lezers verder nog vinden om tot een eenduidiger begrip te komen en tot inzicht hoe we de receptoren in positieve invloed kunnen beinvloeden.
Mooie links Enrico, heel verhelderend.