AndroidHealthClinic

Rechter pols doet vreemd

Sephirothsnake

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
30
Wanneer ik reverse wrist curls doe krijg ik soms een raar(soms pijnlijk) gevoel in mijn rechter pols.
Het is net alsof er iets verschuift en da weer op zijn plek knalt.. soms gaat dit gepaard met pijn. Soms krijg ik ook enkel een pijnscheut. Het gebeurd niet met elke rep.
Maar wanneer ik in de negatieve fase het gewicht probeer tegen te houden heb ik het sneller voor.
Zelfs met 3 kg dumbbells heb ik dit probleem..

Wat is dit pees, los kraakbeen?

ik denk dat er onbewust een verkeerde spanning op je polsen komt. let goed op je techniek bij die oefening want je hebt snel de neiging om je polsen wat te buigen en daar houden ze niet zo van.

ik denk ook dat het aan je techniek ligt, of een onderschuilende blesure anders :dunno:
ik heb ze daarstraks nog gedaan, de oefening is wel zwaar voor de polsen maar het is niet normaal dat je pijnscheuten krijgt en er 'iets verschuifd'...

misschien te hoog in gewicht volgens de sterkte van uw spier. Probeer eens met lager en kijk of je het dan nog hebt.

misschien te hoog in gewicht volgens de sterkte van uw spier. Probeer eens met lager en kijk of je het dan nog hebt.

kan ook, bbcurl doe ik bijna dubbel zo zwaar als reverse curl, misschien dat het daaraan ligt dan en dat je gewoon té zwaar wilt gaan....

Heb da gevoel ook!!! Da wringt wa bij mij.

• Topic Starter Topic Starter
ok thnx

mss door te hard op dieje ket zen muil te slage ?

Je onderarmen en polsen worden al zoveel belast en getraind,als je tenminste zwaar traint met normale oefeningen!
Dus effe stoppen met onderarm en pols training lijkt mij?
Beterschap!

• Topic Starter Topic Starter
ik train ze normaal gezien nooit apart...

vandaag nog eens geprobeerd en het gaat al beter

Bij mij willen ze nog wel is kraken enzo, is dat wel normaal trouwens??

Terug
Naar boven