Fitness Seller

Reden vocht vasthouden

  • Topic starter She2
  • Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 2K
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

She2

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jan 2008
Berichten
445
Waardering
0
Zoals sommige van jullie weten ben ik al een tijdje bezig met mijn buik. Die moest strakker en gespierder. Dat is qua vet gelukt, alleen nu hou ik regelmatig veel vocht vast.
Kan het zijn dat ik meer water moet drinken of juist minder (ik drink nu ongeveer 1,5 liter water per dag, naast thee en vocht uit voeding)?
Kan het aan mijn zuivel gebruik liggen (lactose allergie?), al gebruik ik weinig zuivel: 's morgens 250ml joghurt+karnemelk (shake) en 's avonds 500 gram kwark.

Thanks
 
Van zuivel is bekend dat je er vocht van vast houdt.
 
Maar een opmerking als " Ik hou regelmatig veel vocht vast" ... wat moet ik me daar bij voorstellen ?

Hoe ver ben je met je cut ?

(de meeste mensen die beweren veel vocht vast te houden zijn doorgaans te vet om zich daar druk over te maken)
 
1,5liter water is te weinig. Dus het kan daar mee te maken hebben..
 
1,5liter water is te weinig. Dus het kan daar mee te maken hebben..

Zij hier heeft ook ervaring met zuivel, minder zuivel minder opgeblazen buik. 1.5 l water is imo te weinig, dus iets minder zuivel, iets meer water?

D en A
 
Haar zuivel is toch te verwaarlozen?!
 
het oude bekende : minder/geen zout eten, en vochtafdrijfende voeding eten
 
jep is als goed is veel over te vinden op dbb

rozijnen en gedroogde abrikozen ook goed

asperges als je ervan houdt bleh
 
Maar een opmerking als " Ik hou regelmatig veel vocht vast" ... wat moet ik me daar bij voorstellen ?

Hoe ver ben je met je cut ?

(de meeste mensen die beweren veel vocht vast te houden zijn doorgaans te vet om zich daar druk over te maken)

Het heeft ook met mijn menstruatiecyclus te maken waarschijnlijk, maar ongeveer 3 van de weken per maand houd ik extra vocht vast.
Misschien dat mijn zuivelgebruik in die 3 weken een trigger is, zou dat kunnen?
 
Ah vrouwen... wie weet hoe die werken :) Nee serieus, daar heb ik echt geen verstand van. Gewoon om de 4 weken meten lijkt me (of althans vergelijken met hoe je er 4 weken geleden voor stond).

En zuivel.... zou kunnen... neem eens minder zuivel en zie wat er gebeurd (al denk ik eerder dat het met hormonen te maken heeft dan met lactose)
 
Zat zelf ook met vocht te k*tten. Heb me koolhydraten wat meer verspreid gedurende de dag en dat hielp al veel. 2-2.5l water per dag drinken. Niet te veel kh aangezien dat vocht vasthoudt en niet bevorderlijk is in een cut. En tja...zuivel. Ik neem 250ml magere melk in de ochtend en meer niet.
 
Back
Naar boven