MuscleMeat

Sticky Religie & Spiritualiteit

Deze man zal wel geen Paus worden, veel te gelovig, veel te Christelijk, veel te Katholiek.

Draadje van meer dan 3 berichten met citaten enzo.

Te ambitieus, teveel met de ellebogen gewerkt en op hoofden gestaan in zijn weg naar de top.

Te ambitieus, teveel met de ellebogen gewerkt en op hoofden gestaan in zijn weg naar de top.
Dat valt volgens mij wel mee, hij is, zeker tijdens het pontificaat van Fransiscus, behoorlijk kritisch geweest. Het zal ook geen toeval zijn dat hij gelijk met kardinaal Burke aankwam.

Als ergens de Diversiteit en Inclusie gelukt is...

Dit in tegenstelling tot de Wokies die denken dat er alleen Witten aan de touwtjes trekken.

1000014154.jpg

Biechten in alle talen van de oude monarchie, kan binnenkort naast het graf van de paus.

Een revolutionair idee!

VATICAN CITY — Following the death of Pope Francis, cardinals within the Roman Catholic Church have expressed interest in electing a pope who's actually Catholic this time.

"Call me crazy, but I think the leader of the Catholic Church should be Catholic," said Cardinal Gerard Poupard, archbishop of the church in France. "It has worked pretty well in the past. Maybe we should try that again."

Cardinals are reportedly eager to move past the papacy of Francis and focus on such classic doctrines such as all the stuff that's in the Bible and Catholic teaching. "I actually can't remember what's in the Bible at this point," said Poupard. "We should see what it says. It might be important."

"After Francis, it's clear that it's time to go back to basics," said another cardinal who spoke on condition of anonymity. "We're strongly considering going with a Catholic pick this round."

Gay communists around the world were outraged by the suggestion. "If the Catholic Church picks a Catholic Pope, it's literal genocide," said local drag queen and lapsed Catholic Wren Floriana. "The Vatican must be stopped before billions die."

At publishing time, Vatican officials had reportedly narrowed their candidates down to Mark Wahlberg, Mel Gibson, and JD Vance.

President Macron zou de kandidatuur van Robert Sarah proberen te blokkeren. Dat is wel iets nieuws sinds 1903, de laatste keer dat een Katholieke monarch een veto kon inroepen, nu een president van een seculiere regering.

Macron, als aartsbisschop van de woke-kerk die de weg blokkert naar de eerste "paus van kleur", ik vind het heel ironisch en bijzonder.
Macron kijkt voorbij kleur.

Wat lijkt jou de beste keuze?
Progressieve paus of conservatieve paus?

Haha jij draait ook alles zo jouw kant op dat t je uitkomt :roflol:
Euh nee, volgens mij niet, maar vertel?

Franciscus stond er wel om bekend dat hij weleens dingen zei waarbij er wat afstand zat russen zijn uitspraken en de leer van de Kerk, daar zijn progressieven dol op.

Euh nee, volgens mij niet, maar vertel?
Dat het een misvatting is en oude leer zgn niet bestaat...als t je naratief uitkomt.

Waarom pas je je religie niet helemaal aan aan de huidige tijdsgeest en pleur je m in de prullenbak?

Dat het een misvatting is en oude leer zgn niet bestaat...als t je naratief uitkomt.
Ik bedoel vooral dat er geen nieuwe leer bestaat, maar dat in de omgang met mensen in al hun verscheidenheid wel ruimte zit en verschillen mogelijk zijn.

Het was een referentie naar een antwoord van kardibaal Eijk of hij behoudend of conservatief is en hij antwoordde dat hij gewoon Katholiek is.
Waarom pas je je religie niet helemaal aan aan de huidige tijdsgeest en pleur je m in de prullenbak?
"Een Kerk die trouwt met de tijdsgeest zal spoedig weduwe zijn," zei oa Antoine Bodar eens. Dezelfde Bodar probeert nogal eens uit te leggen dat er een verschil kan zitten tussen het ideaal en de pastorale praktijk. De Kerk is geen "Museum van Heiligen, maar een Werkplaats voor Zondaars".

Ik zeg niet dat ik het zelf overal mee eens ben of dat het makkelijk te verteren is, maar de vraag was wat voor paus mij het beste leek en dat is het antwoord.

Een kerk die niet trouwt blijft authentiek.

Interview van een klein uur met kardinaal Eijk.

Overigens isnhet uitermate storend dat ze bij RTL Nieuws beweren dat de kardinalen uit hun midden de paus kiezen. Dst is weliswaar waarschijnlijk en de afgelopen 500 jaar zo gegaan, maar in theorie kan iedere gedoopte Katholieke man geroepen worden.

Laatst bewerkt:
Wel een eindbaas deze van de "papabili".

Hij heeft sterke Maximilian Kolbe-vibes

Terug
Naar boven