Fitness Seller

Sticky Religie & Spiritualiteit

Kwam net dit tegen van U.G. ivm met verlichting, de natuurlijke staat:

It’s something like you imagine New York. You dream about it. You want to be there. When you are actually there, nothing of it is there. It is a godforsaken place and even the devils have probably forsaken that place. It’s not the thing that you had sought after and wanted so much but totally different.

De duistere, verlaten stilte.

http://sarmoung.wordpress.com/2010/09/18/the-natural-state-in-the-words-of-u-g-krishnamurti-by-peter-maverick/

Je bent de laatste tijd wel erg bezig met bashen op murica he.
Dichtbij is die shit ook te vinden hoor:

Nederland
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2TlxJ1hjQT8#t=60

"het is geen religie, het is een relatie met god"

Is dit argument ook al overgewaaid van Murica's protestanten?

Het is een gepercipeerde relatie. Voor je van een relatie tussen jou en god kan spreken, moet je

1) aantonen dat er een god is
2) een manier hebben om ermee te communiceren.
3) een manier hebben om het verschil kan aantonen tussen echte gesprekken met god en hallucinaties aan te tonen, want er zijn veel verschillende religie die iets soortgelijks beweren, maar ze kunnen niet allemaal juist zijn(wel allemaal hallucinaties daarentegen).
4) een manier hebben om aan te tonen dat jouw god wel aan de spirituele telefoon hangt en niet kabouter Burnitall.

Het blijft een religie, want je blijft met een godsgeloof, een stel dogma, doctrines, tradities,... zitten zelfs al heb je een relatie.

"religie zit in het hoofd, relatie zit in je hart"

Vandaar dat mensen met bv dementie, wat puur op het brein inwerkt, er niet voor zorgt dat je je naasten niet meer herkent, want dat zit in het hart.

Vitalisme is bad mkay. Het staat ms in de bijbel maar het is gewoon bullshit.

Laatst bewerkt:
hoi ik communiceer direct met het opperwezen.

Zitten een hele hoop van mijn argumenten in, het agenticity-argument uit psychologie, de demonstratie dat religie een sociaal fenomeen is ipv intellectueel, en ditto verspreiding heeft.

Het mappa mundi-argument is onzin daarentegen. Het is niet omdat we op geographische basis weinig vooruitgang hebben gemaakt dat we het niet gedaan hebben op andere gebieden. Wetenschap gebeurt vaak in schokken als revolutionaire nieuwe data beschikbaar is, vooral Kuhniaans. Er was nu eenmaal niemand in de Christelijke contrijen die naar Amerika was gegaan, had geen invloed op chemie. De Dark Ages waren helemaal niet zo "Dark", noch lag het vooral aan het Christendom.

Dat wetenschap plots terug een boost kreeg was ook een cultureel fenomeen, de Renaissance.

Laatst bewerkt:
hoi ik communiceer direct met het opperwezen.
a788e808d5c1b6c0fe3b6b7ec5bae55d.jpg

http://forum.dutchbodybuilding.com/...aaien-wie-heeft-eens-gedaan-79196/index2.html

• Topic Starter Topic Starter
Was ooit een goed topic.

Vind het nogal een dubieuze monoloog. Hij geeft aan dat er geen toekomst is voor religie, om vervolgens te zeggen wat wel belangrijk is. Er mist een klein stukje, een overgang, een beargumentatie waarom religie geen toekomst heeft. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik religie iets positiefs of moois vind, het wordt vooral gebruikt om mensen hetzelfde te laten denken, hetzelfde te laten handelen, oftewel, om te controleren.

Daarnaast geeft hij aan dat de "outer science" het leed tot 90% kan verminderen (waarom 90% geen idee, maar het lijkt veel, en het is altijd fijn om een cijfertje erin te gooien denk ik.) Wat is nu precies die verbetering van outer science? Nog meer gebied op vooruitgang van genezing van ziektes, etc.? Dit geldt maar voor een deel van de bevolking die hiervan kan genieten, sinds de geneeskunde, de wetenschap, zich voor het grootste deel op Europa en de Verenigde Staten focust. Pas daarna kan je zien hoeveel er geleden wordt, die ernstige zogenaamde 10%? (awareness, watchfullness) Alle zaken als honger, miserie, een dak boven het hoofd, kunnen allemaal worden opgelost worden door de wetenschap? Waarschijnlijk wel in een utopie. Wetenschap is concurrentie, het eerder weten van zaken dan een andere zodat jij hiermee winst kan maken, en de ander niet. Technologische vooruitgang, wetenschap, werkt in groot deel in functie van een kapitalistisch systeem van accumulatie, maar niet van distributie.

• Topic Starter Topic Starter
Does Hell Exist?

*facepalm*

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven