XXL Nutrition

Revolutie in Iran?

Peiling Peiling Revolutie ?

• Totaal stemmers
    46

Pumped

Ripped Bodybuilder
Waardering
110
Lengte
1m82
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Vandaag zijn er weer honderdduizenden mensen de straat opgegaan om te protesteren en er zijn zelfs schoten gevallen.

Wat denken jullie? Is dit het begin van een revolutie?

• Topic Starter Topic Starter
er is minimaal 1 persoon doodegeschoten. En een onbekende aantal is gewond geraakt door schoten, zie net de bloederige beelden :eek:

Dit moet wel een revolutie worden...

Leuzen: '' wees niet bang, wees niet bang, we zijn samen!'' Laten we hopen dat dat lukt, denk dat heel veel bang zullen zijn aangezien er zelfs geschoten wordt.

Let's ****ing hope so!
Dat ze daar eens een fatsoenlijke democratie invoeren. Vrouwen mogen er niet zonder hoofddoek over straat..pff..

Ben wel erg benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen, ben bang dat bij Ahminejad(oid) straks het geduld opraakt en dat er echte klappen gaan vallen.

En dan Mousavi aan het bewind? Wal in de sloot lijkt me, de periode waar hij premier was is 1 van de bloedigste periodes die Iran ooit heeft gekend.

hhmm heb dr mn twijfels bij.
de geest onder het volk is samenhangend gaan leven. maar ik denk dat het een langzame dood zal sterven.
op een gegeven moment zal de regering de knop omdraaien en het bloedig onderdrukken onder het mom de vrede te herstellen

Ik hoop dat ze vol houden en dat de verkiezingen dan eerlijk gaan.

Ik denk alleen dat het net als in China gaat, en de protesten gewelddadig de kop in worden gedrukt.

En dan Mousavi aan het bewind? Wal in de sloot lijkt me, de periode waar hij premier was is 1 van de bloedigste periodes die Iran ooit heeft gekend.

Nee klopt. Is een k*t poll eigenlijk.

Mousavi is niet de geschikte persoon. Ik geloof dat hij een tussenstop is totdat er echte vrije verkiezingen komen. Ik geloof dat als Khatami ipv Mousavi was gekomen dat ze iig een persoon hadden waar men meer vertrouwen geloof in kon hebben.

Over die dode trouwens, de mensen zouden helemaal niets gedaan hebben waarna er ineens geschoten werd. De oproerpolitie/revolutionaire garde deed niets maar er zou een andere eenheid zijn die ineens had geschoten op jongeren. De overleden jongen (20) zouden ze gelijk mee hebben genomen.

En ook in de rest van het land was het vandaag nog erger dan de afgelopen dagen!

Echt erg wat daar nu weer gebeurd. Hoop dat het snel voor bij is, in oktober en 2012 gaat mijn pa er heen.
Gewoon eerlijke verkiezingen, lijkt idd op china dit.

vandaag alleen al zijn er alweer 4 mensen gedood...

edit: 4 jongens en 2 meisjes...

Laatst bewerkt:
Het idee dat zo veel mensen iemand niet willen als regeringsleider, dat zo massaal uiten en bereid zijn om daarvoor persoonlijk gevaar te lopen is ontzettend inspirerend en heel erg bewonderenswaardig.

Tegelijkertijd ben ik ontzettend blij dat wij hier (nog) niet in een dergelijke situatie zitten.

Ik hoop dat deze protesten aan blijven houden en dat er een eerlijk democratisch proces op gang komt.

7 doden....??

Zag vanochtend het journaal...maar wat ik niet helemaal begrijp is wat de lijn van gebeurtenissen nou precies is.

Er zijn honderdduizenden mensen de straat op gegaan...maar is er nou geschoten voor of na ze gebouwen in de fik staken van Basij? Als ik het zo hoor veroordelen Obama en anderen het geweld tegen vreedzame protesten. Los van het feit dat ik de protesten steun en geweld als legitiem beschouw tegen een dictatoriaal regime...lijkt het me toch een vreemde opvatting over vreedzaam.

Ah ja, een seculier Iran zou leuk zijn maar daar zijn ze nog lichtjaren van verwijderd met Ahimjidaufhafuhahufhahfjad of Mousavi. Ik ving laatst wel op dat Mousavi voor een open dialoog met het 'Westen' is en dat lijkt me wel een fijne gedachte.

Bush is hier ook herkozen tegen ieders zin.
Belkenende hetzelfde.

Toch zitten hier geen achterlijken die auto's in brand gaan steken omdat ze ermee oneens zijn.

Neerschieten die rellenaars. Als ze het niet leuk vinden in Iran dan moeten ze gewoon oprotten naar een ander oord. Moet je je eens voorstellen dat die buitenlanders hier gaan protesteren en auto's in brand gaan steken omdat links niet meer regeert in dit land. Rot dan op als het je niet bevalt. opt**fen, beter kwijt dan rijk.

Neerschieten die rellenaars. Als ze het niet leuk vinden in Iran dan moeten ze gewoon oprotten naar een ander oord. Moet je je eens voorstellen dat die buitenlanders hier gaan protesteren en auto's in brand gaan steken omdat links niet meer regeert in dit land. Rot dan op als het je niet bevalt. opt**fen, beter kwijt dan rijk.

Heb je enig idee hoe het politieke bestel in mekaar zit daar? (tenzij je post sarcastisch bedoeld was) Of zeg je van de mensen die bv. in de Sovjet goulags zijn omgekomen "they had it coming"?

Heb je enig idee hoe het politieke bestel in mekaar zit daar? (tenzij je post sarcastisch bedoeld was) Of zeg je van de mensen die bv. in de Sovjet goulags zijn omgekomen "they had it coming"?

Waarom wonen ze er nog, als ze het zo slecht hebben?
Blijkbaar hebben ze het naar hun zin zo. Net als joodjes, ik dacht dat in Iran de meeste joden in heel Islamia woonden. Raar dat ze niet naar israel wezen.

Zo slecht hebben ze het dus niet. Enkel rellen willen ze, hebben we hier ook met bontkraagjes. Die claimen het ook slecht te hebben.

Ben benieuwd wat er vandaag weer gaat gebeuren.

Waarom wonen ze er nog, als ze het zo slecht hebben?
Blijkbaar hebben ze het naar hun zin zo. Net als joodjes, ik dacht dat in Iran de meeste joden in heel Islamia woonden. Raar dat ze niet naar israel wezen.

Zo slecht hebben ze het dus niet. Enkel rellen willen ze, hebben we hier ook met bontkraagjes. Die claimen het ook slecht te hebben.

ik irriteer me mateloos aan jou posts. Je weet gewoon geen ene **** van de hele situatie (blijkbaar) en toch reageer je in alle topics over Iran. Verdiep je eens een beetje in de hele situatie in Iran.

Jezelf ergens in verdiepen is nogal lastig met een mentale handicap, laat die fantast in zijn waarde.

Ben benieuwd wat er vandaag weer gaat gebeuren.

ik irriteer me mateloos aan jou posts. Je weet gewoon geen ene **** van de hele situatie (blijkbaar) en toch reageer je in alle topics over Iran. Verdiep je eens een beetje in de hele situatie in Iran.

Wat er in verweggistan gebeurt boeit mij eerlijk gezegd niet zo.
In ieder geval zou ik er opt**fen als ik het slecht had. Ik ga ook niet in een bedrijf werken die mij slecht behandelt.

Ga weg en neem je hele familie weg, kom in ieder geval niet hierheen!

Ik denk dat de opstanden gewelddadig gaan neergeslagen blijven worden tot ze vanzelf ophouden. Mousavi kan zich op dit moment ook niet té veel profileren, want dan maakt hij het zich heel moeilijk voor de periode nadien.

Feit is wel dat we met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen zeggen dat de verkiezingen niet eerlijk verlopen zijn: de snelheid waarmee de resultaten bekend waren, het feit dat Mousavi in zijn geboortestreek geen klinkende overwinning heeft behaald, de zeer hoge opkomst, allemaal net iets te toevallig om nog als normaal beschouwd te kunnen worden.

Rusland heeft Ahmadinejad trouwens al erkend als overwinnaar van de verkiezingen en China zal wel snel hetzelfde doen, beide in hun hoedanigheid van bevoorrechte handelspartners.

Kortom, ik denk dat de terechte opstand nog wel even zal duren, maar na een tijdje zal men het toch opgeven, mede door de gewelddadige repressie.

Terug
Naar boven