MuscleMeat

rice powder van B&F (krijg er geen energie van)

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
359
ik heb nu al een paar dagen zo'n zak van 1 kg rice powder geprobeerd van B&F
en als ik zo'n shake neem voel ik uren later totaal geen extra energie ofzo.
ik voel me gewoon futloos na een uur of 2.
als ik de shake vervang door echte bruine rijst (zelfde aantal gr carbs) voel ik me stuk energieker en sterker.

gezien de rijst poeder nogal hard korrelig structuur is (net als zand) Het is tenslotte gewoon gemalen rijst.
heb ik het idee gekregen dat het lichaam er helemaal niks mee kan en niet opgenomen word.

Dit is zomaar een theorie uit losse pols geschud en vroeg me af of hier iets van waarheid in zit?

ongekookte rijst kan je lichaam sowieso niets mee toch?

• Topic Starter Topic Starter
ok interessant.

Dan maar terug naar havermout poeder :P

ik heb nu al een paar dagen zo'n zak van 1 kg rice powder geprobeerd van B&F
en als ik zo'n shake neem voel ik uren later totaal geen extra energie ofzo.
ik voel me gewoon futloos na een uur of 2.
als ik de shake vervang door echte bruine rijst (zelfde aantal gr carbs) voel ik me stuk energieker en sterker.

gezien de rijst poeder nogal hard korrelig structuur is (net als zand) Het is tenslotte gewoon gemalen rijst.
heb ik het idee gekregen dat het lichaam er helemaal niks mee kan en niet opgenomen word.

Dit is zomaar een theorie uit losse pols geschud en vroeg me af of hier iets van waarheid in zit?

Nope, het wel of niet malen van een stof veranderd niks aan de chemische consistentie. Dus in beide gevallen krijg je gewoon gekookte zilvervliesrijst binnen. Mits in het product van bodyenfitshop zit wat zij beloven, waar ik eerlijk gezegd niet aan twijfel.

Snellere vertering? In poedervorm heeft de maag er minder werk mee denk ik tegenover de gewone versie. Maar of dit bepalend is weet ik ook niet.

Waarom eet je die meuk? Neem een boterham of zo. :D
Geld verdienen aan gemalen rijst, alleen bij babies en BBers.

Door het malen krijgt de zilvervliesrijst een groter oppervlak. Wellicht wordt het hierdoor ook sneller verteerd?

Ik mix mijn ontbijt rijstshake altijd de avond van te voren al. Wordt alles lekker goed week, en wordt niet dik.
Ik gain er iig prima op.

Terug
Naar boven