MuscleMeat

Review Rice & Protein - Bodylab

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Weightgainer / maaltijdvervanger
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Bodylab Rice & Protein heeft een ideale verhouding van koolhydraten en eiwitten. En het beste nieuws is dat deze koolhydratenbron voor 100% uit zilvervliesrijst bestaat. De beste koolhydraten bron die je kunt wensen als sporter. Voor de eiwitten is een hoogwaardige mix gecreëerd van de 6 meest ideale eiwitbronnen voor sporters. Deze mix geeft je net als gekookte kip een vetvrije bron van eiwitten maar met een nog hogere biologische waarde!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Een matig zoete, volle, eiwitachtige smaak, licht korrelig
  • Welke dosis heb je gebruikt? 5 scheppen in 350ML magere melk
  • Waar heb je het supplement gekocht? Bodylab
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis t-shirt, gratis shakebeker, 3 gratis repen, snelle levering. Deze extra's krijg je wel alleen als b2b klant. Shakebeker of shirt kan je wel gratis krijgen als je er naar vraagt denk ik.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 32,95
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? De kans is groot. Het is een interessant product.

Mijn review:

*Zie ook de CCG review voor meer info en een vergelijking*

Bodylab brengt met Rice & Protein een interessant product op de markt. Men heeft vastgesteld dat veel amateursporters niet de tijd hebben om te eten als een wedstrijdatleet, en daarom vaak tekortschieten op vlak van voeding. In het verleden zijn er daarom maaltijdvervangers op de markt gekomen, die snel klaargemaakt konden worden in een shakebeker of blender. De eerste maaltijdvervangers en weightgainers zaten helaas vol met suikers, minderwaardig aan een volwaarde maaltijd. Dat deze suikers 50% of 100% bestonden uit maltodextrine i.p.v. dextrose of fructose betekende nog niet dat de opname geleidelijk genoeg was, of de maaltijd gezonder werd. Suiker bevat namelijk geen micronutriënten of vezels. Sterker nog, het onttrekt andere micronutriënten uit het lichaam die dus weer aangevuld moeten worden.

Het doel is dus om niet alleen een gezondere maaltijdvervanger te maken, maar ook eentje die langzaam genoeg opneemt om de krachtsporter voldoende lang te voorzien van een gevulde maag en een geleidelijke opname van voedingsstoffen. Daarom zagen we al maaltijdvervangers / weightgainers met gemalen haver.

Rice & Protein is weer een goede stap in die richting. Het product bevat fijngemalen, verteerbare zilvervliesrijst en hoogwaardige eiwitten waaronder kippeneiwit, wei en caseïne. Met name interessant omdat rijst voor veel mensen beter verteerbaar lijkt te zijn dan alternatieve koolhydraatbronnen. Bovendien is rijst ook al sinds de eerste bodybuilding-maaltijden de koning van de koolhydraten, natuurlijk ook niet zonder reden. Zilvervliesrijst neemt in combinatie met eiwit geleidelijk op, en bevat ook nog de nodige micronutriënten en vezels.

Het is dus een typische bodybuilding-maaltijd in de blender, als oplossing voor het moeilijk beschikbaar zijn van een warme maaltijd. Daarom is dit bijna eerder voeding dan suppletie. Hoewel de shake nooit alle maaltijden mag vervangen, en vooral dient om de extra behoeften van de krachtsporter op te vangen.

Is de shake identiek en evenwaardig aan een kip met rijst maaltijd? Waarschijnlijk niet, niets gaat boven een warme maaltijd met vlees en gekookte rijst. Bovendien mis je de nodige groenten. Maar het is wel een uitstekende oplossing als het echt niet lukt om warm te eten. En het is in elk geval beter dan de shakes die barsten van de suikers en goedkope wei-eiwitten.

Ik denk dat dit een betaalbaar en nuttig product kan zijn voor wie nood heeft aan een snelle maaltijdvervanger, en dat meen ik oprecht zonder dat er belangen mee gemoeid zijn.

Bodylab's Rice & Protein krijgt dan ook een 9/10 en valt voor mij onder de aanraders.

Ander topic over dit product: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/rice-and-protein-bodylab-228526/

rice_protein.jpg

maaltijd_shake.jpg

Dat het maar net zoveel kost is juist goed. Want het is beter dan een gewone weightgainer.

Instant oats + whey is op zich al prima, maar als maaltijdvervanger minderwaardig aan deze R&P.
Het klinkt wel goed,
vooral omdat ik vaker problemen heb met tijd te kort ivm werk, trainen,

weinig tijd voor het koken, ik probeer ook echt altijd warm eten te maken

maar soms lukt dit gewoon niet en dan zou dit zeker goed van pas komen,

maar is het ook handig om in de cut te nemen?

neem aan dat het gewoon kan toch?

• Topic Starter Topic Starter
Het klinkt wel goed,
vooral omdat ik vaker problemen heb met tijd te kort ivm werk, trainen,

weinig tijd voor het koken, ik probeer ook echt altijd warm eten te maken

maar soms lukt dit gewoon niet en dan zou dit zeker goed van pas komen,

maar is het ook handig om in de cut te nemen?

neem aan dat het gewoon kan toch?
Het kan, maar je moet er wel rekening mee houden dat vloeibare voeding altijd minder vult. Al valt dat bij deze WG/MR goed mee.

Dan wel water of magere melk gebruiken.

Het kan, maar je moet er wel rekening mee houden dat vloeibare voeding altijd minder vult. Al valt dat bij deze WG/MR goed mee.

Dan wel water of magere melk gebruiken.
oke bedankt,
ja ik snap wel dat het minder vult, misschien dat ik dan ook maar een halve shake neem op die momenten, zodat het niet te veel in een keer is,
en dan kan ik na mijn trainingsmoment alnog een wat kleinere portie warm eten nuttigen,

in ieder geval bedankt voor de review dit word een succes voor mij denk ik! :)

Vooralsnog zie ik de meerwaarde niet tegenover CCG.
Rice & Protein heeft per 100gr een iets lagere energiewaarde en de helft minder voedingsvezels.
Rice & Protein heeft wel iets meer kh's en de helft minder vet in vergelijking met CCG.

Vooralsnog zie ik de meerwaarde niet tegenover CCG.
Rice & Protein heeft per 100gr een iets lagere energiewaarde en de helft minder voedingsvezels.
Rice & Protein heeft wel iets meer kh's en de helft minder vet in vergelijking met CCG.
Logische vaststellingen, rijst bevat wat minder vezels en vetten dan granen. Rijst is echter rijk aan carbs en bevat weinig zout.

Verder moet ik CCG nog bekijken en reviewen dus kan er niets over zeggen. Sowieso ook beter dan de suiker-MRP/WGs maar op vlak van eiwit valt er zeker nog een onderscheid te maken. R&P bevat verschillende soorten eiwit, waardoor het mogelijk beter is als MRP. Maar dat moet ik bekijken. Sowieso heeft R&P een meerwaarde ten opzichte van de meeste MRPs en WGs.

Het nadeel van complex carb gainer is dat het maar voor 50% uit havermout bestaat, en de overige 50% is maltodextrine, en matlodextrine is helaas ook een suiker die snel door het lichaam wordt opgenomen...

R&P bevat 100% koohlydraten uit rijst :)

Het nadeel van complex carb gainer is dat het maar voor 50% uit havermout bestaat, en de overige 50% is maltodextrine, en matlodextrine is helaas ook een suiker die snel door het lichaam wordt opgenomen...

R&P bevat 100% koohlydraten uit rijst :)
Je hebt idd gelijk.
Ik heb een emmer besteld, ben benieuwd naar de smaak, is het ook nog een beetje te drinken met water?

Heb mij vandaag ook zo’n emmer besteld, na al die positieve reviews die ik hier mocht lezen. Ook wat mij betreft is een product als deze géén overbodige luxe. Het is niet altijd even makkelijk om steeds volwaardige maaltijden te nuttigen, zeker niet wanneer ze moeten ‘opgewarmd’ worden. Bij ons op het werk is het overigens bijzonder moeilijk om tijdens de uren ‘hele maaltijden’ te nuttigen, waardoor het dikwijls enig kunst-en vliegwerk vraagt om wat klaar te maken. Heb voorheen al de nodige gainers gebruikt, werd er alleen maar ‘vetter’ van… tegenwoordig houd ‘k het dan op boterhammen, met mager beleg, magere kwark of oats in de blender gestopt met een halve liter magere melk, whey, soms nog enkele ei-eiwitten en twee eetlepels peanut butter als ‘k hem extra ‘stevig’ wil maken. Ben wel benieuwd naar deze! :p

Zoals gezegd van gainers werd ik enkel vetter, heb er een hoop geprobeerd… boden mij niet echt het resultaat dat ik verhoopte. We zien wel wat het geeft met deze rice & protein… :p

Ik heb de eerste paar KG al te pakken na een tijdje niet getraind te hebben. Tot nu toe nog nooit gehad dat ik met een koolhydraten product zo droog als nu heb kunnen opbouwen. Zijn echter de eerste paar kg's die gaan altijd het snelst en makkelijkst. Ik zal over een paar weken nog een update plaatsen.

dit is zeker een product waar ik zeer tevreden over ben, en dat komt bij mij maar sporadisch voor. service is echter ronduit k*t. eerste keer onder rembours besteld en dat was de volgende dag in huis, nu 4 emmers besteld bij overschrijving maar duurd nu wel erg lang. afgelopen maandag maar is gebeld... geld was wel binnen maar er scheen iets mis gegaan te zijn en zou zsm verstuurd worden, heb echter nog steeds niks binnen of een mail gekregen dat het verzonden zou zijn. morgen nog maar is bellen :mad:

op dit soort shit zit ik voor een suplement niet te wachten...

Welke dag is de bestelling geplaatst? Overschrijvingen doe je best op een maandag, dan gaan ze het snelst heb ik gemerkt. Heb verder nog geen problemen gehad met de levering vanuit Bodylab, maar het kan altijd ergens misgaan.

Ik vind het een beetje twijfelachtig als vervanger voor de maaltijd. Aangezien ze op de website zeggen dat je 5 scheppen moet nemen per 200 tot 350 ML melk. In de tabel eronder gaan ze dan uit van 45 Gram product. Aangezien het product 365 KCal heeft per 100 gram, zou dat dus per maaltijd op net iets boven de 150 Kcal uitkomen. Dat zijn twee banaantjes man!

---------- Toegevoegd om 09:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:35 ----------

ik heb de vanille sinds een week en ik vind m lekker alleen die korrels zijn wat minder maargoed.. je moet er wat voor over hebben.

Alleen moet ik zeggen dat ie bij mij niet echt vult ( 7 scoops en 450 ml melk..) na anderhalf uur toch wel weer honger..

Maar alsnog wel goed als tussendoortje te gebruiken!

mjah dat is ook maar 360 Kcal ;)

En hoevaak nemen jullie dit product dan?
Het een maaltijdvervanger of extra maaltijd, dus iedere dag lijkt mij onnodig.
Denk dat t van zon shake nooit de bedoeling is dat je t als maaltijd vervanger gebruikt?...extra maaltijd vind ik een heel ander verhaal..

Shakes zijn imo voor de extras....of zie ik t helemaal verkeerd...

maar iig shakes zijn prima naar binnen te werken...blyft idd wat onder in hangen...maar drink je je beker half leeg....weer ff shake...dan kryg je bij poging 2 alles prima binnen!!....en idd lykt my btr dan alle "op-suiker-basis-shakes":) ?

---------- Toegevoegd om 10:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:18 ----------

Je hebt idd gelijk.
Ik heb een emmer besteld, ben benieuwd naar de smaak, is het ook nog een beetje te drinken met water?
ja:)....blyft wel wat gruis plakken...mja rijst ist denk ik sowieso niet zo oplosbaar als andere middeltjes?

Het is niet altijd even makkelijk om steeds volwaardige maaltijden te nuttigen, zeker niet wanneer ze moeten ‘opgewarmd’ worden. Bij ons op het werk is het overigens bijzonder moeilijk om tijdens de uren ‘hele maaltijden’ te nuttigen, waardoor het dikwijls enig kunst-en vliegwerk vraagt om wat klaar te maken.

Zit momenteel op een 4200 Kcal cleanbulk en vind dat een waanzinnige massa om te eten met "zuiver voeding". Toch kien ik het zo uit dat ik om het uur wat kan eten. Soms loop ik zelfs even uit een meeting weg " naar het toilet " en eet ik iets. Op een uitzondering na lukt het me meestal wel om dit dagelijks te doen. Massgainers kijk ik toch wat gereserveerd tegenaan.

Inmiddels is de eerste emmer leeg, heb vandaag weer twee emmers gekregen, zat verder niets bij maar dat zal wel alleen voor vaste klanten zijn.

Ik vind het een beetje twijfelachtig als vervanger voor de maaltijd. Aangezien ze op de website zeggen dat je 5 scheppen moet nemen per 200 tot 350 ML melk. In de tabel eronder gaan ze dan uit van 45 Gram product. Aangezien het product 365 KCal heeft per 100 gram, zou dat dus per maaltijd op net iets boven de 150 Kcal uitkomen. Dat zijn twee banaantjes man!

---------- Toegevoegd om 09:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:35 ----------

mjah dat is ook maar 360 Kcal ;)
Wilde R&P kopen, maar deze reactie zet mij aan het denken. Kan iemand met ervaring met R&P hierop reageren? bvd

15 gr. per vlak afgestreken maatschep x 5 = 75 gr.

3,65 x 75 = 273,75 kcal product

273,75 kcal + 350ML magere melk (115,5 kcal) = 389,25 kcal per shake

Kleine maaltijd dus, maar het is ook vooral als aanvulling bedoeld (tussendoor). Wil je er een grote(re) maaltijd van maken dan doe je gewoon x 1,5 of x 2. En/of je neemt halfvolle melk ipv magere.

Wilde het eigenlijk als extra maaltijd gebruiken, om op 3800 kcal uit te komen. Voor dat doel is het me te duur, maar als vervanger zie ik ook niet echt het nut, vanwege het lage kcal. Het werkt dan wel, maar als je 2 x normale portie moet nemen wordt t erg duur.

Nog een tip om kcal te verhogen: doe er een eetlepel olijfolie bij, dat is meteen 100 kcal erbij. Die vetten zijn sowieso goed om toe te voegen in een maaltijd. In de shake zitten geen vetten en simpele suikers, dat maakt dat het relatief laag is in kcal. 32,95 euro duur? Valt mee.

Ik vind het goed spul, ik heb bij de makro een doos rietjes gehaald dikke kwaliteit, ik roer ermee de losse deeltjes weg ideaal zo blijft er nooit iets onderin achter in de shake beker.

Ik zie het wel meer als een extra kleine maaltijd,ideaal met druk werk of op vakantie

Terug
Naar boven