Fitness Seller

Review Rice & Protein - Bodylab

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Weightgainer / maaltijdvervanger
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Bodylab Rice & Protein heeft een ideale verhouding van koolhydraten en eiwitten. En het beste nieuws is dat deze koolhydratenbron voor 100% uit zilvervliesrijst bestaat. De beste koolhydraten bron die je kunt wensen als sporter. Voor de eiwitten is een hoogwaardige mix gecreëerd van de 6 meest ideale eiwitbronnen voor sporters. Deze mix geeft je net als gekookte kip een vetvrije bron van eiwitten maar met een nog hogere biologische waarde!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 1 week
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Een matig zoete, volle, eiwitachtige smaak, licht korrelig
  • Welke dosis heb je gebruikt? 5 scheppen in 350ML magere melk
  • Waar heb je het supplement gekocht? Bodylab
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis t-shirt, gratis shakebeker, 3 gratis repen, snelle levering. Deze extra's krijg je wel alleen als b2b klant. Shakebeker of shirt kan je wel gratis krijgen als je er naar vraagt denk ik.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 32,95
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? De kans is groot. Het is een interessant product.

Mijn review:

*Zie ook de CCG review voor meer info en een vergelijking*

Bodylab brengt met Rice & Protein een interessant product op de markt. Men heeft vastgesteld dat veel amateursporters niet de tijd hebben om te eten als een wedstrijdatleet, en daarom vaak tekortschieten op vlak van voeding. In het verleden zijn er daarom maaltijdvervangers op de markt gekomen, die snel klaargemaakt konden worden in een shakebeker of blender. De eerste maaltijdvervangers en weightgainers zaten helaas vol met suikers, minderwaardig aan een volwaarde maaltijd. Dat deze suikers 50% of 100% bestonden uit maltodextrine i.p.v. dextrose of fructose betekende nog niet dat de opname geleidelijk genoeg was, of de maaltijd gezonder werd. Suiker bevat namelijk geen micronutriënten of vezels. Sterker nog, het onttrekt andere micronutriënten uit het lichaam die dus weer aangevuld moeten worden.

Het doel is dus om niet alleen een gezondere maaltijdvervanger te maken, maar ook eentje die langzaam genoeg opneemt om de krachtsporter voldoende lang te voorzien van een gevulde maag en een geleidelijke opname van voedingsstoffen. Daarom zagen we al maaltijdvervangers / weightgainers met gemalen haver.

Rice & Protein is weer een goede stap in die richting. Het product bevat fijngemalen, verteerbare zilvervliesrijst en hoogwaardige eiwitten waaronder kippeneiwit, wei en caseïne. Met name interessant omdat rijst voor veel mensen beter verteerbaar lijkt te zijn dan alternatieve koolhydraatbronnen. Bovendien is rijst ook al sinds de eerste bodybuilding-maaltijden de koning van de koolhydraten, natuurlijk ook niet zonder reden. Zilvervliesrijst neemt in combinatie met eiwit geleidelijk op, en bevat ook nog de nodige micronutriënten en vezels.

Het is dus een typische bodybuilding-maaltijd in de blender, als oplossing voor het moeilijk beschikbaar zijn van een warme maaltijd. Daarom is dit bijna eerder voeding dan suppletie. Hoewel de shake nooit alle maaltijden mag vervangen, en vooral dient om de extra behoeften van de krachtsporter op te vangen.

Is de shake identiek en evenwaardig aan een kip met rijst maaltijd? Waarschijnlijk niet, niets gaat boven een warme maaltijd met vlees en gekookte rijst. Bovendien mis je de nodige groenten. Maar het is wel een uitstekende oplossing als het echt niet lukt om warm te eten. En het is in elk geval beter dan de shakes die barsten van de suikers en goedkope wei-eiwitten.

Ik denk dat dit een betaalbaar en nuttig product kan zijn voor wie nood heeft aan een snelle maaltijdvervanger, en dat meen ik oprecht zonder dat er belangen mee gemoeid zijn.

Bodylab's Rice & Protein krijgt dan ook een 9/10 en valt voor mij onder de aanraders.

Ander topic over dit product: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/rice-and-protein-bodylab-228526/

rice_protein.jpg

maaltijd_shake.jpg

ik heb de vanille sinds een week en ik vind m lekker alleen die korrels zijn wat minder maargoed.. je moet er wat voor over hebben.

Alleen moet ik zeggen dat ie bij mij niet echt vult ( 7 scoops en 450 ml melk..) na anderhalf uur toch wel weer honger..

Maar alsnog wel goed als tussendoortje te gebruiken!

als t niet "vult" is dat toch alleen maar goed....je hebt dan eigenlyk alles binnen...en je kan nog meer eten....zon shake naar binnen werken is minuten werk....voor de mensen die werken....is t dus ideaal om in korte pauzes Shake naar binnen gieten...en dan heb je nog tijd en ruimte in je maag voor nog wat....boterhammen (of wat dan ok) naar binnen te werke!?

of zie ik t verkeerd?

is iig goed naar binnen te werken....gruis wat er in zit.....went van zelf...en t heeft naar paar bekers wel wat:P

Heb deze ook besteld maar na bijna 2 weken nog steeds niets gearriveerd ???
En mijn emails worden ook niet beantwoord...

vandaag telefoon gekregen van bodylab zelf, mijn bestelling was verloren gegaan en ze hebben een nieuwe opgestuurd!
Goede service bij bodylab!!!

nieuwe emmer binnen gehad....Choco nu....ment volgens my veel btr als Vanille....kan ok aan my liggen

Gister binnen gekregen de ''vanille'' smaak
ik moet zeggen dat ik hem erg lekker vind,
en zeker ideaal voor de momenten dat je even niet kunt eten
hij krijgt van mij een 9 ;)

• Topic Starter Topic Starter
@bart866: ik heb al maanden geen klonter meer gezien in geen enkele van mijn shakes.

Het is gewoon een kwestie van flink hard schudden voor pakweg 30 sec.

Super bedrijfje bodylab,
het zit bij mij in het dorp dus ik rij gewoon ff langs.. Heb vandaag rice en protein gehaald waarbij ik een shakebeker en shirt er bij kreeg + nog is korting ivm ophalen aan de deur:D

mvg Katwijker92

@bart866: ik heb al maanden geen klonter meer gezien in geen enkele van mijn shakes.

Het is gewoon een kwestie van flink hard schudden voor pakweg 30 sec.
ik bedoelde mijn post ok als positief (mocht je t zo niet opvatten)...
maar helemaal fijn krijg je t toch niet...maar klonten heb ik zelf helemaal geen last van gehad.....maar imo...is choco wat fijner!

maar 3e pot is weer vanille zal dan is kijken of t dan weer groffer is!

is iig goed naar binnen te werken! en "alles" zit er in!

Ik neem R&P tegenwoordig mee als ik voor langere tijd buiten ben, gewoon 8 scheppen in een bidon (0.5 en 0.7L) en dan als je wilt eten er water bij doen, ik gebruik het niet met melk.
Veel makkelijker dan brood smeren en meenemen;-)

maar helemaal fijn krijg je t toch niet...maar klonten heb ik zelf helemaal geen last van gehad.....maar imo...is choco wat fijner!

ik heb nooit klonten bij RP maar je proeft natuurlijk wel de rijst "klontjes" (wat ik niet erg vind) maar wat wel irritant is dat je moet blijven schudden anders zakt de rijst naar beneden.

Weet ik :)

Ik wil maar zeggen dat ik geen klonters meer heb in deze shakes. Heb alleen de fijne stukjes rijstmeel op de bodem als ik de shake even stil laat staan, zoals Yohan al aangaf.

Ook vetsnadig dit tenemen tijdens Cut?

Ik ben nieuw op dit forum en las deze review direct.
Ben zelf namelijk van plan om deze te gaan halen maar las ergens dat het voor een post workout niet geschikt is ?

Wou dit namelijk wel doen vanwege de soorten eiwitten die erin zitten en natuurlijk als een aanvulling op het eten, is deze combinatie mogelijk ?

Ook vetsnadig dit tenemen tijdens Cut?
Is geen probleem. Gewoon je cal in de gaten houden.

Ik ben nieuw op dit forum en las deze review direct.
Ben zelf namelijk van plan om deze te gaan halen maar las ergens dat het voor een post workout niet geschikt is ?

Wou dit namelijk wel doen vanwege de soorten eiwitten die erin zitten en natuurlijk als een aanvulling op het eten, is deze combinatie mogelijk ?
Als PW zijn er betere shakes, dit is meer als snelle maaltijd of aanvulling op maaltijd bedoeld :)

Dat heb ik nu ook geleerd Big T, bedankt voor reactie maar heb megagrow nu besteld als de pw :P

hoeveel gram kan er in zo'n maatschep?

Kleine maatscheppen, kgok zo'n 15-20gram
--
Ik heb wel vaak dat er op de bodem van men glas at "rice"-achtig korrels blijven liggen, en ook een klein beetje last dat die korrels precies op men keel blijven liggen en geeft zo'n droog gevoel.
Voor de rest is het wel goed, en zeker lekker. Kans is groot dat ik het nog eens koop, maar ik doe in ieder geval al lang met de pot die ik nu heb.

Ik neem toch altijd het zekere voor het onzekere en weeg de inhoud af die ik in mijn maatschep doe ^^
Het hangt er allemaal van af hoe goed het poeder tegen elkaar gedrukt zit...
Had zo eens de test gedaan en scheelde vaak wel 10gram...

Terug
Naar boven